[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thaampjee

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:18

Hoi Allemaal,

Mag ik hier ook mee kletsen? Ik volg al een tijdje omdat ik ooit iets gevraagd heb en vind het eigenlijk wel gezellig! :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:01

Ach. Nog even en dan word de regeling weer terug gedraaid

ja tuurlijk. Welkom!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:39

Pantykous schreef:
Dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n regeling? Kan me niet voorstellen dat het zo droevig gesteld is met de basis. Mogen ze dat bij de dressuur ook wel gaan doen met al die paarden die op de kop lopen. :o

Toffe foto Glenstorm!

Precies... naja moet ik er zelf maar wat aan gaan doen. Heb me opgegeven voor de cursus springjury

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:40

Hey Taampje. Jou heb ik wel gezien in Middel :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:38

Wat fijn dat je knappe merrie het zo goed doet JumpingRider!
Hele gave foot Glentstorm :D
Gefeliciteerd Goldie!
Over die wp's. Ik had zondag 66,5 stijl. Gewoon netjes gereden maar 1 stomme balk omdat ie met zijn achterbenen erlangs streek. Helemaal noppes winst door de nieuwe regeling :(

De merrie is helemaal goedgekeurd :D Dus vanaf vrijdag is ze van mij! Ben echt heel erg blij haha.
En ze kan mooi in de box naast Mickey, die is toevallig vrij dus dat is helemaal mooi. Heb ik de beesten bij elkaar staan *\o/*
Als iemand nog een leuke naam met de W weet. Graag want Wandy word 'm niet :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:40

Ik heb denk ik wat gemist verder. Kun je wat meer over der vertellen? :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:41

Gefeliciteerd!!

En welkom thaampje :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:42

12 jarige merrie van Guidam x Amor.
Te klein gebleven paard van 1m56 :P Heeft 1 veulen gehad en B springen L1 dressuur gelopen.
Is nuchter en kan echt top springen :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:46

Paljaslaura leuk een nieuw paard. Heeft best wat hetzelfde bloed als de mijne. (Paard dan, pony niet). Dat is een Guidam X Schalkhaar x Duc de Normandie X Amor :)
Leuk filmpje, ik snap wel dat je geen 75 stijlpunt krijgt, maar het is kan banketstaaf dat je met een balkje en verder een op zich net rondje gewoon geen winstpunt krijgt.

Thamar ik zou zeggen stel je even voor! Ik heb je afgelopen zaterdag nog op de foto gezet!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:50

Wat grappig!
Ja ik rij ook echt niet netjes genoeg voor zulke punten :P Maar wel winstpuntwaardig al zeg ik het zelf :+
Maargoed, rijd toch niet echt meer voor punten gezien ik er nog maar 1tje moet. Blijf lekker in de B totdat we met onze vingers in de neus rond rijden.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:05

Ik vind het er goed uit zien hoor paljaslaura. Ik zie hier een paard met een goed grondtempo die erg makkelijk rond springt. Je zit er netjes op, zit hem niet in de weg en gaat mooi mee met de sprong. Hier en daar verlies je soms een paar passen wat controle maar op momenten waar het nodig is heb je hem telkens weer voor elkaar. Ik vind zo'n rondje ook zeker een winstpunt waard.

Maar goed, ik ben dan ook geen jury. Soms heb ik echt het idee dat ze ruiters willen zien die braaf in de krul het hele parcours in 1 tempo door rijden, maar die paarden komen nooit verder dan de B. Ik vraag me echt af als je ze (onbewust) M/Z combinaties laat jureren, hoeveel ruiters er daadwerkelijk boven de 75 stijl gaan halen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:07

Ik heb het idee dat ze een beetje hebben gekeken naar de hunter klasse in Amerika. Dat is eigenlijk dressuur met wat sprongen er tussen: afstanden moeten perfect passen, 1 regelmatig tempo, paard mooi rond ten allen tijde en super verzorgd.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:55

Nou, ik zal mij gelijk even voorstellen!

Ik ben Thamar Huisman, ik rijdt in de regio Salland. ( overijssel) Ik ben lid bij de vereniging in Lierderholthuis, daar heb ik inmiddels 2 bestuursfuncties - Wedstrijdsecretaris en secretaris. Dus als je iets wilt weten over concoursen ed of regels dan kan ik misschien helpen!

Ik heb heel lang gereden voor een stal, maar door veel gezeur ben ik gestopt. Toen ben ik via via bij een fokker terecht gekomen, waar ik inmiddels een jaar voor rijdt.
Hele fijne man en het hart op de goede plek, super tegenover de paarden!
Ik rijd van hem 2 paarden. Eén 7 jarige merrie, v. Warrant en een 5 jarige merrie, v. Carthino Z.
De 7 jarige gaat volgende week voor het eerst mee L springen en met de andere spring ik B. ( foto's van de paarden staan wel in mijn profiel onderaan)

Hier 2 filmpjes van hoe wij rond gaan nu:
Dit is Donna Baïta, de 7 jarige: Hier was ik trouwens 3e met 78.5 :)
https://www.youtube.com/watch?v=XKpIcJQ22HU

Dit is de 5 jarige, Officieel Freina Baïta maar bij mij Frummel!
https://www.youtube.com/watch?v=65vCTy7LLJo

Als jullie meer vragen hebben dan vraag gerust hoor!

edit; Pasjaslaura: Heb ook gelijk maar even je filmpje gekeken! Ik vind het ook wel een mooi rondje hoor, maar wat ze toch graag willen zien is een paard wat met stelling en buiging tussen de hindernissen gereden wordt. Net als beheerst en gecontroleerd, dat mis je op sommige stukjes even, nadat je een balkje raakte en bij de laatste hindernis kwam het denk ik omdat jij iets je belans kwijt raakte. Ik denk dat dat de punten zijn wat verbeterd kan worden, maar wie ben ik dat om te zeggen. Ben immers ook geen jury! Hier in de regio verschillen mijn punten in een week soms met ruim 10 dusja.. :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:16

Ik heb ook een Warrant, leuk! Wat zit er nog meer achter?

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:41

Het is een Warrant X Ronald, achter Ronald zit Ramiro Z.

Wat zit er bij die van jou achter?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:48

Warrant x Silvio I x Pilot

Snap je feedback op Laura wel maar is mi toch een net rondje, braaf paard ook. :D We gaan gewoon allemaal hunters opleiden hier. ;)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:04

Òh, dat is mooi bloed!

Dat is het ook hoor, vind het zeker netjes gereden. Maar ze willen tegenwoordig zoveel zien.. Blijft lastig hoor! Haha, dat willen ze wel het liefst zien geloof ik hoor

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:36

Thaampje, ik zie jou regelmatig rijden!!

In middel zaterdag volgens mij ook of niet?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:04

Tangelo is goedgekeurd!!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:23

Ja.. die stijl in de B .
Blij dat ik mijn punten heb.

Lithya, gefeliciteerd. Nieuw paardje?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:47

Gefeliciteerd!
Over die stijl in de B, ik ga er gewoon niet aanstaan. Ik krijg elke week genoeg commentaar in de dressuur ring, springen moet fun zijn. Ik blijf wel lekker BB rijden ipv kansloze rondjes in de B.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:22

Haha! Wees gerust. Die regeling is er zo weer uit!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:39

Uit een ander topic:
olanis schreef:
KNHS was heel snel met hun antwoord.
Gisteravond gemaild en vanochtend al antwoord.

Hierbij hun antwoord:

Beste ,

In het springforum is in 2014 veel discussie geweest over rijstijlbeoordeling. Het forum was van mening dat hier nog te weinig aandacht voor is terwijl het juist uitermate belangrijk is dat een deelnemer al in een lagere klasse gestimuleerd wordt om correct te rijden. Alleen dan heeft men kans om succesvol door te stromen naar de hogere klassen.

Een onderdeel van meer aandacht voor een goede rijstijl is het rijstijlkampioenschap voor de klasse B wat voor de eerste maal in 2014 is georganiseerd en in 2015 wederom zal worden georganiseerd

Het springforum heeft ook nog eens de wijze waarop de klasse B wordt verreden besproken. Met name omdat er veel geluiden uit het veld kwamen dat er in de klasse L deelnemers meedoen die wat rijstijl en controle betreft nog lang niet klaar zijn voor deze klasse. Niet alleen vanuit het oogpunt van paardenwelzijn een zorgelijke ontwikkeling maar ook deze deelnemers zullen met minder plezier hun sport beoefenen omdat ze boven hun niveau rijden.

Het springforum heeft toen besloten om de opstap naar de klasse L moeilijker te maken doordat er een betere prestatie geleverd moet worden om een winstpunt te krijgen. Hiermee hoopt het springforum te bereiken dat deelnemers langer doorrijden in de klasse B en daarna met meer parcourservaring dan voorheen de klasse L ingaan.

De KNHS heeft nog weinig klachten over deze regeling ontvangen en zal deze wijziging eind 2015 evalueren. Het springforum zijn afgevaardigden uit de regio’s die de belangen van de springruiters in de regio behartigen. Voor meer informatie https://www.knhs.nl/over-knhs/organisat ... ringforum/

We hopen hiermee de motivatie van de doorgevoerde wijziging op een duidelijke wijze te hebben weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Servicedesk
Ledenservice

*(heb mijn naam en naam afzender even weggehaald)

Dus in 2015 nog niks. Lamijmaoefuhspringuh

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:46

Achja aan de andere kant :')
Ik ben helemaal niet van plan L te gaan springen. Vind BB/B hoog zat :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:50

Dat is ook zo maar om nou echt nooit de B uit te komen zou ook triest zijn toch?