[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:02

Nee, blokkade is er helaas nog niet uit en bij de pony zal ie er ook niet zo in een keer uit zijn. Maar we zien wel hoe het gaat!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:13

Jammer dat de blokkade er nog zit.

Hier was wedstrijd meevaller, bij mij was er goed en correct gejuryeerd, 177 en 176 goed en nuttig commentaar erbij, was het eens met de jury.
Punten waar ik wel eens steek liet vallen liet ik steken vallen en tja, dan kost je de kop.

Verder wel lekker gereden.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:07

Zo, ik ben weer terug! Pfoe, wat een meevaller zeg! Met inrijden was ze eigenlijk superfijn te rijden, echt het tegenovergestelde van vrijdag. Ook mijn allereerste winstpuntje gereden, plus een eerste prijs. Had 183 en 173 punten, wat ik terecht vond. Laat nog teveel punten liggen door slordige afwerking, dus dat is iets waar ik de komende tijd hard voor ga trainen.

Edit: door mijn enthousiasme helemaal vergeten te reageren. Fijn dat het voor je gevoel wel klopte, Sjolvir!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:08

Chanelle gefeliciteerd!

Ik was vandaag ook weg, maar Toobs was erg traag, niet helemaal zich zelf, leek moe, was ook heel traag met eten na het rijden. Anders dan anders, dus zat niet helemaal lekker in zijn vel.
Mazzel met de jury hier, 1e proef 175, 2e 187.
2e was ook stuk beter dan 1e, maar hij wou wel, maar kon vandaag gewoon niet.
Morgen dagje vrij dan maar! En even in de gaten houden of ie gewoon moe was of dat er meer aan de hand is, paard kan ook net effe niet lekker zijn per slot van rekening.
Hij bemoeide zich op stal wel nog overal mee, dus echt erg is het ook niet.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:12

Klinkt goed hoe jullie hebben gereden. en ook dat jullie het ook eens zijn met de jury.
Channelle 14. 185 en dan 1e dan hebben de andere ook niet erg hoog gereden.

Hoe ziet jullie week er uit met trianen? en voorbereiden als jullie op wedstrijd gaan??

Zoals ik vertelde in mijn 1e bericht. was ik bezig met stallen bouwen! en..... heb vandaag de laaste dingen gedaan zodat ze er in kunnen. en ik ben trots!! het is zoo mooi en knus geworden. heb ze net in de stallen gezet (mijn pony van de foto. en nog een pony van ongeveer 4 die we aan beleren zijn) en ze waren lekker Druk:)
Straks weer naar les. ik rij elke maandag bij de vereniging. Sinds een maand zit ik in een les waar alleen dressuur wordt gegeven. daarvoor zat ik in een les waar om de week springen en dressuur is. spingen jullie ook wel eens??

Hier onder het resultaat van de stal :)
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:54

Netjes geworden hoor Ericalover.
Zou alleen niet zo'n kier onder de deur laten.
Reden als ze rollen of liggen en er been ondersteken en zo weer opstaan, kan dat best schade opleveren.
(en dan bedoel ik niet dat je deur afbreekt op de scharnieren)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:13

Weer netjes gereden iedereen . Ik ben toch niet weg geweest liep allemaal even anders dan gepland ik ga nu a.s zondag en dan een x wat verder weg ergens waar we nog nooit geweest zijn. Ben benieuwd

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:02

Ik wil eigenlijk dit jaar nog een keer starten, maar heb aan de andere kant ook weer geen zin _O-

Ik zou inderdaad die kier dicht maken zodat er minder dan een hoef onder kan.

Gefeliciteerd Chanelle!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:47

Fijne punten weer allemaal! Haha leuk he zo'n jury? Wie was het Sjolvir? Begint met een D?

Netjes hoor ericalover maar inderdaad ik zou kijken of je de kier onder de deur weg kan werken. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, brrr.

Over het trainingsschema, ik train een dag of 5 in de week. Nu met aanloop naar mijn wedstrijd Zaterdag (M1 debuut maar twijfel nog om niet HC te starten, wou eerst helemaal niet gaan :o alleen mijn instructrice heeft me vervolgens een schop onder mn reet gegeven dus start(en dan de vraag wel of geen HC) wel nu nog eens zien hoe ik door de baan heen ga komen := )

Maar afgelopen zaterdag was ie vrij(alleen los in de paddock met vriendjes en verder niets), zondag gereden, gisteren gereden(lang laag basis), vandaag staat er een longeerdagje op het programma. Morgen rijden(opgericht en wat diepere training), donderdag los met zn vrienden in de paddock en misschien wel een stuk buiten stappen aan de hand. Vrijdag heb ik les en dan zaterdag wedstrijd.

Verder zie ik altijd wel hoe het loopt, heb geen echt trainingsschema oid. Doe op het oog een beetje wat :))

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:39

He Dank jullie voor de tip!!
imiddels zit er nu een plank tussen!! :)

Dieseltje dat is wel een mooi schema.
als je instructie zegt dat je het gewoon moet gaan doen. wat heb je dan te verliezen??

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:21

dieseltje09 schreef:
Fijne punten weer allemaal! Haha leuk he zo'n jury? Wie was het Sjolvir? Begint met een D?

Netjes hoor ericalover maar inderdaad ik zou kijken of je de kier onder de deur weg kan werken. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, brrr.

Over het trainingsschema, ik train een dag of 5 in de week. Nu met aanloop naar mijn wedstrijd Zaterdag (M1 debuut maar twijfel nog om niet HC te starten, wou eerst helemaal niet gaan :o alleen mijn instructrice heeft me vervolgens een schop onder mn reet gegeven dus start(en dan de vraag wel of geen HC) wel nu nog eens zien hoe ik door de baan heen ga komen := )

Maar afgelopen zaterdag was ie vrij(alleen los in de paddock met vriendjes en verder niets), zondag gereden, gisteren gereden(lang laag basis), vandaag staat er een longeerdagje op het programma. Morgen rijden(opgericht en wat diepere training), donderdag los met zn vrienden in de paddock en misschien wel een stuk buiten stappen aan de hand. Vrijdag heb ik les en dan zaterdag wedstrijd.

Verder zie ik altijd wel hoe het loopt, heb geen echt trainingsschema oid. Doe op het oog een beetje wat :))

Gewoon starten! Jullie kunnen het best.
En ja, met een D. :+ En ik reed beide proeven echt stuk beroerder dan dag ervoor, dat heet 2e allicht iets minder foutjes, maar dag ervoor liep ie in zijn geheel veel beter.
Als ie zondag zo had gelopen als zaterdag had ik aanzienlijk meer puntjes gehad, maar nogmaals zaterdag vond ik heel correct gejureerd!! (allicht tikje streng, maar daar kan ik mee leven)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:53

pieker me suf... met een D?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:56

jury schreef:
pieker me suf... met een D?

The solution to your mysterie has landed in your PB box. :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:57

Nu ben ik ook wel benieuwd natuurlijk :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:02

Ik ook :=

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:23

hee hallo,
jullie dillemma welke jury er word bedoeld kan ik niet mee helpen, start in compleet andere regio.

heel graag had ik willen meedelen hoe fijn de wedstrijd was verlopen, en hoe goed het wijken ging, dat de galop nu wel of juist weer niet lukte, maar helaas. Afgelopen donderdag kreeg ik te horden dat ik (afgelopen) dinsdag geopereerd kon worden, juist op mijn (laatste ) wedstrijd dag..
Dus ik kan wel meedelen dat ze afgelopen week superfijn liep, ze nu weer vakantie heeft, en ik met mijn knie in het verband zit. Revalidatie 2.0 en hopen dat ik nu dan eindelijk van de pijn en ontstekingen af kom.

sorry voor de egopost, mijn concentratie is minimaal, kan 20x iets lezen zonder te weten wat er staat.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:45

Veel succes met je operatie en revalidatie susanne. Dat is niet niks. Hopelijk ben je hierna pijn vrij.

In de voorbereiding voor het M2, want moet wel een beetje vooruit trainen, de laatste periode heel veel galop werk mee gepakt in de training en dan vooral het openen en sluiten van galop. Het werpt zijn vruchten af. Vandaag heb ik voor het eerst de overgang galop stap kunnen rijden. Ben helemaal trots haha. En niet een x maar zelfs 3x gelukt. Hij gaat de laatste tijd hard vooruit. Ben heel benieuwd hoe hij het zondag gaat doen op wds (m1)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:35

Suzanne, beterschap met je knie! Jammer van je wedstrijd, maar wel begin van herstel en op weg naar beter.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:49

Suzanne, beterschap voor herstel van je knie.

Klinkt goed Kady. Lekker om zo bezig te zijn.

Ik heb deze week de laatste chemo gehad en hoop eind januari er weer op te kunnen stappen. Mijn vriendin gaat lekker met Bruno en wil hem meenemen voor een les. Les en rijden is vooral gericht op losheid en goed gebruik van zijn lijf.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:58

Beterschap beide!

Angel is momenteel een beetje wisselend. Die kan de sterren van de hemel lopen en 5 minuten later lijkt het helemaal nergens op. Ze loopt zich ook veel te veel op te fokken met d'r domme drukke gedrag en gehinnik. Impala heeft het hoofdstel nu twee keer om gehad. Hij pakt het echt fijn op allemaal. Die longeer ik nog een paar keer en dan heeft ie vrij in januari en misschien februari. Hij houdt zich ook rustig als ik met Angel weg ben (dan is hij even alleen) dus dat is ook wel zo fijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:45

Belker ook beterschap, hopelijk niet te veel bijverschijnselen... Kan je ook nog best verdraaid lang last van hebben.

Angel is gewoon een fjord :') :D Impala leuk dat dat lekker gaat!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:03

Ja nou van de week maakte ze het wel heel bont hoor. Dan wil ik de draf verruimen en springt ze aan in galop, neem ik terug springt ze over en dat houdt ze best even vol. Zo erg dat de wissels een heel stuk om de pas waren. Kan d'r dan eigenlijk wel in tweeën slaan, maar even stappen en daarna opnieuw proberen is toch iets effectiever. :+ Dat heb ik dan zelf ook echt wel even nodig om niet heel boos te worden en ik heb eigenlijk niet eens het idee dat ze het doet om dwars te doen. Ze heeft af en toe gewoon een wat vreemd karakter, zo was de enting vorige week ook voor het eerst eng. Als ze er gewoon fijn bij is doet ze ook gewoon netjes wat je vraagt op kleine hulpen. Ook niet allemaal vlekkenloos natuurlijk, maar gewoon goed voor het punt in de training waar we nu staan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:42

Ondanks dat ik ziek ben vandaag heerlijk getraind, toppertje hield goed rekening met me :)
Ennnn ik denk dat t kwartje is gevallen van de eenvoudige wissels

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:55

Succes met de operatie! En de zieken allemaal beterschap!
Ik heb ook weer wedstrijd gehad, laatste van het jaar en ook weer van de startpas.
Had helemaal niks verwacht ging erin met het doel 175 aangezien we niet echt super getraind hebben de laatste weken. Vandaag zou mijn 4e wedstrijd worden van dit jaar in het L1, vorig jaar op de valreep 2x gestart maar met heel veel stress en spanning voor een puntje.
Teller stond nog op 0 en mijn doel was om pony toch minimaal 1 puntje achter zijn naam te krijgen.
(Inmiddels is die 19 pas op zijn 18e serieus gaan trainen en het jaar ervoor heb ik hem over genomen van de Manege, daarbij heeft hij ponypassen maar voor de rest alles paard dus erg lastig om verruiming eruit te krijgen)
En dat is gelukt!!! Mocht er zelfs 2 meenemen en ook niet net behaald nee toch mooi 185/186 met 1x een 3 omdat ie op de volte overkruist sprong ;( maar mag niet klagen om zo mijn wedstrijden weer af te sluiten!
Volgende week nog even een clinic rijden op paard, waar ik erg benieuwd naar ben en dan op naar 2016!! Waar we lekker op vakantie (3 dagen) gaan naar de Veluwe... Kan nu al niet meer wachten!

Zijn er trouwens bij jullie nu nog veel wedstrijden? Vorig jaar was de laatste 12/13 december en nu kon ik er (gelukkig) nog een weekje bij plakken, maar verder niet veel meer in de omgeving!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:13

Mooi Suus!

Gefeliciteerd met je winstpunten. Hier zijn er nog wel wedstrijden, niet zo veel als normaal, maar als je wil kun je gewoon starten.