[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:33

Ja snap ik! gelukkig inderdaad een week stil gestaan! gaat het nu wel weer goed?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:15

Jeetje Kesia.. Arm paar inderdaad... Gelukkig is hij er nu vanaf!
Toch ondanks de ellende een hele mooie score! Kan me voorstellen dat je blij was dat je niet gerede had.. Soms was het wel handig geweest dat ze konden praten

Hier gisteren helaas bodeminspectie gedaan vanaf t jonkie. Gewoon stomme pech, had les en reeds langs de bakrand, daar zat schijnbaar iemand gehurkt achter wat te zoeken en die stond net op op het moment dat ik er langs reed, ze schrok sprong weg en draaide om. Logische reactie natuurlijk maar ik was er niet op verdacht en kon t dus ook niet uitzitten. Behoorlijke klap op me rug gemaakt, dus loop nu een beetje rond te strompelen haha.
Kon er gelukkig wel zonder problemen of spanning zo weer opstappen, nog even klein stukje gereden om het goed te kunnen afsluiten. Die eerste keer hebben we ook gehad, en hopelijk blijft het daar voorlopig ook bij haha.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:18

Brittjuh.. ja lijkt er wel op! Ze eet erg goed.. en zit super in haar velletje.. dus hopelijk rijden we straks nog fijner rond haha...

Oeh jeej melissa dat kun je beter niet doen haha.. gelukkig kun je nog redelijk relaxt opstappen. Ik zou dat niet kunnen denk ik. Ik ben best een angsthaas geworden haha.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:44

Keshia, Gelukkig! hoop ook voor je dat jullie straks weer fijn rijden!

Oh melissa! bodeminspectie moet je door anderen laten doen hoor := maar fijn dat je nog rustig kon opstappen en het evengoed fijn hebt kunnen afsluiten. heel veel sterkte met je rug. ik dacht dat ik mank liep met mn rug na die sport massage van maandag, maar denk dat dit vervelender is _O-

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:09

keshia, oh jeetje! Hopelijk kan je straks weer lekker rijden!
Hopelijk heb je er niet al te veel last van Melissa!

Nou die van mij staat moet even een paar dagen stil staan, hij heeft helaas een hoefzweer :( Hij is er behoorlijk kreupel om. Gelukkig heb ik nog een andere merrie te rijden, die wordt alleen behoorlijk dik omdat ze drachtig is :Y) Daar over een paar weken onze laatste wedstrijd voorlopig mee, dan Jacco nog tot april rijden en dan ga ik voor een half jaar stage lopen in Australië, vandaag bericht gehad dat het definitief door gaat *\o/*

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:18

Keshia ik ben ook geen hele grote held hoor. Maar ze oogde heel relaxt dus dan maar niet te veel nadenken haha.

Brittjuh spierpijn is ook niet fijn! Inmiddels geen last meer van?

Marjolein balen van de zweer.. Hopelijk gaat het gauw de goede kant op!
Gaaf zeg een half jaar naar Australie! Wat voor stage ga je doen?

Het gaat heel langzaam ietsje beter. Als ik maar een beetje blijf lopen wil het wel zoveel, als ik wat langer zit is het niet heel ideaal.
Morgen gaat me instructrice een keer op Ken, ben heel benieuwd :) Wel leuk om haar een keer onder een ander te zien.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:49

Elite Oh jeetje! hopen dat ie er snel vanaf is en weer op knapt! supergaaf je stage! wat ga je doen ?

Melissa Hmm, helaas heb ik er behoorlijk last van.. :( gister op mn werk een client gehad die klappen aan mij ging uitdelen omdat ie onrustig was en ik hem naar zn kamer begeleide.. paar blauwe plekken aan over gehouden, vandaag weer gefitnesst alleen nu doet alles pijn!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:10

Vandaag debuut gereden. Super trots op mijn ventje. Ondanks mijn emoties deed hij zijn best. 1e proef had ik iets meer moeten rijden maar toch 187 emoties schakelde me deels uit.
2e proef waren er wat spoken en lag tempo iets hoger. Toch 190,5 en een 2e plaats
Pas 3 weken een combi en dan al dit wat een topknol is het. Blij met deze kans

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:37

Ik ga stage lopen bij een onderzoeksinstituut. Ik studeer levensmiddelentechnologie, en ga onderzoek doen naar "pea protein" (erwten dus). Deze veroorzaken geen allergene reacties in mensen, dus zijn daarom erg interessant in bijv. vleesvervangers waar nu soja eiwitten in worden gebruikt (die wel allergene reacties veroorzaken). Ik ga kijken hoe deze kunnen worden ingebouwd in voedsel en hoe processing alles beïnvloedt. Het is gevestigd in Melbourne, dus mooi een grote en leuke stad in de buurt!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:22

britjuh balen dat je nog zon last hebt van je rug..

Kimmetje dat is een mooi debuut!

Marjolein dat klinkt als een enorm gave uitdaging en mooie kans!

Vanavond weer even op Qui gezeten. Het ging, maar echt fijn was het nog niet.
(bewust voor Qui gekozen omdat die door zn ervaring al iets meer save is dan Ken)
Morgen neemt me zusje Ken mee naar de clubles, blijft ze iig mooi aan de gang.
Daarna maar eens zien of ik er zelf weer op kan.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:29

Netjes Kim!

Melissa kan het kloppen dat je zusje zondag mee deed in Markelo bij Snorrewind?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:53

Ja klopt inderdaad Marjolein! in de BB en B met zelfde paard waar ik in Almelo mee gestart heb.
In t parcour is tie nog wel een behoorlijke uitdaging :P

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:55

Haha dan heb ik haar in de BB zien rijden, wel een fel ding :D Ook leuk dat die zo veelzijdig is!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:41

Ja klopt een beetje te fel nog haha.

Na de val vorige week vandaag weer even op Ken gezeten, me instructrice heeft haar eerst even gedaan.
Gaat nog niet zo fijn met me rug. Volgende week maar ffe langs de fysio. Ze deed wel goed haar best :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:13

@ Melissa; Maar stapt ze wel in takt? Want als ze dat niet doet dan kan het inderdaad geen voldoende zijn. Gefeliciteerd met je wintstpunten!
@ Keshia; Jeetje zeg!! %) :oo :oo Gelukkig dat het zo afgelopen is, dat had wel heel anders kunnen zijn!
Gefeliciteerd met je score, heel erg goed!
@ Melissa; Auw .... :(:)
@ Elitedeux; :(:) HOe gaat het nu met de zweer? Heel gaaf, australie!
@ Kimmetje; Gefeliciteerd!

Hier zijn we weer fijn aan het rijden na de osteo. Heeft even geduurd maar het voelt nu weer helemaal oke.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:56

Marietje, gelukkig is hij weer helemaal goed sinds gisteren! Dit weekend maar weer rustig oppakken, hij zou wel goed fris zijn :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:48

Gelukkig maar! Ja, merk je dat zo?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:50

Marietje ja dat doet ze inderdaad wel, alleen als ze enorm veel spanning heeft wil ze richting lateraal gaan, maar dan is ook echt een bommetje.
FIjn dat het rijden weer goed gaat na de osteo! Moest dus even wennen in zn lijf?

Marjolein gelukkig is hij weer goed! Duimen dat ie zich inhoud als je erop gaat haha.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:04

Hij is altijd fris als het kouder wordt. Nou hij had al de hele dag buiten gelopen dus hij was mooi rustig. Wel voor de zekerheid gelongeerd maar hij gaf geen kik. Was zo opstappen en wegrijden. :D
Ook fijn gereden dus nu voor december nog maar eens kijken naar een wedstrijd.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:23

Het was even stil aan mijn kant, nu alles weer even terug lezen :)

kimmetje26 Wat goed van je debuut!

Elitedeux Wat interessant! heel veel succes!

melissa_93 Gelukkig was het wel weer snel weg, maar anders was ik echt niet vrolijk! Hoe gaat het nu met jou na je bodemonderzoek ?

Vandaag weer wedstrijd gehad! 1e proef 194 punten en de opmerkingen waren dat het wat constanter mocht worden, wat ik ook begreep.
2e proef 193,5 punten, deze proef ging niet lekker, Calice schrok overal van, eerst van een deur die dicht viel, daarna van iemand die de protocollen op ging halen, daarna van iets wat in de stal gebeurde en toen nog eens van bakkabouters, hierdoor ging ik meer op save spelen. maar als opmerking kregen we : stap verdient aandacht de galop was een fijn plaatje.

Ik ben zeker niet ontevreden! wel had ik lagere punten verwacht!.

As zondag heeft mn bijrijdster wedstrijd (1e met Calice ) en volgende week en die week daarna ik weer!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:58

Marjolein super fijn dat je zo kon opstappen en wegrijden!

Brittjuh ik heb helaas nog behoorlijk last van me onderrug. Dinsdag kan ik bij de fysio terecht dus hoop dat dat gaat helpen.
Mooie punten gereden!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:06

Mooie punten brittjuh!
Blijkbaar toch niet zo slecht als dat je dacht.
Lekker van genieten!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:07

melissa Oh jeetje! hopelijk kan de fysio wat doen!

Kim Thanks! haha nee blijkbaar niet!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:09

@ Brittjuh; Gefeliciteerd!
@ Melissa; :(:) voor je rug

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:51

Mn rug voelt weer een stuk beter na de fysio gisteren, was mooi scheef en strak.
Over 2 weken nog even een keer weer.

Straks beide paarden lekker rijden, zin in :)