Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:28

Thanks Fly_high! Nee, mijn paard is eigenlijk doodbraaf, al begint hij nu wel wat meer aan te staan dus af en toe schrikt zelfs hij ergens van. Gisteren met rijden zat er een vogel op het dak die wat liet vallen, dat vond ie toch wel even spannend haha. De laatste twee keer in december was hij wel actiever op wedstrijd dan thuis, dus ben wel benieuwd of dat straks nog steeds zo is of dat hij nu wat meer is zoals thuis. :)

Enzo_ollie: is het gewoon dressuur? Dan zou ik ca 7 minuten per proef rekenen.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:28

Demisisa ben erg benieuwd, als het rijden beter gaat moet je dat wel terug kunnen zien. Als je dan een winstpuntje meeneemt kan je al heel trots zijn.
Ontspannen is moeilijk ja.. maar dat komt wellicht ook door de spanning die erbij komt kijken?

Fly_high Dankje, als ik echt ver ondermaats presteer gaan we gewoon weer L2 starten :o
Kwa scherp zijn en fanatiek hier hetzelfde verhaal. Moet zo subtiel zijn in mijn hulpen, en de rem is wat moeilijker te vinden.

Annash
Blogger

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:34

Ik ben vooral jaloers dat jullie allemaal gewoon rijden. :') Ik heb er alweer ruim een week niet opgezeten door de vorst. Gisteren even geweest maar met de harde wind toch maar even niet na een week niet rijden, dat heeft natuurlijk ook met mijn eigen angst te maken. Vanavond nog maar weer eens kijken. Het waait nu ook nog flink, maar volgens mij wordt dat wel minder.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:43

@DemiSisa, ja dressuur. M1 en M2 groep :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:45

Annash schreef:
Ik ben vooral jaloers dat jullie allemaal gewoon rijden. :') Ik heb er alweer ruim een week niet opgezeten door de vorst. Gisteren even geweest maar met de harde wind toch maar even niet na een week niet rijden, dat heeft natuurlijk ook met mijn eigen angst te maken. Vanavond nog maar weer eens kijken. Het waait nu ook nog flink, maar volgens mij wordt dat wel minder.

Ik had ook al 2,5 week niet gereden door winterbevangenheid. Maar gister was het weer opstappen en wegrijden. Veel meer vertrouwen in ons debuut nu <3
Na morgen is de wind in ieder geval weg!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:52

Oh wat ontzettend fijn! Ergens denk ik dat het met dit paard ook wel kan hoor, maargoed, na mijn val met hersenschudding in juni ben ik voorzichtiger geworden. En dit is nog wel een groener paard dat kilometers moet maken en veel moet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:02

Enzo_Ollie schreef:
Melzazu schreef:

Ah ja op die manier snap ik het echt wel hoor dat Z paard en daar is ook niks mis mee hè. Integendeel.

Sommigen roepen dat dan op een bepaalde manier dat het vooral allemaal heel interessant is of zo. Hahaha geen idee hoe ik het uit moet leggen. Je snapt het wel denk ik.

En dat Z paard vind ik top hoor. Echt waar maar hoe er over gedaan wordt vind ik soms een beetje :r

Pffff ik stop maar met uitleggen denk ik whaha. Geschreven tekst is soms zo lastig maarrrr ik bedoel het dus echt niet slecht of onaardig hier naar iemand van jullie hoor. Dat probeer ik een soort van uit te leggen :D

Nee ik snap 100% wat je bedoelt hoor, die mensen ken ik ook dus ik ben altijd bang dat ik ook onder dat type mensen wordt geschaard :+

@DemiSisa succes alvast!
@Deempjexxx dat is leuk!

@Fly_high ja thuis en in het bos loopt ie overal langs incl. waaiend plastic en andere dingen waar het eventingpaard bang voor is, op wedstrijd is ie ineens heel kijkerig hahaha

startlisjt voor zaterdag staat online, voor deze vereninging heel snel, was vorige keer vrijdagavond pas.. Nu ben ik als 14e en ze starten om 10.00, maar staat geen tijden bij. Hoeveel houden jullie dan aan?

Ik houd meestal 5-6 minuten per proef aan. Dan kun je het vrij goed uitrekenen. Ook een beetje afhankelijk van de vereniging. Hier in de buurt is 1 vereniging waarbij je nog niet de tijd krijgt om 1 rondje door de baan te rijden terwijl je bij de andere vereniging tijd hebt om 10 rondjes baan te verkennen voor je proef.

@Annash; hier ook 2 weken niet gereden vanwege de vorst en een dik pak sneeuw. Gisteren had ik les en ondanks de harde wind toch maar opgestapt :+

Ze loopt eigenlijk best goed in stap en draf. Als de ontspanning er is loopt ze beter dan ze ooit heeft gelopen maar helaas is het een paard met extreem veel spanning van zichzelf en sinds we geen binnenbak meer hebben is het met momenten echt een bonk spanning omdat er vanalles om haar heen gebeurd. Ze kan de spanning nu wel sneller loslaten maar bepaalde plaatsen in de bak blijven dood eng. Galop laten we nu ook even achterwege omdat ze dan juist sneller spanning opbouwt.

Gisteren wel een hele fijne les kunnen rijden en er achter gekomen dat als ik haar ook maar een fractie van een seconde de mogelijkheid geef om tegen mijn binnenbeen aan te hangen dat dat het moment is dat ze spanning opbouwt en weg kan vliegen. Toen ik daar achter was hebben we eigenlijk heel ontspannen kunnen rijden en zelfs nog aan het wijken kunnen oefenen. Daar begint ze nu ook te snappen dat ze én voorwaarts kan lopen én zijwaarts.

Genoeg om aan te werken komende tijd. Plan was om
30 maart te starten bij onze eigen vereniging maar dan moeten we eerst weer eens de galop onder het zadel goed bevestigd hebben.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:13

Annash schreef:

Ik kan pas sinds maandag weer rijden. Heb er dan ook al 1,5 week niet op gezeten.. Meneer is weer lekker terug scheef en ik heb wat oude gewoontes opgepakt weer…

4 februari heb ik L1 debuut nu! Vond het niet eerlijk om zondag te gaan als ik niet kon rijden de hele week. Helaas te laat afgemeld dus geld wel kwijt, maarja.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:23

Hoi! Mag ik hier mee kletsen of eigenlijk vooral moed opdoen om straks weer een rondje wedstrijd te gaan rijden? Ik ben er door omstandigheden even tussenuit geweest. Heb afgelopen jaar een paar keer gestart maar ben tegen wat dingen aangelopen die eerst opgelost moesten worden. Daarna werd het zomer en ging mijn paard op werkvakantie en op de laatste dag van de werkvakantie ben ik er afgekletterd met helaas wat gevolgen die nu nog steeds aanwezig zijn.

Vervolgens heb ik vanwege gedoe op stal haar ook nog verhuisd begin januari, ging het daarna vriezen dus zit ik nu op het punt dat ik er weer op moet (zo voelt het nu) en ik heb eigenlijk wedstrijden nodig om een stok achter de deur te hebben. Nu heb ik wel volgende week les afgesproken dus dat is alvast de eerste stok maar ik wil gewoon weer naar iets toe werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:25

Hoi Daf! :D Welkom! Maar verhuisd joh? Het klinkt allemaal heftig, hopelijk wordt dit jaar een beter jaar

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:29

Ik heb 14 jaar gestaan waar ik stond, eerst met Alf en daarna Jana maar het werd dramatisch slecht. Ik heb haar eind september weer naar stal gehaald en vanaf oktober konden we eigenlijk bijna niets meer omdat de bak continu blank stond en als ie al iets ingedroogd was, werd het drijfzand. In de longeerbak kwam het beton omhoog en die werd ook spekglad. Terwijl ik weg was hadden 9 stallers opgezegd (!) van de 19 dus er kwamen allemaal nieuwe. Die van alles voor ogen gehouden was maar ja er gebeurde niets. Ik nog extra lid geworden in de buurt bij een binnenbak maar ja ook dat is gedoe. Op stal ook enorm gedoe en gezeik en ik kocht ook al eigen voordroog. Vervolgens heb ik ruzie gehad met 1 van die nieuwe en ik was het zo zat. Ik sta nu in Berkel en Rodenrijs, volledig de andere kant op maar het is een verademing! Jana is ook zo chill, die reageert mega op hoe ik ben dus dat is nu goed te merken.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:24

Annash ik ben gezegend met een binnenbak. En ook ik ben best wel een angstige ruiter.
Over het algemeen is hij super braaf en chill. Maar eind vorig jaar begon hij uit het niet met rodeo.
Gelijk een ander zadel en hij heeft het tot nu toe nog niet weer gedaan. Hij is weer zijn oude zelf waardoor ik er weer wat meer aan durf te rijden.
Maar ik snap dat je het zekere voor het onzekere neemt. Dat zou ik ook doen zeker met een groen paard.

Daffodil welkom, gezellig. Ik hoop dat jullie meer op jullie plek zijn op jullie nieuwe plek!
Maar als er zoveel opzeggen in korte tijd lijkt er wel iets goed mis te zijn..
Laatst bijgewerkt door Deempjexxx op 24-01-24 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:28

daffodil schreef:
Hoi! Mag ik hier mee kletsen of eigenlijk vooral moed opdoen om straks weer een rondje wedstrijd te gaan rijden? Ik ben er door omstandigheden even tussenuit geweest. Heb afgelopen jaar een paar keer gestart maar ben tegen wat dingen aangelopen die eerst opgelost moesten worden. Daarna werd het zomer en ging mijn paard op werkvakantie en op de laatste dag van de werkvakantie ben ik er afgekletterd met helaas wat gevolgen die nu nog steeds aanwezig zijn.

Vervolgens heb ik vanwege gedoe op stal haar ook nog verhuisd begin januari, ging het daarna vriezen dus zit ik nu op het punt dat ik er weer op moet (zo voelt het nu) en ik heb eigenlijk wedstrijden nodig om een stok achter de deur te hebben. Nu heb ik wel volgende week les afgesproken dus dat is alvast de eerste stok maar ik wil gewoon weer naar iets toe werken.

Tuurlijk mag je meekletsen! Ik ben er in juni ook afgevallen (toen ik haar net een paar x gereden had), dus ik zit ook met angst. Ben in november 1x weg geweest.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:30

Ik denk het wel hoor, voelt goed en ik heb een tevreden paard! Gekke is dat ik vanuit deze omgeving dus ook maar naar andere wedstrijdlocaties ga kijken. Ik stond relatief vlakbij de oprit naar de A2 en zat snel in omgeving Beesd maar dat wordt me nu te ver denk ik.

Annash, angst is zo stom en het slaat ook nergens op maar ja het gebeurt wel! Laatste keer voor mij was juli, toen heb ik nog een oefenrondje gedaan. Bij echt een draak van een jury dus ik wist op voorhand dat het echt een oefening was ;-) Maar goed daarna kletterde ik er vanaf, scheur in rugwervel, gescheurde schouderpees en nu dus een frozen shoulder. Maar goed ik kan wel rijden denk ik.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:46

Bij het maken van een startlijst hou ik standaard 8 minuten per proef aan. 5-6 kan echt niet hoor, dat is veel te kort.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:47

Welkom Daffodil !

Ben ook niet meer zo dapper als vroeger hoor. Stap ook niet zomaar op n ander paard ..kan me niet eens herinneren, wanneer ik op n andere zat.
Ik heb ook echt n super fijn en betrouwbaar paard. Ook wakker , maar niets raars.

Oh dat gedoe over " lekker makkelijk, je hebt n Z paard"... Dan zei ik altijd ( toen met die Joost x abgar); " even ruilen ? " :Y)

Tuurlijk was t makkelijk dat hij de oefeningen kende. Maar hij was verder niet zo simpel. En ik deed ook vrij vaak ongevraagd vanalles wat niet de bedoeling was haha

5-6 min per combinatie lijkt me vrij krap ? Of je moet de volgende echt klaar hebben staan en meteen vol gas de ring in sturen etc

Bak ..heb ik helemaal niet. Ze staan aan huis , hebben stallen en wei en wonen vlak naast het bos. Ga met de trailer naar de ( binnen) bak.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:02

Ik zou ook 7-8 minuten aanhouden.
Alleen als ik mijn filmpjes bekijk zijn die vaak 5.5 minuten ongeveer.
Misschien rij ik ze gewoon op standje turbo _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:03

daffodil schreef:
Ik denk het wel hoor, voelt goed en ik heb een tevreden paard! Gekke is dat ik vanuit deze omgeving dus ook maar naar andere wedstrijdlocaties ga kijken. Ik stond relatief vlakbij de oprit naar de A2 en zat snel in omgeving Beesd maar dat wordt me nu te ver denk ik.

Annash, angst is zo stom en het slaat ook nergens op maar ja het gebeurt wel! Laatste keer voor mij was juli, toen heb ik nog een oefenrondje gedaan. Bij echt een draak van een jury dus ik wist op voorhand dat het echt een oefening was ;-) Maar goed daarna kletterde ik er vanaf, scheur in rugwervel, gescheurde schouderpees en nu dus een frozen shoulder. Maar goed ik kan wel rijden denk ik.

Ik zit regelmatig die kant op, dus als je nog iets wilt weten over de locaties moet je maar roepen!

Ik heb ook binnenbak, dus kon gewoon rijden. Maar vorig jaar heb ik ook niet gereden met die vorst, omdat ze niet naar buiten konden en ze ook niet gelogeerd mag worden. Met mijn lijf en haar heftige reacties toen (nog nasleep van tumor) ging ik dat echt niet doen. :=

Je filmpje heeft vaak niet het echt de baan in komen, rondje baanverkennen en het stuk baan verlaten he? Dus komt altijd wat tijd bij. En de ene heeft turbo aan en ander juist niet dus die heeft meer tijd nodig :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:05

Ik heb jarenlang het wedstrijdsecretariaat gedaan en hield altijd twee proeven in een kwartier aan, dus 7,5 minuut per proef. Alleen bij Z combinaties 8 per proef. Dat moet te doen zijn.

Ha MwM, das mooi. Ik moet me gewoon een beetje gaan orienteren wat meer dus in de buurt van Rdam zit. Ik weet vanuit mijn jureren wel waar ik niet naartoe wil hahaha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:07

Als jij die no go nou even doorstuurt haha. Maar ik heb natuurlijk ook nog in Bleiswijk gestaan, dus dan zoek je ook die kant op, hoewel ik nu wel redelijk vaste heb en dke wel verspreid zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:08

Getup schreef:
Welkom Daffodil !

Ben ook niet meer zo dapper als vroeger hoor. Stap ook niet zomaar op n ander paard ..kan me niet eens herinneren, wanneer ik op n andere zat.
Ik heb ook echt n super fijn en betrouwbaar paard. Ook wakker , maar niets raars.

Oh dat gedoe over " lekker makkelijk, je hebt n Z paard"... Dan zei ik altijd ( toen met die Joost x abgar); " even ruilen ? " :Y)

Tuurlijk was t makkelijk dat hij de oefeningen kende. Maar hij was verder niet zo simpel. En ik deed ook vrij vaak ongevraagd vanalles wat niet de bedoeling was haha

Ik had er hiervoor ook eentje die Z liep maar mijn stalgenoot kreeg m niet in galop hahaha. Overigens was ie voor kinderen of mensen die niet konden rijden wel goud. Daar deed ie zo voorzichtig mee. Maar als er iemand op stapte die dacht ik zal het er wel eens even uitrijden, deed ie echt niks, was ie niet te doen maar goed dat was wel altijd lachen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:08

MyWishMax schreef:
Als jij die no go nou even doorstuurt haha. Maar ik heb natuurlijk ook nog in Bleiswijk gestaan, dus dan zoek je ook die kant op, hoewel ik nu wel redelijk vaste heb en dke wel verspreid zitten.

Waar start jij graag? Ik doelde op de Jockeyclub hahaha daar kom ik niet meer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:11

Welkom Daffodil!

Ik verander vooral zelf op wedstrijd, waardoor mijn paard ook veranderd. Groot struikelblok. :o

Ik ben gisteren naar de fysio geweest nav mijn val, maar het was echt helemaal k#t. Tussen mijn schouderbladen kreeg ze het gewoon niet los gekraakt omdat het zo extreem vast zat. Dus gisteren vooral de onderrug losgemaakt en volgende week weer terug om hopelijk de rest los te krijgen.
Heb er nog steeds niet opgezeten. Eerst omdat het 1 grote ijsbaan was en ze niet naar buiten kon, maar ook door de last van mijn rug. Maandag wilde ik longeren, maar was een wachttijd van 2 uur om de longeerton in te kunnen. -O- Daar heb ik niet opgewacht, en heb haar in de grote paddock gegooid. Daar heeft ze wel even wat bokkensprongen gemaakt, want die is ook mooi droog.
Vanavond ga ik erheen, dan wil ik longeren en dan morgen even longeren en erop. Hoop dat ik mezelf dan wat fijner voel, want heb echt mega napijn van de behandeling.
Heb eigenlijk volgende week zaterdag wedstrijd, maar zie er echt geen heil in op dit moment..

Dressuur hield ik altijd 8 combinaties in een uur aan, springen zo'n 25 in een uur als er aansluitend meteen barrage was en anders 30 in een uur.
Dressuurproef zelf duurt over het algemeen geen 7.5 minuut, maar vaak voordat je eenmaal start en daarna de baan uit bent duurt het zeker wel die tijd.

Ik ben ook niet meer zo stoer als vroeger. Stapte echt overal op, was nergens bang voor. Maar ben echt voorzichtiger geworden en stap niet meer op een volledig onbekend paard.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:12

LV19952 schreef:
Ik houd meestal 5-6 minuten per proef aan. Dan kun je het vrij goed uitrekenen. Ook een beetje afhankelijk van de vereniging. Hier in de buurt is 1 vereniging waarbij je nog niet de tijd krijgt om 1 rondje door de baan te rijden terwijl je bij de andere vereniging tijd hebt om 10 rondjes baan te verkennen voor je proef.

Maar das toch ook meestal per jury wel verschillend? Afgelopen zaterdag telden ze de punten niet op maar heb soms idd ook wel rondjes in de bak gereden dat ik dacht van ik wil nu wel beginnne

Ik hou wel 8/9 in t uur aan, dat is rond de 6,5/7 minuten want stap liever een rondje extra met losrijden dan dat ik gehaast moet losrijden :)

@daffodil welkom! Angst ken ik helaas ook maar al te goed, die van mij vertrouw ik blind maar het paard dat ik met m'n moeder deel ben ik ondertussen 4 jaar geleden hard vanaf gevallen midden in het bos (was koud, wind en hij mocht sinds een week weer galopperen en draven maar alleen recht uit dus veel het bos, was heel die week goed gegaan tot toen), het heeft toen bijna een halfjaar geduurd voordat ik weer ontspannen kon rijden en durfde 'm niet meer vast te houden. Terwijl je een kettingzaag naast hem af kan laten gaan en dan doet 'ie niks... Maar nu vorig jaar als dressuurmuts zelfs met hem een oefencross gereden! Stond erna wel te trillen, maar was wel super trots op mezelf

Mijn tante kocht een paar jaar geleden een oud GP paard die kreeg ze de eerste keer uberhaupt niet in galop terwijl ze toch echt al wat paarden gehad had en heeft :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:15

Jockey club heb ik ooit naar gekeken, maar vond het zo bizar dat het buiten losrijden was :') Verder alleen met chio selectie geweest, maar die organisatie is niet hun eigen secretariaat denk ik. Waren wel wat puntjes :=

Delft vond ik vroeger heel fijn. Nu denk ik 2 keer pech gehad door het weer en de tijden. Sfeer is wel anders geworden als vroeger. Maar wel lekker binnen en afwisselend qua type paarden. Niet alleen maar die steengoede wat mensen vaak denken.
Bergschenhoek schijnt wel fijn te zijn? Alleen snel vol dus ik heb het nog niet getest. En dan start ik natuurlijk hazerswoude, omdat dat eigen vereniging is.
Even nadenken wat er nog meer zit wat fijn is.