Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:off topic:
Ik heb de voorzitter wél letterlijk horen zeggen dat de jurys bij de dressuur uit een andere regio moeten komen (in het hoofdstuk kosten)
(dus GeJe, jij en ik krijgen onze zin lijkt het!)
yokie schreef:kostte teveel geld en organiserend vermogen (waar dat laatste nou weer op slaat...)...
GeJe"]
Jullie in Groningen hebben tenminste nog de banner van dressuurhoed.nl op de site staan
[/quote]
Daar weet het bestuur niets van, waarschijnlijk. Die banner is te danken aan eensitebeheerder die onze actie ZEER kan waarderen
![]()
[quote="GeJe schreef:Feit is dus dat er ook hier vanuit de bond niks gedaan wordt om de ontevredenheid kenbaar te maken bij de KNHS. Toch?
WWWiske schreef:heeft iemand de nieuwe Hoefslag al gelezen?
Nou da's mooi niet mijn ingezonden brief, ze hebben zeker "lucht"van onze actie gekregen en voorzien waarschijnlijk problemen, gaat men nu vergaderen over vervroegde invoering van de helmwie gaat er mee vergaderen 15 december?
"KOPZORGEN"
De ledenraad van de KNHS maakt zich grote zorgen over de veiligheidshoofddeksels, De vertegenwoordigers van de recreatiesport binnen de ledenraad willen dat iedereen onder de vlag van de KNHS verplicht met een veilidgheidshelm rijdt.De dressuurhoedjes moeten Nederland uit. Aanvankelijk besloot de ledenraad op advies van het bestuur de veiligheidshelm tot ZZ-licht trapsgewijs in te voeren om acceptatie problemen te voorkomen, De voorstanders van een algehele helmverplichting hebben het echter voor elkaar gekregen dat er op 15 december verder over wordt vergaderd
GeJe schreef:Want ik had geen tijd om naar Westerbork te gaan gister.
yokie schreef:En dan gaan ze op 15 december zeker besluiten dat het t/m de ZZ-l vanaf 1 april 2005 verplicht wordt met helm te rijden?!
Kitty schreef:Beginnen ze bang te worden dat onze actie werkelijk impact heeft en willen ze daarom voorkomen dat we nog een tijdje de tijd hebben om mensen duidelijk te maken wat vooral de reden is tot invoering van de helmverplichting?
Kitty schreef:En ondertussen zijn er nog steeds veel ruiters in de Z tm ZZ-Z die niet beseffen dat het hen ook aangaat.
En die vooral niet beseffen dat ze best met helm mogen rijden maar dat hen de vrije keuze ontnomen wordt.
Net als dat hen straks de vrije keuze om met of zonder bodyprotector onder hun jas rond te sturen ontnomen wordt.
En daarna wordt het verboden om met andere dan rijtypisch gefokte paarden in de ring te verschijnen. En daarna zal ook nog wel het onderscheid dressuur- of springen-gefokt paard tevoorschijn komen. Dit paard moet tussen 1,65 en 1,75 m. groot zijn en de moeder moet minstens stermerrie zijn.
Deze helmverplichting toelaten is het begin van nog veel meer betuttelende maatregelen.
GeJe schreef:Ja, je begint het je af te vragen... De leden hebben de KNHS nodig, maar een KNHS kan niet zonder leden... We blijven dus in een kringetje ronddraaien, maar oplossingen zijn nog ver te zoeken. Komt toch veel voor dat "bestuurders" een beetje feeling gaan missen met hun achterban.
En een pakkende actie...?Als jurylid iedereen supersnel laten promoveren door per proef standaard 3 winstpunten gratis en voor niks te verstrekken...? Maar dan krijg je weer andere problemen denk ik/weet ik zeker.... ach het was een idee