[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:05

Oh dat is ook vreemd commentaar ja...
Als is alles met een paard natuurlijk wel wat makkelijker. Laatst een oefenwedstrijd gereden.
Een proef met een mooi paard van 1.80 en de andere met mijn Fjord, natuurlijk danst da paard de proef door en moet ik met mijn Fjord nogal wat moeite doen. Dat was ook aan de punten te zien. Maar dat is voor mij juist de uitdaging. }:0

6 december starten Andor en ik onze laatste wedstrijd voorlopig, heb mijn startkaart opgezegd.
We zijn nu M1+4 dus hoop nog 1 of 2 puntjes te halen op onze laatste wedstrijd.

susanne_m

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:19

jeej wat een bijzondere opmerking op je protocol.. -O-

Bij mij stond er gelukkig wat positievers.
Snap je motivatie des te meer om naar het Z te komen! ga dr voor!!
en uiteraard gefeliciteerd met je winst

Ik ben inderdaad van plan nu weer regelmatiger te gaan starten, tenzij er volgende week erg slecht nieuws komt. (vrijdag weer de mri scan)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:43

17 januari is er bij ons weer wedstrijd Suzanne.... Duim voor goed nieuws mbt je knie :9

Ik had leuk bedacht, omdat Prada voorlopig nog niet mee gaat op cc, dat ik een gelimiteerde startpas ging aanvragen voor ojan, hij loopt nu weer zo fijn, denk start hem gewoon thuis dan nog een paar keer per jaar..... Is die pas er in 2016 uit, je kunt dan alleen nog week, maand of 12 maanden pas aanvragen -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:25

Amber, die is inderdaad bijzonder.
En nog meer reden om je ergens in vast te bijten en wat te bewijzen.
(ken ik jury 0 ook? )
Verder trouwens wel heel weinig commentaar, ook weer sneu.

Keeyzie, duim voor nog paar puntjes voor je.

SJ, leuke wijzigingen he!?
Ga denk ik menstartkaart maar aan de wilgen hangen, allicht onder het zadel ook.
Ze kosten beiden 108 euro... zijn ze daar gek geworden of zo?
Ben er eigenlijk wel klaar mee, zit toch met te veel paarden en al te hoge kosten, komen ze daar ook nog even om de hoek.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:02

Ik ga juist endurance rijden volgend jaar.
Kost me ook weer 50€ om lid te worden van die vereniging.
Ik vind het voor sommigen ook veel te duur worden,voor mij maakt het niet veel uit.

Geen idee of jij de jury ook kent sjol,weet niet in welke hoek jij start.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:15

Mensen met 1 startpas zijn uiteindelijk 6 euro per jaar goedkoper uit. Mensen met meerdere startpassen zijn wat duurder uit.

Ik vind het ook belachelijk dat de KNHS zomaar de tarieven wijzigt, maar vind alle ophef nog veel erger. Het grootste gedeelte van de leden gaan er gewoon op vooruit. Het gaat voor enkelen wel duurder worden en daar moet de KNHS wat op verzinnen. Maar de meeste mensen die moord en brand schreeuwen gaan er helemaal niet op achteruit.

Sjol ik snap dat je je menstartpas aan de wilgen wilt hangen.. Dat is helemaal een gek verhaal vanaf volgend jaar!

Amber, leuk endurance. Met beide paardjes? Hoe gaat het met je drachtige poown? Hoe ver is ze?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:19

Wat ik wel een goede wijziging vind is dat je startpas 12 maanden geldig is..... Dus als ik hem voor Prada aanvraag in bijv. April heb ik echt 12 maanden ipv van 8...
Weekpas, maandpas zijn wel ook prijzig.... Erg jammer, ga niet voor 1 wedstrijd 27,- betalen voor een pas

Dus er zijn voordelen maar ook nadelen aan de wijzigingen....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:33

Snap die weekpas wel,voor bv pavocup ofzo hoef je nu niet meer moeilijk te doen met mailen voor een gelegenheidspas.

Ik heb er wel meer in de sport,maar dat 12 maanden geldig is echt super!
Dan activeer ik pas weer als ik daadwerkelijk de ring in wil met mijn bruine.
Die ben ik overigens aan het revalideren,had zich geblesseerd vd zomer.
Dacht haar gewoon op de wei te zetten en dan na het veulenen weer op te pakken,maar zo werkt het volgens de DA niet.
Moet dus toch echt revalideren.
Ze is half april uitgerekend,krijgt al beetje buikje.
Door weinig training natuurlijk niet zo strak als ze was.

Voorlopig alleen endurance met de rooie,de bruine staat natuurlijk met veulen volgend jaar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:38

ambre schreef:
Ik ga juist endurance rijden volgend jaar.
Kost me ook weer 50€ om lid te worden van die vereniging.
Ik vind het voor sommigen ook veel te duur worden,voor mij maakt het niet veel uit.

Geen idee of jij de jury ook kent sjol,weet niet in welke hoek jij start.

Maas en noord rondom dus meestal in de buurt van Rotterdam/Dordrecht.

Endurance is trouwens wel heel erg leuk om te doen!
Helaas kruipt mijn zwarte door het bos in tegenstelling tot mijn beige waar je de knop op aan zette en die strak in bijzonder vlotte draf door het bos zoefde, zonder dat je daar wat voor moest doen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:48

L_isanne schreef:
Mensen met 1 startpas zijn uiteindelijk 6 euro per jaar goedkoper uit.

Maar ze krijgen ook geen paard en sport meer, welke rond de 35 euro per jaar kostte. Kassa voor de KNHS.
Als tweede gezinslid ga ik per jaar 28 euro meer betalen. Eerlijk gezegd ben ik woedend op de KNHS, onder het mom van vereenvoudiging de tarieven met soms wel meer dan 25% laten stijgen. -:(-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:27

Klopt, het wegvallen van de P&S wordt door velen niet gezien. Je krijgt 2/3 minder P&S.
Ik had in juni door mijn kanker alles al opgezegd. Eerst in 2016 er maar weer eens zelf op zien te komen en dan kijken wat ik nog wil met het projectje.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:34

Ik vind het ook wel fijner dat het per jaar gaat ipv kalenderjaar.
Zou het logisch vinden dat je gewoon 1 startpas per combinatie hebt, voor alle disciplines.

Nu vraag ik volgende week mijn startpas wel per 1 januari aan, 2 januari mijn officiële debuut :D
Komende weken nog maar even hard aan de bak om puntjes op de i te zetten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:11

Ik vind het systeem wel beter. Op wat uitzonderingen na zoals de situatie van Sjolvir. Verhogingen zijn natuurlijk nooit leuk, maar dat is elk jaar :=

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:45

Een verhoging van ruim 20 tot 30 procent vind ik absurd. Ik vraag me echt af wat de KNHS met dat geld doet. Zoveel kan de ledenadministratie toch niet kosten?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:05

Het nieuwe complex moet betaald worden :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:11

Precies :+ Wat denk je van die app en mijnknhs gebeuren? Dat is ook allemaal niet niks en zijn ze ook al eeuwen mee bezig.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:10

Ik ga er van uit dat mijnKNHS allang betaald is. Daar hebben ze lang genoeg voor kunnen sparen en als het goed is kunnen de personele kosten daarom nu ook omlaag. Het allerergste vind ik nog de misleidende communicatie over deze prijsstijging (of vereenvoudiging zoals zij het noemen). Heb je wel eens de rekenvoorbeelden op de site gezien? Ze denken geloof dat de leden allemaal zwakbegaafd zijn en daarin trappen, een beetje appels met peren vergelijken en dan zeggen dat je goedkoper uit bent. En om het de leden niet al te gemakkelijk te maken om de prijzen echt te vergelijken halen ze de tarievenlijst van heel 2015 van de site.
Persoonlijk eet ik geen boterham minder door die 28 euro die ik nu meer moet betalen, maar ik ben echt woedend vanwege de manier waarop ze met de leden omgaan. Je bent niks goedkoper uit, je ontvangt de P&S niet meer waardoor zij goedkoper uit zijn. Maar ze hebben een monopoly positie, dus ze kunnen doen wat ze willen, stelletje boeven. -:(-

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:05

Tja,ik kan me er heel druk over gaan maken, maar het is zoals het is. Wel balen, want het wedstrijd rijden is al duur zat met hier in de regio 12,50 per proef, maar ik denk dat we er weinig aan kunnen doen. Dan volgend jaar maar een wedstrijdje minder rijden. :=

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:30

Ik sluit me volledig bij je aan chanelle. Baal ervan dat ze de startprijzen nu ook al duurder aan het maken zijn, zo is voor iedereen die de overgang maakt van pony's naar pony's tussen de paarden wel een stukkie duurder..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:42

Waar ik enkele weken geleden nog twijfelde om hem op te zeggen of niet, heb ik het nu dan toch maar gedaan. Ondanks dat ik 6 euro goedkoper zou zijn, ik wil me eerst weer even voldoende kunnen inlezen en berekenen (ook ivm verenigingen ...) voordat ik weer zou starten.
Maand/week is wel handig, maar ik heb er helaas niet veel aan, mijn chauffeur(s) kunnen niet elke week dus ik ben altijd al afhankelijk van wanneer zij kunnen. Dus wij hebben nu al 2,5 week niks!
Naja, afgelopen weekend onderlinge gehad, heel slecht commentaar ... stond bij binnen komen keurig en als laatste dat ik mijn pony meer teugellengte moest geven dan ging die zich niet zo opkroppen ... (helaas helpt dat niet ... dan maakt ie alleen zijn nek langer en gaat ie met zijn kop omhoog).
Nu hopelijk 6 december weer een wedstrijd en dan zien we het weer wel ...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:52

Vandaag met Jojo en Vip naar onderlinge wedstrijd geweest. Ondanks dat we 2 weken niet echt hebben kunnen rijden door de waterige weersomstandigheden ging het best goed.
Jojo 3e en vip 4e.
Tussendoor Willow nog even gereden en ook die deed het weer braaf. WAt zou het toch fijn zijn als de bak goed is dan kunnen we ook de galop eens gaan proberen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:58

Tja, water.... Te veel water...

Maar wel lekker nog zonder veel trainen 3e en 4e.

Ik zit sinds lange tijd weer op mijn minitaxi, wond bijna dicht.
Nog wel veel werk aan en weer helemaal overnieuw qua conditie, maar hoop haar nu toch eens echt door te kunnen gaan rijden.
Maar goed 2e x 10 minuten bakwerk sinds maanden hebben we weer gehad.
Oh en is geen damp aan het einde.. dat is gewoon een stofwolk _O-
En ja, we zijn nog zoekende we zijn nu van girafje naar geen contact, dus hebben nog wat werk.
Maar dat is niet erg, ben blij dat ze weer heel is.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:46

Wat fijn dat je er weer op zit. Ziet er nog niet zo slecht uit hoor haha.
Ik ga morgen als het goed is weer op wds. Afgelopen week voor het eerst met de pony gelest. Na overlijden paard niet veel zin gehad om te lessen maar nu ik de knoop heb doorgehakt om pony voorlopig te houden ook weer zin om te lessen. Scheelt dat ik een doel heb dus meer motivatie om te lessen.
Instructrice was zeer te spreken over ponybeest. Hij moet achter wel stuk sterker worden nog maar dat gaat helemaal goed komen met training.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:23

Ik moet nog maar even kijken wat volgend jaar allemaal brengt qua starten.

Ik ga zaterdag voor een tweede keer bij een pony kijken.

Waar moet ik nu meer op letten dan de eerste keer? En zijn er dingen die ik echt uit zou moeten proberen? Zowel er naast als onder het zadel

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:28

Wat leuk Ynskek. Waar ga je kijken?
Ga je alleen of heb je een tweede pasr ogen bij je?