[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:13

@nimber, gefeliciteerd met je mooie punten! Een jury die zowel 2'en als 8'en durft te geven heb ik altijd wel respect voor, dat geeft tenminste een duidelijk beeld.op het protocol.

@noukie, klinkt alsof jullie goed bezig zijn. Gaaf man!

@SW, jemig wat een veranderingen in het weer. Ik zou helemaal gek worden denk ik. Chique borsttuig ook! Van welk merk is die? Dat perfecte rijden in een springparcours herken ik wel haha. Met dressuur ben ik dan weer minder perfect. Beetje jammer.

@ivy, waaauuwww wat een mooie kleur dekje. <3 ik ben een beetje verliefd.

@laura, staat hij nu rondom op ijzers? Of alleen voor? Die van mij loopt ook niet zo lekker door met deze temperaturen hoor.


Met die warmte de afgelopen dagen is mijn flegmatieke paard nog net wat flegmatieker dan anders. :'). Beetje jammer, maar ik probeer ook rekening met haar te halen.
Gisteravond tijdens de springles was ze ook nog wat lui. Ik hoop dat ze er weer wat meer zin in heeft als het de komende dagen afkoelt.

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:19

DG alleen voor op dit moment.
Hij is altijd al een beetje een dieseltje maar boven de 25 graden haakt hij echt af en zweet hij zo erg dat ik het niet eerlijk vind.

Mooie spring foto DG ze is lekker veelzijdig

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:31

DG inderdaad, als ik een dressuurproef net zo perfectionistisch kon rijden zo fijn zijn haha. Het borsttuig is Henri de Rivel (HDR), een Frans/Argentijnse zadelmaker.

Wel fijn dat de temperatuur iets daalt, dat zullen de paarden fijn vinden!
Mijn merrie is helaas met iedere temperatuur een raketje :=

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:38

@Laura, ik snap je helemaal. Mijn training bestaan met dit soort temperaturen vooral uit stap oefeningen. Ik heb dan wel geen koudbloed, maar ze trekt dat hete weer ook niet zo goed.

@SW, oh nice! Mijn springzadel is een HDR. Kun je een beetje van jouw raket in de mijne stoppen? :P

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:46

Laura dit was al z2 :D

De stoer dat springen van je. Echt goed ook dat je zo veelzijdig bent.

Noukie nou echt hoor dat is de meest rare plek om een wissel te vragen zeker in de klasse waar een oefening voor het eerst gevraagd wordt. Dan doe je makkelijker lijnen lijkt me? Maar nee pas vanaf t zzlicht worden de wissels makkelijker.
Als jury zie ik die wissel echt zelden correct.

DG beide jury’s hoor! Dus leuk rijden. Nou was het ook een proef met hoogte en diepte punten. Soms heb je echt 6jes proeven en das prima gaat er niet echt iets mis maar t houd niet over.

Gelukkig veel te verbeteren dat hou ik me maar voor haha

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:48

Afbeelding
Afbeelding

Wat ook zo leuk is, is dat hij maandag kinderpony was en dan dinsdag ineens een z2 dressuurpaard is

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:50

SW, haha, is dat een dressuurmeisjes ding ofzo _O- ik kreeg laatst met springclinic ook al te horen dat ik iets minder alles perfect passend hoefde te rijden en iets meer gewoon go with the flow mocht :')
Wel fijn dat je lekker gesprongen hebt! En helemaal met je eens, beeldmateriaal is zo fijn! (en leuk beeldmateriaal mag je hier altijd delen :) )

Toch geen onaardige springfoto hoor DG. Ook voor jou dan idd te hopen dat de koelte je rijden een beetje helpt weer.
Ik baal stiekem wel enigszins van de aangekondigde regen omdat net vrijdag mijn zadelmaker komt (mijn eigen, die ik altijd had, wie ik nu ook koester forever na die ellende met KM _O-). Maja, dan moet hij maar onder een paraplu gaan staan. Zadel is wel gewend aan soms regen.
Mijn paard heeft gelukkig niks tegen de warmte, die is eigenlijk in de zomer zelfs vaak beter. Paar jaar terug wel de ellende gehad dat hij niet kon zweten om een vage reden, toen was warmte wel echt een issue. Godzijdank is dat opgelost.

Nimber, dát dus! Echt belachelijk, lopen ze voor het eerst een wissel in die klasse en dan contra contra, op een korte lijn.. bizar. Ik bedoel, zou het nou op een lange diagonaal zijn, dan zou contra contra nog wel gaan. Maar bijvoorbeeld proef 33 lukken de wissels me beter dan 27 :+ Nu heb ik ook nog wel moeite met de wissel op C hoor, dan verlies ik net teveel galop en heb te weinig tijd m recht te maken en scherp genoeg. Dus voor ons zit er wel wat werk sowieso voor hij echt Z2 klaar is. Maar dan nog, die oefening voelt gewoon niet fair.
En wat een held jouw paard. Echt zo tof, zo gaaf als ie is als jij erop zit en hij aan staat, zo zoet op deze foto's. Echt leuk!

Wij zijn vanmiddag spontaan een rondje bos geweest. Had m sinds het virus losbarstte 2x meegehad naar een klein bosje, maar nu voor t eerst weer écht'.. Dat was nog best een uitdaging, vooral omdat ze in de tussentijd zijn bos nogal onderhouden en veranderd hadden _O- My god, ze zeggen wel eens dat Darco's autisten zijn, nou.... Hij doet niks hoor, als in, hij staat stokstijf stil en kijkt zn ogen uit. Het gaat gewoon wat minder snel en ontspannen als je zou willen :') Tot ie weer geland was, toen was t weer als vanouds galopperen aan een halflang teugeltje en wat boompjes huppelen enzo, heerlijk!

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:17

Ohhhh heerlijk Noukie!
Geheimpje,wissel bij C is een fractie op de binnenhoefslag te rijden en dan kun je m iets op je buitenschouder naar de hoefslag drukken en wat makkelijker hol maken aan je nieuwe binnenkant. Dat doe ik tot de wissels iets meer bevestigd zijn op die plek.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:18

Dank, die tip neem ik mee!

xemmafalcon

Berichten: 90
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:51

Gelukkig is de temperatuur wat normaler SW! Kroontje staat haar goed :). Kon je bij de springclinic mooi jullie verjaardagscadeautje gebruiken :Y)

Fijn dat je nog even kan genieten van het pijnvrij zijn laura. Vervelend van de brokkelende hoeven.

Dat zijn nette punten Nimber! Met 2'en en 8'en weet je wel duidelijk waar er verbetering te halen valt. Ahh wat een lief dier is het toch!

DG, de foto ziet er goed uit!

Waarom kon je paard toen niet zweten Noukie? Misschien komt je zadelmaker net tussen de buien door hihi :D .

Ik heb gisteren proef 14 gefilmd en ingestuurd. Ben benieuwd.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:51

Leuk Emma! Jullie debuut toch?

Waarom hij niet zweette blijft onduidelijk eigenlijk. Het is een syndroom wat soms voorkomt, maar meestal in zeer warme landen en zoals het bekend is, is het dan ook blijvend. Dus helemaal dat kan het ook niet geweest zijn. Maar feit is, na twee zomers 'helpen' met een supplement uit Amerika zweet hij gelukkig weer, ook nu zonder supplement!

Enne.... na de hoeveelheid regen die er vanmorgen gevallen is hoop ik vanmiddag echt op even droog :')

Hoe gaat het met de rest hier?

absque_dubio

Berichten: 7886
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:43

ivy_power89 ohh ik ben jaloers, ik vind dat echt een prachtig dekje! Hopelijk kan je er mee shinen in de ring straks!

_Snow_White wat kijkt jouw merrie toch blij met haar nieuwe borsttuig. :')
Dat kroontje staat leuk! Daar kan je ook best mee op wedstrijd verschijnen.

DreamGuide stoere springfoto!

Laura1982 voor jullie nu perfect weer dus. Warmte voorbij, weer lekker afgekoeld buiten.

Nimber wát een braaf paard heb jij toch. En ruitertje durft wel zeg, op zo'n joekel.
Jouw tip over de wissel bij C ga ik proberen te onthouden voor later!

xemmafalcon spannend. Wanneer krijg je de uitslag van zo'n ingestuurde proef?

Noukie hoe was de zadelmaker vandaag?

Hier wachten we nog steeds op baby's. :Z
Afbeelding

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:45

DreamGuide schreef:
@SW, oh nice! Mijn springzadel is een HDR. Kun je een beetje van jouw raket in de mijne stoppen? :P


Hoeveel wil je hebben? :')

Leuke foto's Nimber, mooi hoe hij zo omschakelt!

Gelukkig dat hij nu wel weer zweet Noukie. Wij hebben eigenlijk het tegenovergestelde, mijn merrie zweet zo makkelijk en zo veel dat we haar altijd scheren en ook extra electrolyten moeten geven. Gelukkig drinkt ze de laatste tijd op concours wel beter want daar was ze eerst ook nog zo kieskeurig mee :+

Leuk Emma, ben benieuwd wanneer je de punten krijgt!

Wat een schattige foto AD! Hoop dat de baby snel komt! <3

Hier is het weer even heel warm, dus rijden we een beetje voorzichtig. Ik heb gisteren wel de zadelmaker op bezoek gehad en het was heel duidelijk dat we beide zadels iets moesten opvullen. Ineens hadden we rechte wissels :D

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:33

Sw, fijn als je zadels weer goed liggen en dat je de bevestiging hebt dat paard er ook weer blij is met de aanpassingen. Kroontje staat prima!

Ad, wanneer verwacht je de baby's?

Noukie, gek verhaal het niet zweten. Gelukkig weer goed gekomen. Snap de contra naar contra ook niet hoor... Die dat bedacht heeft...

Nimber, wat een braaf paard! En goede tip wat betreft de wissel. Ik hoop eraan te denken zodra die voorbij komt. Topdebuut had je, gefeliciteerd!

Dg, erg gave springfoto!

Ik heb niet echt veel te melden moet ik zeggen. Sta nu op de anwb te wachten want auto start niet. Dus dacht, ah ik kan wel even bijwerken nu :Y)

absque_dubio

Berichten: 7886
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:36

_Snow_White ik denk waar heb jij het over, het is hartstikke koud! Tot ik je woonplaats weer zag. :')
Hoe warm is het daar nu?

mellamoshan ze kunnen elk moment komen (of nog weken wachten _O- maar daar ga ik niet vanuit).. Zometeen even kijken hoe de uiers eruit zien, dan even thuis wat slapen, voor we de 'avond/nacht-waakdienst pony's gluren' weer in gaan. :+
Balen van je auto! Hopelijk valt het allemaal mee en heeft de ANWB het snel opgelost.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:42

Nee toch, hoop dat de ANWB er snel is Mella!

AD, het is hier pas 7 uur 's morgens dus het is nu nog lekker 20 graden. Helaas gaat het weer klef en 30+ worden vandaag.
Het is trouwens niet echt constant, dus er zijn gelukkig nog dagen waar we wel lekker kunnen rijden, ik krijg er alleen zo'n hoofdpijn van al die wisselingen :+

Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7886
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:44

Die wisselingen zijn heftig zeg! NL heeft er ook een handje van, maar dan voor mijn gevoel een paar dagen warm - een paar dagen koud. Ene dag warm en andere dag koud lijkt mij heel lastig. :=

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:45

Sterkte ad, lijken me zenuwslopende dagen :=

Sw, vind jullie voorspelling er toch niet gek uitzien hoor. Tikkie jaloers, hier is het niet zo best... Blegh vies weer

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:21

Het is vooral die benauwdheid, van 38 & klef terug naar vannacht 12 graden is voor mij toch best heftig.
Ik woon hier al een paar jaar en normaal gaat het net iets geleidelijker.

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:42

Goh, ik ben stiekem toch wel jaloers op iedereen die zo lekker rond stuurt.....
Hier besloten om Alejandro eind augustus op te halen, dat is nog zo'n 12 weken wachten..... Dan nog langs de DA voor controle foto en dan kunnen we (hopelijk) pas weer gaan opbouwen, ik verwacht zo'n 8 weken.
Dus naar schatting, zitten we begin November weer conditioneel op een goed punt, en dan is het weer alles oppakken......

Wel ons project inmiddels de eerste drafpassen onder zadel gemaakt en mijn eigen bonte vriend ook heeeeeel voorzichtig aan de longeerlijn. Zo'n 1 tot 2x pw.
Ik ben dus wel bezig maar ik mis het rijden echt heel erg,

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:29

Absque wat een leuke foto!!! Echt briljant gedaan.

Mella hebben ze je auto kunnen reanimeren?

Sw heerlijk weer! Fijn even wat minder heten dagen dan kan je dan fijn trainen.

Noukie wat apart zeg!
Die van mij is vrij snel nat.

Vandaag gelest en echt wel even lekker kunnen puzzelen maar wat is het toch moeilijk allemaal.

absque_dubio

Berichten: 7886
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:40

Kan op mn telefoon niet zo uitgebreid typen, maar nog even een foto van de andere dame <3
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:15

Leuk!!

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:41

Superleuke foto's AD! Spannend zo die laatste dagen :D

SW, lekker is dat, als zadelmaker zoveel verschil maakt gelijk. En soms ook echt bizar hoe een kleine aanpassing dan uitpakt. Wat een schommelingen in de temperatuur inderdaad, dat is lastig aanpassen.

Mella, auto weer oké? En hoe bevalt jouw nieuwe zadel?

Kim, fijn dat je met je les weer wat verder kan. En echt he, soms lijkt het simpel en soms.. En hoe meer je gaat voelen en denken, hoe lastiger :D

Speaking of that heb ik echt een ontploft hoofd na de zadelmaker. Heb op een fijner zadel gezeten, maar eerst vond ik m daarmee iets rommelig in de aanleuning. Klopte, want de takken van de boom waren iets lang voor mijn paard. Kortere erop gezet en in mijn hoofd was hij (en ik) toen wel echt fijner. Alleen dat was zadel nr 5, paard beetje klaar ermee, mijn hoofd dus vol met informatie en ook nog vergeten te filmen. Dus heb alleen beeld van dat zadel met te lange tak en dat helpt niet in de beeldvorming. En nou weet ik het allemaal niet meer :')
Nu wil ik dan maar nieuwe laarzen, maar ook in die wereld is tegenwoordig teveel keus voor mij :+ :')

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:56

@Nimber, soms denk ik dat die grote reuzen de liefste kinder ponies zijn. Die van mij is ook erg leuk met kleintjes. :) Afbeelding

@Noukie, wat gek zeg, dat niet-zweten. Lijkt me ook best wel eng eigenlijk. Zadels blijven altijd lastig. Ik zou niet teveel vasthouden aan filmpjes, maar kijken naar waar jij en je paard het beste in zitten.

@xemmafalcon, leuk!! Enig idee wanneer je het resultaat krijgt?


@absque_dubio, babies babies babies babies <3 zijn ze er al bijna??

@_Snow_White, jemig wat een temperaturen! Ik zou dat echt niet trekken (en mijn paard volgens mij ook niet). Waar laat je je paard dan overdag? Gewoon in de wei? Of in de airco ofzo? :')

@mellamoshan, leeft je auto alweer?

@ivy_power89, wat jammer dat je voorlopig nog niet aan de bak kan. Aan de andere kant, met de corona enzo is dit misschien wel het 'beste' moment voor een blessure. Je hoeft in ieder geval geen grote evenementen te missen. Hopen dat je kleintje een beetje steviger wordt nu die een beetje begint te werken.

Volgende week komt Danielle van Mierlo bij ons op stal voor wat leden, dus ik ben heel benieuwd naar de nieuwe input.

Voor de week erna hebben wij het eerste meetmoment bij ons op stal, en dan ga ik mijn Z1 debuut rijden! Vandaag voor het eerst de proef geoefend, dat was nog wel even moeilijk, maar wel tevreden voor een eerste keer. Weer genoeg om mee te oefenen. :D