Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
windhond schreef:Labe ik sluit me helemaal bij je aan. Wat je zei over eens op een iberisch paard rijden is waar. Er zijn meerdere mensen met vooroordelen op mijn PRE gaan zitten en ze waren allemaal om. Reacties van wat een supermondje, werkwillig en wat zit hij zalig. Dus mensen.... hierbij nodig ik jullie uit om eens op mijn PRE te komen rijden. hahahaha
draumpje schreef:ik heb de proef van onze jolige spanjaard helaas gemist
iemand een linkje naar een filmpje?
maar wat ik wel weer heel typisch en jammer vind is dat er gelijk geroepen word over het paard, hij is vet blablablablablabla
het komt er dus op neer dat je alleen met een warmbloed in de ring mag verschijnen
erg jammer en bekrompen
het maakt naar mijn mening geen reet uit met wat voor paard je in de ring verschijnt
als je de oefeningen maar neerzet
het is en blijft dressuur
het africhten! van een paard en op wedstrijden laat je het africhtings niveau zien en laat je die toetsen door een jury
niet meer en niet minder
labe schreef:Bovendien ken ik maar zeer weinig kwpn'er die zo bestendig tussen hun oren zijn dat ze voor velerlei doeleinden geschikt zijn.
Sjuimpje schreef:Dat ligt niet aan de paarden, maar aan de eigenaren.
Mijn 4 jarige KWPN dressuurprikkerpaard van Gribaldi was ook behoorlijk spooky, maar ik heb er maling aan en neem hem jùist overal mee naar toe.
Zo heb ik dit voorjaar o.a. een gezamelijke westerntraining bijgewoond mat allerlei trailoefeningen, tussendoor heb ik geprobeerd hem naar zoveel mogelijk dingen mee te nemen en vandaag werd hij tijdens het Volkspaarden feest in Soest uitgekozen om het vaandel te dragen en de parade te leiden omdat hij zo braaf was.
En hij ging hoor, 4 jaar oud, langs het springkussen, de schietbaan, tenten met keiharde muziek, applaudiserend publiek, met achter hem aan een enorm lange stoet shetjes, aanspanningen, pony's en paarden.
windhond schreef:Sherwood ik begrijp dat jij een shire hebt?! gaaf zeg. Hoe groot?
frunnik schreef:En een 'kunstje' leren zoals de piaffe is nog steeds niet een kwaliteitsvolle dressuurproef.
Maar de hoogst gekwalificeerde shire loopt toch M-dressuur?
Wij hebben vorig jaar de shire keuring bij ons op de manege gehad, maar het is toch vaak meer spektakel dan technisch rijden, al zaten er inderdaad een aantal correct gereden paarden bij. Ik geloof idd van Sherwood. Maar dat is al weer zo lang geleden, dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Werd gereden door een dame met een spaanse rode jurk.
frunnik schreef:En een 'kunstje' leren zoals de piaffe is nog steeds niet een kwaliteitsvolle dressuurproef.
Gerrie schreef:Ik kan me nog goed herinneren ... een sterrenslag uitzending met allemaal sporters dat Annemarie Sanders (wie kent haar nog? ) op een westernpaard een opdracht moest uitvoeren.
Ze was toen ook erg verrast door de fijngevoeligheid van het dier.
Dus mensen ga eens shoppen!
PRE, western,IJsco's,Fries, Lippizaner etc en ervaar iets waar je- meen ik- altijd van kunt leren