Morgen concours met 38 graden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:35

ElviraKelan schreef:
_kajo_ schreef:
En we stevenen weer af op een nieuwe hulk.
Wat mij stoort in dit topic is dat meningen weergegeven worden als feiten. Een mening bevat 'ik vind' of nog duidelijker 'ik ben van mening dat'. Meermaals is er vermeld 'het IS....'. Dat is een weergave van een feit. Een feit vraagt om onderbouwing/ beargumentering. Geef je die niet dan is het geen feit maar een mening. En hoewel er in Nederland vrijheid van meningsuiting is zul je zeker op een discussieforum als bokt reactie krijgen wanneer je je mening zo stellig op bokt gooit.
Ik loop al 40+ jaar mee in de paardenwereld en heb een zeer standvastige mening over bepaalde zaken. Dit wil echter niet zeggen dat ik die nooit bijstel. Iemand die z'n mening nooit bijsteld wil namelijk niet leren. Zo heb ik ook jaren in volle overtuiging beargumenteerd dat je een paard moet droogtrekken na het afspoelen. Die mening is inmiddels bijgesteld. Idem met het gedwongen rondlopen bij koliek.
Deze leermomenten zijn ook de reden dat ik nog meelees op bokt. Soms heb ik de neiging om ermee te stoppen omdat het vaak geen beargumenteerde discussies zijn maar het 'schreeuwend' blijven herhalen van een mening. Net zoals hier nu gebeurt. 'wie de schoen past trekke hem aan'

Ook ik stel mijn mening regelmatig idd bij
Enkel blijf ik in dit onderwerp bij mijn mening
Vroeger als klein meisje vond ik om 2 uur rijden bij 30 graden normaal.
Ik mocht nooit van mijn vader en het waarom vond ik geen argument.
Deze mening is in de loop der jaren dus radicaal bijgesteld.
Evenals het idd droog trekken wat jij hier benoemd. Ook ik deed het nog en ben er deze zomer mee gestopt

Echter worden er in dit topic geen goede argumenten gegeven om mijn mening hierover weer terug te draaien....

Dat is jouw goed recht. Maar dan willen, en zelfs afdwingen, dat een ander jouw mening erkent is dat niet.

Blazy

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:41

Klopt Kajo net als dat ik zo ervaar bij een ander richting mij dat het ook niet is

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:48

ElviraKelan schreef:
Klopt Kajo net als dat ik zo ervaar bij een ander richting mij dat het ook niet is

En dan is het misschien het verstandigst om aan te geven 'let's agree to disagree' want beide partijen zullen elkaar niet kunnen overtuigen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:50

ElviraKelan, een mening is prima en het is ook geen enkel probleem om die mening te geven in reactie op de oorspronkelijke post. Maar om dan vervolgens zo extreem te reageren op iedereen die een iets andere mening heeft, is wel een probleem. Vanitas heeft prima uitgelegd waar hier de schoen wringt en waarom je mening niet telkens op prijs gesteld wordt. Je zou toch moeten weten dat het op bepaalde momenten wel zo beschaafd en aardig is om je mening bij je te houden als je merkt dat je je mening steeds extremer wil verwoorden.

Droogtrekken doe ik nog steeds, maar niet omdat ik allerlei ongefundeerde verhalen geloof, maar omdat ik met eigen ogen zie dat dat water vies is en het zweetmes dus een schoner paard oplevert. En meestal is het niet zo warm als nu en wil je de koelende werking van het afspoelen beperken en zorgen dat hij sneller droogt. Allemaal gewoon praktisch bekijken dit soort zaken en aanpassen aan de situatie.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:51

Pipodo mogelijk handig om ook kritisch naar jullie eigen Posts te kijken ?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:53

_kajo_ schreef:
ElviraKelan schreef:

En dan is het misschien het verstandigst om aan te geven 'let's agree to disagree' want beide partijen zullen elkaar niet kunnen overtuigen.

En dat beide partijen elkaar niet kunnen overtuigen lijkt mij langzamerhand een feit maar zolang mijn naam nog steeds wordt genoemd of mijn tekst uit het verband wordt getrokken of gequoten vind ik het erg lastig om niet terug te reageren

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:58

Ik trek ze ook nog steeds droog, Pipodipo. Als ik ze gewoon normaal was, haal ik het zweetmes eroverheen, zodat ze daarna niet de hele tijd staan te schudden en neerploffen om te rollen. Nu met dit warme weer heb ik niet drooggetrokken en juist lekker laten paneren, inderdaad omdat ik normaal niet afspuit om te koelen (ik spuit normaal het lijf altijd af met warm water) maar om schoon te spoelen of te wassen.
Maar door andere inzichten heb ik deze week dus afgespoten zonder droog te trekken.

Verder is het misschien een idee om van beide kanten niet steeds te roepen: Ja maar zij!!! Er zijn berichten over en weer gegaan die niet handig verwoord zijn of gewoon grof. Dat iemand anders dat doet betekent niet dat je mee moet doen en telkens de schuld bij een ander moet leggen. Houdt het gewoon bij argumenten en zoek niet overal een aanval achter.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:00

Pipodipo schreef:
ElviraKelan, een mening is prima en het is ook geen enkel probleem om die mening te geven in reactie op de oorspronkelijke post. Maar om dan vervolgens zo extreem te reageren op iedereen die een iets andere mening heeft, is wel een probleem. Vanitas heeft prima uitgelegd waar hier de schoen wringt en waarom je mening niet telkens op prijs gesteld wordt. Je zou toch moeten weten dat het op bepaalde momenten wel zo beschaafd en aardig is om je mening bij je te houden als je merkt dat je je mening steeds extremer wil verwoorden.

Droogtrekken doe ik nog steeds, maar niet omdat ik allerlei ongefundeerde verhalen geloof, maar omdat ik met eigen ogen zie dat dat water vies is en het zweetmes dus een schoner paard oplevert. En meestal is het niet zo warm als nu en wil je de koelende werking van het afspoelen beperken en zorgen dat hij sneller droogt. Allemaal gewoon praktisch bekijken dit soort zaken en aanpassen aan de situatie.

Hier weer een mooi voorbeeld van een eigen mening/werkwijze verantwoorden door die van een ander naar beneden te halen. Wat je namelijk zegt is dat ElviraKelan en ik zo onnozel zijn om ongefunfeerde verhalen te geloven en die voor waarheid aan te nemen. Zoals ik al aangaf heb ik een zeer standvastige mening (in de volksmond 'stront eigenwijs' genoemd) en laat mij niet van de wijs brengen door het eerste de beste artikeltje. Ik heb dan ook alle onderliggende wetenschappelijke stukken gelezen.
Had je alleen aangegeven dat je het nog steeds doet omdat er vies water vanaf komt had ik je gelijk gegeven, dat doe ik namelijk ook (nog). Ik ben alleen niet meer paranoia bezorgd wanneer hij eens nat de warmte ingaat wanneer er geen gelegenheid is tot droogtrekken of 'paneren'.
Laatst bijgewerkt door _kajo_ op 27-07-19 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:12

Goed lezen blijkt ook een kunst te zijn.. Ze trekt haar paarden niet droog omdat er wilde verhalen rond gaan, maar omdat.. Jij trekt je paard niet meer droog omdat de wilde verhalen inderdaad wild bleken na het lezen van wetenschappelijke artikelen. Conclusie: jullie vinden de wilde verhalen onzin. Jullie zijn het met elkaar eens. Waarom nou weer zo verhit reageren?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:13

Probleem is denk ik dat iedereen hier 'stronteigenwijs' is. Daarbij kan de een duidelijk beter zijn standpunt beargumenteren dan de ander.
Het is niet zozeer de uitgesproken mening van bepaalde mensen waar ik persoonlijk moeite mee heb, want ik denk echt dat iedereen er globaal hetzelfde over denkt, maar de wijze van discussiëren, met emotionele uithalen en jij-bakken. Dat leidt enorm af van de inhoud.

Ik denk dat we allemaal oprecht begaan zijn met onze paarden en dat ieder van ons op zijn eigen wijze deze zo goed mogelijk verzorgt en tegen de hitte beschermt, en dat niemand hier zijn paard slecht behandelt. Misschien moeten we proberen, ikzelf inclusief, om vanuit dat gegeven elkaar wat meer in de waarde te laten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:18

Kajo, ik ben nog nooit bezorgd geweest over drijfnat buiten zetten en ook vaak genoeg gedaan bij warm weer. Misschien laat ik me niet zo van de wijs brengen door internetartikeltjes. En dat ik een ander naar beneden haal is niet mijn intentie, maar kennelijk trek je het je aan?

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:19

Een andere mening hebben is prima, zelfs al is die ongefundeerd, maar andere mensen dan maar dom en ontwetend noemen is dat niet. Zeker niet wanneer die beweringen aantoonbaar onjuist zijn. En dan heb ik het nog maar niet over de beschuldigingen van dierenmishandeling etc. Dat draagt ook niet bepaald bij aan een prettige discussie.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:21

Misschien handig om over te gaan op pb?
Dit lijkt een discussie op het discussiëren.
Niet echt waardevol in mijn ogen.

Vanochtend was het erg aangenaam.
Maar ik was zelf wat in de weekendmodus en te lui om het zadel er op te leggen.
Vanaf maandag avond gaan wij weer kalmpjes aan oppakken

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:22

Pipodo maar een ander kan jouw intentie niet lezen.

Dus misschien is het dus handig om dat beter te verwoorden zodat het niet zo over kan komen?

Aksja dan zijn we het over 1 ding eens... dat de wijze waarop er gediscussieerd anders kan. Want ook ik vind dit ergerlijk.

Vanitas ik vind dat je in je Posts ook nu weer het bedt iets anders kan verwoorden want je trekt door te benoemen dat goed lezen een kunst blijkt Kajo naar beneden. En dat is precies hetgeen wat ik erg vervelend vind

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:23

maralyn schreef:
Misschien handig om over te gaan op pb?
Dit lijkt een discussie op het discussiëren.
Niet echt waardevol in mijn ogen.

Kan dan ook weer prima vind ik :D
Het is nu al weer een stuk minder warm dan de afgelopen dagen

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:24

Mensen dom en onwetend noemen leidt nooit tot wederzijds begrip, laat staan acceptatie.

Na het afspuiten laat ik mijn paard eigenlijk nooit rollen, want dan moet hij daarna weer onder de spuit zodat hij schoon op stal gaat. Zo zie je maar dat iedereen het op zijn eigen manier doet.

Vanitas trekt ook niemand naar beneden.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:25

ElviraKelan schreef:
Vanitas ik vind dat je in je Posts ook nu weer het bedt iets anders kan verwoorden want je trekt door te benoemen dat goed lezen een kunst blijkt Kajo naar beneden. En dat is precies hetgeen wat ik erg vervelend vind
Nouja ik heb eerder ook iets verkeerd opgevat en om verduidelijking gevraagd. Weet niet wat er nou zo erg aan is om een keer een kleine fout te maken. Vat het allemaal niet zo persoonlijk op.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:25

Vanitas schreef:
Een andere mening hebben is prima, zelfs al is die ongefundeerd, maar andere mensen dan maar dom en ontwetend noemen is dat niet. Zeker niet wanneer die beweringen aantoonbaar onjuist zijn. En dan heb ik het nog maar niet over de beschuldigingen van dierenmishandeling etc. Dat draagt ook niet bepaald bij aan een prettige discussie.

Je blijft bezig om je eigen mening door te drijven op een vervelende manier vind ik.
Probeer nu eens kritisch naar je eigen Posts te kijken hoe die over kunnen komen op een ander.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:26

Vanitas schreef:
ElviraKelan schreef:
Nouja ik heb eerder ook iets verkeerd opgevat en om verduidelijking gevraagd. Weet niet wat er nou zo erg aan is om een keer een kleine fout te maken. Vat het allemaal niet zo persoonlijk op.

Het is niet een keer maar het gehele topic door :)

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:31

Ik neem aan dat je tegen jezelf aan het brabbelen bent.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:35

Vanitas schreef:
Ik neem aan dat je tegen jezelf aan het brabbelen bent.

Nou ja zeg...

Ik vraag mij echt af wat je denkt te bereiken hiermee

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:36

Klaar nou aub, de groene waarschuwing was duidelijk genoeg toch. Nog evendoorgaan en topic gaat op slot door dit kinderachtige geneuzel.

Er zijn feiten die voor paarden gelden en kennelijk zit daar een verschil in hoe mensen die toepassen op hun eigen paard. Elkaar aanvallen heeft geen zin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:40

maralyn schreef:

Jeetje, met de nadruk op WAS... }:0
Ging even een paar boodschapjes doen, in de auto uiteraard, en bleef de teller lekker op 25 graden steken. Verfrissend windje erbij... Heerlijk!

Een klein uurtje verder, nog steeds dat windje... maar nu lijkt het meer op een fohn :+ Temperatuur in mijn huis was omlaag naar 26,2 vanochtend, nu weer 26,8 en geen zon erop!! :oo

Hier doen we nog steeds niks, komende week willen ze het over erg benauwd weer hebben. Dan wordt het ook nog maar even niks... :(

Alleen maar lekker spoelen spoelen spoelen... Rijden komt wel weer...

Over droogtrekken gesproken... Doe ik regelmatig om het vieze water er af te krijgen. Of om ze een beetje christelijk onder de deken te krijgen.
Ze vinden druppels aan de buik ook altijd erg vervelend dus sowieso die er even af.
Eerder trok ik ze altijd helemaaal droog. Nu trek ik één keer droog en zet ik daarna de sproeier nog even op mist.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:49

Janine gatver benauwd weer is ook niet fijn en vind ik geen weer om te rijden
Hier ook inmiddels de tuinstoel weer verruild voor de bank in de woonkamer

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:55

Hier gisteravond ineens frisse zeewind en temp flink naar beneden, vanmorgen rond de 20, nu inmiddels alweer naar 25 en door het kleine beetje regen van vannacht ook flink benauwd...

Ik zat er om 7.30 op om even rustig door zee te spetteren om af te koelen, donkere dreigende luchten maar gelukkig droog gebleven!
Paard dacht anders over rustig...

Daarna lekker helemaal onder de spuit en vandaag hier hopelijk weer een normale dag buiten voor ze als het onder de 30 graden wil blijven.