Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 13:25

Een kleinerende manier van spreken alsof we een stel kleine kinderen waren die zeurden om een snoepje.
Argumenten die kant noch wal raakten en beweringen die naar onze mening niet juist zijn.

En bovenal een eenzijdige discussie omdat we amper de mogelijkheid kregen ons verhaal toe te lichten.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:41

Had ook niks anders verwacht van de Drentse Bond Heb ooit een keer een brief gestuurd over het jureren op kampioenschappen... ze hebben niet eens de moeite genomen om daarop te reageren!
Het was gisteren waarschijnlijk wel een van de weinige keren dat een vergadering redelijk goed bezocht werd door leden?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:47

Dit is een nieuw bestuur, en hebben niets van doen met wat ooit was geweest.

Maar vernieuwend was het helaas ook niet

De opkomst met de vorige vergadering viel juist enorm tegen,veel afwezigen...

Tjonge wat een deceptie!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:03

off topic:

Ik heb de voorzitter wél letterlijk horen zeggen dat de jurys bij de dressuur uit een andere regio moeten komen (in het hoofdstuk kosten)
(dus GeJe, jij en ik krijgen onze zin lijkt het!)

Hij maakte daarbij geen onderscheid in klassen.
Ik ben benieuwd of dat ook werkelijk gebeurt.
Volgens mij besefte hij even niet wat hij daar zei en komt het vast niet in de notulen........
Het staat in ieder geval letterlijk op mijn voice recorder..............

Leuk detail:
De vorige Drentse Bond heeft alles inclusief PC overgedragen aan de nu zittende Bond en de harde-schijf eerst volledig geformatteerd ..............
Geen halve maatregelen dus.......

Ga je voor zulke geintjes niet gewoon de bak in ?????

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:23

CGJ12 schreef:
off topic:

Ik heb de voorzitter wél letterlijk horen zeggen dat de jurys bij de dressuur uit een andere regio moeten komen (in het hoofdstuk kosten)
(dus GeJe, jij en ik krijgen onze zin lijkt het!)

De Groningse voorzitter was hier ook al voorstander van. Maar onder 'andere' regio werd verstaan: Drenthe of Friesland Scheve mond Want jury's van verder halen, kostte teveel geld en organiserend vermogen (waar dat laatste nou weer op slaat...)...

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:36

yokie schreef:
kostte teveel geld en organiserend vermogen (waar dat laatste nou weer op slaat...)...

Nou, met dat laatste sla je de spijker op z'n kop zeg maar Haha!

Jullie in Groningen hebben tenminste nog de banner van dressuurhoed.nl op de site staan... die van Drenthe mag wel een iets professioneler uitstraling krijgen...

Feit is dus dat er ook hier vanuit de bond niks gedaan wordt om de ontevredenheid kenbaar te maken bij de KNHS. Toch? Want ik had geen tijd om naar Westerbork te gaan gister.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:39

GeJe"]
Jullie in Groningen hebben tenminste nog de banner van dressuurhoed.nl op de site staan
[/quote]
Daar weet het bestuur niets van, waarschijnlijk. Die banner is te danken aan een OK dan! sitebeheerder die onze actie ZEER kan waarderen Haha!

[quote="GeJe schreef:
Feit is dus dat er ook hier vanuit de bond niks gedaan wordt om de ontevredenheid kenbaar te maken bij de KNHS. Toch?

Klopt.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:41

heeft iemand de nieuwe Hoefslag al gelezen?
Nou da's mooi niet mijn ingezonden brief, ze hebben zeker "lucht"van onze actie gekregen en voorzien waarschijnlijk problemen, gaat men nu vergaderen over vervroegde invoering van de helm Verward wie gaat er mee vergaderen 15 december?

"KOPZORGEN"

De ledenraad van de KNHS maakt zich grote zorgen over de veiligheidshoofddeksels, De vertegenwoordigers van de recreatiesport binnen de ledenraad willen dat iedereen onder de vlag van de KNHS verplicht met een veilidgheidshelm rijdt.De dressuurhoedjes moeten Nederland uit. Aanvankelijk besloot de ledenraad op advies van het bestuur de veiligheidshelm tot ZZ-licht trapsgewijs in te voeren om acceptatie problemen te voorkomen, De voorstanders van een algehele helmverplichting hebben het echter voor elkaar gekregen dat er op 15 december verder over wordt vergaderd

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:43

WWWiske schreef:
heeft iemand de nieuwe Hoefslag al gelezen?
Nou da's mooi niet mijn ingezonden brief, ze hebben zeker "lucht"van onze actie gekregen en voorzien waarschijnlijk problemen, gaat men nu vergaderen over vervroegde invoering van de helm Verward wie gaat er mee vergaderen 15 december?

"KOPZORGEN"

De ledenraad van de KNHS maakt zich grote zorgen over de veiligheidshoofddeksels, De vertegenwoordigers van de recreatiesport binnen de ledenraad willen dat iedereen onder de vlag van de KNHS verplicht met een veilidgheidshelm rijdt.De dressuurhoedjes moeten Nederland uit. Aanvankelijk besloot de ledenraad op advies van het bestuur de veiligheidshelm tot ZZ-licht trapsgewijs in te voeren om acceptatie problemen te voorkomen, De voorstanders van een algehele helmverplichting hebben het echter voor elkaar gekregen dat er op 15 december verder over wordt vergaderd

>;)

Wat voor vergadering? Door wie, waar??

Alarmfase 1!!!!!

CGJ12

GeJe schreef:
Want ik had geen tijd om naar Westerbork te gaan gister.

Welgeteld 83 mensen moesten lesgeven en konden niet komen........
Een andere groep van 112 mensen kreeg zélf les.........
Nog eens 12 mensen bleken spontaan griep te hebben gekregen.............

Nou ja........ de mensen die er wél waren houden nog wat te goed van me zal ik dan maar zeggen........
(die er niet waren zonder geldige reden trouwens ook..... >;) )

Haha!:D:D

P.S. Mensen met geldige afwezigheidsredenen kunnen zich alsnog persoonlijk verontschuldigen bij CGJ12........

Anoniem

LEDEN raad? MIJN LEDENRAAD??? Die MIJ vertegenwoordigt??????????? Die?

Yokie

Overigens, impliceert dat stukje dat de recreatiesport vertegenwoordigers dus OOK de voltigeleden onder de helm willen hebben Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:45

Dus de afdeling recreanten die ik zelf altijd zonder cap in het bos tegen kom, gaan mij een helm in de dressuurring verplichten??? laat me niet lachen, laten ze eerst eens een helm bij de recreanten verplichten, dit is zo een beetje het zelfde als dat een jehova getuigen mij gaat vertellen dat ik Islamiet moet gaan worden, een lachertje

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:45

Er is inderdaad 15 december een ingelaste ledenraadsvergadering.
Dat kreeg de Regio Drenthe gisteravond ook plotseling te horen.
Maar daar werd niet bijgezegd dat het om de afschaffing van de hoed ging!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:47

En dan gaan ze op 15 december zeker besluiten dat het t/m de ZZ-l vanaf 1 april 2005 verplicht wordt met helm te rijden?!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:48

Ik ga zo bellen met 'onze' advocaat; laat haar het fijne (lees: de agenda en mogelijkheden tot inspraak) achterhalen.

... Hoe gaan we deze vergadering saboteren? Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 14:53

En ondertussen zijn er nog steeds veel ruiters in de Z tm ZZ-Z die niet beseffen dat het hen ook aangaat.
En die vooral niet beseffen dat ze best met helm mogen rijden maar dat hen de vrije keuze ontnomen wordt.
Net als dat hen straks de vrije keuze om met of zonder bodyprotector onder hun jas rond te sturen ontnomen wordt.
En daarna wordt het verboden om met andere dan rijtypisch gefokte paarden in de ring te verschijnen. En daarna zal ook nog wel het onderscheid dressuur- of springen-gefokt paard tevoorschijn komen. Dit paard moet tussen 1,65 en 1,75 m. groot zijn en de moeder moet minstens stermerrie zijn.

Deze helmverplichting toelaten is het begin van nog veel meer betuttelende maatregelen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 14:54

yokie schreef:
En dan gaan ze op 15 december zeker besluiten dat het t/m de ZZ-l vanaf 1 april 2005 verplicht wordt met helm te rijden?!

Beginnen ze bang te worden dat onze actie werkelijk impact heeft en willen ze daarom voorkomen dat we nog een tijdje de tijd hebben om mensen duidelijk te maken wat vooral de reden is tot invoering van de helmverplichting?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:55

Lovely schreef:
LEDEN raad? MIJN LEDENRAAD??? Die MIJ vertegenwoordigt??????????? Die?

gister ook een mooie vraag uit het publiek:
is de KNHS er voor de leden?
of zijn de de leden er voor de KNHS??

kortom onvrede genoeg ...

nu nog een 'pakkende' actie van de leden

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:56

Kitty schreef:
Beginnen ze bang te worden dat onze actie werkelijk impact heeft en willen ze daarom voorkomen dat we nog een tijdje de tijd hebben om mensen duidelijk te maken wat vooral de reden is tot invoering van de helmverplichting?

Een andere verklaring is er niet; de recreatiesport is tot dusverre nou niet bepaald genomen door de KNHS. Het bleef bij weinig zeggende samenwerkingsverbanden...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:00

Kitty schreef:
En ondertussen zijn er nog steeds veel ruiters in de Z tm ZZ-Z die niet beseffen dat het hen ook aangaat.
En die vooral niet beseffen dat ze best met helm mogen rijden maar dat hen de vrije keuze ontnomen wordt.
Net als dat hen straks de vrije keuze om met of zonder bodyprotector onder hun jas rond te sturen ontnomen wordt.
En daarna wordt het verboden om met andere dan rijtypisch gefokte paarden in de ring te verschijnen. En daarna zal ook nog wel het onderscheid dressuur- of springen-gefokt paard tevoorschijn komen. Dit paard moet tussen 1,65 en 1,75 m. groot zijn en de moeder moet minstens stermerrie zijn.

Deze helmverplichting toelaten is het begin van nog veel meer betuttelende maatregelen.

Ja en een bit en sporen worden ook verboden las ik laatst, als het aan de DB ligt ( alhoewel ik me daar bij sommige ruiters wel in kan vinden Haha! ) nee even zonder gekheid, de hele paardensport kan dat eigenlijk nog wel of is dat een beetje te off topic? Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:01

Kitty schreef:

JA ,dat denk ik dus exact hetzelfde, waar rook is is vuur

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:03

vandaar die striptease van Imke laatst. Het nieuwe tenue volgens de KNHS:
ruiter/amazone:
helm, string en BH (dit laatste is optioneel *LOL* )
bodypaint mag wel Haha!

optoming:
barebackpad en sidepull

paard
zonder ijzers, vier maal geënt, drie chips en oorflap

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:06

Ja, je begint het je af te vragen... De leden hebben de KNHS nodig, maar een KNHS kan niet zonder leden... We blijven dus in een kringetje ronddraaien, maar oplossingen zijn nog ver te zoeken. Komt toch veel voor dat "bestuurders" een beetje feeling gaan missen met hun achterban.

En een pakkende actie...? Als jurylid iedereen supersnel laten promoveren door per proef standaard 3 winstpunten gratis en voor niks te verstrekken...? Maar dan krijg je weer andere problemen denk ik/weet ik zeker.... ach het was een idee Verward

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:06

GeJe schreef:
Ja, je begint het je af te vragen... De leden hebben de KNHS nodig, maar een KNHS kan niet zonder leden... We blijven dus in een kringetje ronddraaien, maar oplossingen zijn nog ver te zoeken. Komt toch veel voor dat "bestuurders" een beetje feeling gaan missen met hun achterban.

En een pakkende actie...? Als jurylid iedereen supersnel laten promoveren door per proef standaard 3 winstpunten gratis en voor niks te verstrekken...? Maar dan krijg je weer andere problemen denk ik/weet ik zeker.... ach het was een idee Verward

hahaha, IEDEREEN lichte tour ruiter! OK dan! *LOL*