[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:03

Volgensmij moeten we een keer een Friezen meeting houden. Om met zijn alle een keer op een Fries te gaan rijden

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:17

Haha daar lijkt het wel op! Maar als we dan met Floyd doen weet ik zeker dat jullie allemaal nooit meer wat anders willen :Y) .
Zoals het gezegde gaat ''once you go black, you never go back'' :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:43

Eclare schreef:
Haha daar lijkt het wel op! Maar als we dan met Floyd doen weet ik zeker dat jullie allemaal nooit meer wat anders willen :Y) .

Ik herken dat!!

Ik kwam jaren geleden met ruzie bij iemand vandaan waar ik zeker 12 jaar kind aan huis was, daar reed ik een Fries. Heb maanden niet meer willen rijden, gedacht dat ik dacht dat rijden moest en dat ik reed omdat ik dacht dat het hoorde. Toen ik via vriendinnen weer te paard kwam, heb ik eerst twee jaar lang alleen maar gewone paarden gereden. Op een gegeven moment min of meer paardloos (af en toe reed ik, maar niet vast ofzo), via via kwam ik in contact met de eigenaar van mijn huidige paard. Mijn goede fee (zoals ik haar noem) zei meteen: "Het zijn wel Friezen, ik weet niet of je dat weer wilt." En ik dacht alleen maar, screw it, kan het altijd proberen... Het tweede wat ze zei was: "Als je bij deze man gaat rijden, kom je er nooit weer weg."

En het is absoluut waar... Ik heb zeker twee jaar lang geroepen dat ik nooit weer op een Fries wilde. En als mensen me nu vragen wat voor paard ik zou kopen als ik een paard voor mezelf wil, dan zeg ik zonder twijfel een Fries. :+
Maar ik wil helemaal geen ander paard dan het paard dat ik nu rij <3

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:01

Grappig verhaal Janine! Heb ook even op je instagram gekeken en wat een leukerd is het! En je hebt ook erg gave spullen (je cap en die frontriem <3 )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:03

Eclare schreef:
Grappig verhaal Janine! Heb ook even op je instagram gekeken en wat een leukerd is het! En je hebt ook erg gave spullen (je cap en die frontriem <3 )

Thanks! Hij mist wat bravoure in het rijden moet ik zeggen :P Nouja jammer dan hoor...

En die spullen waren een cadeautje voordat ik een huis koop :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:05

Haha een huis is een flinke uitgave, dan is het niet meer eindeloos paardenspullen shoppen...

[naam] ging vandaag weer heel fijn. Knappie is het

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:13

vonneke schreef:
Haha een huis is een flinke uitgave, dan is het niet meer eindeloos paardenspullen shoppen...

Vossie ging vandaag weer heel fijn. Knappie is het

Met die insteek ging ik dan ook naar Equitana :')

En met het idee dat mijn Charles Owen aan vervanging toe is, aangezien ik er bijna 4 jaar geleden nogal hard mee ben gevallen en een hele lichte hersenschudding had.

Het idee was bij Z1 een nieuw dekje en bij Z2 een nieuwe cap.
Nouja, als je Uvex en Charles Owen gewend bent, dan komt er zomaar niet meer een goedkope cap op je kop. Ooit zo'n Kavalkade cap gehad, altijd hoofdpijn en een rode streep op m'n voorhoofd, terwijl ik aan beide kanten er twee vingers bij in kon stoppen :+

Anyhow, dat dekje heb ik nog niet en ik ben ook nog geen Z1 gestart _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:23

Ik heb een Shamshield en een Charles Owen. Beide fijne helmen. Maar vind de laatste wel wat warm.

Mijn spullen zijn vaak erg duur maar ben ook bijzonder zuinig hhi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:23

Kan volgende winter weer aan de gang, 3 nieuwe dekens voor vos. 0, 150 en 300 gram...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:30

Dekens spaar ik:
Afbeelding

Hij heeft een hobby helaas... en zelfs met dekens is het een ramp... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:30

vonneke schreef:
Ik heb een Shamshield en een Charles Owen. Beide fijne helmen. Maar vind de laatste wel wat warm.

Duurkoop is toch best heel erg vaak een goede koop... :j

Welke Charles Owen heb je?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:36

Fijn zo'n Fries die liever bruin is.

Dekens heb ik genoeg. Al eens bij de dechatlon dekens gekocht? Deze zijn vrij goedkoop en ik vind het echt hele fijne dekens.

Tja caps. Is had vroeger gewoon zo'n Hh en een cso voor op wedstrijd maar die Hh van thuis zaten toch niet meer zo fijn dus ben ik die cso ook thuis op gaan doen. Maar nu raak ik nog wel eens een tak of bosje met mijn cap. Dus toen wilde ik een nieuwe voor op wedstrijd en dat is een samshield geworden, zijn erg duur maar zit wel echt fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:37

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Duurkoop is toch best heel erg vaak een goede koop... :j

Welke Charles Owen heb je?

De sparkly haha, heb hem uit nood gekocht omdat mijn Sams. terug naar Italie moest omdat de kleur van de strepen die over de cap loopt ging.

Paar maanden terug super mooi hoofdstel gekocht en nu is het wachten op mijn nieuwe custom...

Maakt je paard de dekens kapot? Ik heb altijd Bucas. Die gaan 3 jaar mee en dan zijn ze weer toe aan vervanging.

Zweetdekens hoef ik geen te kopen, die heb ik al zoveel gewonnen dat ik de komende jaren nog vooruit kan met de paarden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:39

Vorige maand nieuwe laarzen voor de training gekocht. Maar eens een rondje 'goedkope' gedaan. Bevallen me meer dan prima.

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:46

Eclare schreef:

Dacht dat het was: if you see black, please go back... donders wat zijn die Friezen soms gevaarlijk :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:49

Hij sloopt gelukkig niet, maar hij weet het te presteren om ondanks een deken zo vreselijk smerig te worden. Met enig regelmaat til ik dekens van 8 tot 25 kilo van m'n paard af... -:(-
Dus kan ik weer naar Divoza om te laten wassen :+ Dus ik probeer alles tweedehands te krijgen en inderdaad Rambo/Bucas etc.

Gave laarzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:56

als het te ernstig is spuit ik ze af.

een voordeel. heb dit jaar geen dekens te laten wassen. scheelt me zoveel geld dat ik er 1 nieuwe deken van kan kopen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:59

Hier is werkelijk geen afspuiten tegen te beginnen, zowel niet aan de deken als aan het paard...
Dus ik heb echt het een en ander liggen aan dekens :')

Wassen is inderdaad vrij prijzig! Had laatst een onderdeken + regendeken (wassen en waterdicht) + hals (wassen + waterdicht), hatsikidee, 45 euro...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:01

Mag ik me hier ook melden?

Ben stiekem al een keer Z1 gestart maar dat was geen succes! Ik was te zenuwachtig, paard had het te warm (niet geschoren) en ik zat er te lang op :')
In het buitenseizoen weer een paar keer M2 starten. Gisteren wedstrijd gehad en volgende week mijn laatste keer M2. Daarna denk ik maar weer over te gaan :=

Zou het wel leuk vinden om hier mee te kletsen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:05

Welkom Martine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:12

Welkom, komt vast goed je volgend keer Z1, lekker oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:14

Als je ze over een rand hangt en met flinke kracht schoon spuit heb je het meeste zand er wel uit. Nadeel is dat je hem dan wel erg lang moet laten drogen in de winter.

Ik heb niet zoveel dekens.
0, 150, 300 waterdicht.
Een fleece zonder hals en een fleece met hals
Een wollen zonder hals en een wollen met hals.

De laatste 4 zijn gewonnen, ga ze dit jaar niet laten wassen en geef ze weg. Pak weer een setje nieuwe uit de kast haha.

De 3 waterdichte gaan naar mijn instructrice die heeft veel jonge (slopende) paarden en daar zijn ze nog meer dan goed genoeg voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:24

Ja probleem is dat ik geen ruimte heb om het goed te laten drogen voordat ik het in m'n auto pleur :') Thuis (nu nog thuis bij m'n ouders) hang ik het dan gewoon in de schuur, waar in de winter vaak wel een kachel brand.

De stal blijft in de winter vaak toch wat vochtig helaas.

Wat heerlijk dat je zo ruim in de zweetdekens zit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:30

Dat is inderdaad heel onhandig! Dan moet je wat reserve hebben haha.

Inderdaad ideaal al die dekens, Vos heeft echt al zoveel gewonnen met vaak ook leuke prijzen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:34

Ik heb zelfs nog een zweetdeken van het NK in Ermelo die Uni heeft gewonnen met zijn ex :+