[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:09

Dank u, nu ons zzlicht debuut maar plannen. Voelt nog wel bizar hoor 2 keer z1 gestart, 5 x z2 en nu gewoon zzlicht mogen. En zelfs 68% gereden al. Dat met een teugelkreupel kneusje bij de handelaar om de hoek. Voelt nog wel alsof ik op een roze wolk zit

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:35

@Laura; ik weet niet hoe je van je achternaam heet dus ik kan je niet zo makkelijk vinden op FB, er zijn nogal een paar Laura’s op de wereld :+ Is dat zijn volle broertje die ook die kant op komt? Leuk! Ik ben zaterdag wer naar Guusje geweest, ze was niet zo heel veel veranderd ten opzichte van vorige keer, ze herkent ons wel altijd, dat vind ik zo leuk. Haar hele hoofd was alleen kaal aan de zijkanten en lag open en daar werd ik niet heel vrolijk van. Mensen een idee wat dit kan zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@DG; haha jezelf een schop onder je kont geven is altijd een wijs idee :') Lekker hoor een buitenritje, zo fijn he als je naast al die wedstrijden dat ook gewoon ontspannen kan doen samen. Het wordt heet he vrijdag, zo geen zin in haha :Y)

@Nimber; ik snap dat je op je roze wolk zit, gefeliciteerd met je punten van het weekend! :D Gave foto’s ook, wat een beest is het ook. Ik heb trouens al moeite met mn dekjes groot genoeg houden na een paar keer wassen voor mn paarden, snap dat dat bij jou helemaal lastig is :+ Ik vind trouwens de proeven van het ZZlicht makkelijker te rijden dan die van het Z2 qua lijnen. Heb je al een debuut gepland staan?

@Lena; welkom, mooi paard en gefeliciteerd met je laatste puntje voor het Z!

@noukie; fijn dat je les goed ging maar super vervelend dat je zo blijft k* met je lijf. Ik zou trouwens gewoon lekker gaan starten, dan weet je een beetje hoe en wat en waar je punten zijn om aan te werken. Is toch anders dan thuis oefenen vind ik altijd.

@S_W; leuk weer een keer springen! Hoe is het met de hitte bij jullie? Hier wordt het in de loop van de week ook super warm…

Ik ga woensdag op donderdag lekker een nachtje naar de cantharel met een vriendin, zin in :) We krijgen prachtig weer dus dat is fijn. Verder heb ik Winnie eindelijk super fijn en op 2 vingerns met stang en trens maar ik zit nog met trens een beetje te k*... Hij wordt dan gewoon wat te lang en te zwaar en doordat ik die kracht in mn armen mis laat ik hem een beetje uit elkaar vallen. Ik wil eigenlijk niet altijd op stang en trens maar hier worden we allebei ook niet beter van. Dus zit nog een beetje in dubio. Verder zaterdag wezen kijken voor een nieuwe cap, want tsja nieuwe laarzen nieuwe cap, maar ik kan nu niet zo goed kiezen of ik weer voor een samshield ga met Antique Roze fabric op de bovenkant of voor een KEP met cognac bandje en de nieuwe Iseo inzet. Help :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:53

Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn Kep. Samshield word ik een soort paddestoel van die stonden niet zo mooi. Vind Kep nog steeds bizar veel geld.

Thuis loopt hij de lijnen van t zzlicht wel
Makkelijker door dan thuis.

Alle dekjes lijken op Ice vaak vaatdoekjes. Zadel is een 18 inch maar ik hou nog veel rug over aan de achterkant. Nouja gelukkig maar dat hij wel simpel te rijden is.

Als jouw lijf t niet trekt zou ik gewoon met S&T t bos in gaan. Wel leuk in onze achtertuin!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:24

@Nimber; was een mooie punten! Knap dat je zo snel door die klasses heen vliegt zeg. Hele toffe foto's ook, echt een machtig dier om te zien!

@_Snow_White, dank! Leuk dat je ook springt met haar! Die van mij vind het ook prachtig, maar ik durf het niet met m, hij wordt er een beetje te blij van :o

@DG; als je ze echt snel nodig hebt is EJ misschien handiger idd... Lekker hoor zo het bos in :D

Wat betreft het starten, heb van de week les gepland staan. Zal eens met de instructeurs overleggen wat wijsheid is. Misschien is een paar x HC starten ook geen gek idee om wat ervaring op te doen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:40

DR Heb jou gevonden en verzoek gestuurd.ja volle broertje. Altijd leuk he als ze je herkennen.
Jeetje wat een nare plekken ik zou niet zo gauw weten wat het is. Reactie op een beetje ofzo. Veel plezier bij de cantharel!

Ik heb een simpele harry's horse cap vind 400 500 euro t veel geld voor een cap.
Laarzen wel maatwerk meestal petry's.

Douwe vanmorgen vroeg aan het werk geweest bij instructie. Het knopje jij moet het doen deed het nog goed daarna lekker onder de slang gezet en hapje eten en uitbuiken op stal. Eind deze week echt weer mega temperaturen ik hoop dat het meevalt tijdens de clinic.

Lena gewoon doen zie het als een moment om te weten waar jullie staan

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:15

Ik kom hier ook weer eens meelezen en praten. aantal weken terug mijn (ons) vosje voor het eerst Z2 gestart in de hoop een punt te halen zodat ik 2x Z2 geklasseerd ben en andere paard ID meteen in de Z mag starten. Vosje is een 9 jarige vosmerrue met een gekke onbekende bonte als vader en aan moederskant zit krack c. Inmiddels 4x gestart en 6 punyen gehaald. Laatste keer starten was een drama met 4 2en. Ze was echt veel te heet.

ID is ons 7 jarige met afstamming van Eastwood S. Ze is echt mijn lieveling. Ik heb echt nog nooit zo'n lief paard gehad. Ze heeft weinig ervaring op vreemd terrein omdat ik haar niet zo vertrouw. Nu we weer op pad mogen nog een keer m1 gestart voor het vertrouwen. Mooie punten gehaald maar met groot paard komt ze gewoon niet tot haar recht in een 20x40 baan. 2 weken terug Z1 gestart en meteen een punt! 203.5 en 204. Zeker heel veel fouten maar dus ook ruimte voor verbetering. De z1 was makkelijker dan de M1.

ik hoop hier vooral wat leuke verhalen en ervaringen te lezen en delen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:18

@MerelV, gezellig! En nette punten hoor! Ja ik mag echt niet klagen op mijn stal, ligt praktisch direct aan de lage Vuursche, landgoed Pijnenburg en de heide. Genieten. :D

@nimber, wat een gave foto's man! Wat is Ice toch een stoer kanon. Jullie gaan echt zo goed!

@droversrun, wat raar die kale plekken zeg! Misschien schuren van de vliegen? Qua cap kan ik je niet helpen, samshield en KEP past niet in mijn studenten budget haha. Ik ben heel happy met mijn Casco.
Gelukkig mogen we vrijdag lekker laat starten, ik hoop dat het een beetje afgekoeld is. Maak me meer zorgen om knutjes/vliegen zo 's avonds aan de waterkant.

@Lena, HC starten kan wel fijn zijn om gewoon ervaring op te doen! Ik start zelf eigenlijk nooit hc, altijd als ik een Keetje hc rij, rijdt ik dan winstpunten. Dan vaak ik achteraf dat ik niet voor punten gereden heb haha.

@Laura, voor ons ruiters zijn die tropische temperaturen helemaal waardeloos. Het koelt 's ochtends en 's avonds ook niet af. Zit te denken om Roné dit weekend na de wedstrijd gewoon lekker vrij te geven.

@vibabu, gezellig! Klinkt alsof jullie goed bezig zijn. Je mag overigens dat hete van je Vos best hier afleveren hoor, krijg je wat kalmheid van mijn paard ervoor terug. :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:53

Het is toch KEP geworden, nu maar hopen dat hij optijd binnen is :)

@Nimber; ja dat snap ik inderdaad. Je hebt wel steeds meer merken die met XL dekjes gaan werken. Misschien dat dat beter is voor hem? Zal even zwaaien als ik door je achtertuin rijd morgen ;)

@Laura; gezien, leuk! ik zit zelf niet meer zoveel op FB meer op IG. Had jij mij niet al een keer uitgenodigd en wist ik toch niet wie je was? :+ Wanneer had je die clinic ookal weer?

@Vibabu; welkom terug!

@DG; Mijn ervaring is dat het daar prima te doen is met de vliegen hoor. Niet meer dan bij ons thuis in ieer geval en ik woon daar 5 minuten vandaan :) Jij mag gelukkig ook al wat meer in de loop van de avond, als het goed is is bij mij de zon al onder dus dat scheelt ook enorm. En de banen liggen gelukkig in de schaduw daar in de avond dus dat is ook fijn.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:50

Welkom terug Vibabu! Leuk debuut, mijn oud paard was ook een reus en ik snap dus wel dat de 20x60 ring makkelijker is :')

Lena, ik zou ook een paar keer oefenen . HC of clinics zijn top opties als het even kan.

Kep is inderdaad bizar veel geld. Ik ben nog steeds gelukkig met mijn 50% korting Uvex cap.

Nimber, ik zou inderdaad ook gewoon met S&T het bos ingaan als hij zo veel makkelijker is, trens is de spierpijn niet helemaal waard imo. Leuke foto's ook :D

Hier is de hitte een beetje gestabilizeerd rond de 28-30graden, dus heet maar gelukkig wel een beetje te doen. Ik ben trouwens erg blij met mijn ice boots, want op concours is het erg warm als we niet met de slang kunnen koelen.

Ons laatste parcours was weer een avontuur. Mijn merrie steigerde in de ring en had meteen 1 stop op de eerste, terwijl ze eigenlijk nooit weigert en zeker nooit omhoog komt. Ik werd een beetje kwaad en daarna sprong ze foutloos rond maar werd wel errrrg heet.
Bleek dat mijn hackamore op een rare manier losgekomen was, dus reden eigenlijk we rond in gewoon een halster… Braaf paard :o
Dit weekend de 2e ronde en dan mogen we aan het eind van de maand weer op stap voor dressuur.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:10

Oeps SW spannend! Ik rijd niet met S&T hoor. Die van mij loopt fijner op trens.

DR die van lemieux hebben nog een beetje fatsoenlijke pasvorm maar goed groot en lang paard. Is wat t is.

Sinds gister op vakantie, prachtige omgeving. Beetje wandelen. Echt buitenland gevoel

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:14

Nimber schreef:
Oeps SW spannend! Ik rijd niet met S&T hoor. Die van mij loopt fijner op trens.

Even in de war.. het S&T stukje was voor DR bedoeld :D

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:25

Ga hopelijk vrijdag lessen (als het niet te warm is) en dan wil ik even een proefje rijden. Instructeur erg perfectionistisch dus als het niet goed is dan wordt ik even gedrild :-)

Denk dat ik als de warmte hier weer een beetje voorbij is een paar x hc starten, dan heb ik hopelijk zelf minder last van spanning en blijft Desco ook gewoon braaf lopen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:34

DR ja dat zou best kunnen hahaha.
Clinic van Marc Peter Spahn gaat niet door ivm het weer. Jammer maar gezondheid van Douwe gaat altijd voor.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:24

thanks all voor het meedenken mbt starten :) Denk dat ik augustus iig een paar keer ga nog (die proef kennen we inmiddels toch :D), begin september NMK en daarna gewoon weer even zien. Misschien dan weer een maandje ofzo niet. Iets ritme doet hem denk ik wel goed en het is ook niet vreselijk slecht, maar wil een beetje voorkomen dat je zo'n net niet wordt die wanhopig blijft starten :') _O- (oké, daar ben ik zelf bij en zolang ik zelf weet waarom ik de keus maak wel te gaan is dat ook niet aan de orde natuurlijk)

DG, waar rijd je fijner mee momenteel? S&T of trens? Of eigenlijk: waar zit je twijfel?
Lekker dat bos zondag! Wij waren ook uitwaaien (wel net ander bos :D), echt zó fijn!

Lena, doen waar je je goed bij voelt! Ik heb Z1 ook 1x hc gereden omdat ik de stap toch wel spannend vond. Z2 ook paar keer, maar dat was echt omdat hij er eigenlijk niet klaar voor was, maar ik toch wilde dat hij mee bleef gaan. Nu na de periode thuis doortrainen start ik wel alleen nog officieel (met lichte dwang van mijn instructeurs de eerste keer, dat wel _O-)
Proef thuis rijden en filmen vanaf C kan je ook wel echt helpen in je beslissing is mijn ervaring.

Merel, welkom terug! En mooie rentree zeg! Fijn dat ie t weer zo goed doet

Kim, hele toffe foto's van je reus!

DR, gekke plekken idd... Had ze eerder niet ook plekken op dr benen of dikke benen oid? Geen idee wat het is..
Ik snap je gedachte mbt S&T maar als het voor jouw lijf fijner is zou ik t gewoon zo doen hoor. Uiteindelijk heb je er beide niks aan als je m net niet fijn hebt, jij niet en hij ook niet. Veel plezier in het bos vast!

Vibabu welkom terug ook. En mooie debuten zo te lezen, leuk!

Haha SW, gaan we dan deze week misschien nog meemaken dat het hier warmer is dan bij jou :P Aparte vogel dat paard van jou he? Maar wel knap dat jullie alsnog daarna zo foutloos rond kwamen dan!

Laura, jammer van je clinic joh. Helemaal afgelast of kies je ervoor niet te gaan? Wat ik overigens helemaal snap met de voorspellingen hoor. Ben benieuwd wat het weer echt gaat doen en vooral qua gevoelstemperatuur. Voor mn ma wel fijn, die vertrekt zaterdag naar zeeland.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:24

Bedankt allemaal :D

Als je paard op s&t lekkerder loopt, het allemaal minder moeite kost. Dan zal ik vooral niet twijfelen maar gewoon doen. Als hij er heel erg aan moet wennen denk ik dat je toch beter gewoon op trens kan blijven. Mijn ervaring is dat als iets goed is, iets niet hoeft te wennen.

HC ben ik nog nooit gestart. Misschien als paard staakt en je hem er doorheen wil rijden dat het een optie is. Als het zo beroerd gaat dat je echt niet aan een klasse toe bent blijf ik liever thuis. En of je nou HC of gewoon start en je rijdt geen punten zit er ook geen verschil in.

@DG Van mij mag je wat van dat hete hebben hoor! Meestal is het wel te handelen maar nu had ik de keuze tussen galop en stap in het begin. En ze wilde geen vliegende wissels en uitgestrekte draf doen door het water. Had wel 8en voor mn travers trouwens. Haalde de boel weer wat op :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:51

Ik neem me dus geregeld voor om even te reageren, maar als ik dan bokt open, topic aanklik, staan er alweer veel reacties en ben ik alleen maar aan het bijlezen. :Y)
Blijf dus wel trouw bij hoor, maar reageer niet super veel. Heb ook gewoon niet zoveel te melden.

Zag echt mega scores voorbij komen, en anderen die ook winst hadden gereden, allemaal gefeliciteerd!

Welkom voor de terug-van-weggeweest mensen en nieuwelingen in het topic.

Tikkie jaloers op de mensen met de veluwe in de achtertuin. :o
Hier is het dichtst bijzijnde bos een half uur rijden met trailer en dat is een op rij geplante bomen wat voor bos door moet gaan. Strand is 50 min met trailer dis dat is wel lekker te doen. Wie weet maar eens weer plannen.

Dr, wat gek die foto zeg. Is het geen schimmel? Of vorm van zomereczeem? Heb het nog nooit zo gezien. Of ben je er al uit wat het is?

En zag weer mooie foto's voorbij komen.

Wij proberen het wedstrijdritme beetje op te pakken. Afgelopen week weer gehad. Eerste proef ginf mwah en tweede was de vooruit kapot. Achteraf moest hij heel nodig plassen maar dat wist ik toen nog niet. Eerste proef wel weer puntje erbij. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Over paar weken laat ik henkie door osteo behandelen want ik heb het gevoel dat hij niet helemaal lekker in z'n vel zit, en theoretisch gezien zou over max 5 weken het nieuwe zadel er moeten zijn. Dan hoop ik weer helemaal op de rit te zijn. Het is overigens een ninon schutte geworden. Hopen dat dit meer geluk brengt.

Nu maar afwachten wat het weer gaat doen. Vanmorgen was het nog goed te doen met rijden. Stond een verfrissend windje,maar hoe het de komende week gaat lopen... Zou zomaar vakantie voor paardlief kunnen zijn :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:54

Strand is bij mij 5 minuten stappen. Als ze normaal stappen en niet vervelend doen en terug willen :') Toevallig een paar weken terug sinds een jaar geweest. Die paarden van ons zijn echt niet leuk buiten.... en de mensen ook niet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:02

Mella, gefeliciteerd met je punt! En ja, gok dat er meer paarden iets rustiger aan gaan doen deze week :=
Zo'n servicebeurt is altijd wel goed voor ze ja. En nog even geduld voor je zadel dus!

Ik heb woensdag echt zo fijn gesprongen. Hij werd gewoon op zijn manier heet en echt aantrekken, heel blij mee. Verder afgelopen week al rustig gedaan en dat trek ik nog maar even door. Gisteravond wel even gereden toen de bak in de schaduw lag. Verder maar per dag bekijken. Hij gaat iig 's morgens vroeg op de wei en dan zie ik einde dag wel wat er kan of niet.

En net toch nieuwe laarzen besteld := ik was niet blij met die ik laatst gekocht had, dus ben terug gegaan naar de winkel en zij kwamen echt met een fijne oplossing als ik toch maatwerk wilde. Dat was het laatste zetje, het zat al zo lang in mn hoofd.. Dus nu is het grote wachten begonnen :D

Vibabu, hoe bedoel je de mensen niet? De mensen waarmee je het strand deelt zeg maar? Wel jammer stiekem als het strand zo dichtbij is en je paarden er dan minder fijn op reageren

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:17

Mensen met ballen, kitesurfers, mensen die hun honden naar je toe laten gaan en als je vraagt of ze ze vast willen houden 'nee want het strand is voor iedereen'. Die van mij heeft al eens een knock-out geschopt en is bang voor ze geworden en slaat dus als er een te dicht bij komt. Als mensen dan niet hun hond bij zich willen houden is dat erg vervelend.
De paarden zijn gewoon echt niet relaxt en vliegen alle kanten. Niet handig als er dan mensen zijn, krijg je gevaarlijke situaties.
Jammer een soort van, zulke vervelende ervaringen dat ik het niet eens leuk meer vind om over het strand te rijden :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:29

Oh nee dat snap ik. Dan is de ontspanning er wel aardig vanaf ja :+ enerzijds is het idd een openbare plek, maar anderzijds denk ik altijd: kost het dan zoveel moeite om een klein beetje rekening met elkaar te houden en idd een hond voor een minuutje even bij je te houden zodat een ruiter veilig kan passeren?
Ik vermijd tegenwoordig ook een stuk bos waar ik el-ke keer loslopende honden achter m’n paard aan had jagen op het ruiterpad. Zo’n ruiterpad waar je een penning voor moet kopen en loslopende honden verboden zijn, maar blijkbaar is dat een lastig iets.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:43

Hahahaha oh nooo Noukie, alsnog aan dure laarzen :+ Sorry ik lach je niet uit, slechts toe ;) Welke heb je nu besteld? Fijn dat het springen goed ging. Hoe is het met je lijf en heb je alweer wat anders ingepland qua wedstrijden?

@Mella; jammer dat hij moest plassen, maar wel fijn dat je in de eerste proef wel een puntje had. Z1 start je toch?
@Vibabu, haha ja op het strand zijn die dingen altijd een uitdaging. Ik vind het ook altijd heel vervelend als je op het strand rijdt en je hebt net een lekker (hard) galopje en er opeens iemand geweest is die het nodig vond om een gat van een meter diep te graven... 8)7

Hier vrijdagavond wedstrijd gehad, we hoefde gelukkig pas om 21.20 uur te starten dus toen was het zonnetje al zo goed als onder en daardoor redelijk goed te doen. Winnie was een beetje hangerig door de warmte maar dat kon ik hem uiteraard niet kwalijk nemen. Daardoor ging de gedragenheid in sommige oefeningen een beetje verloren maar verder lekker gereden. Had 238 en 248,5 *\o/*
Vanavond gaan we toch weer even met de trailer op pad want ik moet deze week een video opnemen voor mn kur op muziek, anders krijg ik deze niet meer optijd af voor het NK... Heel vervelend maar het wordt helaas voorlopig niet veel beter qua weer. Gelukkig heb ik hem al op papier staan, dus gewoon even kijken of het uitkomt qua tijd en of het een beetje een leuke kur is om te kijken en dan snel er maar weer af.

Hoe doen jullie het met de hitte?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:47

Gefeliciteerd met je punten Droversrun! Jullie gaan echt heel goed!!

Ik probeer vroeg te rijden, maar omdat mijn paard op een half uur rijden staat lukt dat niet altijd. Van mij mag het wel een tandje minder met die hitte. In huis is het ook al 30,5 helaas.

Ga in ieder geval morgen een poging doen tot rijden. Zorg dan dat ik om 7 uur op stal ben. Kan ik daarna aan het werk.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:36

Omg DR wat een punten! Wat een droom, filmpje?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:54

Hahaaha, zeg maar niks DR, je zei t al :+
Ik heb Bellini's besteld, gewoon 'simpel' zwart, wel met extra hoge boog.
En heb in principe zondag staan, maar kijk vrijdag hoe hij (en ik :D) aanvoelt of we echt gaan.
So far is de warmte te doen. Ik kan niet 's morgens rijden, maar gister en vandaag wel om 18u opgestapt met het idee alleen te gaan stappen in de schaduw en uiteindelijk beide dagen half uurtje gereden. Hij wilde eigenlijk wel heel graag. In huis is het hier idd ook 30 graden (tenminste, woonkamer, slaapkamer is beter) dus ik ben again erg blij dat ik lekker naar kantoor kan overdag. Airco enzo, het is gewoon koud :D
Mn lijf en ik wachten op de brief van de chiropractor naar de huisarts voor doorverwijzing, toch maar wel. Opzich reageert mn lijf echt wel goed op die behandelingen, alleen dat ene stuk niet en dat houdt de rest dan zo fijn in stand.
Jullie weer echt supermooie scores zeg, gefeliciteerd!! En volgens mij was het vanavond wel te doen toch? Ik vond het iig soort van meevallen. Dus of het went, of het was echt ietsje minder warm hier. Ben je er al uit welke muziek je wil?

Merel, ik klaag ook niet per se als we weer naar 25 graden gaan hoor. Rijd ze morgenochtend!

Kim, jij nog in de Eiffel?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:14

Nee weer helemaal terug! Heb zondag nog even aan de longe gehad en vanmorgen zat ik er rond 7 op. Aan de longe liep ie stug en stijf en zo begon hij eerst ook even maar daarna erg fijn gereden.