[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:19

Bonte.. is ook wel erg leuk.. snap wel dat ze die willen hebben.
Hup Suus, puntje nog binnenhalen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:31

Ik moet ze natuurlijk niet verkopen want ik hoef er gelukkig niet van te leven, maar dat betekent dan wel het einde van projectjes. En als ik dat bij de eerste dus al niet gedaan had, had ik al de andere ponies en dus ook bonte niet ontmoet.
Dat is het verstand dat praat, maar dan je gevoel he.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:21

Tja, dilemma's...
Maar zolang je ze kan betalen en ze niet in de weg staan, gewoon van genieten!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:09

Vandaag de valk weer lekker gelongeerd.
Hij is zo veel rustiger geworden, grappig om te zien hoe een paard in een paar weken kan veranderen.
Hangen gaat ook al goed, als het zo blijft gaan, volgende week er maar eens op gaan.
Afbeelding
Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:25

blijft een gaaf dier, fijn dat hij het zo goed oppakt.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:05

Wauw, wat een tof ding is het toch! Wel heel erg jammer dat het nu zo hard gaat met de andere, maar gelukkig kun je je wel lekker op deze richten.

Ik heb heel even een wedstrijdbreak (van twee weken :'). Zit nu op L1+8, maar ben nog niet tevreden met hoe het gaat en wil weer even back to the basics en vanuit daar de andere dingen weer mee pakken. Dinsdag eens een keertje les bij iemand anders, eens kijken hoe dat uit pakt! Zij kan er zelf ook even op en dat vind ik ook wel erg fijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:18

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:43

Of op de mijne :D :D eerlijke concurentie Amorati prince of elegantia uit onze helaas 3 weken geleden overleden E pony merrie (zelf laten gaan omdat het blessure leed te erg werd.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:43

Verstandig chanelle! En ga je echt elk weekend op wedstrijd ja?

Jury ik vind dat echt een toffe pony. Kan niet wachten op foto's ohz!

Wij vandaag twee keer eerste met 196 en 197 (25 en 27 punten los van nummer twee). Dat maakt ons M1+12 in 4 wedstrijden. :D en ook wel uniek (en irritant), geen commentaar op het protocol? Nog nooit gehad. Weet je ook de verbeterpunten niet.

Afbeelding

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:49

Wow, nette punten zeg! Gefeliciteerd! Inderdaad heel erg vervelend dat je geen verbeterpunten hebt gekregen waar het nodig was. Had ik helaas laatst ook een keer. Ga je meteen over naar het M2?

En ik rijd niet elk weekend wedstrijden hoor, probeer er 2 per maand te doen. In het begin ging het wel even snel, omdat ik in de laatste week van mijn vakantie mooi nog wat wedstrijden mee kon pakken en het bij de start van mijn stage allemaal nog wat rustiger was. Nu is het echt een kwestie van vooruit plannen, maar dat maakt niet uit! Eerst even uit deze dip komen en daarna weer knallen. :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:53

We gaan idd over. Even thuis oefenen en denk met een week of 3-4 op wedstrijd. Vind het niet nodig door te gaan in het M1, gaat ons zo makkelijk af.

Ohja 2 keer per maand probeer ik ook aan te houden, vind ik ook zat. :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:05

Zo dat zijn nette punten en dan gaat het ook gelijk hard. Leuk hoor.

Vandaag tijdens een wandeling eens een greppel meegenomen. Deed ie ook gewoon, gek beest

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:33

Haha, wat een grappig filmpje, leuke pony hoor! Daar gaat ooit iemand heel erg blij mee worden!

Wat een mooie punten a-d

Ik ga nu wat minder starten. Het is druk op m'n werk en heb dan niet altijd zin om als ik laat thuiskom nog in het donker op Jones te stappen. Dat vind hij niet erg, hij staat lekker buiten met zijn vrienden, maar voor het starten wil ik hem wel regelmatig gereden hebben. Dus in december nog een keer en dan zie ik wel. Kunnen we ook rustig een beetje verder trainen.
Vandaag ons L1 debuut. Het was net genoeg voor winst, 180 en 182 punten. Ik ben er blij mee, maar het moet wel beter. Overigens nog de jury even gesproken en fijne tips gekregen!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:45

@absque_dubio: wat een nette punten gefeliciteerd!! Wat voor zadel heb jij op je pony liggen? :)

@jury: wat een leuk dier!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:09

Verstandig besluit om even rustig aan te doen. En nette punten toch voor je debuut!

Er ligt een euroriding diamant op. Had voor mij iets langere zweetbladen mogen hebben (tis ook maar een 16,5 inch zadel terwijl ik 1,69 ben) maar zit echt als een huis! Heb snel klachten en met dit zadel nergens last van. Is echt een heilig zadel voor mij.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:56

Inderdaad super nette punten voor je debuut Sammyoo!

Ik had een Euroriding Diamant van iemand meegekregen om te passen en helaas ligt ie bij ons op stal op geen een goed.. Terwijl dit zadel erom bekend staat dat hij juist op veel goed ligt. Heb er nu een wel fijne Knight Rider op liggen, alleen zweetbladen zouden van mij iets korter mogen. In het voorjaar komt de zadelmaker weer langs voor een grote passessie bij alle jonkies, ben benieuwd wat daar uit komt.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:55

gisteren ook maar weer gestart in het M1 met ponylief. Heb de punten voor t M2 wel maar ik durf nog niet over :(:) :') . ze moet me nog net wat sterker worden en meer op achter komen maar we zijn zeker op de goede weg. Gisteren beide proeven 188 punten en twee eerste prijzen. Ponypower tussen de paarden dus :) Binnenkort maar eens een oefendressuur M2 plannen.

Wat betreft zadels. Ik ben maar wat blij met mijn Thorowgood. Voorheen had ik altijd het probleem dat alles schoof over de schouder of vast ging liggen tegen de schoft. Had altijd een vaste zadelmaker, en afgelopen zomer toch maar weer gaan passen en kwamen we ook uit op de Euroriding diamant. lag opzich lang niet verkeerd zonder aan te passen. Tijdje mee gereden maar bleek alsnog richting de schoft te drukken. En ik vond m zelf echt voor geen meter zitten, knetterhard en zadelpijn.
Toch eens iemand anders erbij gehaald en die raadde mij zonder iets erop gelegd te hebben een Thorowgood T8 HW aan. Toevallig deze tweedehands gevonden (nog als nieuw) en aangepast op het paard. Dit is voor ons het eerste zadel dat EN vrij ligt en blijft EN niet schuift! pony loopt nu als een trein en het zit als een huis :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:59

Ik vind het M2 ook eng hoor :o maar ik denk dat we beide gewoon moeten gaan en lekker door moeten met winnen van de kastelen. Komt vast goed!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:20

De mijne wordt zo ontzettend heet tijdens de oefening van galop naar stap en dan de keertwendingen in. Heb die lijn vandaag een paar keer geoefend. Maar pfoe hee, nog ff door oefenen. Dribbelkont.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:23

Helpt het dan niet juist om de lijn niet meer te oefenen? Zodat hij niet vantevoren weet wat er komt?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:36

Dat meedenken valt wel mee bij der, daar heb ik niet veel last van, maar dat hete moet ik even mee om leren gaan en uitvinden door middel van mijn eigen zit hoe ik hier het beste mee kan om gaan. Daarom vind ik het juist wel fijn dat soort lastige lijnen te oefenen zodat ik weet hoe ik er in een proef mee om moet gaan. Maar dat is uiteraard ook weer het missen van een stukje kracht.
Ook in het M1 heeft mij dat enorm geholpen om enkel lijnen te rijden. Oefen zelden hele proeven.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:59

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:34

Ponypowerrrrrr :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:37

Pony's are simply horses in a small package.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:42

Pff ik heb over 1,5 week weer een wedstrijd gepland staan.. Denk dat ik die eerlijk alleen voor de ervaring moet rijden, want als die loopt zoals afgelopen dagen dan zijn we blij net 160 ... :( hij is een beetje opstandig. Hoop dat de masseur vd week nog even tijd heeft