Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:24

Hier mijn laatste winstpunt gehaald: 183.5. Op naar de L1 *\o/*
Had ik ook verwacht... mijn camara besloot er mee op te houden en we moesten het dus over doen 3x. (2de keer vergat ik mijn proef en 3de keer ging het pas goed) maar ze was helemaal uitgemolken en impuls was weg.. Ik ben tevreden.. ook fijne feedback op de punten waar we ook druk mee bezig zijn!

rozebadeend

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:32

Yes ik heb ook dubbel winst in het L1!!
Wel stond er de opmerking dat er naast de A nog een bordje staat, waardoor het onduidelijk is wat nou het 'echte' bordje is.
Alleen op die korte kant is een hele hoge heg, en net een meter naast de A zit een soort gat in de heg ofzo, op dezelfde hoogte. Met de lichtval lijkt het net of er dan 2 bordjes staan :+
Op zich zie ik er wel verschil in, maar als je niet weet hoe het echt zit kan ik me voorstellen dat het wat onduidelijk is :')

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:33

Hier de punten binnen van het event van 18 juni. 194 pnt in het L1. Heel blij mee. Geen tips gekregen helaas, wel opmerkingen die ik zelf ook had geconstateerd en die onze aandacht al hadden. Volgende week nog eens proberen en kijken of we dat ene puntje er ook bij kunnen verdienen :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:02

Vandaag weer gefilmd, ging hopeloos mis. De stress bij mij is zo akelig en lijkt ook gewoon niet minder te worden, eerder erger. Uiteindelijk wel een keer okey proefje, weer teen net wel, net niet proefje. Heeft hier iemand een tip voor deze stress, want ik baal hier zo van. Het losrijden doe ik tijdens mijn les. Dat ging heerlijk. Paard liep zo fijn en dan gaan we filmen en ik blokkeer ofzo,... Baal er enorm van en ben dus ook bang dat ik weer afhaak met wedstrijd rijden om deze reden,... Had zo gehoopt gebruik te kunnen maken van het online filmen om er grip op te krijgen,... Maar het lijkt echt hopeloos,... Sorry zit ff in een flinke dip daarmee nu

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:06

Suzan_bobar schreef:
Vandaag weer gefilmd, ging hopeloos mis. De stress bij mij is zo akelig en lijkt ook gewoon niet minder te worden, eerder erger. Uiteindelijk wel een keer okey proefje, weer teen net wel, net niet proefje. Heeft hier iemand een tip voor deze stress, want ik baal hier zo van. Het losrijden doe ik tijdens mijn les. Dat ging heerlijk. Paard liep zo fijn en dan gaan we filmen en ik blokkeer ofzo,... Baal er enorm van en ben dus ook bang dat ik weer afhaak met wedstrijd rijden om deze reden,... Had zo gehoopt gebruik te kunnen maken van het online filmen om er grip op te krijgen,... Maar het lijkt echt hopeloos,... Sorry zit ff in een flinke dip daarmee nu

Herkenbaar hoor! Mij helpt het op te concentreren op de proef zelf, onderdeel tot onderdeel. En accepteren dat je geen invloed hebt op de mening van de jury.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:11

Mij helpt het vooral om heel veel de tijd te nemen. Van te voren lekker tutten enzo. Ik denk dat van te voren lessen bij mij veel stress op zou leveren. Dan is ineens de juf weg!
En misschien nog vaker je proefje filmen? Ik zet heel vaak een telefoon op de bakrand en film dan mijn rijden, hierdoor is het niet zo spannend dat er iemand filmt.
Ik heb het trouwens ook maar niet perse tijdens de proef. Ik ben de dagen ervoor al tig keer de proef in mijn hoofd aan het rijden.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:27

Wat vervelend! En het idee proberen los te laten dat je een wp moet rijden, je hebt niks te verliezen, je doet het voor je lol, etc. etc... dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Kan je instructeur je niet filmen, als je in je les losrijdt? Neem je meestal maar 1 of meerdere proeven op? Anders zou je misschien eens kunnen afspreken dat je 2 of 3 keer je proef rijdt waarbij de eerste echt een 'oefenrondje' is, wel op film, maar het maakt geen klap uit wat er daarin gebeurt. Misschien is die proef dan uiteindelijk wel de beste.

Of als je instructeur al degene is die filmt, misschien dan juist eens iemand laten filmen die de ballen verstand heeft van paarden (bij mij is dat mijn vriend *\o/* ). Bij mij helpt dat heeeel goed, ik klap snel dicht wanneer ik denk dat iemand me bekijkt/beoordeelt en hij snapt toch niet waar hij naar staat te kijken haha.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:43

Dat is inderdaad heel erg vervelend zeg! Misschien helpt het om kleinere doelen te stellen? Dus niet zozeer als doel: ik moet een goed proefje rijden. Maar meer iets van: ik wil vandaag mijn voltes mooi rond hebben. Kleinere doelen zijn makkelijker haalbaar en daardoor kweek je ook sneller zelfvertrouwen. Een heel proefje goed rijden valt ook echt niet mee hoor! Ik kijk ook naar de dingen waar we nu aan werken en die probeer ik goed te doen in de proef. Winstpunt of niet maakt dan niet uit, maar terugzien op je protocol dat je inderdaad een mooie voldoende hebt gehaald op het onderdeel waar je op gefocust hebt, is wel super lekker dan :j

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:57

NadjaNadja schreef:
Dat is inderdaad heel erg vervelend zeg! Misschien helpt het om kleinere doelen te stellen? Dus niet zozeer als doel: ik moet een goed proefje rijden. Maar meer iets van: ik wil vandaag mijn voltes mooi rond hebben. Kleinere doelen zijn makkelijker haalbaar en daardoor kweek je ook sneller zelfvertrouwen. Een heel proefje goed rijden valt ook echt niet mee hoor! Ik kijk ook naar de dingen waar we nu aan werken en die probeer ik goed te doen in de proef. Winstpunt of niet maakt dan niet uit, maar terugzien op je protocol dat je inderdaad een mooie voldoende hebt gehaald op het onderdeel waar je op gefocust hebt, is wel super lekker dan :j

Dit doe ik ook inderdaad! Spreek van te voren altijd even door met een stalgenoot waar ik tijdens deze proef mezelf wil verbeteren ten opzichte van de vorige keer :D

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:04

Suzan_bobar schreef:

Oh wat vervelend zeg! Ik heb ook een tijd heel veel last gehad van wedstrijdspanning. Deze online manier van proeven rijden heeft daar wel iets bij geholpen, maar ik merkte dat ik toch nog iets meer spanning had dan tijdens de training. Wat voor mij toen hielp was gewoon les te rijden, als dat fijn ging een proefje op te nemen (gewoon in normale kleding, wel volgens de richtlijnen shirt in broek, vlecht in haar etc) en als het niet fijn ging, een ander moment te kiezen.
Daarnaast heb ik wel geprobeerd heel bewust een knop om te zetten en plezier te hebben. Door tegen mezelf te zeggen "wat is het ergste wat kan gebeuren?", "dan maar geen winst, volgende keer beter". Door bij jezelf de druk dus weg te halen. Hopelijk heb je er wat aan! Want er is niks vervelenders dan met zoveel spanning te rijden en voor je gevoel niet eruit kunnen halen wat er in zit.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:18

Yevrah schreef:
Ik heb ook mijn punten van de 18e. De 11e nog niet. Schrik een beetje van de score. Ik rij altijd vrij stabiel rond de 185 en 190 en deze jury straft best veel af. Nou ja, duidelijk. Nemen we weer mee.

Zo 1 had ik ook. Moest er gewoon om lachen, nam deze niet eens serieus. Afgestraft in de B, wel heel sneu. Toch apart om te zien hoe verschillend jury's jureren.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:22

Ik bleek toch ook heel zenuwachtig voor de online wedstrijden wat ik heel stom vond van mezelf. Maar het helpt als je het vaker doet. En ik wil dan mezelf verbeteren ipv alles goed doen.

Ik had de 18e meegedaan en toen niet zo'n goede proef gereden en ook geen winst. Paar dingen willen verbeteren en veel meer tevreden over mijn proef en net die paar punten meer gereden want ik zag net dat ik 180 punten heb! Een beetje geluk maar dat mag soms ook.
En nu weer verder trainen. Zo gaat wel de spanning er wat vanaf.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:27

Suzan_bobar: heel herkenbaar en heb hier ook last van. Heb gisterenavond mijn proefje opgenomen en ben echt niet tevreden, maar stuur hem toch maar in om zo voor mezelf hopelijk in het ritme te komen en dat het wat normaler word. Zodra ik mijn proef begin vergeet ik alles en racen we erdoor heen :’). Ik blijf dus even volgen voor tips

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:40

Hier niet echt last van spanning, maar wel van prestatiedrang (perfectionisme), gelukkig al wel veel in ontwikkeld, soms steekt het de kop nog wat op :') Bij mij werkt inderdaad ook het beste om te focussen op je eigen progressie, zolang daar een stijgende lijn inzit komt de rest vanzelf wel, en geen winstpunten rijden vergaat de wereld inderdaad niet van. We rijden toch voor ons plezier en ik ook om het beste uit 'mijn' paard en mezelf te halen. Bij een proefje kan er ook gewoon eens wat misgaan. Zo kwam ik in de laatste proef niet in de hoek toch naar draf, maar pas voorbij A. Terwijl we dus 'normaal' op de letter terug kunnen schakelen. En ging de middengalop de mist in omdat meneer net moest proesten. Tja, het blijven dieren :+ Blijven relativeren ;)

Fleury: heb je al punten terug van de 25ste? Dat is snel! Wanneer had je ingestuurd? Gefeliciteerd met je winstpunt, die pakken ze je niet meer af :D

Komen nog meer mooie punten langs, en mensen die kunnen promoveren, super! Gefeliciteerd allemaal!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:49

Urosa: ja, ik durfde het bijna niet te zeggen :D
Maar ik heb zaterdagavond ingestuurd voor de 25e en net stonden ze er op.
Voor de 18e ook binnen een paar dagen terug.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:57

Je hebt ook speciale trainingen voor mensen die tijdens het wedstrijd rijden zo zenuwachtig worden dat ze dicht slaan. Bewust Wedstrijd Rijden bijvoorbeeld. Die organiseert ook clinics af en toe en die leert je echt hoe je kan blijven rijden tijdens je proef. Als het zo heftig is is dat echt iets om naar te kijken! Kan je zoveel helpen dat je het echt leuk gaat vinden.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:02

Fleury schreef:

Super snel! Wel heel fijn! De 18e had ik ook snel trouwens. Zondag ingestuurd, vrijdag terug. Dat vond ik al super. Heb hem nu 'pas' gisteren ingestuurd, en dus kans op afkeur. Extra spannend haha.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:12

Ohw wat een lieve en zinvolle reacties. Ja, we filmen meerdere keren. Vandaag 3 keer de proef afgebroken omdat het dramatisch ging door mij. Toen een keer zonder filmen gereden en met aanwijzingen van m'n instructies dat ging een stuk beter. Daarna laatste poging en toen de rechter galop aansprong goed ging ging het beter. Terwijl normaal ik nooit moeite heb met in welke galop dan ook aanspringen gaat deze altijd mis in de proef op de een of andere manier,...

De tip van hulp ga ik ook nakijken.

Ik had inderdaad ook gehoopt dat door het veel en vaker te doen dat het minder werd, maar het wordt alleen maar erger lijkt het,... En ik rij de proef helemaal niet voor winstpunten ofzo. Dat is zo vreemd. Ik heb altijd lol met rijden, maar lig nu met een hoofdpijn aanval op de bank van de stress van vanmorgen,...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:15

Het is echt op te lossen :(:) Ik Heb echt al veel succesverhalen gehoord, dus ik hoop dat jij ook zoiets kan vinden!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:15

Fleury schreef:

Oeee lekker snel!

americano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:00

ik heb ook altijd veel last van spanning. maar ik merk met de online events dat het wel beter gaat! de eerste keer heb ik het gecombineerd met les bij mijn instructrice en hebben we ingereden hoe je normaal ook op wedstrijd rijd en wat moeilijke punten doorgenomen. daarna twee keer de proef opgenomen en daar de beste uitgekozen. ik merk dat ik veel relaxter ben omdat er geen plaatsing is en je anderen niet ziet rijden. wel merk ik dat je onbewust toch anders rijd tijdens een proef dan normaal. maar vind dit wel een prettige tussen stap zo!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:43

Hier ook enorm spanning tijdens het opnemen van de proef. Heel irritant. Paard liep echt super maar zodra ik dan weet dat de film loopt ga ik zitten prutsen. Zat ook helemaal te trillen. Mn instructrice gaat me ermee helpen. Het blijft bij mij wel een dingetje. Alleen als ik elke week start wordt het minder maar ik wil ook gewoon graag trainen en niet alleen starten ;). Het scheelt wel dat we nu geen plaatsing hebben want ik win ook graag :')

Mooie scores zijn er gehaald hier! En de KNHS lijkt weer aardig bij te zijn lijkt het.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:44

Ik heb de score ook binnen (M1 van 11 juni). Heel fijn commentaar van de jury (vol protocol) en 188 punten. Blij mee!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:56

Worden de proeven voor het evenement van 25 juni ook vanaf dan gejureerd of kan het ook eerder?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:58

JorisDy schreef:
Worden de proeven voor het evenement van 25 juni ook vanaf dan gejureerd of kan het ook eerder?

Zoals je een paar berichten eerder kon lezen kan het eerder voorkomen. Maar officieel na de dag van het event.