Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:00

Ik heb even advies nodig.

Normaal zou ik deze winter beginnen met kleine jumpings om richting de B te gaan volgende zomer. Helaas past mijn springzadel niet meer, dus eerst sparen voor een nieuw.

Ik zit nu te twijfelen of ik deze maand dan toch 2x onderling een L1-proef zou starten. Gewoon om de commentaren van de jury te verzamelen en mee te pakken als huiswerk. Wil pas in mei/juni ten vroegste officieel L1 starten, of zelfs pas op de zomertornooien vanaf juli.

Dan heb ik van november tot pakweg mei om aan de bak te gaan, zodat ik op de officiële gewoon mee kan knallen...

Of toch alvast in L1 het indoor seizoen starten voor de ervaring? Verwacht niet dat ik veel deuken in de boter ga rijden en dus ook ng geen winstpunten.

DanielleB

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:05

Ik zou dan lekker paar keer van huis gaan om ergens een onderlinge wedstrijd te rijden en dan ergens volgend jaar een startkaart aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:28

Ik ben lid van een club en startkaart zit sowieso inbegrepen in het lidgeld :) Proefje starten kost maar €6 in de winter voor de officiële indoors. De onderlinge is €10/proef, maar daar hangt wel prijzengeld aan vast.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:35

Bij jullie is het dan dus veel goedkoper. Hier is het €10 per proef, uiteraard wel met prijzengeld of gebruiksartikelen als prijs.

Handig om te vertellen inderdaad dat je toch al een startkaart hebt/of dat het niks extra kost ;)

Als je beetje weet hoeveel punten je ongeveer rijd.. Als het rond de 170/180/190 is, zou ik gewoon gaan starten, maar als je rond de 160 uit zou komen, zou ik niet officeel gaan starten als ik jou was.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:55

Ik zou gewoon gaan starten.

@varekaj: Osteopaat is geweest en had niet echt een idee wat het geweest kon zijn. Maar toen liep ie vorige week na het rijden heel iets stijf. Toen van 1 soort brok afgehaald en sindsdien weer goed (en paar keer weer heel fanatiek gereden en toen geen probleem meer gehad. Heeft dus echt aan die extra brok gelegen dat ie teveel verzuurde. Want de eerste keer dat ie zo slecht liep stond ie er net een weekje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:14

Fijn dat het dan uiteindelijk zo eenvoudig op te lossen is. Ondanks de commentaren die je kreeg in je topic vond en vind ik het nog steeds een heel leuk dier. Begrijp best dat je soms dingen wat aankijkt en niet gelijk een hele riedel peuten er op af stuurt :))

Afgelopen jaar in de B2 was mijn laagste score 173 (63%) en topscore 206 (76%) Waarmee ik alsnog 4e was die dag :') op 11 wedstrijden reed ik gemiddeld 67% dus zo rond 182/270. Ik heb eigenlijk bijna altijd wel winstpunten gereden. Op het provinciaal kampioenschap was ik 10e met 192...
Wij krijgen WP op basis van je ranking dus score doet er niet zoveel toe, maar zo krijgen jullie wel een beeld. Meestal zat het klassement erg dicht op elkaar ook.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:17

Dan zou ik gewoon gaan starten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:23

Toch? L1 is direct een stuk stevigere concurrentie haha.

Ik rij 'm nog ietsje lang/laag in de hals, we zijn bezig met zachtjes aan oprichten. Ik krijg alleen zo vaak opmerkingen van vrienden die jureren tem Zz dat ik echt oprichting moet hebben en meer aanzet voor verzameling om in L1 punten te kunnen rijden... vandaar de twijfel. Ikzelf mag ook jureren tem L2 en ben eerder van het idee dat het slappe eraf moet zijn en constante aanleuning in L1 met nette overgangen, en dat oprichting/verzameling meer door moet gaan komen in L2 zodat je dat voor elkaar hebt wil je M starten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:26

Zit er nog een risico aan als je niet hoog genoeg in klassement komt qua uitslagen, Varekaj? Zo nee, dan kan je toch aantal wedstrijden meepakken om te kijken waar je staat en om in het ritme te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:28

1/3 van het klassement rijdt winstpunten, 1/3 niks en laagste 1/3 rijdt verliespunten. Zit je aan het einde van het seizoen of kampioenschap in de minpunten dan moet je zakken.

Zo kan ik met 190 bijvoorbeeld laatste eindigen, en dan heb ik dus een minpunt. Rij ik met die 190 een 1e plek, dan heb ik winst.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:30

Ah, dan snap ik dat je een oefenwedstrijd wil doen. :D Toch vind ik het een rare constructie :') Je kan dus gewoon winstwaardig rijden voor Nederlandse begrippen en toch verlies halen, omdat er veel betere meerijden.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:47

Oh.. bij jullie is het dus toch wel heel anders... Zo zijn wij het hier in Nederland niet gewend inderdaad hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:05

Ja, we hebben in België 2 organisaties die ruitersport organiseren en elk heeft zijn eigen werking. Bij de ene betaal je je haast blauw wil je regelmatig starten, bij de andere kost het bij wijze van spreken geen drol. De dure heeft wel mooie geldprijzen en chique locaties, de ander hooguit een naturaprijsje en in het outdoor-seizoen start je op grasvelden, koeienweides, aardappelvelden, maïsvelden en andere soortgelijke stofnesten :))

Ik start bij de 2e organisatie. Het is niet alleen goedkoper, het is onderling veel gemoedelijker, vriendelijker. Deze organisatie volgt ook de KNHS-proeven en ik vind die véél aangenamer om te rijden en de overgangen B-L-M.... zijn veel beter opgebouwd.

Je kan echter bij beide aangesloten zijn, je kan beide starten, wil je van de ene naar de andere overgaan kan dat ook. Op basis van je behaalde resultaten wordt je dan ingeschaald in het niveau dat je startgerechtigd bent. Jurering loopt ook relatief gelijk.

Alleen organiseert "mijn" organisatie enkel officiële wedstrijden in de winter, en de andere doet zowel officieel als onderling. Daarom dat ik dan liever daarin onderling start om te kijken wat het is, dan 1x officieel te starten en misschien na 3 wedstrijden terug naar de B geknikkerd te worden :))

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:20

anoniempje1 schreef:
anoniempje1 schreef:
Zie nu pas dat er een nieuw topic is voor 2017!
Wij hadden als doel dit jaar L1 starten en een winstpunt halen, dat is gelukt! We zijn nu L1+5. We hopen eind dit jaar L2 startgerechtigd te zijn!

Niet veel wedstrijden gereden maar zijn inmiddels L1+9 en richten ons op dit moment meer op springwedstrijdjes. Aangezien ik met een pony tussen de paarden start vinden we het gewoon leuk om af en toe eens een BB parcours te springen wat hij helemaal geweldig vind! (en ik ook :P ) En we hebben binnenkort nog eens een dressuurclinic ! Dus we trainen op dit moment even lekker op de achtergrond *\o/*

En inmiddels hebben we vorige week ons L2 debuut gemaakt en zijn we nu L2+2 ! Voor eind 2018 maar M1 startgerechtigd dan :+

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:49

Hallo! Er zijn zoveel pagina's dat ik deze nog niet door genomen heb, maar mijn paard en ik hebben 31 juli 2016 ons eerste wedstrijd ever gereden. Momenteel zijn we M1+4. Hiervoor ben ik 3x op wedstrijd geweest waarvan 1x selectie. Merk wel dat vanaf de M1 de concurrentie al veel groter is. Voor mijn gevoel is iedereen ontzettend goed en zijn wij echt de broekies. Nou ja, klopt ergens ook als je kijkt naar hoe lang we nu wedstrijd rijden. Maar mijn doel is om in het voorjaar van 2018 M2 te rijden en hopelijk in de winter van 2018 al aardig richting het Z1 te zijn. Misschien erg ambitieus, maar ik zie het meer als een richtlijn. Houd het spannend ;) :+

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:40

Bedankt voor de lieve berichtjes :)

Gefeliciteerd anoniempje1 :D Lekker op weg!

Varekaj ik zou inderdaad ook even lekker onderling mee starten. Zo bouw je idd extra huiswerk/tips op en neem je ook ervaring mee :) Wel jammer dat je vereniging alleen officiële wedstrijden organiseert. Zou toch leuk zijn als je bij je eigen vereniging ook even onderling mee kan doen :) Zou buiten mededinging meedoen aan een officiële wedstrijd nog een oplossing/idee kunnen zijn?

TamaraG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:25

TamaraG schreef:
Mijn doel voor 2018 is om met Gijs in het L springen te komen :o

Aankomende zaterdag onze eerste wedstrijd in de L :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:43

Gecondoleerd Wieneke, hoe is het nu met je?

Ik kan buiten wedstrijd meerijden, maar de onderlinge hier vlakbij (3km van stal) geeft ongeveer hetzelfde "huiswerk" als een officiële buiten wedstrijd waarvoor ik 25km enkele rit moet maken. De onderlinge start in de late namiddag, de andere 's ochtends. Dan doe ik de onderlinge wel, dichter bij huis en ik kan uitslapen :+

Heb me intussen ingeschreven voor 18/11. Nu donderdag les en volgende week vrijdag (17e) ook nog een keer.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:18

Ah das minder, je moet over de weg begrijp ik dus? :) Bij ons zijn de belangrijke wedstrijden minimaal 3 uur met de veewagen :P

Voor de mensen die het leuk vinden, vanaf morgenochtend is hier de Equita Lyon te volgen (jonge paarden reining europees):
http://www.equitalyon.tv/en/media/live/2

En ook de wereldkampioenschappen zijn op dit moment bezig, met vandaag en morgen nog het koeienwerk en ranch riding en daarna de trail etc.:
https://www.aqha.com/shows/world-show/s ... ick-arena/

https://www.aqha.com/shows/world-show/s ... nce-arena/

Is allemaal gratis live te kijken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:25

De onderlinge zou ik te paard kunnen naartoe gaan vanaf stal. Helaas start de proef vaak pas rond 17u. Ik heb wel gevraagd om voorin de proef te mogen starten, maar als er meerdere dat vragen of ook de voorgaande proef meerijden kan ik alsnog ergens in het midden van de startlijst zitten.

Te paard naar wedstrijd is geen probleem. 45min rustig aan stappen of half uurtje incl drafstukken en eventueel kort galopje. Paard is dan losgereden, nog even puntjes op de i en de proef in. Naar huis is echter vaak het probleem. Als je maar om 17u20 start, dan is het alweer potdonker voor je thuis bent. In het veld staat 0,0 verlichting en via de straat rijden ze je gewoon van je sokken. Reflectie zou kunnen maar ik ga alleen op pad, dus om dat dan op wedstrijdterrein allemaal weg te halen, proef rijden, weer optuigen... Dus zelfs voor die 3km pak ik de trailer.

Voor de 25km al helemaal :)) Want dat is de kortste route en die gaat via de autosnelweg. Mijn paard kan gas geven, maar haalt geen 70km/u :Y)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:26

Haha je hebt gelijk hoor :P Zeker als je m toch tot je beschikking hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:11

Paard loopt wel een stuk vrolijker door de bak als ie via de veldpaden te voet naar een proef toe mag. Omdat ie weet dat ie op terugweg een keer flink gas mag geven :))

Ik hoop iig 60% te kunnen scoren die dag. Als dat lukt, dan heb ik goede hoop voor volgend jaar.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:53

Ik heb afgelopen zaterdag 1e selectie springen gehad, tevens was het een wedstrijd waarbij je savonds dan finale enz hebt. Pony was tijdens het inspringen super fijn, in het parcours vond ze de hindernissen wel een beetje spannend maar ze heeft zich er dapper door heen geslagen, foutloos! Toen barrage, ik overal binnendoor enzo kom ik er daarna achter dat het op stijl was ipv tijd :') :+ Tja dat heb je nog in de B natuurlijk haha. Nouja evenzogoed wel prima stijlpunten, 71 vgm, en een 9e plaats (vd 42) en nog prijs dus tevreden! Tweede progressieve rondje op de 1e gelijk een balk, mevrouw wou er bijna voor gaan stil staan, maar de rest wel foutloos en snelle tijd, en een 10e plaats net geen prijs. En ik mocht finale rijden *\o/* *\o/* *\o/* Ik kon savonds wel merken dat ze wat moeier was, dan begint ze een beetje de klooien met goed/verkeerd/overkruist landen. Maar basisparcours foutloos en in de barrage een balkje. Uiteindelijk nog 7e van de 19 in de finale, en de in totaal ruim 80 in de B overdag (ABCDE ponys zaten allemaal bij elkaar in in de finale). Dus helemaal blij en echt een top dagje gehad!!

Volgende selectie is bij mijn vereniging, hoop dat we daar ook kunnen knallen!

En over een weekje of 4 gaan we ons M1-debuut (dressuur) maken!! Ook heel erg zin in. En dan in de kerstvakantie ook nog een keer M1, en dan zien we wel weer waar we staan tegen het eind van het jaar.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:24

ukkiepuk schreef:
Wat leuk om alle verschillende doelen te lezen!

Ons doel voor 2017:
Starten met mijn nieuwe (sinds maart) pony. We moeten in de B beginnen en het liefst wil ik eind van het jaar L2 startgerechtigd zijn of misschien zelfs al wat L2 wedstrijden gereden hebben.
We gaan in april beginnen :):)

ukkiepuk schreef:
Doel behaald! *\o/*

In april begonnen in de B en vandaag L2 startgerechtigd :)
2 september L2 debuut :):)

ukkiepuk schreef:
Vorige week zaterdag ons L2 debuut gemaakt en gelijk 2 winst gereden en 2x eerste! Afgelopen weekend een tweedaagse gereden op eigen terrein. Zaterdag werden we 2x tweede met 2 winstpunten en zondag warden we 2x eerste met 3 winstpunten. Ook hadden we de overall prijs in het L2 :):)

Inmiddels alweer L2+7 en ons nieuwe doel is dit jaar M1 startgerechtigd en heel mss al 1x gestart in te zijn in het M1 :)

Gisteren ons laatste punt voor het M gereden! Bijgestelde doel dus ook behaald :D Nu door trainen om de puntjes op de i te zetten en dan gaan we over. Hopelijk al dit jaar, maar anders zet ik in op januari :j

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:58

Varekaj schreef:
Paard loopt wel een stuk vrolijker door de bak als ie via de veldpaden te voet naar een proef toe mag. Omdat ie weet dat ie op terugweg een keer flink gas mag geven :))

Ik hoop iig 60% te kunnen scoren die dag. Als dat lukt, dan heb ik goede hoop voor volgend jaar.

Hahaha das superleuk idd :P Die van mij vinden het op die manier geweldig als de veewagen er staat, ze gaan er los in draf in want als ze erin gaan gaan we of wat leuks doen of op wedstrijd (wat ze beiden ook geweldig vinden) :Y)