Mag ik hier ook mee kletsen? Ik volg al een tijdje omdat ik ooit iets gevraagd heb en vind het eigenlijk wel gezellig!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pantykous schreef:Dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n regeling? Kan me niet voorstellen dat het zo droevig gesteld is met de basis. Mogen ze dat bij de dressuur ook wel gaan doen met al die paarden die op de kop lopen.![]()
Toffe foto Glenstorm!

Dus vanaf vrijdag is ze van mij! Ben echt heel erg blij haha.
Heeft 1 veulen gehad en B springen L1 dressuur gelopen.

Maar wel winstpuntwaardig al zeg ik het zelf 
We gaan gewoon allemaal hunters opleiden hier.
olanis schreef:KNHS was heel snel met hun antwoord.
Gisteravond gemaild en vanochtend al antwoord.
Hierbij hun antwoord:
Beste ,
In het springforum is in 2014 veel discussie geweest over rijstijlbeoordeling. Het forum was van mening dat hier nog te weinig aandacht voor is terwijl het juist uitermate belangrijk is dat een deelnemer al in een lagere klasse gestimuleerd wordt om correct te rijden. Alleen dan heeft men kans om succesvol door te stromen naar de hogere klassen.
Een onderdeel van meer aandacht voor een goede rijstijl is het rijstijlkampioenschap voor de klasse B wat voor de eerste maal in 2014 is georganiseerd en in 2015 wederom zal worden georganiseerd
Het springforum heeft ook nog eens de wijze waarop de klasse B wordt verreden besproken. Met name omdat er veel geluiden uit het veld kwamen dat er in de klasse L deelnemers meedoen die wat rijstijl en controle betreft nog lang niet klaar zijn voor deze klasse. Niet alleen vanuit het oogpunt van paardenwelzijn een zorgelijke ontwikkeling maar ook deze deelnemers zullen met minder plezier hun sport beoefenen omdat ze boven hun niveau rijden.
Het springforum heeft toen besloten om de opstap naar de klasse L moeilijker te maken doordat er een betere prestatie geleverd moet worden om een winstpunt te krijgen. Hiermee hoopt het springforum te bereiken dat deelnemers langer doorrijden in de klasse B en daarna met meer parcourservaring dan voorheen de klasse L ingaan.
De KNHS heeft nog weinig klachten over deze regeling ontvangen en zal deze wijziging eind 2015 evalueren. Het springforum zijn afgevaardigden uit de regio’s die de belangen van de springruiters in de regio behartigen. Voor meer informatie https://www.knhs.nl/over-knhs/organisat ... ringforum/
We hopen hiermee de motivatie van de doorgevoerde wijziging op een duidelijke wijze te hebben weergegeven.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Servicedesk
Ledenservice
*(heb mijn naam en naam afzender even weggehaald)