Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:22

chanelle14 schreef:
Ik had me vandaag inschreven voor een wedstrijd en werd op de wachtlijst gezet.
Daarna mail gehad dat ik was afgewezen.

Heb heel eigenwijs direct weer gekeken en toen kon ik me gewoon inschrijven en direct afrekenen voor de 28e. :))

*\o/* yay!

Wat is er trouwens met al die ruiters waarbij hun inschrijving is afgewezen door de organisatie? Is dat als er teveel voor de wachtlijst is?

chanelle14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:25

Ik heb het idee dat ze alles gewoon even aan het bijwerken waren en er uiteindelijk mensen zijn geweest die zelf geannuleerd hadden, waardoor er weer plek was.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:38

Of misschien voldoen ze niet aan één van de eisen? Geen geldige startpas, verkeerde klasse... Op een echte wedstrijd komen er ook wel is niet-geldige inschrijvingen binnen, alleen dan zie je het niet online als iemand afgewezen is :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:41

Wat ik wel raar vind is dat er nog steeds geen mogelijkheid is om het via android te doen. Oke het probleem schijnt bij Google te liggen die plaatst het nog niet in de app store.
Maar geven ze aan dat je anders via vrienden/familie (oproepje fb) te vragen om het te lenen. Dit vind ik echt raar.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:05

bliksemflits schreef:
Of misschien voldoen ze niet aan één van de eisen? Geen geldige startpas, verkeerde klasse... Op een echte wedstrijd komen er ook wel is niet-geldige inschrijvingen binnen, alleen dan zie je het niet online als iemand afgewezen is :D

Zie het bij echte wedstrijden ook wel eens hoor, dat "afgewezen door organisatie" maar nog nooit in de mate als hier. Nu moet ik zeggen dat de wedstrijden waar ik start ook nooit zoveel starts zijn. :')

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:06

bliksemflits schreef:

Nee, mijne is ook afgewezen door organisatie, terwijl 2 andere data wel goedgekeurd. Komt gewoon door de wachtlijst.

Heb het ook nog een keer geprobeerd :p Niet geschoten...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:29

Er lijkt (zo op het blote oog) niet echt een logica te zijn hoeveel inschrijvingen er mogen?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:03

Sanet schreef:
Er lijkt (zo op het blote oog) niet echt een logica te zijn hoeveel inschrijvingen er mogen?

Zal wel afhangen van hoeveel juryleden beschikbaar zijn

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:54

Gaat hier nog wel een dingentje worden om het goed op te nemen. Heb zon tegen ... ga het nu eens vroeg bekijken anders toch de baan omdraaien.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:03

kiki1976 schreef:
Wat ik wel raar vind is dat er nog steeds geen mogelijkheid is om het via android te doen. Oke het probleem schijnt bij Google te liggen die plaatst het nog niet in de app store.
Maar geven ze aan dat je anders via vrienden/familie (oproepje fb) te vragen om het te lenen. Dit vind ik echt raar.

Vind ik ook heel "raar", snap dat de KNHS hier niks aan kan doen, maar wat ik begrijp lopen de wedstrijden snel vol en kunnen de mensen met Android straks pas weet ik hoeveel later meedoen.
Jammer dat dat op de een of andere manier niet gelijk getrokken kon worden..
Maargoed gelukkig is het niet het meest belangrijke op dit moment dus we wachten maar geduldig af :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:13

Ik sta trouwens bij 2 wedstrijden inmiddels op 'definitief' op de deelnemerslijst maar ik kan ze nog steeds niet terugvinden bij "mijn kalender"? Neem aan dat alles wel in orde is en ik hier niet over hoef te bellen, maar meer die dit hebben?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:39

MarleenM schreef:
kiki1976 schreef:

Vind ik ook heel "raar", snap dat de KNHS hier niks aan kan doen, maar wat ik begrijp lopen de wedstrijden snel vol en kunnen de mensen met Android straks pas weet ik hoeveel later meedoen.
Maargoed gelukkig is het niet het meest belangrijke op dit moment dus we wachten maar geduldig af :D

Aanmelden heb je de app nog niet voor nodig, dat doe je in mijnknhs. Je kan je nu al aanmelden in de hoop dat er de app er over een week vast zal zijn. En zo niet, dan toch maar een telefoon lenen voor het uploaden. Je kan namelijk gewoon filmen met je android, filmpje doorsturen naar iemand met een iphone en daar uploaden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:40

bliksemflits schreef:
Ik sta trouwens bij 2 wedstrijden inmiddels op 'definitief' op de deelnemerslijst maar ik kan ze nog steeds niet terugvinden bij "mijn kalender"? Neem aan dat alles wel in orde is en ik hier niet over hoef te bellen, maar meer die dit hebben?

Bij mij is het andersom: ik sta op definitief in mijn kalender, maar ik sta niet op de deelnemerslijst...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:42

MarleenM schreef:
kiki1976 schreef:

Vind het zelfs heel bijzonder. Nog nooit meegemaakt dat een app sneller voor Apple beschikbaar is dan voor Android. Ik heb me als Android gebruiker gewoon opgegeven in de hoop dat er voor de 27e wel een app in de Play store is. En anders doe ik 'm sturen naar m'n lief, hij heeft wel een iphone.
Stom dat ze ook niet de optie hebben dat je het gewoon op de desktop kunt afhandelen.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:48

FCSA schreef:
bliksemflits schreef:

Bij mij is het andersom: ik sta op definitief in mijn kalender, maar ik sta niet op de deelnemerslijst...

Oh in dat geval zou ik wel een mailtje sturen denk ik...
Gezien ik op de lijst sta ga ik ze er niet mee lastig vallen en zal het wel, maar dit is wel raar?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:15

Eef_Bam schreef:
Aanmelden heb je de app nog niet voor nodig, dat doe je in mijnknhs. Je kan je nu al aanmelden in de hoop dat er de app er over een week vast zal zijn. En zo niet, dan toch maar een telefoon lenen voor het uploaden. Je kan namelijk gewoon filmen met je android, filmpje doorsturen naar iemand met een iphone en daar uploaden.

Dat is wel een idee :)*
Heb alleen niemand in mijn omgeving waarvan ik weet dat hij/zij een iPhone heeft..
En anders gewoon erop gokken dat de app binnen nu en een paar dagen erop staat..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:34

Eef_Bam schreef:

Zo gaan we het nu ook doen.
Ik kwam er idd ook pas achter nadat ik de bevestiging kreeg van de knhs en ik de app niet kon downloaden.

Caritas schreef:
Vind het zelfs heel bijzonder. Nog nooit meegemaakt dat een app sneller voor Apple beschikbaar is dan voor Android. Ik heb me als Android gebruiker gewoon opgegeven in de hoop dat er voor de 27e wel een app in de Play store is. En anders doe ik 'm sturen naar m'n lief, hij heeft wel een iphone.
Stom dat ze ook niet de optie hebben dat je het gewoon op de desktop kunt afhandelen.

Naar wat ik van de knhs begreep is de app er al wel, alleen google heeft deze tot op heden nog niet toegevoegd aan de play store

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:50

Je kunt beter een telefoon lenen of via wetransfer o.d. doorsturen. Maar iig niet via de app. Dan heb je echt behoorlijk kwaliteitsverschil in nadelige zin en kans dat je filmpje geweigerd wordt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:19

Maar even serieus mensen. Wat is het nut van 4 proeven inschrijven? Ik snap het echt oprecht niet... start je dan alleen voor de wp?
Het is toch; starten, evalueren, leren, trainen, starten?

Dit is dus precies waar ik bang voor was. Winstpunten schrapers.

Sorry voor mijn unpopulair opinion...

Ik snap best dat mensen de sport missen en dit eens uit willen proberen. Ook gezien de opleiding van de juryleden, leuk. Om te kijken wat zeggen die.
Maar er zijn maar beperkte plaatsen (gun andere mensen ook een plekje) en het heeft gewoon geen zin om snel snel een klasse door te rennen. Je loopt jezelf en nog veel vervelender, je paard voorbij.

Om niet helemaal in negatieve sfeer te vallen:
Het voorstel van een topic met filmpjes met evt de protocollen lijkt me erg leuk en leerzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:25

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:32

leonie87 schreef:
Maar even serieus mensen. Wat is het nut van 4 proeven inschrijven? Ik snap het echt oprecht niet... start je dan alleen voor de wp?

Ik snap best dat mensen de sport missen en dit eens uit willen proberen. Ook gezien de opleiding van de juryleden, leuk. Om te kijken wat zeggen die.
Maar er zijn maar beperkte plaatsen (gun andere mensen ook een plekje) en het heeft gewoon geen zin om snel snel een klasse door te rennen. Je loopt jezelf en nog veel vervelender, je paard voorbij.

Wat die beperkte plaatsen ben ik het met je eens. Fijn als ook anderen kunnen starten.
Maar wat betreft het starten van veel proeven in korte tijd, ik zie het verschil niet met de normale wedstrijden. Dan zijn er toch ook mensen die in een weekend 2 x 2 proeven starten.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:33

leonie87 schreef:

Het voorstel van een topic met filmpjes met evt de protocollen lijkt me erg leuk en leerzaam!

Maar wat is hier anders aan dan bijvoorbeeld meerdaagse wedstrijden, of zelfs gewoon 2 proeven op 1 wedstrijd rijden, afgezien het klassement? Dat is in principe ook winstpunten schrapen dan, aangezien er tussendoor (over het algemeen) geen ruimte en tijd is voor het evalueren en trainen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:35

leonie87 schreef:

Ehm, eerlijk, in dit geval voor mij wel ja. :')

Ik train al ruim 3 maanden voor de Z1, het plan was om in april mijn laatste paar punten in de M2 te rijden zodat ik door kon gaan, en dat liep door de corona helaas in de soep.

Ik vind het wel fijn dat ik nu alsnog die punten kan halen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:52

leonie87 schreef:

Misschien unpopular, maar het slaat wel de spijker op z'n kop. Ik sluit me toch aan bij jouw gedachte.. Afgelopen vier nieuwe pagina's berichten waren al één en al zelfcentered en zo veel mogelijk data gefikst krijgen.. Ik snap dat mensen graag hun doelen alsnog willen behalen, dat zou ik ook willen. Maar ik proef plotseling een heel andere sfeer in de afgelopen paar uur die voorheen hier niet was..

Misschien komt het ook omdat ik Android heb en nog eventjes mag wachten. Maar als ik mezelf zou willen inschrijven en bij wijze van spreken drie keer dezelfde naam zou zien staan op drie verschillende dagen en mensen het dan ook hebben over hetzelfde filmpje dan uploaden, dan zou ik ook diep zuchten en me afgraven waar de sportiviteit is..

Aan de andere kant denk ik "knock yourselves out" want hoe meer je nu uitgeprobeerd in de pilot, hoe beter wij straks meedraaien op een stabiel werkend platform.. Alles wat nu gebeurd wordt meegenomen (hoop ik.)

Voor wie nog meer graag de filmpjes wil vergelijken en bespreken wil ik desnoods morgen uitvogelen hoe een topic maken werkt.. Dat lijkt me nogmaals namelijk ook heel mooi en een fijne motivatie onderling. :o
Laatst bijgewerkt door Canon op 15-04-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:54

Eh ja, ik start inderdaad alleen voor de winstpunten. Zou ook niet zo goed weten waar ik het anders voor moet doen :') Proef blijft een moment opname dus echt trainingsadvies krijg ik liever van m'n instructeurs (vat het niet verkeerd op want uiteraard nemen we mee wat de jury zegt).
Ik heb nu voor 2 data ingeschreven, maar ik ga ook gerust zaterdag en zondag op wedstrijd als het goed gaat dus ik zie niet wat er nu anders is dan? Dan rij ik zelf 4 proeven per week in plaats van 1 nu.