[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:33

Waarom vraag je de prijs niet gewoon? :) Ik heb soms het idee dat ze maar wat vragen en straks rij je een heel stuk voor niks.

Sjolvir

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:35

Zou gewoon eens live gaan kijken 15 jaar oud, leuke allrounder, maar geen uitblinker wel opletten dat ie echt braaf is en fijn te rijden is. En ligt er natuurlijk ook aan wat ze moet kosten.
Ze hebben het over M1 dressuur, M springen en B eventing PONY, dus hou er rekening mee dat dat voor ons over 18ers... met springen en eventing even anders zit, bij paarden zijn de hindernissen hoger voor diezelfde klasses en de afstanden anders.

De standfoto vertekend, voorbenen staan daar bewust hoger dan achter op het middenpadje.
En hij staat scheef naar de camera, achterhand staat dichterbij dan voorhand, dus lastig te beoordelen.
Lijkt (maar kan schijn zijn) ongelijke voorvoeten te hebben (eentje iets steiler en andere hoefvorm).

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:39

Nies_ schreef:
Waarom vraag je de prijs niet gewoon? :) Ik heb soms het idee dat ze maar wat vragen en straks rij je een heel stuk voor niks.

Ik weet wat zij vraagt... nu ben ik benieuwd naar wat iemand zou bieden...

Ik ben zelf geen springer ben dan ook opzoek naar een dressuur dier die niet persee makkelijk maar in ieder geval braaf moet zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:47

Wat ik zou bieden ligt geheel aan hoe fijn het paard loopt, dus hoe makkelijk hij voor jou netjes en correct te rijden is.
Maar met 15 jaar en de klasseringen zou dit paard voor mij niet heel interessant zijn.
Voor pony ruiter allicht wel, zeker als hij heel braaf is en makkelijk na te rijden.

Van paarden prijzen heb ik totaal geen verstand, maar ik zou hier niet meer voor geven dan euro of 2000, mits ze helemaal goed zou zijn en fijn te rijden en braaf. (hoeft dan geen wereld talent te zijn).
Maar nogmaals heb van prijzen echt geen ballen verstand, maar 15 jaar doet wel degelijk wat af aan de prijs.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:53

Ik moet zelf natuurlijk nog in de B beginnen vandaar dat het voor mij nog een goede leerpony zou kunnen zijn.

Ik ga in ieder geval kijken :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:56

Vanwege de leeftijd ga ik met Sjolvir mee. T'is wel mijn type pony, ik snap dat je haar leuk vindt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:08

Er word 3500 gevraagd. Maar dat is een vraagprijs en kijken kan nooit kwaad. Denk dat ik veel van dr kan leren :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:17

Spoiler:
WAT 3500 euro. Die zijn gek.

Nu even het wat politiek correcter antwoord
Ik zou hem laten staan. Dikke nek, hol in de rug maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Daarnaast vind ik het altijd zo zielig dat die ouwetjes nog van de hand moeten.
Maar als het dan toch moet is 1000/1500 toch wel het maximale en dan ook alleen als je echt een leerpony zoekt en hij zeer braaf en makkelijk na te rijden is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:21

Ha, kijk iemand met verstand van prijzen meld zich!
Handig.

Oef die vraagprijs is inderdaad zot.. Daar wil ik leuk jong paard voor.
Maar ik zoek dan ook hele andere paarden als deze. (en dan bedoel ik niet de kleur, want die vind ik wel oke).

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:35

Vind ik ook exht een belachelijke vraagprijs..
M1 bij de ponies is ook niet vergelijkbaar met m1 paarden imo, tel daar de leeftijs bij op en dan kom ik rond t zelfde bedrag als jury

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:41

Vragen kan altijd. Maar ook ik zou het er niet voor betalen. Succes met kijken en zoeken.

Mag ik trots op mijn projectje zijn? In april gekocht, heeft alleen in het tweespan marathons gelopen en word nu toch dressuurpony. Met dank aan mijn vriendin die door mijn ziekte het werk onder de man heeft gedaan. Er zit nog genoeg werk in, maar hij doet zo braaf zijn best.
Afbeelding

Ynskek, deze is 10 jaar met new forest papier, E maat en heeft de helft gekost van die waar je gaat kijken. Heeft de Betuwecup gewonnen maar onder de man niks gepresteerd. Dit geeft je een idee van prijzen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:42

Mochten jullie nog wat leuks weten liefst deze maat of groter voor ongeveer 3000 hoor ik het graag.

Ben wel op zoek naar 5 of ouder op tenminste L niveau

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:45

Heb je al eens bij www.staltieks.nl gekeken? Staat nu een leuke E maat connemara.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:52

Belker schreef:
Heb je al eens bij http://www.staltieks.nl gekeken? Staat nu een leuke E maat connemara.

Zijn momenteel allemaal springpony's

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:59

Connemaras zijn allround. L niveau is niet heel bijzonder. Als ze voldoende ruimte in de beweging hebben, fijn aan de hulpen zijn en opzij gaan voor de kuit rij je L.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:01

Mijn valk is ook door die stal geimporteerd.
Niets mis met een fijne springer. Vaak braver in de kop dan een dressuur beest.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:03

Klopt Jury. Dat is mijn ervaring ook.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:05

Volgens mij weet ik welke pony dat is en die is M1 startgerechtigd. Dus ook gewoon L geklasseerd. L is op zich niet heel bijzonder, dat moet voor dat bedrag toch wel lukken. Een springpony die netjes gereden is met eventueel wat wedstrijdervaring vind ik dan helemaal geen rare optie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:13

L2 pony's.. dan is ie al helemaal heel gewoontjes voor 15 jaar en dan dat bedrag.

Leuke netjes gereden springpony/paard is ook prima hoor zitten er zat tussen waar je leuk rondje dressuur mee zou kunnen rijden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:28

Ik mag alleen zelf bijna niet springen... heb dan niet heel veel aan een echte springer. Maar ik kan het mis hebben

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:27

Dat klopt, maar als ze ook leuk lopen maakt dat weinig uit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:31

Die bonte gaat niet door... ze willen haar niet verkopen naar een plek waar de focus echt op dressuur ligt omdat de pony daar niet blij van wordt...

nou ja, dan niet.
Lekker rustig verder zoeken en wie weet wat ik nog allemaal tegen kom

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:05

Ten eerste: Wat een apart kleurtje Kady1! Heeft ze al wat ervaring onder het zadel?

ynskek, ik vind de prijs ook wel aan de hoge kant. Al helemaal gezien de leeftijd. Jammer dat het niet door gaat, maar je moet dan maar zo denken dat het zo heeft moeten zijn.

Ik vind de uitspraken van 'liever geen dressuur, want daar wordt de pony niet blij van' altijd een beetje dubbel. Zelf rijd ik nu ook een springding en die leeft helemaal op als ze balken ziet, maar dressuur staat bij mij toch echt bovenaan. Zal ze vast minder leuk vinden, maar voor het springen is het toch belangrijk dat ze lenig is en netjes aan de hulpen staat, dus kom je er toch niet onderuit. Zo vraag ik me af wat er gebeurd als je wel voornamelijk dressuur gaat rijden met die beesten. Mankeren ze gewoon iets? Of wat gebeurt er dan?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:12

Mijn paard heeft in zijn hele leven denk ik 3 x balken gezien Chanelle. De enige die wat mankeert ben ik. Van hoger dan 40 cm doe ik het al in mijn broek.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:43

@ chanelle wij hebben haar via een tussenpersoon en weten niet veel over haar verleden. Deze persoon had wel een filmpje dat hij er zelf op reed (kerel van 185 op pony van 140 ahum) dus gereden was ze wel al. Merken wel dat het allemaal een tijd geleden is maar heel braaf. Gister voor het eerst rondje buiten gedaan vond ze heel erg leuk. Komende weken even wat dressuurmatig bij spijkeren en dan kijken of we een gouden stalletje voor haar kunnen vinden.