[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:48

Bedankt voor de tip, ik ga eens even kijken!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:09

Klinkt allemaal heerlijk die vakanties. Wij willen volgend jaar met zn tweetjes (vriend en ik) naar Ierland en dan daar te paard de natuur verkennen, niet met eigen paarden natuurlijk maar dat lijkt me ook zo geweldig.

Ik ben vorige week jarig geweest dus tijd om te shoppen, wilde graag mijn wedstrijd outfit upgraden haha. Heb nu een plastron gekocht met de Nederlandse vlag er op een nieuwe zweetdeken met hals voor de pownie, mooi donker blauw, had ook een mooi wit dekje gezien met de NL vlag erop, leek me tof als combi. Maar helaas mt paard was echt mega groot en maat pony was dan weer mini. Nu maar even verder zoeken naar een ander merk ofzo.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:18

Vakantie met je paard is echt ultiem genieten(vind ik). Ben met mijn vorige paard naar Otterlo, Wateren, Kootwijk en Apeldoorn geweest. Ponylief is afgelopen maand ook mee geweest naar Kootwijk.

Cantharel is een absolute aanrader! Heerlijk hotel, goed eten, direct aan het bos en je paard staat er ook top.

Leuke afwisseling naast het bakwerk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:59

Jury, heerlijk !! Bos tuffen.

Hernen zit Rob Jansen, maar hij is vaak weg.

Hier nog alles in recreatie stand, maar bos te ver weg, dus kom ik ook niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:07

Hier ook recreatiestand met het geluk bos naast de voor- en staldeur. Morgen weer een menritje en vrijdag mag Bruno weer kinderpony spelen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:48

Paard staat 20 min door de polder van het bos af. Probeer toch minimaal 1 keer per week richting duinen te gaan(met trailer 10 min). Koppies leeg en fijne afwisseling.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:18

Lijkt me heerlijk als je zo de duinen/bos in kunt! Ik moet het doen met een dorp en een paar weilanden en als ik iets verder rijd kan ik onder de dijk langs. Ook wel lekker hoor, maar is nu in de avond niet meer te doen.

Ik ga aanstaande zaterdag mijn allereerste selectiewedstrijd rijden, ben benieuwd! Tandarts is maandag geweest en ga er vanavond weer voor de eerste keer op. Hopelijk pakt ze het weer fijn op zodat we kunnen gaan knallen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:05

Vorig jaar naar Kootwijk en het strand geweest, dit jaar niet van gekomen ... het blijft toch altijd een nadeel als je geen trailer (en auto die kan trekken) hebt, altijd afhankelijk van andere.
Volgend jaar maar weer echt op nummer 1 zetten!! Vond het zo heerlijk en pony inderdaad ook, die heeft na 5 jaar weer eens zijn oude omgeving gezien en voor het eerst naar het strand geweest.
Ik moet zeggen, Kootwijk vond ik veel leuker, maar mijn droom was toch om eens samen naar het strand te gaan.

Wij gaan zaterdag weer op pad, vandaag even wat drafbalkjes mee gepakt en twijfel om morgen weer een grondbalk mee te pakken in de galop. Na zaterdag mag die weer even lekker "rustig" genieten. Planning is dan om pas eind november weer een wedstrijdje mee te pikken.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:05

Hier ook bos in onze achtertuin. Maar ik merk toch dat ik na vijf jaar vooral buitenrijden het werken in de bak wel erg leuk vind.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:50

Hier de mazzel dat we 5 min van het duin af zitten en via het duin het strand op kunnen :)

Helaas ga ik nog veels te weinig door tijd te kort wegens studie, kids en man die zzper is en ook regelmatig in het weekend werkt :(

Solvir jammer dat het zo ging, maar weet je nu wel waarom de taktfouten minder waren? Lijkt misschien een verloren dag, maar als je misschien nu weet waarom dat nu wel goed ging heb je toch een mooi leermomentje gehad die je anders had gemist. Of denk ik nu teveel als positiviteitsgoeroe? :P

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:58

Wij zijn ook weer onderweg. Ben zeer benieuwd training ging deze wk niet zo fijn. Voel me al heel de wk niet zo lekker maar zet ook niet door maar merkte het wel heel erg aan mn rijden. We zullen straks zien om 15 uur moet ik starten.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:20

Succes!! Ik ga vanavond ook weer op pad!

Gisteren trouwens nog een selectie mee gereden, wat niet zo super ging. Toch nog een wp mee kunnen pakken en teller staat nu op L1+7, dus we knallen gewoon lekker door! Kwam er tijdens de wedstrijd ook achter dat ik de andere selecties niet eens mee had kunnen rijden. :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:18

Hier ook dichtbij het strand,ik probeer 1x per week te gaan.
Voor de bossen moet ik 10 min met de trailer.

Succes allemaal!

Ik heb vandaag mijn rooie M1 gestart.Viel me niets tegen.
In de 1ste proef na de galop wat uit elkaar,2de proef bleef ze er beter aan trekken.
Was 1ste en 2de met 186&188.Valt niet tegen voor een paard met de pootjes van een minishet.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:55

Succes vandaag Kady en Chanelle!
Heeft je vosje zulke korte pootjes ambre? Desondanks mooie punten hoor!

Jones heeft gisteren met mijn dochter winst in de L2 gereden, ik ben trots op allebei! Volgende week mijn L1 debuut, best spannend :=

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:39

Waar ga je starten Sammyoo ?
Mijn proeven gister waren echt bagger, toch net redelijke punten kunnen rijden, zeker mijn 2e proef met 177 maar was het voor mij echt niet waard. Nu weer even een paar weekjes niks en dan weer aan de bak. Heel klein beetje twijfel ik om de startkaart gewoon te verlengen en volgend jaar wel weer te kijken ...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:42

Balen Samy,maar je kunt je startkaart afmelden en ieder moment weer activeren.
Mocht je dan toch niet starten dan heb je iig niet je kaart betaald.

Gefeliciteerd Sammyo!En de poown kent inmiddels de route,dat scheelt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:48

ambre schreef:
Balen Samy,maar je kunt je startkaart afmelden en ieder moment weer activeren.
Mocht je dan toch niet starten dan heb je iig niet je kaart betaald.

Ja zo had ik het vorig jaar ook gedaan, omdat ik eigenlijk niet meer in de ring zou verschijnen, maar beloften maakt schuld. Kosten blijven iig het zelfde om hem nu door te laten lopen of stop te zetten. Doe toch niet mee aan selecties dus heb hem niet nodig ;)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:09

Ik had mijn handjes vol aan t kleine monster. 2 wk terug niet vooruit te branden dus besloten om hem in zn voer wat omhoog te gooien ipv 1x daags 1/5 schep naar 1x daags 1/2 schep en 1x 3/4 schep brok en bij hard werken ook nog wat slobber... In de training ietsje feller maar op wedstrijd gingen we behoorlijk zoef zoef haha. Daarnaast zijn we de afgelopen weken bezig geweest met dingen uit de M2 zoals travers en vandaag vanaf dat ik er opzat als ik maar wat met mn buitenbeen bewoog hup die kont naar binnen. Ben tijdens de proeven alleen maar bezig geweest kont recht te houden voor mijn gevoel geen meter recht gereden. Verder was ie gewoon op een grappige manier heel stout zoals bvb gebroken lijn in galop geef mn hulpen om van de hoefslag af te gaan en gewoon recht door blijven gaan (toen was ik ff heel verbaasd haha) moet er vooral om lachen.
We zijn 2x 3e geworden met 178 (ook 1x verkeerd gereden ) en 182 punt.
Nu gaat ie eerst vd wk naar de tandarts en dan plannen we verder.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:06

Ha grappig, ik heb gisteren ook 178 en 182 gereden en ben ook een keer verkeerd gereden, omdat de voorlezer iets was vergeten :'). Voor mijn gevoel had ik wel iets beter gereden, maar dat kan gebeuren. Mijn doel was om de gehele proef los te laten en de ontspanning erin te houden, zonder dat ze onder me uit ging lopen en dat is gelukt, dus mijn persoonlijke doel is bereikt.

Ik zou de startkaart dan gewoon lekker door laten lopen als ik jou was Samy. Wie weet gaat het binnenkort weer kriebelen en dan kan je gewoon weer op pad zonder alles opnieuw aan te moeten vragen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:14

sammyoo, leuk dat je dochter het zo goed doet.

Samy, gewoon opzeggen en als je zin hebt weer activeren, heb ik ook wel eens gedaan.

Chanelle, lekker dat je volgens plan zo ontspannen hebt kunnen rijden.

Kady, zoef in de proef wel grappig dat ze dan zo hun best doen dat ze onbedoeld van alles in de strijd gooien, wat je net niet... vroeg.

Ambre, zulke korte pootjes heeft die rooie toch ook weer niet? En 2 x winst.

Malibu, jup... ik moet gewoon blijven rijden en niet in de hoek al denken middendraffffffff.
Maar taktfouten is wel een dingetje bij ons zal ik maar zeggen.

Rij nog steeds maar 2 x per week en soort van halfgebakken en hij wordt 1 x per week gereden.
Al dat gepruts van mijn is de storende factor.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:48

pfff, dan heb je ineens twee kijkers voor de ponies.
voor de bonte zelf uit het buitenland terwijl hij nog niet eens echt te koop staat.

Ik ben ook niet goed in dat verkopen, eigenlijk zou ik alles willen houden... maar ja.
Nu troost ik me nog maar ff met de uitspraak "kijken, kijken .... niet kopen :) "

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:53

Oe spannend jury. Bij ons gaat er nooit wat weg :)
Maar jij koopt ze on ze later weer te verkopen dus dan moet je wel ... Wel lastig

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:24

jury schreef:
pfff, dan heb je ineens twee kijkers voor de ponies.
voor de bonte zelf uit het buitenland terwijl hij nog niet eens echt te koop staat.

Ik ben ook niet goed in dat verkopen, eigenlijk zou ik alles willen houden... maar ja.
Nu troost ik me nog maar ff met de uitspraak "kijken, kijken .... niet kopen :) "

;(

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:49

Toobs blijft leuk sjol! En jouw gepruts valt hartstikke mee hoor! :)

Jury, ben benieuwd of het bij kijken blijft. Je hebt leuke pony's te koop.... Was wel erg benieuwd geweest hoe spirit het in het Z zou hebben gedaan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:11

Hopen wel nog n puntje in t z te rijden :)