[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:45

Omdat ik het ergens anders moet halen. Mijtens wordt gewoon thuis geleverd samen met het hooi. En ik vind Mijten fijn voer. Mochten we er echt niet uitkomen dan ga ik het proberen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:11

Oh op die manier :j Dan is dat wel zo makkelijk inderdaad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:19

Welke pony?
Sjolvir 1 1/2 schepje pavo 18+ (is klein bekertje wat ik heb, geen idee hoeveel dat is denk krap een kwart voerschep).
Hepsie 1 schepje pavo 18+ en daarbij 1 1/2 schepje subli sportbrok (van Toobs, dat schepje is kleiner dan het 18+ schepje, gok het op 1/8 van een voerschep of net iets meer. )
Toobs 1 schep subli sportbrok en als er die dag gewerkt wordt 3 schepjes pavo triple P (dat is denk ik 3/4 voerschep)

Verdeeld over alle 3 dan nog 2 schepjes versgemalen lijnzaad dat is aangemaakt met heet water.
En ze vinden slobber veel lekkerder dan brok dus gaat er warm water bij de brok en als het echt winter is klein beetje slobber. Dan vinden ze het een nog groter feestje dan als het droog wordt aangeboden.
(ja, ik ben gek weet ik)

Verder eten ze voordroog.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:03

Die van mij krijgt ongeveer 1/3 schep hippostar kruidenmuesli zonder haver op een dag, verdeelt in 2 voerbeurten. Daarnaast magnesium en vitamine E/MSN (zonder selenium)

Ga als deze ton op is terug naar de Havens Cool-mix daar deed ie het beter op qua gedrag, hij krijgt hiervan wel heel erg veel energie namelijk. Vandaar dat ie ook nog maar zo weinig krijgt momenteel, op de cool-mix zat ik op ruim een 1/2 schep per dag.
Hij vind de hippo-star alleen een stuk smakelijker haha.

Daarnaast krijgt hij een halve emmer(schep of 3) luzerne op de dag. Daar zit een vitaminekorrel in(normaal samen met zn muesli(dus verdeelt over 2 voerbeurten) normaal maar omdat hij de hippo-star zo lekker vind voer ik die 2 nu apart anders gaat hij muesli zoeken en graven wat resulteert in veel luzerne buiten zijn voerbak op de grond...) en hooi veel hooi :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:30

Vandaag hebben Suus en Spirit hun Z1 debuut gehad.
Ondanks dat we de afgelopen weken door die vreselijke regen amper hebben kunnen training gingen de proeven niet slecht. Winst hadden we niet verwacht want de eenvoudige gaat nog te vaak door de draf en hadden we nog wat te veel op safe gereden.

Maar met 2x 198 en leuke variatie in de punten zijn we nu gewoon blij.

En nu keihard trainen voor die eenvoudige.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:39

Nou dat zijn geen verkeerde punten toch? Voor 1e x en bijna niet kunnen en met puntjes die je zelf aangeeft.

Komt wel goed met die knappe bonte.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:19

De Prinsenmolen is dat lekker starten? Qua bak etc.?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:00

Ligt echt midden in de stad, grote binnenbak is bodem niet alles (wat verouderd, weinig veerkracht), 2x40 is dat wat beter (of was het nu andersom? ga nu twijfelen). Je rijdt los op een wat kleinere bak tussen grote en kleine bak in. Parkeren niet al te ruim maar goed te doen.
Prijzen zijn gebruiksartikelen, toen wij er waren was dat een fles douchespul/bodylotion van een voor ons geheel onbekend merk. We vonden dat zo karig voor een tweede prijs dat we al onze moed bij elkaar verzameld hebben en er wat van gezegd hebben.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:00

Niet verkeerd voor een debuut met weinig voorbereiding jury en suus!

Ik zou ook op wedstrijd:haak ik de trailer aan,doet de verlichting het niet op 1 lamp na.
De trailer is het niet,vorige maand bedrading en verlichting compleet vervangen.
Gisteren mijn brakke caravan weggebracht waar de helft vd verlichting het ook niet van deed.
Denk dus auto sluiting ergens.Morgen maar weer langs de garage...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:04

o zo vervelend als je verlichting het niet doet.
Ik had elke keer kortsluiting, naar de garage gegaan incl. trailer, zwaardere zekering, maar niet kunnen vinden (deed het ook niet altijd).
Ik nog eens goed naar bedrading trailer gekeken, bleken daar twee draden de isolatie niet goed te zijn en die kwamen af en toe tegen elkaar. Toen heb ik het zelf maar even gerepareerd.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:09

Wij zijn vandaag met de drie pony's lekker op buitenrit geweest. Mn vriend zijn paard is overleden en hij reed de laatste tijd op een tinker van de stal eigenaar. Leuk en lief beest maar heel wat anders dan zijn Nrps merrie. Vandaag heeft ie dan op ons rooie monster gereden vond ie toch wat meer hebben ging ook wat harder dan de Tinker haha. Wij gaan volgend wk weer op wds dus hoop dat rooike zich gedraagt.

Netjes gereden hoor suus dat winstpunt komt vanzelf.
Met de verlichting hadden wij ook eerst trailer gecheckt niks te vinden uitgevallen uiteindelijk bleek er in de stekkerdoos van de auto een draadje nie goed te zitten. Was zo opgelost dus hoop bij jullie ook

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:24

Thanx voor de info over vereniging.
Heb liever bak me weinig veerkracht dan een hele mulle.
Ga er over nadenken, verenigings genootje ging en vroeg of ik ook ging.
Prijzen ach, beker of fles shampoo.. beiden niet echt nuttig.

Balen als je verlichting het niet goed doet, altijd ellendig.

Rooie gaat zich volgend weekeind ook gewoon netjes gedragen, wel fijn dat hij wat te rijden heeft.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:23

Eindelijk afgelopen zaterdag m'n nieuwe zadel! KN Symphonie en ben er helemaal gelukkig mee.
Pony heeft veel meer schoudervrijheid en beweegt hier veel beter onder!
Dus nu even flink aan de bak nog deze 2 maanden en denk dat we in februari maar eens ons M2 debuut gaan maken!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:59

Dat zijn zeker geen slechte punten met weinig trainen, jury!

Altijd fijn, een nieuwe zadel! Heb hem al wel eens opgezocht en ziet er fijn uit.

Ik heb aankomende zondag mijn L2 debuut. Training gaat nu niet echt super, maar ik ga er gewoon heen voor de ervaring en zie het wel. Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst springles gehad en vond het zo leuk dat ik het wel vaker mee wil pakken. Nadeel is dat pony het zo leuk vind dat ik een week lang zoet ben om de galop weer enigszins onder controle te krijgen. :')

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:20

Nou het zadel is wel even wennen zeg haha. Ik had eerst een Euroriding Titan II en dan nu de KN Symfonie. Het zijn een soort van tegenovergestelde van elkaar, dus eerst even werken aan de balans van ruiter en pony :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:17

Ik heb van het weekend mijn M2 debuut gehad.
Pfoe hee, wat was dat onwennig en omdat ik zo zenuwachtig was dus pony daar van profiteerde en weer uit der slof schoot hier en daar was de eerste proef niet zon succes. 158 punten hadden we :o :o .
Tussen de proeven door even pony weer bij elkaar gepakt en bij mij waren de zenuwen al veel minder en vol goede moed de proef gaan rijden. Opzich een fijne proef en ik was tevreden al had ik nog onwijs veel punten laten liggen. Maar ook 7ens voor de onderdelen die fijn gingen. we kwamen uit op 172 punten wat ik helemaal niet slecht vind voor de eerste keer. Over een maandje hebben we weer wedstrijd dus we hebben 4 weken om hard te trainen en alles weer meer te bevestigen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:33

Zo dat is nog eens een verbetering in een half uur tijd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:12

Als je dat erbij kan rijden in een half uur, moet je even uitrekenen hoeveel meer dat is met 4 wkn!!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 01:03

Ja het was echt een ontzettend verschil en ook nog eens bij dezelfde jury. maar als ik er net niet genoeg aan rijd, maakt ze daar gebruik van en gaat ze gewoon lopen etteren, in galop met der hoofd schudden e.d. ja doe dat in een gebroken lijn kan je er niet veel meer van maken en springt ze over. Tweede proef ben ik met een wat zekerder instelling naar binnen gegaan en was ze een stuk fijner. Ook fijn om te zien dat je dan je punten wel rijdt zegmaar.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:01

Hallo,

Mijn naam is Iris en ben 21 jaar oud. en woon in drenthe

graag wil ik met jullie mee praten in deze toppic.
ik rij op moment met een kleine E NWR tussen de paarden en net in de L1 2x gestart wat de 2e keer uitgepakt is met 178 punten. en naar een kleine correctie. anders was het een punt geweest.

momenteel staat het even op een laag pintje. we zijn sinds de zomer verhuist van een pension stal naar het weiland van mijn vriend zijn oma. (mijn vriend is boer) daar stond een kippen schuur die verrot was dit is er pas geleden afgehaald en zijn nu de paardenstallen er aan het opzetten. er komt een stal waar 3boxen in kunnen.

de pony die ik rij is een De Goede Ree's Metall.
als je in de ring start heb je vaak mensen die dan op je neer kijken. en heb vaak gevoel dat wij er hard tegen moeten gaan rijden voor de punten.
Afbeelding (Dit is Givolda. de pony die ik bedoel)

Graag deel ik mijn beleving over rijden met een pony tussen de paarden met jullie.

Groetjes!!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:46

Hoi Iris, welkom! Knappe pony heb je! Dat komt vast helemaal goed met starten tussen de paarden. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:17

Welkom Ericalover!

Heb ik weer.. ga dit weekeind op wedstrijd, tref ik jury die ik gewoon letterlijk heb horen zeggen tegen zijn klanten (die hadden les, ik stond er ook, hij wist wel dat ik Z reed, maar.. niet waarop).
Dat ie alles wat geen sport paard was (lijstje met rassen...) totaal niet in de wedstrijd ring vond thuishoren. Nou dan maar hopen dat ie dan nog objectief kan punten.. ondanks dat...
(zijn er wel.. mijn fjord werd ooit door een jury voor geit uitgemaakt, maar reed gewoon winst en was meen ik 1e en 2e, dus als ze het zo aanvliegen ook goed!)
Anders wordt het rondje feel good rijden voor mezelf, onafhankelijk van de jury.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:33

Welkom Iris, erg leuke pony heb je!

Pffff, dat is mooi balen Sjolvir! Aan de andere kant zou het mij juist extra gemotiveerd maken om te gaan knallen. Laat ze een poepie ruiken! :D

Ik ben overmorgen dus weer aan de beurt met mijn L2 debuut. Training ging eergister echt bagger. Ben gisteravond gemasseerd en nu bleek dat mijn rechterkant helemaal vast zit. Verklaard ook meteen hoe de pony reageert. Vanavond voor de laatste keer erop en we zien zondag wel hoe we de baan rond gaan. We gaan er het beste van proberen te maken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:00

Ach we rijden momenteel toch terug naar af en maar 2 x per week, dus het is toch vooral kijken of ik hem fijn kan krijgen en houden en als ik hem kwijt ben of ik hem terug kan vinden.
Dat is nu het doel in training en op wedstrijd, dus maakt ook niet zo veel uit.

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:19

Dank jullie!!

Sjolvir dat is minder!! maar idd een reden om lekker te gaan knallen!! ben benieuwd hoe het ging.

Chanelle14: is je blokkade er nu uit?? slechte generale is een.... !! Succes!!