[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:02

Nou zag net dat we zondag toch nog mogen starten in Ambt-Delden. Even kijken of ik dan mee doen, aangezien mijn vriend die dag ook z'n verjaardag viert.
Jij bent daar toch jury Melissa?

melissa_93

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:45

Ja klopt Marjolein, heb de B groep 's ochtends.

Hier de paarden afgelopen week vakantie gehad. Bodem thuis hard en de weg was zo glad dat ik niet met trailer op pad wilde. Weekje vrij is ook niet erg. Van het weekend maar even de manege opzoeken met beide.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:35

Nou net na 4 dagen weer gereden, meneer was enorm fris :) Later wel fijn gereden en voor het eerst les gehad met hem. Wat een paar aanwijzingen al kunnen doen. Wel blij dat we bij stal een binnenband hebben.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:53

Lekker gelest, leuk! Bij wie les je?
Ja dat is nu wel ideaal een binnenbak, die mis ik nu wel. Maar ach die paar dagen in het jaar.
Weekje vakantie vinden ze ook vast niet erg. Ben benieuwd hoe fris ze zijn als ik er weer op stap :P

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:46

Haha bij een western ruiter van stal, Sarah de Weerd :+ Heb laatst een keer op een paard van haar gereden die Europees Kampioen is, verbaasde mij enorm hoe goed die paarden met de benen zijn gereden. Ze heeft daarnaast ook veel ervaring met hengsten, dus echt super fijn. Zijn heel erg bezig geweest met lengte zoeken in de hals, aangezien hij echt zo'n hals heeft om erachter te kruipen.
Morgen nog een keer met haar trainen en dan hopen dat hij zondag ook fijn loopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:08

Maar op zich zijn er wel grote overeenkomsten en dan is een frisse blik wel heel leuk, Elitedeux. Succes morgen!
Hopelijk zijn ze braaf, Melissa, een weekje vrij kan nooit kwaad idd!

Hier ook paar dagen vrij, maar niet door de sneeuw ofzo. Van de week gereden, les was ze vreselijk. Dat was dinsdag met de sneeuw, dus hadden ze die dag binnen gestaan en ze was erg fris. Woensdag in de molen gelopen en nog even in de longeerbaan overdag en 's avonds hadden we viertal training. Daar werd ze eigenlijk heel boos van, tempo lag te laag voor haar en ik moest dus flink inhouden. Kreeg paar bokken om mijn oren en ze bewees ineens heel goed recht achterwaarts te kunnen als ze boos is.
Donderdag een dagje vrij, alleen aan de longeerlijn zonder bijzet. En vrijdag was ze kreupel bij mijn moeder. Niet onregelmatig maar echt kreupel. Konden niet echt iets vinden, behalve een kleine zwelling/bultje op haar pees. Nu dus even stappen en maandag of dinsdag kijken hoe ze is en anders naar de dierenarts.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:07

MyWishMax oh wat vervelend! Hopelijk is ze na dit weekend weer een stuk beter! Ja een frisse blik is altijd goed, zeker om het eens op een andere manier te bekijken. Tommie Visser had toen ook een tijdje les van een western ruiter, dat hielp bij hem toen ook enorm om zijn paard weer losser te krijgen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:36

Ooooh nee wish.. wat klote.. sommige paarden zijn idd heel fris met dit weer en dan liggen blessure gelijk op de loer. Hopelijk trekt het snel bij!

Melissa balen dat je effe niks kan met het weer.. fijn wel even vakantie voor de paardjes.. mijn merrie wordt van een weekje rust vaak enorm strak, probeer dat dus niet te vaak te doen. In de zomer en winter krijgt ze vaak even 3 weken vakantie, dan kan ze echt even geestelijk bijtanken. Daarna pak ik haar een week aan de longe en dan pak ik haar weer op.

Nou na heel wat trubbles met een botsplinter etc. Waren we eindelijk weer aan het rijden. Het ging een tijdje erg fijn, en toen opeens stond die muts weer op 2 benen om niks.. niet vooruit te krijgen, continu steigeren, zijwaarts lopen en niks meer willen. En dat vaak al vanaf het moment dat ik ging zitten.. ik bedacht me dat het waarschijnlijk weer aan haar mond zou liggen en die dag kwam toevallig toch de tandarts weer op stal. Dus die gelijk laten kijken.. en wat bleek nu.. allergische reactie op het bit! Ik had sinds een maand een ander bitje. Een ongebroken bustrens sweet iron. Nu de blauwe laag eraf ging en de onderlaag zichtbaar werd (wat ook zo hoort) bleek ze daar allergisch op te reageren.. heel haar tong, wang, tandvlees etc helemaal vol met brandblaren rode stipjes en aften.. echt heel zielig!

Nu dus een trustbitje van kunststof, ook een ongebroken bustrens die mooi flexibel is, maar niet te wiebelig. En dat blijkt erg fijn te zijn voor haar! Heb nu alweer 2 keer erg fijn kunnen rijden. Heb morgen weer wedstrijd en hoop nu toch gewoon rond te kunnen sturen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:48

Nou, ik denk niet dat het door fris zijn kwam. Donderdag was ze namelijk helemaal niet fris met longeren en liep ze wel goed en vrijdag was ze nog niet buiten geweest. :+ En zij ontploft niet, bokken is meer een keer slaan naar je been of een hupsje, geen enorme sprongen zoals de meeste. Het gekste wat zij doet is een keer er vandoor schieten, maar zelfs dat deed ze donderdag niet.

Wat enorm sneu, keshia! Hopelijk blijft dit bit goed gaan, maar wat een rotplek om een allergische reactie te krijgen. Had ze ook geen last met eten? Maar gelukkig ben je erachter gekomen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:45

Marjolein wat leuk! Totaal een andere tak maar geloof graag dat je er best heel veel van kan leren

mywishmax jammer dat je niet lekker kon trainen.. was het de eerste viertal training?
Oh nee hopelijk valt de kreupelheid mee!

Keshia hier meestel ook geen week achtereen vrij, alleen in het zomer als ik zelf op vakantie ben mag paard ook vakantie haha.
Wat rot zeg dat ze zo reageerde op het bit.. Gelukkig wel snel de oorzaak gevonden

Kwie mocht er vandaag weer aan geloven en dat was gewoon opstappen en wegrijden. Al had ik eigenlijk ook niet anders verwacht. Ze was heel fijn los, fijn kunnen rijden :)
Kendall mag morgen weer, als ik twijfel doe ik haar wel even rondje longe voor ik erop stap, al verwacht ik ook niet heel veel geks.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:24

Nou gisteren weer gestart. Losrijden liep hij erg fijn maar was hij wel erg afgeleid. Telkens hinniken naar 2 schimmels, laat nou net dat andere paard waar ik op rij een schimmel zijn die mijn zusje tegenwoordig veel rijdt tegelijk met mij :+ Eerste proef heel fijn gereden, naar mijn mening niet echt grote fouten, maar kregen maar 175 punten? Tweede proef was Melissa de jury :) Daar was hij teveel afgeleid waardoor teveel grote fouten stonden, maar zaten opzich ook wel weer wat goede stukken tussen. Geen winst, maar was ook volkomen terecht. Melissa had het heel netjes gepunt :j

Komende weken mag hij weer wat vaker mee om km's te maken.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:13

Blij te horen dat je je kon vinden in de punten! Zaten inderdaad hele fijn stukken in, de fouten waren jammer en dure punten! Als je die eruit hebt kun je zat dikke punten rijden!

Ken gisteren weer gereden na een week vakantie. Rondje aan de hand gestapt en toen gewoon relaxt opstappen en wegrijden :)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:36

Ja dingen die niet goed waren waren terecht 3'en en 4'en, maar je hebt ook gewoon 7'ens gegeven, kan ik altijd wel in jury's waarderen. En lekker dat je zo erop kon stappen! Altijd fijn om zo op te kunnen stappen :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:01

Ja ik hou nooit zo van de 6jes proeven, al kun je het soms ook niet voorkomen.

Gisteren jonge paard mee gehad naar de clubles, voor het eerst in een andere, hele grote hal. VOlgens mij vond ik het spannender dan het paard :P Ging mooi braaf rond en begint steeds meer fijne stukjes ertussen te krijgen :)
Kwie wilde ik vandaag doen, maar helaas is het alweer helemaal wit :(

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:22

Hoi hoi, heb me hier al een tijdje geleden gemeld. Ons L1 debuut komt steeds dichterbij. Vanavond nog in de B gestart en 194 en 188,5 punten gereden. We hebben nog wel wat spanning, maar hoop dat dit in loop van tijd beter wordt. We starten de 16e nog een keer B en dan hebben we de 23e L1. Ben benieuwd.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:02

@Lindor92 leuk succes!

@Elitedeux Wat leuk dat iemand van bokt jury is, fijn dat je je kon vinden in je punten.

Ik heb me even geleden gemeld en laatst weer een onderling wedstrijdje gestart. Het losrijden ging heerlijk, ze was heel actief en goed op mijn been, de aanleuning was stabiel en ze was echt heel relaxt. Vervolgens kwam de proef en daar ging alles zon beetje fout. We gingen sterren kijken, snelheid was 5km/h zo ongeveer en echt niet vooruit te branden. Ook was alles heel erg eng. Ondanks de voor mijn gevoel rottige proef toch nog een 4de plaats (van 7) met 191 punten!

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:15

Lindor leuk dat je L1 debuut gepland staat! Dat waren mooie punten in de b!

Murphy jammer dat het voor je gevoel niet zo fijn ging.. ondanks dat toch prima punten!

Wij gaan zondag weer starten :) en zaterdag op dezelfde locatie met het jonge paard.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:45

Oh wat een positieve verhalen allemaal!

ik ben een weekje niet echt online geweest. vorige week maandag kreeg ik heftige migraine, afgelopen weekend kon ik eindelijk weer wat.
Stiekem ben ik heel blij dat het vorige week was en niet deze week.
Maandag weer een goeie les gehad, gister ochtend Calice even gelongeerd, zo nog even trainen en morgen haar helemaal klaar maken voor vrijdag!
Heb er stiekem heel veel zin in, en ik ga voor de winst natuurlijk := maar ik schat mijn kansen vrij klein.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:32

begin van de middag kreeg ik een telefoontje met het nieuws dat Calice geschrokken was van iets dat omviel door de storm. ze schrok zo erg dat ze weg rende, dwars door het schrikdraad heen, meerdere palen gebroken, viel en schoof nog een stukje door. hierdoor heeft ze meerdere wonden en zelfs moest er een gehecht worden.

Gelukkig zat mijn dienst er bijna op en kon ik direct naar huis gaan. Toen ik thuis kwam was de DA nog niet geweest en mn hart brak gewoon, het zag er echt niet lekker uit. Mijn moppie zo zielig op stal, dat deed me wel even een beetje pijn. even later was de DA er en die ging even alle wonden inspecteren ( Totaal 2 tot 5 wonden per been ) en gelukkig zijn de meeste schaaf of oppervlakkige wonden. 1 wondje was wel diep maar kon niet gehecht worden en een wondje in haar oksel, die is wel gehecht. hij adviseert 10-14 dagen Stalrust, maar met Calice gaat dat niet. Die word gek. ze mag niet draven of galopperen omdat op haar voorbenen 2 flinke plekken zitten. Gelukkig maakt Calice het goed en is ze vrolijk, maar ik zag wel aan dr dat ze flink geschrokken was.

Toen ik alleen al hoorde dat ze gevallen was etc heb ik meteen besloten om het kampioenschap af te zeggen van morgen. Calice haar gezondheid gaat voor alles! ( ach ze kan door die hechting toch geen singel om _O- )
Maar ik baal wel even en ben echt flink geschrokken, Calice heeft wel vaker dat ze schrikt en daardoor kleine wondjes heeft, maar dit is de eerste keer sinds 6/7 jaar dat ze echt flinke wonden heeft. :(
Arm paard

foto's voor het wassen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's na het wassen en de da, heb alleen die van de oksel niet op de foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:40

Ohjee Britt dat ziet er wel heftig en slecht uit, heel naar! :( Hopelijk genezen de wondjes snel, vaak nare wonden op de benen. En natuurlijk zeer logisch dat je het kampioenschap hebt afgezegd, jammer maar er komen nog wel meer kampioenschappen. Veel beterschap voor je paard!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:15

Inderdaad. been wonden zijn echt niet fijn. haar gezondheid staat altijd voorop, zelfs nog voor die van mezelf haha! en volgend jaar gaan we het gewoon weer doen. outdoor kampioenschappen doe ik niet aan mee, hou helemaal niet van buiten wedstrijden, doe ze wel maar heb toch liever een binnenbak!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:49

Jeetje Britt, wat zal je geschrokken zijn! :(:) Zo'n wedstrijd is dan ook totaal niet belangrijk meer, toch?
Tip voor de wonden; Vetramil. Dat is honingzalf, heelt het heel snel en mooi van. :j

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:50

Thanks voor de tip Marietje,
Mn zus kwam net op stal aan toen het gebeurde om haar alvast te knotten voor me. Die zag het gebeuren. Het zag er erg naar uit volgens haar en ze was bang dat er iets gebroken zou zijn of wat met de pezen of spieren. Dat is gelukkig niet zo. Wel knakt ze bij elke stap die ze zet!

Ik schrok Indd toen ik het hoorde, dit heeft ze nog nooit gehad!

Haar gezondheid is het belangrijkste voor me, dus Indd die wedstrijd maakt me niks uit. Tuurlijk het is jammer, maar er komen nog genoeg kampioenschappen en andere wedstrijden

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:53

Arm paard :(:) Gelukkig lijkt de schade mee te vallen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:17

Heb ook 1 x gehad dat mijn beide oude pony's de wei zijn uitgejaagd door een paard, dwars door het prikkeldraad heen. De dierenarts gelijk gebeld, die zei dat afspuiten voldoende was? Dag later een andere gebeld, pony's stonden met enorme vleeswonden aan hun benen op stal. Heeft een tijd geduurd voordat het was genezen, zeker omdat de dierenarts ons toen verkeerd heeft geïnformeerd.
Gelukkig was jij er op tijd bij, duimen dat de wondjes snel genezen!