Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sita_xx

Berichten: 1633
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:59

Ik heb ook de punten van de 25e. 189 *\o/* wel heel anders gejureerd dan de vorige proef. Wel met de punten eens. Maar niet overal met t commentaar. In vergelijking met de proef van de 18e gingen bepaalde oefeningen nu veel beter. Maar nu een lager cijfer. Terwijl over de gehele proef de punten wel hoger zijn.

PSvanLot

Berichten: 10189
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:08

eefjuh20 schreef:
Ik heb eindelijk m’n protocol van 18 juni binnen(punten had ik al..189punt)..Kan me er wel in vinden wat de jury als commentaar erbij heeft gezet.Altijd fijn als je eigen gevoel met die van de jury overeen komt.Hopelijk kunnen we deze puntjes nog wat bijschaven voor het aankomende online event.(Als ik het hals strekken van een 4 naar een 6 kan krijgen ben ik al tevreden haha)


Eindelijk? dat is pas goed 3 werkdagen geleden...

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:37

PSvanLot schreef:
eefjuh20 schreef:
Ik heb eindelijk m’n protocol van 18 juni binnen(punten had ik al..189punt)..Kan me er wel in vinden wat de jury als commentaar erbij heeft gezet.Altijd fijn als je eigen gevoel met die van de jury overeen komt.Hopelijk kunnen we deze puntjes nog wat bijschaven voor het aankomende online event.(Als ik het hals strekken van een 4 naar een 6 kan krijgen ben ik al tevreden haha)


Eindelijk? dat is pas goed 3 werkdagen geleden...


Idd ik wacht nog op alles van 28 mei.. dan mag ik eindelijk zeggen vind ik

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:39

Gisteren voor mijn dochter van net 14 een proef ingestuurd voor de 25ste. Proef in 1x opgenomen en er thuis achter komen dat ik vergeten ben in te zoemen op het paspoort dat op een krukje voor mij lag. Via app advies knhs gevraagt en die geven aan dat de jury bepaald of er akkoord mee word gegaan. Ben benieuwd, heb mijn mailadres erbij gezet, kan zo een foto mailen

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:44

Sterre_Nova schreef:
Gisteren voor mijn dochter van net 14 een proef ingestuurd voor de 25ste. Proef in 1x opgenomen en er thuis achter komen dat ik vergeten ben in te zoemen op het paspoort dat op een krukje voor mij lag. Via app advies knhs gevraagt en die geven aan dat de jury bepaald of er akkoord mee word gegaan. Ben benieuwd, heb mijn mailadres erbij gezet, kan zo een foto mailen


Oei, helemaal niets laten zien? Dus het hele paspoort niet? Dan stuur ik m dus wel terug want geen identificatie mogelijk. Ik ben best soepel en maak ook wel eens een opmerking, scherpstellen bijv of paspoort langer laten zien, sporen en bit duidelijk maar dan beoordeel ik wel.

Zodra het echt aankomt op dat ik dus niet meer kan beoordelen, in dit geval wie er in de ring zit of bijvoorbeeld omdat er ingezoomd wordt, dan gaat je film onbeoordeeld terug.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:53

Ik rij mijn ruin bitloos. Maar we doen gewoon het rondje rond om het paard zoals we bij de rest doen. Daarom braaf het stukje bit ( waar er dus geen zit) getoond.

Jury had er volgens mij echt lol om. Er stond letterlijk "hilarisch dat filmen van het bit, Wat hij niet heeft! ''

Leuk om te lezen :)

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:58

Daffodil, zo stom. KNHS adviseerd het bij de opmerking te melden. Dit heb ik gedaan met daarbij dat ik bereid ben een foto te sturen van paspoort evt met paard en dochter.
De KNHS laatde jury hierover bepalen, opzich raar dat dit niet een vaste NEE. Hieruit begrijp ik dat de bond er niet tegen os om het evt. Goed te keuren.
Opnieuw filmen dat zit er met de hitte voor de 25ste niet in. We wagen het er nu even op: Nee, heb ik en ja kan ik krijgen. Gelukkig hebben we ookvoor 2 juli ingeschreven, dan gaat het me niet nog een keer gebeuren

cobiie

Berichten: 7323
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:04

Als enkel het probleem is dat er niet ingezoomd is op het paspoort (deze is dus wel in beeld in het originele filmpje), kan je dan niet de foto van het paspoort helemaal vooraan in het filmpje plakken? Met idd bij de opmerkingen de uitleg van de foto.

FriesWytske
Berichten: 9913
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:06

Ik kreeg net mail van paardrijden.nl. Dat ze mijn proef van 28 mei met spoed naar een andere jury hadden gestuurd. Dus dell_1, er even goed achteraan gaan. Want ze hadden dus niks van de vorige jury gehoord.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 24-06-20 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:07

PSvanLot schreef:
eefjuh20 schreef:
Ik heb eindelijk m’n protocol van 18 juni binnen(punten had ik al..189punt)..Kan me er wel in vinden wat de jury als commentaar erbij heeft gezet.Altijd fijn als je eigen gevoel met die van de jury overeen komt.Hopelijk kunnen we deze puntjes nog wat bijschaven voor het aankomende online event.(Als ik het hals strekken van een 4 naar een 6 kan krijgen ben ik al tevreden haha)


Eindelijk? dat is pas goed 3 werkdagen geleden...


Punten stonden er vorige week al op..en de meeste hier hadden en punten en protocol te gelijk wat ik heb gelezen

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:12

cobiie schreef:
Als enkel het probleem is dat er niet ingezoomd is op het paspoort (deze is dus wel in beeld in het originele filmpje), kan je dan niet de foto van het paspoort helemaal vooraan in het filmpje plakken? Met idd bij de opmerkingen de uitleg van de foto.


Geen idee of dat mag. Valt wel onder knippen en plakken natuurlijk en moest het origineel insturen. Wacht gewoon af en anders hebben we pech en is het de volgende keer beter.

Paspoort is niet in beeld gekomen, ben achteruit gelopen en voor het krukje gaan staan waar het op lag :+ }:0

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:13

FriesWytske schreef:
Ik kreeg net mail van paardrijden.nl. Dat ze mijn proef van 28 mei met spoed naar een andere jury hadden gestuurd. Dus dell_1, er even goed achteraan gaan. Want ze hadden dus niks van de vorige jury gehoord.


Toevallig had ik ze net weer geappt en kreeg ook het antwoord dat het met spoed opgepakt wordt en dat ik over 2-3 werkdagen de status heb of de uitslag. Kan gebeuren natuurlijk, ik heb er wel begrip voor maar het duurt nu zo lang dat ik niet eens meer nieuwsgierig ben haha.

Misschien zijn onze proeven naar dezelfde jury gegaan FriesWytske

FriesWytske
Berichten: 9913
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:14

dell_1 schreef:
FriesWytske schreef:
Ik kreeg net mail van paardrijden.nl. Dat ze mijn proef van 28 mei met spoed naar een andere jury hadden gestuurd. Dus dell_1, er even goed achteraan gaan. Want ze hadden dus niks van de vorige jury gehoord.


Toevallig had ik ze net weer geappt en kreeg ook het antwoord dat het met spoed opgepakt wordt en dat ik over 2-3 werkdagen de status heb of de uitslag. Kan gebeuren natuurlijk, ik heb er wel begrip voor maar het duurt nu zo lang dat ik niet eens meer nieuwsgierig ben haha



Ze hadden er gewoon al veel eerder achteraan gemoeten ipv bijna een maand later.

DoretteK

Berichten: 846
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:21

CharleyT schreef:
Hoi, help me even, waar vind ik in het wedstrijdreglement de bepalingen over haar, knotje, vlecht etc?
Alles doorgelezen maar niks gevonden/overheen gelezen.


Bedoel je het algemene wedstrijdregelement? Op paardrijden.nl onder Bepalingen staat het, grofweg halverwege de pagina onder het kopje 'Kleding en Harnachement'.

eefjuh20 schreef:
Punten stonden er vorige week al op..en de meeste hier hadden en punten en protocol te gelijk wat ik heb gelezen


Nah, zijn er ook genoeg waar er tijd tussen zit hoor! Denk dat je vooral blij mag zijn dat je je punten zo snel had, dat is wel eens anders geweest :Y)

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:22

eefjuh20 schreef:
Punten stonden er vorige week al op..en de meeste hier hadden en punten en protocol te gelijk wat ik heb gelezen


Dan heb je dus hele dikke mazzel gehad maar "eindelijk" slaat hier idd nergens op. Er zijn mensen die een maand zitten te wachten dus 3 werkdagen en dan eindelijk je punten krijgen is dus ruim binnen de gestelde termijn en niet "eindelijk"......

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:19

daffodil schreef:
eefjuh20 schreef:
Punten stonden er vorige week al op..en de meeste hier hadden en punten en protocol te gelijk wat ik heb gelezen


Dan heb je dus hele dikke mazzel gehad maar "eindelijk" slaat hier idd nergens op. Er zijn mensen die een maand zitten te wachten dus 3 werkdagen en dan eindelijk je punten krijgen is dus ruim binnen de gestelde termijn en niet "eindelijk"......


Nou sorry hoor..zeg al niks meer..
Ik kan het toch niet helpen dat mensen een dikke maand moeten wachten..dan moet je bij de Knhs zijn en niet bij mij.

Voor mij was dit de eerste keer..weet ik veel hoe snel/langzaam of wat dan ook alles gaat..
Maar succes verder voor iedereen en hopelijk heeft iedereen snel zijn of haar punten’

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:28

Eefjuh20, dat hoeft niet hoor, gewoon meepraten kan maar een beetje realiteitszin mbt het "wachten" wat dus geen wachten is, kan geen kwaad. Je leest hier toch ook mee? Je stelt hier ook meerdere vragen, dus je ziet echt dat een wachttijd van 5 werkdagen heel normaal is. Dat jij dan je punten op de 18e al hebt, is dus zoals ik al zei dikke mazzel. Dat je protocol erachter aan komt, is logisch, alles moet verwerkt worden.

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:35

De mensen die echt lang moeten wachten hebben gewoon domme pech gehad dat ze in een verkeerde batch terecht zijn gekomen of bij een jurylid die ze niet of niet allemaal heeft beoordeeld. De KNHS zal kwa registratie van het gehele proces nog wel een paar stappen moeten maken. Dit kan natuurlijk allemaal mooi gedigitaliseerd worden maar dan moet het de investering wel waard zijn als het online gebeuren na september stopt.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:53

Ik zit net te kijken op mijn knhs. Op de website staan nog geen punten maar in de app al wel.
Vol verbazing zie ik al wel mn punten van 25-6, terwijl ik die van 18-6 verwachte.
Vindt dit wel echt heel snel....

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:57

Woeee ik ben even helemaal flabbergasted *\%/*
Zag zojuist mijn punten van 25 juni er al instaan, ontzettend snel! Had als doel om na de vorige proeven voor de eerste keer boven de 190 proberen te rijden, heb ik 203 punten gehaald :')

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:13

Imke95 schreef:
Woeee ik ben even helemaal flabbergasted *\%/*
Zag zojuist mijn punten van 25 juni er al instaan, ontzettend snel! Had als doel om na de vorige proeven voor de eerste keer boven de 190 proberen te rijden, heb ik 203 punten gehaald :')


Hartstikke goed!!

Ik zag ook tot mijn verbazing mijn punten en protocol van de 25e al staan, 186,5 in het L2 *\o/* Dikke pluim voor de knhs en de jury’s en het is een leuk cadeautje haha. Fijne tips gekregen waar ik op ga letten komende week en dan stuur ik voor 9 juli weer een proef in :)

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:22

Ik zit nu nog in spanning voor het resultaat van de 18e

Eef_Bam

Berichten: 4134
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:26

Jeetje wat veel mensen die al resultaten voor de 25e hebben, ikzelf helaas nog niet. Uiteraard is dat heel logisch, maar zou wel top zijn als ze het proces iets meer gaan stroomlijnen zodat er niet zulke grote verschillen meer zijn. Ga het nu toch elke dag wel checken terwijl het gerust nog een paar weken kan duren voor ik een uitslag heb :Y) .

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:37

Mazzelaars!!!

De KNHS verwerkt wat binnenkomt en dat is de ene keer dus een vroegere partij dan de andere keer. Het zou toch ook raar zijn als ze dan die vroege partij nog minimaal 3 dagen laten liggen omdat de jury van die latere partij nog niet ingestuurd heeft? Juist goed dit, zo wordt alles achter elkaar verwerkt.

Ik ga er ook echt van uit dat het nu incidenteel voorkomt dat iemand zijn punten niet krijgt en dat daar dan iets mee is. Ze zijn echt forse productie aan het draaien nu!

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:39

daffodil schreef:
Mazzelaars!!!

De KNHS verwerkt wat binnenkomt en dat is de ene keer dus een vroegere partij dan de andere keer. Het zou toch ook raar zijn als ze dan die vroege partij nog minimaal 3 dagen laten liggen omdat de jury van die latere partij nog niet ingestuurd heeft? Juist goed dit, zo wordt alles achter elkaar verwerkt.

Ik ga er ook echt van uit dat het nu incidenteel voorkomt dat iemand zijn punten niet krijgt en dat daar dan iets mee is. Ze zijn echt forse productie aan het draaien nu!


Ja mega snel ook! Zondag de proef ingestuurd & vandaag dus al terug; dus in principe 2-3 werkdagen. Ik mag sowieso niet klagen want heb tot nu toe nog iedere keer binnen een week mijn punten teruggekregen.