NK dressuur Nijmegen 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: NK dressuur Nijmegen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:14

Sjappie schreef:
(pas op Nadine Capellman komt terug met het zevende wereldwonder *LOL*.

En welk paard moge dat dan zijn?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:15

Kaja schreef:
Haha! Een beetje een loze uitspraak na het debuut van Laurens van Lieren, die jongen is 23 jaar!!!

Deze uitspraak is neem ik aan een foutje. Laurens maakte al 4 jaar geleden zijn debuut in de GP met Rubiquil, nú maakt ie zijn doorbraak, maar dat is iets heel anders.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:15

Aimee schreef:
Sjappie schreef:
(pas op Nadine Capellman komt terug met het zevende wereldwonder *LOL*.

En welk paard moge dat dan zijn?

Ik zal al terug te zoeken op internet waar een of andere Duitser dat zei. Maar ik dacht dat het Elvis VA was, Espri x Garibaldi (nee, penny's, geen Gribaldi Clown )

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:20

Aimee schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik vond Anky ook beter dan in Athene. Je kon nu ook eindelijk gewoon genieten van ieder moment in de proef zonder de angst te hebben dat hij een fout ging maken of te druk zou worden of kijkerig. Hij was er van begin tot einde...

Dat vond ik nou juist zo mooi in Athene, Sallie liep op het randje van genialiteit en gekheid. Terwijl hij nèt aan op de juiste zijde bleef, héél knap. Die positieve vorm van spanning was in het gehele stadion te voelen, iedereen zat op het puntje van z'n stoel, geweldig!

Nou dan bedoel je vast niet de kür....

Daarin vond ik hem in Athene flegmatiek en iedereen zat op het puntje van zijn stoel omdat hij in de eerste proef uit zijn plaat was gegaan!!
En hij zich nu geen enkel foutje kon veroorloven!!

Hier in Nijmegen liep hij juist op het randje van waanzin en genialiteit!!
Daar loopt Salinero altijd, getuige elke eerste proef waarbij hij beneden maat loopt en Anky er alles aan moet doen om hem op het juiste spoor te houden!!

Een briljant paard.... met ongekende kwaliteiten.... nog lang niet aan zijn top!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:23

Aimee schreef:
Kaja schreef:
Haha! Een beetje een loze uitspraak na het debuut van Laurens van Lieren, die jongen is 23 jaar!!!

Deze uitspraak is neem ik aan een foutje. Laurens maakte al 4 jaar geleden zijn debuut in de GP met Rubiquil, nú maakt ie zijn doorbraak, maar dat is iets heel anders.

Haha! Haha! Die doorbraak maakte hij al in Duitsland met Ollright door zich als derde te plaatsen achter grootheden!!

Daarnaast heeft hij afgelopen winter al het NK gewonnen, om zich nu als derde op te mogen stellen achter en voor de grootheden!!

Bijzonder knap, en dat maakt de uitspraak van Kimble nutteloos, als Anky meer ervaring heeft en Gal zijn tijd nog komt...
Hij moest afgelopen weekend al uitkijken dat hij niet ingehaald werd door van Lieren, een jongen die net komt kijken en zelfs de ervaring van Gal nog mist.....

Snappie-vouz Knipoog ???

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:25

Ik had het over het verschil Anky en Edward en niet over Laurens!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:29

Kaja schreef:

Daarin vond ik hem in Athene flegmatiek en iedereen zat op het puntje van zijn stoel omdat hij in de eerste proef uit zijn plaat was gegaan!!

Ik was niet in Nijmegen bij de kür dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik was wel in Athene, zat op de tribune. Drie dagen heb ik mogen genieten van Anky en Salinero en ja, de eerste proef ging niet echt zoals het hoort.
Maar ik weet nog als de dag van gister dat ik bij de kür van Ulla een beetje te hard over de tribune "Yesssss...!!!" uitkermde toen ze haar eerste fout maakte, de duiters om mij heen waren er niet zo blij mee. Zij wisten namelijk ook dondersgoed dat Salinero foutloos de de baan was gegaan en elke fout van Rusty de kans op goud voor Ulla verkleinde.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:30

Kaja schreef:

Hier in Nijmegen liep hij juist op het randje van waanzin en genialiteit!!
Daar loopt Salinero altijd, getuige elke eerste proef waarbij hij beneden maat loopt en Anky er alles aan moet doen om hem op het juiste spoor te houden!!

Een briljant paard.... met ongekende kwaliteiten.... nog lang niet aan zijn top!!

Mee eens. Tussen rust en ontspanning en flegmatiek zit een wereld van verschil.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:31

Kaja schreef:
Haha! Haha! Die doorbraak maakte hij al in Duitsland met Ollright door zich als derde te plaatsen achter grootheden!!

Daarnaast heeft hij afgelopen winter al het NK gewonnen, om zich nu als derde op te mogen stellen achter en voor de grootheden!!

Bijzonder knap, en dat maakt de uitspraak van Kimble nutteloos, als Anky meer ervaring heeft en Gal zijn tijd nog komt...
Hij moest afgelopen weekend al uitkijken dat hij niet ingehaald werd door van Lieren, een jongen die net komt kijken en zelfs de ervaring van Gal nog mist.....

Snappie-vouz Knipoog ???

Volgens mij heeft Laurens meer jaren GP-ervaring dan Edward! Alleen nog geen grote kampioenschappen gereden, maar dat komt zeker nog wel.

Onder een doorbraak versta ik als een ruiter zich tússen de wereldtop kan nestelen, niet erachter. Dat lukte hem voor het eerst in Nijmegen, dat ie daarvoor ook goed bezig was moge duidelijk zijn.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:41

Aimee schreef:

Ik was niet in Nijmegen bij de kür dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik was wel in Athene, zat op de tribune. Drie dagen heb ik mogen genieten van Anky en Salinero en ja, de eerste proef ging niet echt zoals het hoort.
Maar ik weet nog als de dag van gister dat ik bij de kür van Ulla een beetje te hard over de tribune "Yesssss...!!!" uitkermde toen ze haar eerste fout maakte, de duiters om mij heen waren er niet zo blij mee. Zij wisten namelijk ook dondersgoed dat Salinero foutloos de de baan was gegaan en elke fout van Rusty de kans op goud voor Ulla verkleinde.

JAAAHHH!!!..maar daar noem je me ook een proef..die had op de kippevel schaal van 1 tot 10...en 10!!..dat was wel zo geweldig mooi..en elke keer als ik hem weer zie, weer kippevel...maar niet in Las Vegas...vond t niet kloppen op een of andere manier ..maar hier in Nijmegen weer helemaal wel....maar bij deze kur zag ik het zelfde haperbeentje...volgens mij komt ze dan uit passage naar galop toe en dan zie je dat achterbeentje van Sali iets raars doen, net of zn achterbeentje het even niet kan volgen..iemand ook opgevallen??..of is dit nu gezichtsbedrog van een leek...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:44

Kom nou toch op Aimee...

Laurens rijdt pas sinds zijn 16de jaar....

Gal draait al heel wat langer mee en zeker op hoger niveau!!

Daarnaast Kimble....

Doelde ik op het feit dat Laurens heel wat minder ervaring heeft en zich met goed rijden ook in de kijker weet te rijden!!

Hij reed zelfs heel wat beter dan Gal, maar mist ook de ervaring van Gal!!
Dus het verschil tussen Anky en Gal, is hetzelfde als Gal en van Lieren...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:45

Dat is het "wachtmoment" in de overgang terug, zodat Anky nog alle tijd heeft om uiteindelijk aan te geven of we gaan draven of passageren of stappen of whatever...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:47

Salinero gaat zo op in zijn eigen angsten dat hij soms ook niet meer weet wat Anky nou eigenlijk vroeg of wilde....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:15

Toch blijft er controle.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:17

Kaja, waar baseer jij toch al die Salinero-psychologie op?

En hoe oud was Edward toen ie begon met rijden?
Edward is doorgebroken in de GP met Lingh, daarvoor heeft ie nationaal wat gestart met Risky bussiness, maar daarmee reed ie geen deuk in een pakje boter. Hij kreeg bekendheid met Kappuccino, maar die raakte geblesseerd voordat hij goed en wel de overstap kon maken.
Laurens heeft heel succesvol Junioren en YR gereden, zat in het gouden team. Maakte de overstap naar de GP en leidde in de tussentijd Ollright op. Hij is een stuk jonger, maar of ie zoveel minder ervaren is....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:19

Elke stap..... Dat moet waanzinnig zijn!!!
Je ziet Anky soms moeite doen om de spanning af te laten vloeien en de controle te behouden... niet even makkelijk met zo'n paard!!!

Ik vind hem echt van ongekende kwaliteit!!!
Hij doet het ook echt voor haar..... Hij sluit zich af en toch is het een open boek Knipoog !!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:24

Aimee schreef:
Kaja, waar baseer jij toch al die Salinero-psychologie op?

Verklaar je nader Aimee..??!!

Aimee schreef:
En hoe oud was Edward toen ie begon met rijden?
Edward is doorgebroken in de GP met Lingh, daarvoor heeft ie nationaal wat gestart met Risky bussiness, maar daarmee reed ie geen deuk in een pakje boter. Hij kreeg bekendheid met Kappuccino, maar die raakte geblesseerd voordat hij goed en wel de overstap kon maken.
Laurens heeft heel succesvol Junioren en YR gereden, zat in het gouden team. Maakte de overstap naar de GP en leidde in de tussentijd Ollright op. Hij is een stuk jonger, maar of ie zoveel minder ervaren is....

Kom nou toch op zeg.... Geef nou gewoon eens toe dat die jongen net komt kijken en zijn overstap naar de senioren heel succesvol heeft gemaakt!!

Gal draait echt al wat langer mee hoor of wil je zeggen dat bovenstaande zijn enige paarden waren/zijn??

Laurens leid twee paarden op, eigen fokproducten, om met beide GP te worden...

Petje af....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:41

Kaja, ben je soms vergeten dat Edward en Lingh de shootingstars waren van 2003? Ze reden het EK, maar dropen daar weinig succesvol af. Een bezoekje bij een sportpsycholoog bracht verlichting, waardoor de combi het in 2004 beduidend beter deed. Zo lang timmert die combi dus ook nog niet aan de weg.
Edward en zijn paard zijn beduidend ouder dan Laurens en Ollright, maar die laatste ruiter komt zeker niet net kijken. Die heeft vreselijk veel (internationale) ervaring opgedaan bij de Junioren en YR, iets dat Edward mist.

Noem jij nog eens een paard dan waar Edward GP mee heeft gereden, behalve Risky bussiness, Gribaldi en Lingh?

En over jou Salinero-psychologie, Kaja: In dit topic heb je meerdere keren dingen geschreven die in dat paard om zouden gaan tijdens een proef. Ben je zijn groom of zijn amazone? Volgens mij niet, ik vraag je dus waar je dat vandaan haalt.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:44

whiehoe go Aimée!

* ben het volledig met je eens!*

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:50

It takes one, to know one....

Blijkbaar heb ik ook zeker te maken met paarden die talent hebben, maar tegelijkertijd zo heet kunnen worden dat ze zichzelf bijna gek maken en krijgen!!

Dus wat wil je nou zeggen, dat ik onzin vertel of wat??!!

Aimee ik snap imiddels door jou eigen psycho(ON)logische gezeur niet meer waar je heen wilt...

Gal heeft beduidend meer ervaring dan Laurens, maar ik vraag mij af of je dit nu aan het tegenspreken bent of je "zoekt" naar iets anders??
Hedendaagse paarden van Gal....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:53

sanne_ schreef:
whiehoe go Aimée!

* ben het volledig met je eens!*

Ja dat zou ik ook zeggen als ik jou was....
Quote jij nog even de teksten uit Aimee's profiel!!!
Origineel... Slapen

Ik hoop niet dat je nu heel erg boos word Boos! ???

Haha! Haha!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:53

Ik begrijp Kaja niet.
Maar dat hoeft denk ik ook niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:57

Kaja valt niet te begrijpen, die begrijpt zichzelf namelijk niet eens.... laat staan dat ze Salinero begrijpt, ze denkt dat ze vergelijkbare paarden op stal heeft..... Clown Clown Clown Clown Clown

*heb even héél veel lol in m'n eentje achter de pc*

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:58

sanne_ schreef:
Ik begrijp Kaja niet.
Maar dat hoeft denk ik ook niet.

Tja dat heb ik nou ook.... Ach gut
Maar als ik dan LEES... en niet zo BOOS word.... of me aangesproken voelt als het woord PENNY valt....

Haha! Haha! Haha!

Pech Sanne... Aimee en ik hebben een geschiedenis in het niet begrijpen of eigenlijk wel, maar dan net zoen alsof...
Daarnaast lokt Aimee graag mensen uit hun hut en kan hier beter mee omgaan dan jij!!!

Dus pas maar op want voor je het weet....

Springen je lenzen weer uit je ogen... Stoom uit je oren .....

Ja ik geef het toe, het is kinderachtig, maar gelukkig doet Sanne er niet voor onder Haha! Haha! !!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:00

Noch Aimee..... Ach gut