[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pien1989

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:56

Eerste kerstdag was heerlijk. Niet teveel gegeten en wat cadeautjes gedaan.
Heb een nieuw hoofdstel gekregen voor als ik op wedstrijd ga. Super leuk!
Zaterdag heb ik confidence eq gekocht. Ik wil dit als we volgende week op wedstrijd gaan toch proberen. We statten ergens waar ze nog nooit geweest is en is dan vaak compleet hyper (niet zo zeer onder mijn bips maar meer in haar hoofd) en sluit zich af van mij. Ik hoop dat ik haar hiermee war rustiger krijg en net het scherpe eraf is. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik had op bokt ook een topic gevonden en daar las ik goede dingen maar ook paarden waarbij je geen verschil merkte. We zien wel.
Vandaag tweede kerstdag. Straks misschien even longeren want morgen gaat ze ook mee naar een nieuwe bak om te oefenen. En jullie?
Veel plezier Donna in het bos! Lekker hoor.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:22

Wij gisteren uit eten geweest. Met het paard niet veel gedaan, omdat ik ook nog moest werken in de ochtend.
Ze mochten gister voor 1x los in de bak, omdat ze vandaag met de bodem bezig gaan. Normaal mag dat dus ook niet voor het behoud van de bodem. Nou hij vond het echt hartstikke leuk. Bleef maar rondjes galopperen. Een hindernis op de hoefslag gezet en toen ging hij uit zichzelf heen en weer eroverheen. Echt heel erg lachen want ik deed niks !

Afbeelding
Afbeelding
Pretkop!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:29

Allemaal leuke dingen gedaan zo te lezen! :)

@Pien1989: Ik heb geen ervaring met confidence eq.. wel met magnesium dat ook ontspannend werkt. Hier staat Donna nu op, we merken echt verschil! Daarnaast krijgt ze ook NervControl van Pavo. Sinds ze dit krijgt is ze veel meer met haar koppie bij ons.
Succes ermee! Ben benieuwd of het gaat werken.

@Shelly21: Leuke foto's! Lekker bezig geweest :)

Bij mij is het nu droog, was wel aan het regenen maar die bui is helemaal overgetrokken. Wolken breken ook open!
Zo eerst lekker ontbijten en dan naar stal! :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:30

Pien1989 schreef:
Zaterdag heb ik confidence eq gekocht. Ik wil dit als we volgende week op wedstrijd gaan toch proberen. We statten ergens waar ze nog nooit geweest is en is dan vaak compleet hyper (niet zo zeer onder mijn bips maar meer in haar hoofd) en sluit zich af van mij. Ik hoop dat ik haar hiermee war rustiger krijg en net het scherpe eraf is. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik had op bokt ook een topic gevonden en daar las ik goede dingen maar ook paarden waarbij je geen verschil merkte. We zien wel.
Vandaag tweede kerstdag. Straks misschien even longeren want morgen gaat ze ook mee naar een nieuwe bak om te oefenen. En jullie?

Interessant Pien! hou je ons op de hoogte of je verschil merkt? Ik ben wel heel benieuwd namelijk. Ik ga vandaag denk ik even longeren en wandelen. Een chill dagje en dan morgen weer aan de bak. Hoe is het weer bij jullie? Hier strakblauwe lucht en 10 graden, heerlijk zo die kerst _/-\o_

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:45

Pien1989 schreef:

Geen ervaring maar wel goede dingen over gehoord!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:56

Kerstavond was super gezellig niet veel gegeten (Gelukkig :+ ) en savonds cadeaus gekregen. Een rituals pakket , december kalender , foto op canvas en oornetje wat bij mij setje past die ik vorige week had gekocht. Gisteren lekker gegourmet en vandaag gaan we kebab bestellen. Gelukkig ben ik weer beter. :Y)

Verder zaterdag en zondag op miley gereden na 2 weken. Eerste keer heel veel spanning en gisteren wat sprongetjes gemaakt maar ze was voor het eerst heel schrikkerig. Vandaag ga ik wodan gewoon poetsen en zijn derde oor weer mooi maken en wat grondwerk doen.

Ook zaterdag weer een dekje besteld een van pk die nu 50% korting had :D

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:06

Ja tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, dit is een gezellig topic!
Goeie van pavo nerv. Ik heb me daar ook in verdiept en was daar ook wel benieuwd naar. Ook merrie support heb ik bekeken. Deze twee spreken me beide erg aan. Ik wil eerst confidence Proberen omdat dit vrijwel direct werkt. Hierdoor hoef ik haar niet dagelijks een supplement te geven. Thuis is ze ook wel een beetje lastig maar nog wel mee te rijden zeg maar.
Fijne tweede kerstdag allemaal!

Blueberry: hier grijs met regen!! Bah!
Lekker shelly ff los in de bak. Kunnen ze soms echt van genieten!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:32

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:56

Ladygiroc schreef:
Ben benieuwd Pien of het werkt.

Derde oor Roosje? Die moet je ff uitleggen denk ik :D

Voor de mensen die het leuk vinden; [EJL-ITP] Als alle clichés waarheid blijken..

Is het plukje manen achter de oren waar het hoofdstel op ligt. Dat scheer/knip ik altijd. Noemen ze ook wel het derde oor haha.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:55

Ik heb ervaring met magnesium, merrie support en pavo nervcontrol :) Dus als je iets wil weten, vraag maar!

Prachtig weer hier vandaag dus even lekker gelongeerd. Al twee weken niet gereden en dus geen zadel op gehad, gisteren voor het eerst weer. Dan is het altijd feest met Zara, vier benen in de lucht en doen alaof de wereld vergaat :') Vandaag daarentegen was ze super braaf! Morgen maar weer eens rijden denk ik.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:38

Ben vooral naar de laatste twee erg benieuwd naar de ervaringen!
Dus de merrie support en de pavo nervo control.
Hoelang moest je het geven voor je resultaat had? Hoe was het resultaat? Voldoende of weinig verschil? En als je die twee vergelijkt, welke vond je dan het prettigst?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:19

Even een hele korte ego, vanavond uitgebreid, beloofd dit keer!! Had t nogal druk helaas.

Ik ben nogal zenuwachtig, aangezien ik morgen m'n springdebuut ga maken!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:35

Larissajulia schreef:
Even een hele korte ego, vanavond uitgebreid, beloofd dit keer!! Had t nogal druk helaas.

Succes! En Veel plezier! :D

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:04

Ik zal ook nog even een uitgebreide post maken!

Larissajulia schreef:

Heel veel succes!! Gaat vast helemaal goed komen! :D

Van supplementen heb ik helaas niet zo heel veel verstand!

roosjenat schreef:
Kerstavond was super gezellig niet veel gegeten (Gelukkig :+ ) en savonds cadeaus gekregen. Een rituals pakket , december kalender , foto op canvas en oornetje wat bij mij setje past die ik vorige week had gekocht. Gisteren lekker gegourmet en vandaag gaan we kebab bestellen. Gelukkig ben ik weer beter. :Y)

Verder zaterdag en zondag op miley gereden na 2 weken. Eerste keer heel veel spanning en gisteren wat sprongetjes gemaakt maar ze was voor het eerst heel schrikkerig. Vandaag ga ik wodan gewoon poetsen en zijn derde oor weer mooi maken en wat grondwerk doen.

Ook zaterdag weer een dekje besteld een van pk die nu 50% korting had :D

Wat een leuke cadeaus zeg, fijn dat je weer beter bent!
Hier waren de paarden ook heel schrikkerig, misschien komt het door het weer, die wind is natuurlijk niet heel fijn tijdens het rijden! Korting is altijd fijn <3 *\o/*

Shelly21 schreef:
Wij gisteren uit eten geweest. Met het paard niet veel gedaan, omdat ik ook nog moest werken in de ochtend.
Ze mochten gister voor 1x los in de bak, omdat ze vandaag met de bodem bezig gaan. Normaal mag dat dus ook niet voor het behoud van de bodem. Nou hij vond het echt hartstikke leuk. Bleef maar rondjes galopperen. Een hindernis op de hoefslag gezet en toen ging hij uit zichzelf heen en weer eroverheen. Echt heel erg lachen want ik deed niks !

[ [url=m/OFUedi.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lDAw93.png]Afbeelding[/url] ]
Pretkop!

Wat een knap paard zeg, aparte kleur heeft hij!

PrimaDonna_ schreef:
Allemaal een fijne 1ste kerstdag gehad? {:)

Wilde graag even delen dat ik Don morgen ook onverwachts mag doen en voor het eerst naar het bos zal gaan met haar.
Ze blijkt heel braaf te zijn dus ben benieuwd :) Ga samen met een stalgenootje.
Voor nu; weltrusten!

Hoe is de buitenrit gegaan? Wat leuk dat je naar het bos ging zo onverwachts!

@Shelly21, wat een super mooie foto's zeg! :D

Hier niet heel veel te vertellen over dingen die te maken hebben met wedstrijden natuurlijk, wel heb ik deze vakanties veel paarden te rijden/verzorgen en daar leer ik natuurlijk ook een hoop van! :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:49

Pien1989 schreef:
Ben vooral naar de laatste twee erg benieuwd naar de ervaringen!
Dus de merrie support en de pavo nervo control.
Hoelang moest je het geven voor je resultaat had? Hoe was het resultaat? Voldoende of weinig verschil? En als je die twee vergelijkt, welke vond je dan het prettigst?

Wij geven de NervControl nu denk ik bijna 2 maanden aan Donna. Ze is zoveel rustiger geworden met rijden. Heeft meer haar aandacht bij mij en sowieso ook rustiger op de poetsplaats. Hier was zij erg allert en reageerde op alles. Nu staat ze heel relaxt, als ze wat hoort kijkt ze even maar begint niet meer te schraapen met haar hoeven. Dit deed ze zoveel ineens, tot vervelends aan toe! Donna krijgt een halve schep Pavo Sportsfit per dag en in dan verdelen we 50 mg(? heb even geen idee wat het is haha mg of gram) en dan krijgt ze dus ochtend 25 en avond 25. En middag na rijden krijgt ze nog slobber met 25 mg magnesium.
Ik weet niet of wij gaan stoppen met de NervControl...
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 26-12-16 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:55

Ik voerde eerst ook de NervControl, ik weet niet meer hoeveel gram, maar een klein schepje per dag. Werkte perfect! Toen de zak op was, heb ik het een tijdje zonder geprobeerd omdat het toch wel duur spul is. Daarna merrie support gekocht in verband met hengstigheid, goedkoop spul en werkt als een tierelier! Ze krijgt gewoon dagelijks een schepje over het voer en dat is genoeg. Magnesium ben ik ook mee gestopt. Mijn hyperactieve stress pony krijgt nu 3 kwart schep Cavalor FiberForce + schepje Merrie support + Vit. E en Selenium dagelijks :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:55

Mijn buitenrit was heerlijk!
Bij ons scheen de zon heerlijk maar waaide het wel heel hard! In het bos merkte je hier alleen niks van :)
Was voor mij de eerste keer met Donna, ging samen met 2 stalgenootjes waar de paarden heel braaf van zijn. Donna is ook braaf buiten maar ik vond het toch wel beetje spannend omdat we ook een stukje over de weg moeten. Donna schrok meteen al toen we langs de buren liepen, sprong alleen even opzij maar prikte meteen gemeen mijn sporen even in der buik en toen liep ze braaf door :=
Lekker gedraafd en gegaloppeerd, reden achter elkaar in de galop maar Don wilde graag voorop dus toen liet ik der even gaan. Heeeeerlijk! Toen genoot ik echt :):) Ga ik vaker doen! :j

Afbeelding
Donna in het midden /3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:21

Ik heb vandaag heerlijk gereden, alleen de laatste paar minuten werd ze opstandig. :+
Afbeelding
Afbeelding

Wat fijn dat Donna zo braaf was! Dat is echt iets wat ik met mijn eigen paardje moet kunnen doen.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:28

Super leuk dat de buitenrit zo geslaagd was! :D
Het blijft echt een knapperd Chantal! <3

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:33

Heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten! Heel belangrijk voor jou en je paard als je het mij vraagt. Super dat dat kan! (Voor iedereen belangrijk bedoel ik natuurlijk ;-) )
Thanks, ik ga morgen denk ik wel even nervo halen hier. Heb bedacht dat ik morgen als we les hebben het eerste zakje van de confidence ga testen. Als dit voldoende helpt dan kan dit voor wedstrijd ook goed. Als dit onvoldoende werkt dan ga ik woensdag met de pavo starten.
Hou jullie op de hoogte.
Hier nog even een foto van de knappe draak Afbeelding

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:41

Ook een fries, wat leuk! Een hele knappe ook! :o <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:43

Silkwood schreef:
Super leuk dat de buitenrit zo geslaagd was! :D
Het blijft echt een knapperd Chantal! <3

Eigenlijk best wel hè, ik zit nog in de ontkenningsfase. :+
Ray was echt mijn maatje, mijn alles, ik was zo trots en ik vond hem zó ontzettend knap.. Sniff...

Vandaag voor het eerst meegemaakt dat ze echt in protest komt vanwege een moeilijke opdracht; wijken. Mijn moeder gaf me de tip om bij het niet meenemen van de achterhand pardoes stil te gaan staan, of juist plots de andere kant op te gaan waardoor ze aandersom stelling geeft. Maar dat vond ze te moeilijk dus toen galoppeerde ze aan. :') Heel rustig galopje, maar ik kreeg haar er gewoon niet meer uit. _O-
Ze is springgefokt, springen doet ze meerder malen per week, dus de kleine volte die ik maakte liet haar koud. Ze maakte gewoon een halve pirouette. :+ Ik plots een achtvorm maken, waardoor ze wel terugviel, maar toen stopte ze niet meer met draven.
:roll:
Toen was ik er klaar mee en heb ik haar in de hoek geparkeerd. Daarna was ze weer braaf.

Merries >;)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:17

PrimaDonna_ schreef:
Mijn buitenrit was heerlijk!
Bij ons scheen de zon heerlijk maar waaide het wel heel hard! In het bos merkte je hier alleen niks van :)
Was voor mij de eerste keer met Donna, ging samen met 2 stalgenootjes waar de paarden heel braaf van zijn. Donna is ook braaf buiten maar ik vond het toch wel beetje spannend omdat we ook een stukje over de weg moeten. Donna schrok meteen al toen we langs de buren liepen, sprong alleen even opzij maar prikte meteen gemeen mijn sporen even in der buik en toen liep ze braaf door :=
Lekker gedraafd en gegaloppeerd, reden achter elkaar in de galop maar Don wilde graag voorop dus toen liet ik der even gaan. Heeeeerlijk! Toen genoot ik echt :):) Ga ik vaker doen! :j

[ [url=m/gWMeSx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Donna in het midden /3

Super leuk! Ook dat het zo goed ging :) Fijn dat er brave paarden mee waren, scheelt zoveel als ze zien dat andere paarden het 'normaal' vinden.

AlwaysH schreef:
Ik heb vandaag heerlijk gereden, alleen de laatste paar minuten werd ze opstandig. :+
[ [url=m/2lJiwz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cd354L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat Donna zo braaf was! Dat is echt iets wat ik met mijn eigen paardje moet kunnen doen.

Ahh knappe merrie <3

Pien1989 schreef:
Heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten! Heel belangrijk voor jou en je paard als je het mij vraagt. Super dat dat kan! (Voor iedereen belangrijk bedoel ik natuurlijk ;-) )
Thanks, ik ga morgen denk ik wel even nervo halen hier. Heb bedacht dat ik morgen als we les hebben het eerste zakje van de confidence ga testen. Als dit voldoende helpt dan kan dit voor wedstrijd ook goed. Als dit onvoldoende werkt dan ga ik woensdag met de pavo starten.
Hou jullie op de hoogte.
Hier nog even een foto van de knappe draak [ [url=m/RzPdUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd, laat maar weten inderdaad :j
Succes met je les! Ik mag morgen ook weer.

@AlwaysH hahaha springpaarden en hun wendbaarheid in galop -O- kan ik met die grote springer van mij over mee praten. Wel fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten. Worden jullie al meer een team? En logisch toch dat je Ray mist :(:)

--

Ik wilde vandaag weer rijden, hij had vanaf dinsdag niet meer onder het zadel gelopen, wel een keer aan de lijn.
Ik besloot hem even te longeren van te voren en daar stal hij de show al }:0
Uiteindelijk opgestapt en ik reed met een vriendin en tevens stalgenoot in de springbak. In het begin elke keer als zij een hindernis nam ging de mijne mee doen, dus besloot hem ook aan het werk te zetten en reed op een kruisje aan. Tegelijk gallopeerde die andere combi ook op een hindernis af en ik dacht nog 'dit was geen goed plan' :Y)
Mijn jonkie klapt over die hindernis heen en gaat vervolgens vol aan de kletter richting het einde van de baan, ik wilde hem de volte op zetten maar hij was te sterk dus dit ging niet. Nu hebben wij 3 rijbanen naast elkaar met een tussenpad en precies de springbak was niet afgesloten :') waardoor hij dat tussenpad op rende, aan het eind zit een sloot en ik hield naast mijn teugels dus ook m'n hart vast. Halverwege het pad zag hij iets en ging toen op de rem, waarna ik hem heb omgedraaid en een schup heb gegeven. Daarna was het over, bleef hij bij mij en zelfs als het andere paard sprong. Nog een keer het kruisje gedaan en toen was het goed, zelfs nog een klein stukje uitgestapt langs de weg, waarvan hij een klein stukje voorop is geweest, dus toen heeft hij het weer goed gemaakt :Y)
Hij kan zo debiel reageren af en toe :roll:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:20

@MonteKarlo, ja we worden al een beter team, gelukkig! :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:19

Nou de KNHS heeft eindelijk na 100 mailtjes antwoord gegeven over mijn lidmaatschap wat ik nog bij de manege heb; deze wordt niet meer gefactureerd in 2017. Mijn God! En daar moet ik dus tig mailtjes voor sturen en voor bellen... en dan krijg je uiteindelijk dit antwoord >;)
Ben er blij mee! Maar zooooo vermoeiend!
En de vereniging had mijn 20 dec gemaild dat ze mij zou laten weten waar de aanmelding bij de knhs fout was gegaan. 22ste weer gemaild dat ik benieuwd was naar antwoord.. niks meer ontvangen.. vandaag maar weer gemaild.
Ik wil verdorie gewoon per 31-12-2016 die startpas aanvragen.
Hoe moeilijk kan het allemaal zijn vraag ik mij dan af }:)
*zo ik heb mijn gal gespuuwd haha :=

Ik zit er diep over te denken om nieuwe rijlaarzen te gaan kopen. Weten jullie nog mooie bruine met een rits? :o
Heb nu van Mondoni met croco print maar ben gisteren langs een doornstruik gegaan in het bos en zitten krassen op |( en daarbij wil ik er mijn trainingslaarzen van maken...