Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindamusters schreef:Hier ben ik deze week na zeker 2 maanden weer begonnen met opbouwen. Net voor de kerst was het constant zo nat en lukte het rijden met regelmaat al niet echt meer.. Vervolgens een maand laten staan met het idee joh zodra het beter weer wordt, toen een aantal keer kunnen rijden en nu lukte het alsnog telkens niet. Nu zijn helaas wel alle spieren en conditie weg maar ach hij wordt pas 5 dit jaar dus is allemaal geen probleem.
Wat raden jullie aan voor "schema" om op te bouwen? Ik zat zelf te denken aan 2x per week onder het zadel, gewoon even loswerken zolang als nodig, en de rest van de week nog 2x aan de longe.
yfkelover schreef:Even update vorige week nog beetje ontdaan van de punten van mijn dochter vandaag is Ze weer gestart gelukkig nu 188,5 en 195,5 dus blije dochter en vertrouwen terug
Gelukkig konden we er allemaal om lachen. Dit bracht wel weer een deel van de spanning terug bij paardlief.
Ja L1 en B...daar zit nog een verhaal aan vast...Ik had toestemming van KNHS om L1 te staren ivm fnrs klassering. Van een deel van het KNHS dan...want het gedeelte dat de punten officieel moet registreren wilde dit niet doen...waardoor mijn L1+4 niet doorging..en ik mooi in de b moest starten
Inmiddels B+7..en hopelijk 3/4 maart onze laatste 3 wp waarna we eindelijk weer terug in het L1 kunnen
En dan snel weer die vier punten terugrijden... 
) KNHS terug moest. Dit was inderdaad een aantal jaar terug ook nogal een geregel. Ik startte toen met een manegestartkaart en kon in de B en L1 rijden. Je punten werden niet als combinatie geregistreerd, maar alleen op jouw naam. Dus als je later zou starten met een paard wat nog geen aantoonbare winstpunten had (ook al had je daarmee met de manegestartkaart in de L1 gereden), dan moest je weer gewoon in de B starten, volgens mij.
(oké 163 dus niet heel klein..wel vergeleken met de andere merrie van 170
)
little_birdy schreef:Kijk en daar zou ik super blij mee zijn avalon !
Eerlijk en netjes rijden daar doe je het toch voor
!
Mijn andere merrie springt echt niet als ik haar er ruk voor zet
Ze stopt dan net zo banketstaaf als ik haar ervoor zette haha. Ik hoop met haar wel ooit een crosslesje te gaan doen. Saar88 schreef:Ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik niet op iedereen persoonlijk reageer; ik heb de griep dus mijn hoofd zit totaal vol met watten. Naar de koelkast lopen is me eigenlijk al te veel, laat staan werken (lees: 30 koters iets bijbrengen over de Middeleeuwen, tegelijkertijd de lieve vrede proberen te bewaren zonder zelf gillend gek te worden of in huilen uit te barsten).

! Over het algemeen een ontzettend mooi beroep, maar met dit soort dingen merk ik toch wel hoe zwaar het is! Jij inmiddels weer beter?
Daar heb ik overheen gelezen! Hard gevallen of gaat het inmiddels weer goed?
. Zal ook eens wat beeldmateriaal inleveren bij jullie, ben erg benieuwd welke puntjes jullie nog zien bij ons voor we B klaar zijn
He bah, wat vervelend dat het KNHS zo lastig deed met het wel/niet in het L mogen starten! Nou ja, bekijk het positief, je hebt iig weer extra wedstrijdervaringen nu je de B weer eerst door moest
ik geef skypelessen aan leerlingen in het buitenland en heb op di-wo-do een groep 4/5.
Soms verwijt ik het maar aan het feit dat ik mijn heupen niet goed kan kantelen door operaties, maar moet eigenlijk gewoon lukken