Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DewiFoto

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:05

Ik heb mijn punten voor de 25e al terug. Krap een winstpunt, maar het was ook zeker niet meer waard dan dat. Volgens mij zelfs door een Bokker gejureerd. Hopelijk voor de proef van de 18 ook een winstpunt en dan zijn we M startgerechtigd *\o/* .

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:19

Ik kom me hier melden. Ik heb me aangemeld voor het evenement van 2 en 9 juli. Mijn laatste keer starten was in 2011 en sinds die tijd heb ik af en aan gereden, maar nooit meer met echte regelmaat. Nu leek dit me wel een mooie manier om weer te beginnen (meetmoment is ook al gepland). Ik heb alleen wel wat vraagjes.

Mag je nu toch wel gebruik maken van een voorlezer?
Moet je je paard vlechten en zelf ook in volledig tenue? En wat is eigenlijk volledig tenue tegenwoordig? ik zie zo vaak foto's zonder jasje langskomen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:24

Suzan_bobar schreef:
Ohw wat een lieve en zinvolle reacties. Ja, we filmen meerdere keren. Vandaag 3 keer de proef afgebroken omdat het dramatisch ging door mij. Toen een keer zonder filmen gereden en met aanwijzingen van m'n instructies dat ging een stuk beter. Daarna laatste poging en toen de rechter galop aansprong goed ging ging het beter. Terwijl normaal ik nooit moeite heb met in welke galop dan ook aanspringen gaat deze altijd mis in de proef op de een of andere manier,...

De tip van hulp ga ik ook nakijken.

Ik had inderdaad ook gehoopt dat door het veel en vaker te doen dat het minder werd, maar het wordt alleen maar erger lijkt het,... En ik rij de proef helemaal niet voor winstpunten ofzo. Dat is zo vreemd. Ik heb altijd lol met rijden, maar lig nu met een hoofdpijn aanval op de bank van de stress van vanmorgen,...

Wat vervelend dat de wedstrijd spanning je zo dwars zit. Ik zou trouwens wel doorgaan met de proef uit rijden en filmen. Wat namelijk in mijn ogen belangrijk is, is dat je ook leert dat als er iets fout gaat je gewoon door moet blijven rijden en dat een verpest onderdeel niet zorgt voor een volledige verpeste proef. Als jij op alle onderdelen een 7 scoort dan kan je best op 3 onderdelen een 3 of 4 scoren om het te compenseren.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:55

DewiFoto schreef:
Ik heb mijn punten voor de 25e al terug. Krap een winstpunt, maar het was ook zeker niet meer waard dan dat. Volgens mij zelfs door een Bokker gejureerd. Hopelijk voor de proef van de 18 ook een winstpunt en dan zijn we M startgerechtigd *\o/* .

Ik ben ook door een snelle bokker gejureerd de 25e, misschien wel dezelfde? :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:04

Wat een nette punten allemaal! En wat snel dat sommige de punten voor de 25ste al binnen hebben haha.

Ik heb vandaag voor het eerst weer een proefje in een meetmoment gestart, had een nette winstpunt in de B.

Volgende week weer en dan lekker 2 proefjes rijden. De week erop weer online! Vind de afwisseling tussen beide wel leuk. :D

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:20

Marjolein schreef:
Moet je je paard vlechten en zelf ook in volledig tenue? En wat is eigenlijk volledig tenue tegenwoordig? ik zie zo vaak foto's zonder jasje langskomen.

Een voorlezer mag inderdaad weer. Paard hoeft niet persé gevlochten te worden en zelf hoef je ook niet in wedstrijdkleding. Wel moet verplicht je (lange) haar in een vlecht of knot.

Toevallig had ik met het hete weer de regels voor zomertenue even opgezocht van het weekend voor mijn meetmoment, en in het outdoor seizoen mag je altijd in zomertenue starten (dus zonder jasje).

Veel succes, en plezier natuurlijk!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:34

Oei ik lees je eerste alinea net en besef dat ik een staart inhad. Ik wist wel van de regel en rijd eigenlijk altijd met een knotje. Door de zenuwen gewoon helemaal niet over nagedacht

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:39

Grappig dat die regel er is want ik als jury ben daar niet van op de hoogte.

Heeft voor mij ook 0 meerwaarde, maar het zal er mee te maken hebben dat je geen oortje kunt verstoppen?

Maar mij lijkt een staart ook meer dan prima.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:41

Staat op paardrijden.nl dat het voor de veiligheid is. Hopelijk kan ik er niet voor gediskwalificeerd worden en trekken ze het af van de verzorging.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:42

JorisDy schreef:
Staat op paardrijden.nl dat het voor de veiligheid is. Hopelijk kan ik er niet voor gediskwalificeerd worden en trekken ze het af van de verzorging.

Wat een onzin... Maar ik geloof niet dat er een jury gaat zijn die er wat van gaat zeggen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:52

Mijn knot ging eens los vlak voor de proef op de regiokampioenschappen en van de ringmeester mochten we hem echt niet meer fixen, dus ik reed onbedoeld met soort van staart. Mijn lezer verontschuldigde mij tegenover de jury, die zei dat ze het vreselijk vond, maar dat het een kleine opluchting was dat het wel een knot had moeten wezen. Ze had de schaar al willen pakken, zei ze... := Zoiets gebeurt me nooit, maar natuurlijk wel op een kampioenschap. Net als tijdens het opzadelen voor de proef ontdekken dat je wel gaten, maar geen schroefdraad in de ijzers hebt gekregen van de hoefsmid, dus zonder proppen op een glibberig terrein rijden met een onervaren paard, ook regiokampioenschappen. Nooit eerder gebeurd in alle jaren met alle paarden. Wat dat betreft kan je beter thuis in je bak een proef rijden. :7

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:29

Ik kan mij morgenochtend helaas niet inschrijven. Is de kans groot dat ze weer 's middags meer aanmeldingen openen?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:44

Zondag proefje gereden en vandaag weer. In allebei (grote) fouten :') Nu nog kiezen welke ik het minst fout vind. Keuzes keuzes :+

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:45

xmarritw schreef:
Ik kan mij morgenochtend helaas niet inschrijven. Is de kans groot dat ze weer 's middags meer aanmeldingen openen?

Allebei van juli staan nog open, dus ik denk niet dat deze meteen vol is.

Dankjullie voor de antwoorden. Haar in een knot moet me lukken

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:00

Ik wacht nog op mijn punten van 18 juni. Hebben er meer mensen deze nog niet terug? Aangezien er ook al proeven terug zijn van 25 juni? :o

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:52

Ik heb een vraagje. Als ik kijk bij de events van 2 en 9 juli staat dat hij nog open staat voor inschrijving.

Echter als ik mij in probeer te schrijven kom ik niet verder bij het aanklikken van de proeven.

Zitten dede beide vol ?of doe ik het verkeerd

》》9e is gelukt inmiddels, de 2e staat echter wel nog vrij voor inschrijving maar kan ik de klasse niet aanklikken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:11

*\o/* scores binnen van de 25e, afgelopen zondag ingestuurd. 178,5 punten en daar tevreden mee. Jammer dat het geen winst is natuurlijk, maar dat had ik zelf ok niet verwacht. Hopelijk de volgende keer wel. Twee weken terug had ik 7 punten minder (171,5) en reed ik de verschrikkelijkste proef ooit, dus ik ben al blij met de progressie die we maken. Over twee weken heb ik er weer een staan, hopelijk dan weer een betere proef.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 24-06-20 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:22

Linn1502, de inschrijving van 2 juli is alleen open voor aangepaste sport en impuls.

Annetje, alsnog zeker geen slechte punten! Fijne instelling die je hebt, komt vast goed over 2 week :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:41

Het is wel typisch trouwens. De datum van mijn event is nog niet geweest en daardoor kan ik mijn scores alleen maar in de app zien. 'Wedstrijdhistorie' in mijnknhs.nl gaat maar tm vandaag en het event is morgen pas. Ik heb in de app gekeken bij 'mijn klassereringen' dan de bovenste klasse aangeklikt en dan krijg je een lijst met scores. In die lijst kun je het protocol aanklikken.

Misschien een tip voor mensen die op een score wachten van een klasse die nog eigenlijk niet geweest is. Ik denk dat dit er ook niet om half 7 vanmorgen opgezet is namelijk. :D

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:33

Ik heb de punten van 18 juni B binnen. 191 punten en heel veel erbij geschreven. Zo fijn en ook en ook alles herkenbaar. Ik moet nog filmen voor de 25e, maar weet niet of dat nog wat wordt met de hitte.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:34

Danique07 schreef:
Ik heb de score ook binnen (M1 van 11 juni). Heel fijn commentaar van de jury (vol protocol) en 188 punten. Blij mee!

Hele grote kans dat wij dezelfde jury hadden dan!
Ik reed ook M1 van 11 juni, protocol vol fijne opmerkingen en gister pas m’n score terug.

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst op meetmoment geweest en dat bevalt me toch veel beter! Ik rij dan ook beter :+

Voor mij (voorlopig) geen online proeven meer, eerst oefenen voor de M2! (Zeg ik nu, tot het weer begint te kriebelen haha) :+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:41

Dispar_Vulgo schreef:
Danique07 schreef:
Ik heb de score ook binnen (M1 van 11 juni). Heel fijn commentaar van de jury (vol protocol) en 188 punten. Blij mee!

Hele grote kans dat wij dezelfde jury hadden dan!
Ik reed ook M1 van 11 juni, protocol vol fijne opmerkingen en gister pas m’n score terug.

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst op meetmoment geweest en dat bevalt me toch veel beter! Ik rij dan ook beter :+

Voor mij (voorlopig) geen online proeven meer, eerst oefenen voor de M2! (Zeg ik nu, tot het weer begint te kriebelen haha) :+

Ik had die van de 11e met een bomvol protocol en fijn commentaar!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:23

Fijn dat er weer punten binnen zijn en protocollen met veel commentaar!

Annetje: leuke sprong qua punten zo in 2 weken! Komt het winstpunt wel heel dichtbij :D

Ik heb mij vanochtend weer ingeschreven voor het nieuwe online event! Hoeft niet meer 's ochtends maar dan is het ook maar klaar haha. Zondag weer filmen, en dan volgende week zondag voor het eerst met hem op pad naar een meetmoment. Ben heel benieuwd, we hebben samen nog nooit op vreemd terrein gereden haha.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:46

Ik heb eindelijk m’n protocol van 18 juni binnen(punten had ik al..189punt)..Kan me er wel in vinden wat de jury als commentaar erbij heeft gezet.Altijd fijn als je eigen gevoel met die van de jury overeen komt.Hopelijk kunnen we deze puntjes nog wat bijschaven voor het aankomende online event.(Als ik het hals strekken van een 4 naar een 6 kan krijgen ben ik al tevreden haha)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:47

DoretteK schreef:
Marjolein schreef:

Een voorlezer mag inderdaad weer. Paard hoeft niet persé gevlochten te worden en zelf hoef je ook niet in wedstrijdkleding. Wel moet verplicht je (lange) haar in een vlecht of knot.

Toevallig had ik met het hete weer de regels voor zomertenue even opgezocht van het weekend voor mijn meetmoment, en in het outdoor seizoen mag je altijd in zomertenue starten (dus zonder jasje).

Veel succes, en plezier natuurlijk!

Hoi, help me even, waar vind ik in het wedstrijdreglement de bepalingen over haar, knotje, vlecht etc?
Alles doorgelezen maar niks gevonden/overheen gelezen.