Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Question

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:40

Mn moeder ging terug naar huis en ik zou de hele tijd bij de wedstrijd blijven. Ik gaf vrolijk mijn cap, laarzen, jasje etc allemaal mee naar huis, terwijl ik die middag nog moest springen. Dom dom dom, heb k alles bij elkaar moeten ritselen

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:44

Tijdens een manegewedstrijd heeeeel vroeger toen ik iets van 12 was bij het groeten de cap afnemen........
Ik ben van het vrouwelijke geslacht dus dat klopte niet helemaal Haha!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:47

Verkeerde proef voorgelezen, terwijl ik hem 1 start daarvoor zelf nog had gereden. Ik was echt
al even aan het lezen, toen de jury seinde. Ik begreep eerst niet wat hij bedoelde, gezien
hij nogal lompe gebaren maakte, dus kwam hij uit de auto.
Jury roept: 'Welke proef ben je aan het voorlezen?'
Ik kijk vluchtig in het boekje en roep terug: 'Euhmmm.. de verkeerde Vork '.
Iedereen op dat veld lag dubbel Bloos .

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:02

We zouden voor de lol eens met 2 manegepaarden (friezen) meedoen met een marathon (aangespannen).
Dus wij vrachtwagen geregeld, paarden ingeladen, tuig mee, wagen mee en gaan.
Bij het optuigen bleek al dat er iets vreemds met de singels aan de hand was. Een singel met een brede gesp, en een met een smalle.... tsja, dat tuig word dus ook voor menlessen gebruikt, en we hadden het de avond tevoren wel gecontroleerd en weggezet, maar blijkbaar had er toch nog iemand aangezeten....

Wij snel auto geregeld, naar de manege, singels gehaald. Ondertussen had mijn vriendin de paarden verder vast ingespannen. Nou had ze dat nog niet zo vaak met een tweespan gedaan, maar goed, als enkelspan lukt Haha!
Dus, paarden voor de wagen, wij rijden, maar die paarden trokken steeds zo naar elkaar toe, erg vreemd. Wij de dressuur gereden, bekijken de paarden nog eens, blijkt het linker paard het borsttuig van de rechter om te hebben en vv.......
Dus, paarden los, tuig omwisselen, zet de menner ze nog bijna verkeerd om voor de wagen door de stress, maar dat ging goed.

Tijd voor de marathon. Wegparcours, niks aan het handje. Wij de hindernissen in, ging hartstikke goed. Bij de prijsuitreiking bleken we zelfs prijs te hebben: De aanmoedigingsprijs...... Wat was er nou zo fout gegaan? In de hindernis hoort de menner de zweep in zijn hand te houden...... Bij elke hindernis leverde ons dat dus een flink aantal strafpunten op. Wisten wij veel.

En toch.... Later hebben we even zitten rekenen, zonder die strafpunten zouden we nog in de prijzen gevallen zijn ook!!!
Maar het was een leuke dag, en we hebben geregeld dubbel gelegen van het lachen!

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:31

Eerste officiële wedstrijd. Naar huis met 180 en 181 punten. Had oa een 8 voor verzorging.

Thuis op de manege nog wat drinken en punten overlopen. Ik zit smakelijk te vertellen dat ik wel veel punten kreeg voor het getoonde zegt een onbekende vrouw dat hij toch mooi verzorgt en geschoren was. Waarop ik antwoord of ze hem eens van dichtbij wou bekijken, de stront zit er nog op.

Ondertussen al een paar schoppen onder tafel gekregen van de manegehouder.

Bleek dat de jury te wezen. Ik kon door de grond zakken van schaamte.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:18

Ik heb nog niet zulke grote blunders begaan. Wel gisteren zo dom bezig. Ging voor de eerste keer vast een keer L1 oefenen op een onderlinge (over 4 week gaan we over). Eerste galop begon ik gewoon heel netjes aan m'n volte bij B of E.
Halverwege de volte drong het door. "oliebol, int L1 moet de volte in mddengalop!'" Paard nog snel vooruit gereden, maar goed, ging toch wat slordig enzo. Wel jammer, want paardje kan de middengalop best goed.
Tweede galop vergat ik het niet en hadden we een mooie 7 Knipoog

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:28

Oh ik heb er ook wel een paar onderhand haha..
Ik had voor de selectie wedstrijd (Slim) een klap gehad op me been, nooit verder meer aangedacht, dus hop leren laarzen en en losrijden.. Mijn hele been werd gevoelloos, begon te kloppen, kon niks meer.. Dus ik naar me vriend, om laars uit te trekken..en dat wou uiteraard niet.. Kwartier moeten wachten tot iemand met een laarzentrekker kwam (Wat een pijn had ik!), met de ringmeester overlegd gelukkig wouden er een paar voor mij.. Ik zat net achter de jury auto dus die hoorde mij wel gillen haha.. Ruiter voor mij groette af, snel laars half aangedaan en de proef in.. Maar was zo van slag dat ik tot 2 x toe de zelfde fout maakte..Terwijl ik die proef al 2 maand reed.. Kreeg nog wel een compliment dat ik op mijn paard zat met zoveel pijn.. (uur voor moeten rijden, zonde om dan weer na huis te gaan vond ik).

Ook had ik netjes paard klaargemaakt, spullen in de auto en rijden maar.. Nooit aangedacht dat ik mijn jas, plastron e.d. nog op de haak had hangen op stal.. Gelukkig liep er een bekende van moeders, dus die had wat kunnen roggelen..

Overigens ook wel eens mensen vergeten mee te nemen.. Of mezelf dat ze al wegreden haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:37

Allerhande spullen vergeten, wegrijden van stal met de laadklep nog naar beneden (kom je wel snel achter Vork ) of het groomingdeurtje nog open, dat soort dingen is echt wat voor mij.

Met een paard startte ik en bij het opstijgen stond hij al recht omhoog en kletterde naar het losrijterrein terwijl ik mijn been er over aan het slaan was. Hij bleef maar gek en helaas was ik niet de enige, dus elke keer als ik hem terug in draf had zag hij een ander paard galopperen of springen en gingen we weer tien minuten. Omdat de rubriek uitliep heb ik ongeveer anderhalf uur met hem gegaloppeerd en de proef zelf ook grotendeels in galop afgelegd. De jury lag ondertussen strijk van het lachen achter het tafeltje. Tja, het was de regio in het M1, die vroegen zich ongetwijfeld af hoe ik me had geselecteerd Clown Na de proef heb ik nog een half uur doorgegaloppeerd voor ik hem tot stilstand kreeg en kon afstijgen.

Een ander paard reed ik in het buitenseizoen rond de ring. Ineens krijgt ze het in haar bol en begint te steigeren en achteruit te kruipen. Dus iedereen aan de kant: 'Naar voren! Naar voren!' Nogal paniekerig. Kijk ik achter me zie ik de jury echt pal achter de kont van het paard in hun Mercedes wel erg benauwd kijken. Ik heb ook niet zo goed gescoord Vork

En afgelopen winter kon ik bij het losrijden exact vier passen stappen. Toen explodeerde mijn paard en begon met een bolle rug en vier voeten van de grond te bokken tot ik eraf lag. Ik had me behoorlijk zeer gedaan en kon gelijk weer terug opladen. Kortste wedstrijd ever denk ik Clown

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:38

Bij ons (western) zit de jury normaliter gewoon in de bak. Bij een van de eerste wedstrijden die ik ging doen, begon paardjelief bij het zien van alle trail-hindernissen in de bak spontaan in het rond te springen en steigeren (omdat ze er blijkbaar heel anders uitzagen dan thuis Clown ), steeds dichter en dichter naar de jury toe…. Zo dichtbij dat ze op een gegeven moment zelfs van hun stoeltje afsprongen. Aantekening op het protocol was: probeer in geval van angst bij het paard in ieder geval in de buurt van de hindernis te blijven… Bloos

Leuke toevoeging: de jongen die zat te schrijven naast de jury die dag, werd later mijn trainer/instructeur. Dus toen ik voor het eerst naar les kwam zei hij: Oh, dat paardje kan ik me nog wel herinneren van de wedstrijd toen en toen… We hadden blijkbaar indruk gemaakt, alleen niet zo’n goeie, Haha! !!!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:44

Ik heb met me oude verzorgpony een keer een onderlinge wedstrijd gereden en we hadden ook bixie gepakt en de de jury zat gewoon op een stoeltje mee een parasol en ik moest daar voorbij maar wat dacht mijn verzorg paard zou ik de jury eens van de stoel af rijden iedereen schoot in de lach behalve me moeder die vondt het niet zon fijn gezicht. ik begon ook keihard te lachen leuk hoor zon blunder op je eerste onderlinge wedstrijd haha.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:46

Urielle schreef:
Allerhande spullen vergeten, wegrijden van stal met de laadklep nog naar beneden (kom je wel snel achter Vork ) of het groomingdeurtje nog open, dat soort dingen is echt wat voor mij.

Ohja bekend Nagelbijten / Gniffelen Vrijdag het deurtje van de zadelkamer nog open Bloos Op den duur zag m'n vader het in de spiegel. Alles zat er gelukkig nog in Clown Tong uitsteken

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:50

leuke blunders allemaal ! Nagelbijten / Gniffelen
Ik moest dus naar wedstrijd vroeg s'ochtends dus de avond van tevoren doe ik alles in de auto en had alles klaargezet. Dus ik de volgende ochtend om 6 uur onder de douch. Paard invlechten , borstelen nog even het witte voetje wassen enzo. Nou trailer erachter en weg. Totdat wij aan het einde van de straat merkte dat het wel erg stil was in de trailer en gewoon het paard vergeten waren Clown dus weer terug en paard erin en weg wezen Tong uitsteken
Gelukkig waren we maar aan het eind van de straat, het is ook zo banketstaaf als je op concours staat zonder paard

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:15

hahah ik was een keer langs de hekjes aan het rijden maar kon toen nog niet zo goed sturen met mn paard( nu nog niet rij b:P) en toen liep ik over het hekje heen:P

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:21

Ik heb wel meerdere blunders dan eentje: Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
-cap vergeten Clown
-rijjasje vergeten Verward
-handschoentjes niet om in de M1 bij rijjasje (dat mocht toen niet! ik weet niet hoe dat nu is) Blond
-peesbeschermers omlaten zitten en niets door hebben Schijnheilig zelfs de jury niet ROFL
-niet goed op startlijsten kijken en daardoor pas smiddags arriveren ipv smorgens... Slapen
-en achja links gaan waar je rechts moet Ziek
-niet hindernis 1 als nummer 1 springen maar nummer 7 die er naast staat Koe
-van paard vallen in parcours en horloge kwijtraken of telefoon Tong uitsteken
-links willen maar paard gaat rechts, val van mn paardje Hamer
-tijdens barrage voor een verkeerde hindernis belanden en dat je paardje die dan springt Sigaar

ach ja zo kan ik vast nog wel wat meer bedenken!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:08

Toen ik klein was, was er altijd diploma rijden op de manege. Je moest je ben over de hals doen en weer terugleggen, ik klap met mijn been tegen de hals en val dr zo naast Vork
Is bij mij ook voorgekomen dat ik shabrak vergeten ben, of te laat kom. Of de banden van de trailer lek en links gaan als je rechts moet en verkeerde proef rijden Koe

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 13:25

Urielle schreef:

Met een paard startte ik en bij het opstijgen stond hij al recht omhoog en kletterde naar het losrijterrein terwijl ik mijn been er over aan het slaan was. Hij bleef maar gek en helaas was ik niet de enige, dus elke keer als ik hem terug in draf had zag hij een ander paard galopperen of springen en gingen we weer tien minuten. Omdat de rubriek uitliep heb ik ongeveer anderhalf uur met hem gegaloppeerd en de proef zelf ook grotendeels in galop afgelegd. De jury lag ondertussen strijk van het lachen achter het tafeltje. Tja, het was de regio in het M1, die vroegen zich ongetwijfeld af hoe ik me had geselecteerd Clown Na de proef heb ik nog een half uur doorgegaloppeerd voor ik hem tot stilstand kreeg en kon afstijgen.

Een ander paard reed ik in het buitenseizoen rond de ring. Ineens krijgt ze het in haar bol en begint te steigeren en achteruit te kruipen. Dus iedereen aan de kant: 'Naar voren! Naar voren!' Nogal paniekerig. Kijk ik achter me zie ik de jury echt pal achter de kont van het paard in hun Mercedes wel erg benauwd kijken. Ik heb ook niet zo goed gescoord Vork

En afgelopen winter kon ik bij het losrijden exact vier passen stappen. Toen explodeerde mijn paard en begon met een bolle rug en vier voeten van de grond te bokken tot ik eraf lag. Ik had me behoorlijk zeer gedaan en kon gelijk weer terug opladen. Kortste wedstrijd ever denk ik Clown

Haha wat voor paarden kies jij uit?
(Zegt de persoon die in een van haar laatste proefjes nog bijna bij de jury op schoot zat omdat paardlief melig was, en dat 2 keer in de proef.)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:21

Mijn zusje en ik hebben eigenlijk meerdere blunders meegemaakt door de jaren heen, maar eerst echt een grote blunder van een clubgenoot:
terwijl zij aan komen rijden op het wedstrijdterrein belt hun zoon op: "zijn jullie niet iets vergeten". Zij dachten van niet. Wat blijkt, zijn ze vertrokken zonder de pony op de trailer te zetten!! Die stond nog gewoon thuis in z'n stal te wachten...

Dan nu onze blunders:
- mijn zusje haalde een 1 voor een onderdeel dat ze niet had gereden. Ze moest een overgang naar de stap maken wat ze niet gehoord had en dan toch nog 1e worden met 201 punten!
- ik heb het gepresteerd tot 2 keer toe bij dezelfde hindernis eraf te vallen en beide keren op m'n voeten terecht te komen.
- de eerste keer dat m'n zusje moest wijken voor het rechterbeen, ging ze wijken naar rechts (dus voor het linkerbeen).
- mijn zusje d'r paard schrok tijdens de proef net toen ze bij B af moest wenden en op X halt moest houden. Ze moest dus vanuit volle galop de wending rijden en halthouden. Ze stond nog vierkant ook en op de coupon stond een 4 (terecht, was M2) met de opmerking: ontstuimig (ja, dat was het zeker).
- verder is mijn zusje er 2 keer op het losrijterrein afgevallen en beide keren nog 1e geworden. Moest ze met zo'n modderbroek de ring in!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:23

zo heb ik er ook nog wel een paar Bloos

we gingen een x op wedstrijd, toen we in de auto zaten en al zoon 15 minuten aan het rijden waren.
zegt mn moeder tegen mij: jij hebt togh de pony in de trailer gezet, zeg ik nee dat zou jij toch doen..?
zegt mn moeder nou ik heb um dr niet ingezet.. OEPSS pony vergeten Clown

ik heb ook nog 1x gehad dat ik in een binnenbak reed waar wat zonnenstralen naar binnen schenen.
dus je raad het al in de galop denkt mn pony opeens hé wat is dat nu?? en springt ze tot 3x toe heel hoog over die zonnenstralen..
dus op het coupon stond, zou je niet gaan springen?? Haha!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:13

Ik had mijn laatste bixie wedstrijdje gisteren ,
ik moest buiten starten naast het inrijdterrein en toen moest ik gebrokenlijn en ik veranderde bijna van hand. Voor de ogen van iedereen ! Ik ben trouwens toch nog 4e geworden en mag nu op de manege B1 starten ,maar waarschijnlijk ga ik nog 1 keer bixie doen ..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:16

bij C op de linkerhand gaan terwijl er RECHTER hand werd gezegd,en ik nog stom zitten kijken van ik ging toch rechts,mijn vriendin die stond voor te lezen keek mij nog dommer aan.
tja blond he dan heb je wel eens zoeiet haha Blond

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:23

Hmm, het ergste dat ik ooit heb meegemaakt, zijn onder andere singels vergeten van zadels.
Of die ene hele leuke keer dat ik op wedstrijd kwam en we erachter waren gekomen dat we de paspoorten en de proefjes waren vergeten, dus paarden uitgeladen om alvast los te rijden en moeders gaat terug ( was niet zover ) dus m'n zusje en ik melden ons vast aan, bij het secretariaat zat onze instructie, dus die snapte de situatie wel.. Blijkt dat het programma enorm inliep, dus die tijd om in te rijden bleek ineens wel heel erg kort. Dus ik hals overkop paard opzadelen, blijkt dat mijn jasje en handschoenen nog in de auto liggen. Ik heb een half uur in de pure stress gezeten of mijn moeder wel op tijd terug zou komen met de spullen, gelukkig wel Vork
En van de zomer had ik het een keer, 1 van de eerste keren dat ik L startte, dat mijn moeder mijn proefje voorlas en ik hoor "bij B afwenden" dus okay, ik wend keurig bij B af, ik zit nog net in m'n wending en dan herhaald ze de oefening, maar toen verstond ik bij E afwenden.. Dus ik denk "poedersuiker" en ik rij weer terug naar de hoefslag. Begint ineens m'n moeder tegen me te tieren van "Mens, je moet bij B!" en de jury stapt ook uit xD.. zob lijkt maar weer dat je gewoon op je eerste gevoel af moet gaan xD

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:58

Ik had mijn B debuut op onze eigen manege, ik moest om kwart over zes.
Proef ging super! Ik geloof 186 punten,
Wedstrijd daarna was ook op onze manege. Ik een week van te voren op de startlijsten kijken. Ik moest weer om zes uur(dacht ik). Dus ik de vrijdag avond pony nog even wassen.
De rest deed ik de volgende dag wel dacht ik.
Moest alles nog, rijlaarzen poetsen zadel hoofdstel poetsen, pony invlechten en poetsen etc. (had alleen staart maar gedaan..)
Je raad het al, de dag van de wedstrijd, om kwart voor negen rende mijn moeder naar boven. Mij snel wakker maken. Moest ik om negen uur!!
Dus ik mij snel klaar maken, mijn moeder m'n laarzen schoon maken, ik invlechten. Snel spullen in auto.
Gelukkig was ik enigste van mijn niveau. (Ba/b)
Dus de C-pony's wilde wel voor me. Ik was ook nog verkouden dus zat daar bijna in de auto te Misselijk
Toen gauw opgezadelt. Ik zat om kwart over 9 op de pony, had 6 minuten om in te rijden.
Proefje doen, en 182 PUNTEN!!
Had ik denk ik op de verkeerde startlijsten gekeken. En gelukkig was het op mijn eigen manege dus de eigenaren wisten wel dat ik altijd heel erg vroeg ben en nooit te laat. behalve deze keer Bloos

Dit was echt vreselijk:o

scooby1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:26

niet echt een blooper maar goed, mijn pony is nogal schrikkerig in binnenbakken. Ik rijd keurig netjes de ring binnen maar al in de eerste hoek heeft mijn pony het al gezien en gaat super hard in zijn achteruit, wel ander half rondje heb ik achteruit gereden en de jury zat nog te klappen ook, dat was nog een B proef dus hoefde ik nog helemaal niet achteruit.

nPass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:07

vallen onder een springwedstrijd, van een manege pony Clown

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:15

Op de verkeerde wedstrijd aankomen ROFL