[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:24

Britt wat schrikken zeg! Balen van je kampioenschap, maar idd gezondheid gaat voor!
Hopen dat de wonden mooi genezen!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:05

Marietje, Calice vind me de komende dagen niet lief :') ze vind die ontsmettingsspray dood en dood eng, totdat je dr vast zet dan blijft ze braaf staan >;)

Elite, Oei ja dat is ook erg naar! nja ik ben blij dat onze DA altijd komt wanneer we bellen. :)

Mellissa, Jup. vandaag zagen de wonden er al mooi dicht uit dus dat gaat de goede kant op, wel zit er wat stal bedekking in wat ik er niet uit krijg _O- gelukkig kan dat geen kwaad, wel even in de gaten houden dat het er netjes uit groeit.

Vandaag de paddock gerepareerd, en het zand weer netjes in de paddock geschoven, even wat aan de bak gedaan en de palen gemaakt. Dance ( ons andere paard ) even in zijn eentje in de paddock en hem daarna weer op stal opgesloten. Toen mocht Calice van mij even benen strekken in de paddock, tegen advies van de da aan. maar ik weet wanneer ze alleen er in staat dat ze geen gekke dingen doet ( Dus kon ik even haar stal mesten := ), dus ze heeft braaf gestapt en even lekker gerold. daarna de wonden weer bekeken en alles was nog mooi dicht dus morgen mag ze weer even benen strekken.
Ik ben zo blij dat ze niks ergs heeft! ik had nooit verwacht dat ik zon klik met haar zou hebben, en dat dit me echt wat zou doen! ( we hebben Calice al 6 jaar maar deed in die 6 jaar niet veel met dr, ja voeren of af en toe een buitenritje wanneer mijn bijrijdster op Fayah een buitenrit deed )

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:38

Moet je juist niet opletten met het in de paddock zetten? Dat het zand juist niet in de wonden komt? Kan denk ik gaan ontsteken? Wel fijn dat ze braaf is!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:14

Britt fijn dat de wonden mooi lijken te genezen! wel fijn dat ie even naar buiten kon!

Kendall vandaag meegehad naar een BB. Ze vond het eerst allemaal heel spannend maar naarmate de 1e proef vorderde ontspande ze steeds meer. 2e proef al een heel stuk fijner. beide proeven nog wel een keer verkeerde galop maar verder alweer een stukje fijner als de laatste keer, blij met hoe ze zo vooruit gaat :)
We hadden gek hoge punten, 209 en 216,5 beide gewonnen. Vond het wel heel royaal gepunt :')
In ieder geval heel blij met hoe ze zich liet rijden en weer braaf rond ging :D
En morgen mag Kwie weer mee :)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:54

Ik zag je punten, goed gedaan hoor! Gefeliciteerd! En succes morgen, misschien kom ik je nog wel tegen :)

melissa_93

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:24

Had je zusje nog leuke punten?

Ja vast nog wel, jij ook alvast succes morgen!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:47

Ja 189.5 en 186.5! Ze was heel blij ermee. Was leuk gejureerd. Stond wel bij dat de buiging beter moest maar dat wordt nu wel lastig met haar dikke buik.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:19

Oh dat zijn ook hele nette punten! Kon idd goed zien dat ie drachtig was haha.
Was inderdaad leuk gejureerd, ook leuk en bruikbaar commentaar

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:27

Elite, de wondjes zijn eigenlijk al dicht, en we maken het 2x op een dag schoon, dus in principe komt er niks in. al laat ik haar op stal maakt ze weer nieuwe wondjes, dus ze moet echt even naar buiten om niet wild te worden.

Melissa, ja ik ben ook zo blij dat ze zo braaf is!
Mooie punten! en wat fijn dat het elke proef beter ging!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:45

Nee snap ik ook Britt, en scheelt dat ze bijna dicht zitten en je het goed schoon maakt.

Vandaag eindelijk een stuk fijner gereden. Ondanks een paar grote fouten in de eerste proef 187 punten en een tweede plaats. Andere proef ging die nog fijner en ook tweede met 194 punten.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:33

De da was vandaag weer langs geweest. er leek een vochtophoping te komen boven de hechting, dus voor de zekerheid even laten controleren. er zat gelukkig alleen vocht dus dat kan geen kwaad. ook groen licht gekregen om 2x daags met haar aan de hand te stappen en ze mag als wij aan het mesten zijn alleen in de paddock. hij vond ook dat alles mooi aan het helen was!

elite wauw evengoed mooie punten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:34

Marjolein nogmaals gefeliciteerd!

Britt wat fijn dat hij weer wat mag bewegen en de DA positief was!

Gisteren ook met Iquinara op concours geweest. 1e proef ging het drafgedeelte heel fijn, galop hadden we nog een paar missers inzitten die eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. 2e proef nog 1 fout in de galop verder fijn kunnen rijden. We hadden 188,5 en 195 en beide proeven gewonnen :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:01

Gefeliciteerd Melissa! evengoed mooie punten!

Zeker! hij was verrast dat die op haar knieën er ook zo goed uit zagen! Ik ben dus blij!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:41

Jij ook Melissa, jij had echt een goed weekend! :D

En heel fijn Britt! Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:03

Gefeliciteerd Melissa. Mooie punten en resultaat :) .

Wat fijn dat het voorspoedig hersteld Britt! Heeft ze er zelf nog last van?

Hier op het moment lekker aan het trainen. We doen 23 en 24 februari mee aan een weekend koudbloed concours. Dus dan gaan we weer 4 proeven starten.
Ik hoop stiekem dat ik daar goed genoeg kan rijden om L2 startgerechtigd te worden. Hoewel is voorlopig nog niet van plan ben om over te stappen hoor, maar het idee is leuk :D .

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:09

Elite Jaa hoop ik ook!

Josien, Nee zelf heeft ze er geen last van. alleen vind ze het echt niet leuk om op stal te staan. bij ons thuis staan ze eigelijk van 's ochtends vroeg tot in de middag buiten net wat het weer doet anders staan ze langer buiten. zomers staan ze hele dagen buiten.
Dus zij is dol gelukkig als ze even naar buiten kan!

Succes 23 en 24e !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:12

Gelukkig gaat het alweer beter Brittjuh, wat schrikken!

Hier liggen we er dus echt voorlopig uit, peesblessure zoals ik al verwacht had. DA denkt 4 tot 6 maanden revalidatie. Over 4 weken terug om te kijken hoe ze uit zichzelf herstelt, als dat niet goed genoeg is krijgt ze er nog therapie bij.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:15

Elitedeux schreef:
Jij ook Melissa, jij had echt een goed weekend! :D

En heel fijn Britt! Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan :)

Thx! Jaa idd :o

Josien weer lekker starten, leuk!

Oh nee wat balen mywishmax.. :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:21

Ik dacht het al hoor. Is meer bevestiging dan schok, maar het is een relatief milde blessure. Ze mag gelukkig ook gewoon in de paddock.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:43

Oh wel heel fijn dat ze gewoon wat bewegen mag!

Paard wat bij ons op stal stond stond voor 3 jaar terug met een fikse peesblessure, en die arts zei ook of op stal of gewoon op een klein stukje weide alleen zodat ze niet gek gaat doen met vriendjes. Die keuze was dan ook niet zo moeilijk.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:14

MyWishMax Ja super fijn!

Wow bij jou zit het ook niet mee, ik hoop dat hij voorspoedig herstel heeft!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:18

melissa_93 schreef:
Oh wel heel fijn dat ze gewoon wat bewegen mag!

Paard wat bij ons op stal stond stond voor 3 jaar terug met een fikse peesblessure, en die arts zei ook of op stal of gewoon op een klein stukje weide alleen zodat ze niet gek gaat doen met vriendjes. Die keuze was dan ook niet zo moeilijk.

Wij mogen inderdaad kiezen, zolang ze maar niet gek doet. Ook of ze alleen of met anderen staat. Ze gaat dus vanaf het weekend gewoon weer de paddock in met 5 andere merries. Zij is toch de baas en normaal doet ze niet gek. Het is al een wonder als ze een stap draf doet. Ik ben eerder bang dat ze gek gaat doen als ze alleen staat. En nu na 2 weken stappen wordt ze toch ook al wat druk als de rest naar buiten gaat.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:55

MyWishMax sterkte! :(:) Hopelijk herstelt dat ook snel!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:24

oliebol MyWishMax dat is niet leuk!
Hopelijk gaat herstel goed!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:43

Mywishamx groot gelijk dat je haar dan gewoon in de paddock doet!