tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:02

Oh oke, dankje :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:08

Ik heb net ook mijn frustraties op de mail afgereageerd. Startpas van mezelf afgemeld. MijnKNHS lag plat, volgens mij waren er meer met dezelfde frustratie...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:10

Anne_GTI schreef:
Ik heb net ook mijn frustraties op de mail afgereageerd. Startpas van mezelf afgemeld. MijnKNHS lag plat, volgens mij waren er meer met dezelfde frustratie...

Klopt. Hij was om 22.30 ineens in onderhoud. Ik kreeg die melding ook,goeie timing....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:13

Anne_GTI schreef:

Ha ha, ik gisteren op gezegd, maar kan lidmaatschap KNHS niet opzeggen helaas, rij op een KNHS vereniging en bij boer is geen bak.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:20

Sjolvir schreef:
Anne_GTI schreef:

Ha ha, ik gisteren op gezegd, maar kan lidmaatschap KNHS niet opzeggen helaas, rij op een KNHS vereniging en bij boer is geen bak.

Waarom niet, je kan toch lid zijn van een rijvereniging zonder dat je aangemeld wordt bij de KNHS?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:24

Ik heb gisteren ook mijn startpas afgemeld...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:26

Nee, dat mag niet Ziolette. Nu kan het zijn dat er verenigingen zijn die dat doen, maar officieel mag het niet.

Ik zit net te kijken op mijn KNHS voor de vereniging, gebeuren rare dingen. Ineens staan veel van mijn leden als opgezegd??? Terwijl ze nog wel startpassen hebben lopen.
Nog mooier, het hele bestuur behalve de voorzitter staat als opgezegd lidmaatschap bij mijn leden. :+ Inclusief ikzelf, terwijl als ik op mijn eigen mijn KNHS kijk ik nog met 3 lidmaatschappen sta, 2 die automatisch verlengd worden en eentje die dan 3 juni 2017 afloopt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:32

Ziolette schreef:
Waarom niet, je kan toch lid zijn van een rijvereniging zonder dat je aangemeld wordt bij de KNHS?

Die zijn geen lid, maar worden anders genoemd. abonnee ofzo. Ze hebben geen stemrecht in KNHS gerelateerde zaken.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:33

Ik weet idd niet beter dan dat er verenigingen zijn die aparte tarieven hanteren alleen voor accomodatiegebruik.

Gaat dus goed fout bij de knhs... Morgenochtend die van ons ook nog maar bekijken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:43

Hier staan ook 3 lidmaatschappen...
1 loopt tot 31-12-2016, 1 tot 18-5-2017 en 1 tot 1-1-2016. En dat laatste klopt echt niet. Dat zou (gezien het feit dat ie aan de fnrs is gekoppeld) moeten lopen tot 25-10-2016. Ik heb dat ding net betaald.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:30

Misschien komt dat doordat een deel van de omzetting pas half januari wordt doorgevoerd? Dat is wat ik gisteren te horen kreeg.

Waar staat dat eigenlijk, dat leden van een KNHS vereniging verplicht ook KNHS-lid moeten zijn?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:03

In de statuten van de KNHS, en in de statuten en reglementen van de vereniging (die opgesteld worden naar KNHS norm, en te vinden zijn op https://www.knhs.nl/sportaanbieders/jur ... enigingen/).
Statuten van de KNHS: https://www.knhs.nl/media/1100/knhs-sta ... 2014-1.pdf.
Daar staat ook in:
Citaat:
Lidverenigingen zijn verplicht nieuwe verenigingsleden binnen één maand als lid van de KNHS aan te melden. Daarnaast zijn lidverenigingen verplicht jaarlijks uiterlijk op dertig november op de door het KNHS-bestuur bepaalde wijze opgave te doen van al hun verenigingsleden per éénendertig december van datzelfde jaar. Het KNHS-bestuur is bevoegd het opgegeven aantal op zijn juistheid te controleren. Indien een lidvereniging niet al zijn verenigingsleden heeft opgegeven, is de lidvereniging voor ieder niet opgegeven verenigingslid een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd, waarvan de hoogte door de Ledenraad wordt bepaald. Het KNHS-bestuur doet hiervan schriftelijk mededeling aan de lidvereniging met opgave van de datum waarvoor de boete op de bankrekening van de KNHS moet zijn bijgeschreven. Indien de opgelegde boete niet tijdig is voldaan, kan het KNHS-bestuur de desbetreffende lidvereniging het recht op deelname aan activiteiten van de KNHS ontzeggen, totdat de boete geheel is voldaan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:10

Onze statuten zijn uit 1979 en verwijzen nog naar de NKB :+.

Maar interessant om te weten. Juridisch denk ik niet geheel sluitend omschreven, maar dat vinden ze bij de KNHS (of toch zeker de Kring) toch wel al lastig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:39

Echt waar? Volgens mij hoort iedere vereniging zijn statuten te wijzigen naar de modelstatuten en er een aantal dingen verplicht in op te nemen.
Staat ook het een en ander over in de KNHS statuten:
Citaat:
Een lidvereniging is verplicht in haar statuten een bepaling op te nemen op grond waarvan de statuten, het Algemeen Reglement, de reglementen en besluiten van de KNHS alsmede de in artikel 6a. leden 1 en 2 vermelde reglementen van het Instituut Sportrechtspraak van toepassing zijn op haar verenigingsleden en waarbij haar verenigingsleden verplicht zijn te handelen in overeenstemming daarmee.

Rede waarom ik dit weet is omdat de KNHS ook bezig is dat wij onze statuten moeten wijzigen, en wij niet akkoord gaan met hetgeen de KNHS voorstelt. Gaat niet over dit overigens, maar over andere punten. In de statuten zou bijvoorbeeld bij doel van de vereniging een hele rits komen te staan dat wij er voor de KNHS zijn etc. etc. en pas in de laatste het daadwerkelijke doel, namelijk de aangespannen sport.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:45

Ik heb me bemoeid met de aanpassingen van de statuten van de Kring, door aanpassingen in de indeling werd er een nieuwe Kring opgericht, met bijbehorende nieuwe statuten. Op basis van die statuten is de nieuwe Kring inderdaad niets meer dan een speelbal van de KNHS. Daar word je niet vrolijk van.

Is de KNHS uit zichzelf naar jullie toe gekomen om jullie statuten te wijzigen?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:41

Ook fijn.. Net alles opgezegd komt er toch een gelimiteerde startpas.. grr én een dag startpas. Nouja we zien t wel volgend jaar

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:13

Hmm daar komen ze ook lekker op tijd mee :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:57

Een 4x startenpas voor 60 euro, en een dagpas voor 18 euro.

Die dagpas vind ik nog best schappelijk. Als je 6 of minder dagen in het jaar start is dat nog vrij voordelig. Bijvoorbeeld voor mensen die 1x per jaar alleen in het zomerseizoen kunnen starten bijvoorbeeld. Of enkele keren op eigen locatie 2 proeven.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:03

Kost een paard registreren eigenlijk ook geld?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:36

Dus je kunt ook een pas voor 4mendurance wedstrijden te rijden.of geld het weer alleen voor onder het zadel.ik moet nu 108 betalen en mag blij zijn als er 4 mendurance wedstrijden voor mij te rijden zijn

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:48

Als je het zo rekent dan is een gelimiteerde startpas alleen maar voordeliger als je 4 wedstrijden met losse proeven start. Een dagpas is voordeliger als je max 3 wedstrijden met dubbele proeven rijd.

Die vraag over mendurance zou ik even stellen. Ik zie nergens terug dat het niet zou zijn. Maar dat is het verraderlijk bij ze. Ze geven nooit eens de volledige informatie.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:51

Hebben jullie een mail gehad over die gelimiteerde pas? Ik zie het nu ook wel op de website, maar ben daar gaan kijken omdat ik het hier las. Ik heb er verder niets over gehoord vanuit de KNHS?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:22

Ik heb er ook geen mail over gehad, het was idd dat ik het hier las.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:41

Ook geen mail ik ben ook gaan zoeken nav posts hier.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:58

Ik heb het gehoord via een mail die de KNHS gisteren stuurde naar iemand met gelimiteerde startpas:

Beste .........,

In 2015 maakte je gebruik van een gelimiteerde startpas. We hopen dat je
tot nu toe een mooi wedstrijdjaar hebt gehad! Wellicht heb je al iets
vernomen over de gewijzigde contributiestructuur van de KNHS. We zijn
verheugd je te kunnen vertellen dat de gelimiteerde startpas gehandhaafd
blijft. Daarnaast kun je naast een reguliere startpas die 12 maanden
geldig is nu ook gebruik maken van een maand-, een week- en een
dagstartpas.

Je huidige gelimiteerde startpas wordt per 31 december 2015 afgemeld. Je
kunt voor volgend jaar uit de volgende startpassen kiezen met een
ingangsdatum die jou het best uitkomt:

· Startpas paard. Deze startpas is 12 maanden geldig en kost €108, -

· Maandpas paard. Deze startpas is een maand geldig en kost €45, -

· Weekpas paard. Deze startpas is een week geldig en kost €27, -

· Dagpas paard. Deze startpas is één dag geldig en kost € 18, -

· Gelimiteerde startpas. Met deze startpas mag je 4 keer starten, is
12 maanden geldig en kost € 60, -

Let op: Met de startpas voor 1 dag mag je, mits het reglementair is
toegestaan, meerdere keren op die dag starten (bijvoorbeeld twee
dressuurproeven en één springparcours). In bepaalde gevallen kan het
dus aantrekkelijker zijn om een dagstartpas aan te schaffen dan een
gelimiteerde startpas. De startpassen voor 1 maand, 1 week of 1 dag
worden niet automatisch verlengd. Je hoeft ze dus niet op te zeggen.
Kijk voor alle informatie over de startpassen, tarieven en voorwaarden
op knhs.nl/startpassen.