Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:38

WWWiske schreef:
Ja want de rest ( die hem wel in zicht hebben) zit nu op zijn paard, trainuh!!!!!! Haha! Haha!

wat doe jij dan eigenlijk nog online Tong uitsteken

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:05

Gerrie"]
Ook al heb je de Z nog niet in het zicht het gaat om het principe Haha!
[/quote]

[quote="Keesje schreef:
wat doe jij dan eigenlijk nog online Tong uitsteken

Waaaah, het was een grapje hoor Bloos , jullie zijn zo serieus vandaag, kan er niet eens meer een geintje gemaakt worden

Ja Keesje ik heb je uitspraak net gemist, ik was effe weg, maar ben nu weer terug, ben net klaar met trainuh, anders krijg ik verliespunten in mijn proeven, dan moet ik weer terug naar de M2 en zeker weten per 1 April met helm rijden Haha! *LOL* Knipoog

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:06

ik vind dit eerlijk gezegd: dom
wat maakt het nou uit of je een cap of een hoedje op hebt!
stel als je er af valt en je hebt een hoedje op....krijg je misschien een zware hersenschudding ofzo...en wie is er aansprakelijk Verward
ik vind het onzin om daarom te protesteren
de knhs doet z'n best om alle ruiters naar hun zin te maken en dan zijn er ook nog een paar mensen die protesteren

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:11

Annemiekbram schreef:
stel als je er af valt en je hebt een hoedje op....krijg je misschien een zware hersenschudding ofzo...en wie is er aansprakelijk Verward

Je bent zelf aansprakelijk.
Je bent ook niet verplicht om met hoedje te rijden, het is toegestaan. Als iemand nou dat risico neemt dan is dat toch de eigen keuze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:17

Van een hersenschudding kun je trouwens gewoon genezen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:20

En die loop je waarschijnlijk ook wel op als je met cap op de grond terecht komt.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:50

WWWiske schreef:
Ja Keesje ik heb je uitspraak net gemist, ik was effe weg, maar ben nu weer terug, ben net klaar met trainuh, anders krijg ik verliespunten in mijn proeven, dan moet ik weer terug naar de M2 en zeker weten per 1 April met helm rijden Haha! *LOL* Knipoog

ja en dat moete we niet hebbe natuurlijk Bloos Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:56

Lovely schreef:

Gelukkig!! Haha!

sorry...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:08

Emeraldo schreef:
En die loop je waarschijnlijk ook wel op als je met cap op de grond terecht komt.

die kans blijft idd altijd aanwezig!

voor mij blijft die cap een schijnveiligheid..

er zijn meer lichaamsdelen die onbeschermd blijven...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:11

Lovely schreef:

Idd, toen ik werd aangereden door een auto had ik er ook een. Maar het was snel allemaal weer in orde.
En zo zie je maar, alles is gevaarlijk. Fietsen over een fietspad, zitten achter je pc, meedoen aan een dressuurproef,...
En als je bang bent voor een ongeval tijdens je proef, of je wilt op veilig spelen, draag dan gewoon een cap. Wie houd je tegen. Een hoedje is GEEN verplichtiging. Ik vind het gewoon een beeld van de dressuur, het hoort er bij sinds er dressuur word gereden. En het mag niet afgepakt worden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:15

Citaat:
Een hoedje is GEEN verplichtiging. Ik vind het gewoon een beeld van de dressuur, het hoort er bij sinds er dressuur word gereden. En het mag niet afgepakt worden.

die houden we erin OK dan!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:54

Ik heb altijd mijn cap op, binnen, buiten, eigen paard, andere paarden (een daarvan is 28). En dat terwijl ik nog maar 2 keer van mijn pony ben afgevallen in bijna 5 jaar tijd. 1 keer in de zoveel tijd is er wedstrijd, en tegenwoordig mag ik dus een hoedje op. En die gaat op!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:23

RanouK schreef:
Ik vind het gewoon een beeld van de dressuur, het hoort er bij sinds er dressuur word gereden. En het mag niet afgepakt worden.

Juist, dat vind ik ook (en mijn ouders denken er ook zo over)!

Mijn vader vroeg me ook waar hij zijn handtekening kon plaatsen... Helaas is hij geen KNHS-lid.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:00

KarinvdM schreef:
Juist, dat vind ik ook (en mijn ouders denken er ook zo over)!

Mijn vader vroeg me ook waar hij zijn handtekening kon plaatsen... Helaas is hij geen KNHS-lid.

Waar kan ik mijn handtekening plaatsen?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:02

Nog heel even geduld. Dit weekend is de site hopelijk online.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:25

gabyfedde schreef:
Je bent zelf aansprakelijk.Je bent ook niet verplicht om met hoedje te rijden, het is toegestaan. Als iemand nou dat risico neemt dan is dat toch de eigen keuze?

Even een off-topic vraagje ;
Ik ga eind november naar een selectie hier in de buurt.Nu start ik daar
in het Z1 ,maar ze vermelden op het vraagprogramma dat iedereen met cap moet rijden.Als je dan zelf aansprakelijk bent volgens de verzekering en de knhs laat die nieuwe regel voor het Z misschien pas in 2006 ingaan, mogen zij je dan verplichten om met cap te rijden terwijl het volgens de regels (nog ) wel mag.?Dat is dan toch ook in strijd met de wet of niet VerwardIemand die het antwoord weet ?

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:42

Ik denk dat als ze het als "huisregel" stellen, je weinig keuzevrijheid hebt. Hun stellen die regels en als jij daar wilt starten, ga je inprincipe dus akkoord met hun regelgeving.

Net zoals het feit dat sommige verenigingen hengsten bijvoorbeeld niet toestaan, denk ik... Wil jij daar dan starten, dan ga je akkord met hun regel dat hengsten niet zijn toegestaan en jij dus alleen met een merrie of ruin mag starten.....

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:46

Suel schreef:
Ik denk dat als ze het als "huisregel" stellen, je weinig keuzevrijheid hebt. Hun stellen die regels en als jij daar wilt starten, ga je inprincipe dus akkoord met hun regelgeving.

Net zoals het feit dat sommige verenigingen hengsten bijvoorbeeld niet toestaan, denk ik... Wil jij daar dan starten, dan ga je akkord met hun regel dat hengsten niet zijn toegestaan en jij dus alleen met een merrie of ruin mag starten.....

Huh ,dat is toch echt in strijd met de KNHS regels je mag geen deelnemers uitsluiten op grond van het geslacht van je paard
Zou mooi worden, mag ik dalijk niet meer starten omdat ie ballen heeft...
Verenigingen hebben zich aan de regels van de KNHS te houden.Dan zou dalijk iedere vereniging een lijstje met dingen kunnen maken die zij liever niet hebben.Dat kán gewoon niet!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:34

RanouK schreef:
Idd, toen ik werd aangereden door een auto had ik er ook een. Maar het was snel allemaal weer in orde.
En zo zie je maar, alles is gevaarlijk. Fietsen over een fietspad, zitten achter je pc, meedoen aan een dressuurproef,...
En als je bang bent voor een ongeval tijdens je proef, of je wilt op veilig spelen, draag dan gewoon een cap. Wie houd je tegen. Een hoedje is GEEN verplichtiging. Ik vind het gewoon een beeld van de dressuur, het hoort er bij sinds er dressuur word gereden. En het mag niet afgepakt worden.

Gerrie zei laatst al dat de meeste ongelukken in en om het huis gebeuren. Ik kan daarover meepraten, ik liep thuis een hele zware hersenschudding op, ik moest 2 weken in het ziekenhuis blijven ervoor. Maar ook dat kan gewoon genezen hoor.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 01:44

kadans16 schreef:
,maar ze vermelden op het vraagprogramma dat iedereen met cap moet rijden

Met cap? lekker gevaarlijk Bloos , bedoelen ze niet met helm?
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:15

Nee, ze bedoelen cap Lachen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:59

dat wordt nog lastig.. Knipoog

moeten die oude cappie's weer ergens onder uit een kast getrokken worden.. Haha!

ik zou als ik jou was met je hoed in de ring verschijnen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:40

Gelukkig is mijn helm weer opgedoken in al mijn troep na een zorgvuldige zoektocht in mijn kast. Lekker afgestoft en nu rij ik er voor de verandering wel mee. Het paardje waar ik op rij is net 1 maand onder het zadel en dan vind ik het wel zo veilig. Hopelijk kan ik mijn eerste wedstrijd vóór 1 april rijden. En dan dump ik mijn cap in de bosjes en gaat mijn hoedje weer op. Ik ga toch niet op concours als ik niet zeker van mij zaak ben en als ik mijn paard niet onder controle heb. Zodra ik voel dat het paard echt onder mij loopt (en goed rijtechnisch voor elkaar is natuurlijk), ga ik op weddstrijd. Met hoedje. In de B. Ha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:35

Afbeelding

Deze banner zal op een aantal sites geplaatst gaan worden.
De site is (nog steeds) niet in de lucht, maar dat duurt niet lang meer.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:57

Gaaf, joh! Heel mooi!!!