[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:58

Welkom zwarteheks.
Grappig ben net een boek aan t lezen over heksen, zwarte heksen zelfs.mooi debuut toch? Dicht bij een WP.

Kim gefeliciteerd met je baby. Leuk bij m’n instructeur op stal zo te zien.

Ik ben helemaal happy en ik zweef even op m’n roze wolkje. Vandaag lukte het gewoon even. Hij was braaf en blij, had weinig spanning en na een paar rondjes stappen voelde hij gewoon zoals thuis! Eindelijk weer. Eerste proefje was gewoon genieten. Beetje sturen, beetje gas geven 1 wissel was achter eerst de rest was gewoon prima.

Tweede proefje moest ik iets meer doen. Voorkant was fijn maar af en toe moest ik even een porretje geven omdat ik dan t idee had dat t net even wat aan het inkakken was.
Jury zei daarna nog even dat hij heel tevreden was over mijn proef. Nou ik ook. Punten konden me niets schelen. Dit gevoel was ik sinds de Corona kwijt en dan is het echt wel een beetje moeilijk en frustrerend dat t thuis wel wil maar op concours niet zo.
Nu dus wel T gevoel klopte bij het beeld. Met 227 en 229 ben ik echt zo blij!

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:33

Heb mijn laptop er maar even bijgepakt, ik ben zo lang niet meer actief geweest haha.

@cindyy_1993, gefeliciteerd met je punten! Altijd fijn, zo'n paard waar je gewoon veilig mee op pad kan. En een weekje rustig aan doen kan ook gewoon super lekker zijn.

@Noukie, gefeliciteerd met je debuut! Het gevoel met rijden is in principe toch veel belangrijker dan punten, die komen dan vanzelf wel goed. Mooie foto ook!

@_Snow_White, man wat een hitte bij jullie toch. Ik doe het je echt niet na. Alles meer dan 30 graden lig ik voor pampus. (En Roné overigens ook haha)

@Laura1982, Veel plezier alvast gewenst bij je clinic. :)

@Nimber, wat gaaf, een stukje in de Hoefslag! Ook zeker wel verdiend. Nette punten zeg! Fijn dat jullie weer in jullie ritme beginnen te komen.

@Mellamoshan, veel succes met je wedstrijdplanning haha. Ik heb zelf ook nogal wat ingepland staan. :')

@Droversrun, kun je niet ff wat van die beestachtige punten met mij delen? Hahaha. Start je volgende week ook weer in Blaricum?

@Nouvel, buitenritje is altijd lekker. Was je les goed gegaan?

@Kimmutjuh89, dapper, meteen op clinic! Mooie foto's hoor, ziet er goed uit!

@ZwarteHeks, welkom welkom! Wat kan Elena stoer lopen zeg! En dat zijn ook gewoon supernette punten voor je debuut, die winstpunten komen vanzelf wel.

Hier vandaag ook weer een proefje gereden, lekker relaxed op eigen stal. We hadden echt veel meer impuls t.o.v. ons debuut, dus dat was weer mooi meegenomen. Nog wel een aantal slordigheden, verkeerde kant op gereden, wissels progressief maar ik heb in ieder geval wel heel correct gereden en er zaten ook zeker een aantal hele goede stukken tussen waar ik enorm blij mee ben. Kon in ieder geval met een grote lach rond rijden. :D

Punten vielen toch wel wat tegen voor mijn gevoel: 192,5 en 194,5; dus geen snars beter dan mijn debuut. Protocollen vol met vijfjes dus ja. Het is wat het is. Het was in ieder geval een mooie dag.

Doel voor de toekomst is om aan mijn lengtebuiging te werken (die is blijkbaar niet goed genoeg? Ga ik nog even verder onderzoeken) en mijn eenvoudige wissels zo kneitergoed voor elkaar te krijgen dat ze ook op wedstrijd goed gaan. :')

Monsterscores hoef ik niet te verwachten, maar een winstpuntje her en der sprokkelen is mijn doel.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:33

Welkom zwarteheks! Aansprekende merrie hoor! Wel heel zuur die halve punt, maar voor jullie debuut ook zeker niet slecht.

Kim, gefeliciteerd!!! En dan vooral jullie fijne gevoel, dat is goud waard!

Ik baal even heel hard, het leek met tellen in de auto 204, maar met invoeren bleek het 202 -O- en met de chaos waarin we moesten rijden en zo pijn als mijn lijf doet had ik ons echt die 204 gegund.
Maar realistisch gezien moet ik hier blij mee zijn, maand geleden dachten we nog niet eens aan proeven in het Z2 en was het de vraag of hij überhaupt in de ring zou blijven aanpakken. Dat doet ie, zelfs nu ik vandaag eigenlijk had verwacht dat t teveel voor m zou zijn. En dan zo dichtbij in een proef met 4 vliegende wissels is best oké. Daarnaast zat er een mega reële en fijne jury en klopt t commentaar aan alle kanten. Dus als er niet 204 doorgestreept naar 202 had gestaan had ik hooguit blij geweest met dat we er bijna zijn :')
Wat ik morgen ook heus wel ben, want ik kan me goed vinden in net niet.

DG jou net gemist: jammer van je punten, dat blijft helaas weleen dingetje soms. Ik had nu 10 meer dan vorige week en toen was ie (ook proeftechnisch) echt beter. Maar ze noemden de jury van vandaag streng :') (wat ie echt niet is)
Wel fijn dat je gevoel nu iig beter is! En van daaruit weer verder. Filmen helpt mij wel enorm in snappen of iets wel of niet goed is trouwens. En soms ben ik het er qua gevoel én qua beeld op film gewoon lekker niet mee eens :D
Heb je nog meer op de planning staan of even door trainen?

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:19

Iedereen lekker aan de wedstrijden dus!

Noukie, das zuur dat soort dingen. Maargoed, als je je verder in het commentaar kon vinden, soit.

Dg, zonde dat de punten dan wat tegenvielen. Maargoed lekker doortrainen want je geeft al knelpunten aan om op te concentreren, komt helemaal goed dan!

Gefeliciteerd met je punten nimber! Dat zijn nog eens scores!

Zwarteheks, leuk filmpje, wat een voorbeen en swung heeft jouw paard zeg. Erg gaaf! Komt vokgende x vast helemaal goed met die punten. Oh en welkom in het topic!

Kim, gefeliciteerd met de baby! En welkom terug!

Cindy geniet van je vakantie. Ben benieuwd waar de cranio en fysio mee gaan komen voor fes.

Dr, ik ben fan van film of Rock. Iets herkenbaars in ieder geval en neit te zwaar. Pirates kuren al een paar keer gezien en vind die muziek zo zwaarmoedig. Disney achtig vind ik altijd leuk, Rolling Stones of Queen, allemaal niet zo origineel, maar beter goed gejat dan... :Y)
En wat een super mooie laarzen!

Wij vandaag weer gestart. Ons doel voor vandaag, eraan kunnen blijven rijden. En dat was goed geslaagd. Ik kreeg hem niet zo super lekker aan elkaar, dat kan echt beter, maar meeste oefeningen gingen best goed. Hij moest ontzettend nodig plassen, dat maakte het niet makkelijker en dit gezien ben ik echt trots op hoe hij zijn best bleef doen. Punten vielen net iets tegen, maar die geluiden ving ik tijdens het losrijden al op van prijsuitreikingen van andere klasse :=
Anyhow we waren twee maal eerste met twee maal 201 punten. Ik klaag niet, volgende keer met zulke proeven rijden we weer netjes winst.

Oh en we hebben ons oog op een ander zadel laten vallen. 8 weken wachten en dam hoop ik ook weer lekker te kunnen zitten!

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:28

@Noukie, ja het zijn meer van die kleine dingetjes. Staat op mijn protocol bij 4 passen achterwaarts: 5, te veel passen. Kijk ik net de film na, zijn het toch echt précies 4 passen. Dat vind ik dan wel een beetje jammer. Maar goed, volgende keer beter, jury is ook maar mens.
Het verandert het gevoel van je proef natuurlijk niet, maar van 204 naar 202 is natuurlijk net wel een beetje pijnlijk haha. :')

@mellamoshan, ach, twee keer eerste voelt dan toch wel een beetje alsof je winst hebt gereden toch? Die punten komen volgende keer vast weer in orde. Gefeliciteerd!

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:53

Mella jammer van je punten maar de volgende keer iets meer aan elkaar en dan lekker knallen.
Wat voor een zadel is het geworden?

DG dat net niet is dan balen hè. Aan de andere kant zit je zo dichtbij dat gaat je echt wel lukken dus.

Ik zit nog even op m’n roze wolkje hoor! Begin dit jaar liep ie m2 en nu dus dik over de 65% in het z2 mijn doel was om m indoor z2 klaar te hebben. Knap paard is het toch ook

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:15

Iedereen gefeliciteerd met de punten en plaatsen!

Heksje welkom!

Hier lekker het bos in geweest en interval training gedaan in het bos vond hij erg leuk. Deze week nog werken en dan lekker 3 weken vrij. Dan even flink knallen met les. Mijn ongevraagde wissels krijg ik nog steeds blijf hem belonen en contra terug zetten maar soms wel lastig als hij zo enthousiast is.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:28

Mella, fijn iig dat je gevoel nu weer goed was en hij lekker mee bleef doen.
Wat voor zadel is het geworden? Ik ga echt duimen voor je dat 6x nu echt scheepsrecht is hoor!

Kim, lekker genieten van die roze wolk! Snap je helemaal, jullie komen echt van ver en als ie dan zo goed en snel je verwachtingen overtreft is dat echt gaaf.

Laura, heerlijk bos! Ik was zaterdag ook geweest, vind dat echt een heerlijke voorbereiding op wedstrijd ook. Was het druk? Ivm start zomervakantie en de camping open enzo?
Die ongevraagde wissels zijn herkenbaar en lastig, maar idd niet teveel aandacht aan geven en weer terug naar de contra is de enige manier. Tenminste, ik wil dat ook niet echt afstraffen als ze het net geleerd hebben. Volgens mij is Douwe er ook wel zo één die je echt niet moet beledigen als ie zn best doet, al is het dan ongevraagd en net een beetje te.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:51

Ongevraagde wissels zijn lastig. Maar dat is een kwestie van gehoorzaam maken en kilometers maken. Gaat wel weer over.

Afbeelding

In t kader van afwisseling heb ik vandaag voor de allereerste keer gesprongen met Ice. Cavia hoogte was te min voor de pony

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:38

Kim ik doe het je niet na die van mij stopt al voor takje op bospad.

Je zegt gehoorzaam maken hoe heb jij dit aangepakt? Ik geeft hem het teken te wachten maar toch wisselt hij gaat dus door mijn been heen.
Ik zet hem vervolgens terug naar stap en spring weer contra aan.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:31

Laura hetzelfde, al geef ik geen teken tot wachten dan moet ik extra hulpen geven. Hij moet gewoon doen wat ik heb ingezet tot er een nieuwe hulp komt zeg maar. Ongevraagde wissels beloon ik niet. Negeer ze maar corrigeer wel direct. En daar dan heel consequent in blijven.

Afbeelding
Afbeelding
Heerlijke avond gehad en edelherten gespot.
Vandaag mag hij lekker vrij.

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:33

Kim ja ik hou mijn been op zn plek en verleg deze niet hiermee zeg ik wachten. Ik beloon ind niet en corrigeer ind.

Mooie herten en mooie omgeving. Vandaag komt de smid en longeren nog 2 dagen werken en dan lekker 3 weken vrij.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:44

Klinkt goed Laura zo zou ik t ook doen.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:37

Kim, uitslover met z’n mega jump :D maar lekker, en je bos foto’s zijn ook gaaf!

Hier net weer bij de chiropractor geweest, hopen op minder napijn deze week. Gister hard getraind in Lunteren, veel wissels en verder gewoon scherp en vlug maken. Voelde momenten wel even lastig omdat ie t heel stom vond, maar dan is het fijn als iemand je er doorheen kan praten. Aan het eind voelde het juist wel alsof we echt stappen gezet hadden. Jammer dat ik er vandaag niet op mag na m’n behandeling, want stiekem heel benieuwd hoe hij voelt nu!

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:44

Noukie hopelijk baat bij de behandeling van chiropractor. Fijn dat je les goed gingen ons soms best fijn die steun van de zijlijn.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:50

Noukie lekker zo een les! Balen dat je er nu niet op kan.

Ice ging vandaag ook lekker nu even focus op de pirouettes.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:54

Ja, jij kan alweer een stap verder gaan denken Kim! Fijn dat ie weer goed ging. Dolle half uurtje van laatst was een incident?

Gister wel weer gereden, hij voelde heel goed zoals verwacht :) Vrijdag aan de longe was ie ook heel relax en los, vind ik fijn om te zien de dag na een relatief zware training.
Wel stom: zondag twee foto’s besteld op wedstrijd en 1 ontvangen. Andere niks over gehoord. Nu is het pas een week en ben ik ook echt wel miss ongeduld, maar nu ik wat meer lees over de fotograaf vrees ik dat mijn geduld wel op de proef gesteld gaat worden. :+

Hier nog mensen op pad geweest dit weekend?

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:13

Ja geen idee waar hij last van had, in al die tijd dat ik m heb heeft hij nooit zo gedaan. Hij zit momenteel heel goed in z’n vel. Fijn voorwaarts en soms op een randje heet. Ik ben er gelukkig mee.
Gister kon ik weer mooi door borduren op de pirouettes. Echt heel blij mee.

Wat balen van die ene foto zeg. Mijn nichtje is gister geweest om foto’s te maken. En ik zit nu al vol ongeduld haha.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:50

@Nimber, ik vind je caviasprong heel stoer hoor! Ice tilt tenminste wel goed zijn benen op. :D

@Laura1982, ah lekker, vrij! Wat betreft je ongevraagde wissels, ik zou hem er in ieder geval niet voor belonen. Wat ik zelf deed, was dat elke keer als ze uit zichzelf sprong, meteen terug naar draf en opnieuw aanspringen in de galop die je had. Niet terugwisselen, want dat bevestigd het gedrag. :)

@Noukie, altijd gaaf als een les zo goed gaat. Elke keer weer een stapje beter is toch een gaaf gevoel.

Wij waren vandaag voor het eerst in la ge tijd op ander terrein een wedstrijdje rijden. Roné was beest in de inrichting, super gaaf! Dus ik met goede moed mijn proef in: poef, impuls weg. :')

Ik heb serieus in het stapstuk 8x uitbundig been gegeven en ze ging geen stap harder.
Dus we moeten nu echt wel serieus aan de slag met reactie op het been, en bovenal moet ik véél consequenter gaan rijden. Niet eerst 5x been geven en een schietgebedje doen in de hoop dat ze blijft lopen.

Lengtebuiging en eenvoudige wissels waren wel flink verbeterd. Met 197 en 196 punten komen we weer wat dichterbij. Echt leuke protocollen ook.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:00

Dat klinkt qua punten niet verkeerd zo met je verhaal erbij DG! Want zo te lezen heb je zelf niet eens zo fijn gereden, maar wel de punten omhoog :) waar was je gestart?

Haha Kim, zo herkenbaar met foto’s! Ik wil ze dan echt het liefst meteen :') je showt ze wel hier als ze goed gelukt zijn toch?
Ik wil volgende week graag weer, maar er is echt bar weinig in de buurt.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:04

In welke omgeving zit je dan Boukje? Hier in de buurt stikt het van de dressuurwedstrijden?

We waren vandaag bij Stad & Lande ruiters, in Blaricum. Ik kan daar eigenlijk altijd super fijn starten.
Proefje rijden was wel hard werken voor mij vandaag haha, maar wel blij met de vooruitgang so far.
Komende tijd ff wat meer basis pakken, anders gaat die voorwaarts drang echt een groot probleem worden

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:12

Blaricum is top ja! Blijkbaar heb ik doe even gemist, want daar start ik ook wel graag.

Paard staat in Zeist, normaal is er echt genoeg, maar nu is de ene (bijna) vol, de ander ‘s avonds laat en optie drie zet ik nooit meer een voet op t erf :+
Dus hoop dat ik er bij de eerste (Soest) nog bij kan.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:15

Oeps, die optie die klinkt als een sappig verhaal haha.

Soest is Laseur? Dat is voor mij echt om de hoek maar toch vind ik het daar niet altijd even fijn starten. Over twee weken rij ik in Almere, maar volgens mij is die inderdaad 's avonds...

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:17

DG lastig is dat, heel consequent zijn en zelf ook scherp zijn.

Afbeelding

Ik had al 1 foto’s als sneak gehad, erg leuk.

Noukie is Zeist fijn starten? Ik zat al wat naar zzlicht te kijken maar in de buurt is er vooral veel tm z2 wel balen is dat.

29e had ik concours ingeschreven maar kreeg een mail dat het losrijd terrein in zeer slechte staat was. We mogen nu losrijden in de ring maar de eerste 4 start plekken na het losrijden waren al gereserveerd dus das een half uur buiten wachten voor je na het losrijden de ring in kan. Fijn dat ze een mail sturen maar bijzonder is het wel. Ik heb maar afgemeld en ga nu naar een andere wedstrijd.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:20

Ik pb je even :+

Klopt, Laseur idd. Ik zit daar ook dichtbij en vind t meestal wel fijn. Ook omdat ze altijd meedenken en er best veel kan (ik ben nog wel eens laat met inschrijven, of wil ineens hc ofzo.. )

‘s avonds vind ik vaak minder fijn. Op werkdagen sowieso niet, dan is het zo haasten uit kantoor of juist net te lang, geen tijd om te eten en laat terug met volgende dag vroeg de wekker :') En in het weekend vind ik het stiekem ook wel lekker om een keer ‘s avonds wél thuis te zijn, in tegenstelling tot door de week. Verder ben ik totaaaaal niet lastig hoor :D