[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:45

Ik gebruikte ze eerst best regelmatig, maar heb ze bijna allemaal weggedaan. Vind ze ook niet echt mooi eigenlijk en er zijn zat beschermers met meer nut.

Cioccolato

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:46

Mooi Laura! :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:58

paljaslaura schreef:
Zoo stoute Gil haha. Wel een hele leuke tinker om te zien zeg!

Vandaag voor de 2e keer Mickey thuis gereden, wat een braaf paard zeg. Loopt rond alsof ie er al jaren staat, alleen de bakdeuren blijven zeer interessant en dan moet je echt je hele nek dubbel vouwen om naar buiten te kunnen kijken :+

Stel je voor dat er een bakkabouter naar binnen komt gesprongen, dat moet je wel zien aankomen natuurlijk :+

Gil was vandaag wel braaf hoor, geen gekkigheden of buien... alleen vlug en heet... maar dat is hij altijd wel zeker met springen. En we hebben bereikt wat we wilde bereiken.
Over 2 maanden wil ik hem in de dubbel kunnen stilzetten en daarna mooi verser springen... :)
Dat is mijn doel, dan heb ik echt controle over hem...

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:08

Haha en dan gaan stuiteren op je plek, dat kan ie wel goed :+

Wat fijn dat ie braaf was vandaag! Ja dat is idd een hele goede, moet ik met deze soms ook. Word anders iets té enthousiast soms haha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:17

Ja en enthousiast zijn is leuk maar het moet wel binnen te perken van veilig blijven...

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:18

Kwam er vanmiddag achter dat ik zondag wedstrijd heb, eerste keer B! Was ik helemaal vergeten _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:26

:')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:44

Oooh Ik kan niet wachten om ook weer op wedstrijd te gaan! Paard is gelukkig uit de kliniek maar Nog w box rust en 2x daags antibiotica! Gelukkig vind ze de appels daarna heerlijk dus houd ze het zo wel vol... Vrijdag komt DA weer om de wondkanaal te spoelen en dan hoop ik dat ik wat mag stappen..

Wat me opviel is hoe snel hun bespiering minder word zeg.. kennen jullie dat?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:14

Zaterdag kringkampioenschappen, dus dat word even heeel hard mijn best doen.
Hopelijk blijft mijn pony net zo braaf als altijd.. en krijgt ze niet de streken die hierboven worden genoemt :o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:37

Ach Nynke_mandy heb je ook geen tijd om zenuwachtig te worden

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:49

Beïnvloeden knotjes echt je stijlbeoordeling?
Vind het zo'n onzin om te knotten met springen :o
Doen jullie het?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:21

Elke

Ja klopt bespieding is snel weg

Dewifoto
Succes!

Eef;
Ja althans mama :')
Mama vind mijn knotjes niet mooi en haalt ze er alles uit. Ik vlecht bij voorbaat al niet meer _O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:43

Hangt toch wel wat van de jury af. Ik vind manen netjes getoiletteerd ook prima, maar dan moet het wel verzorgd zijn! Zelf vlecht ik meestal, vind ik eigenlijk wel zo netjes op concours :j

Bespiering raakt heel snel weg als ze het niet gebruiken :o

Wat een fratsen halen jullie paarden uit zeg. Die van mij zijn ook bloederig en soms een slag apart, maar daar kan ik wel veilig op gaan zitten :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 02:02

Ik vlecht omdat ik ook dressuur maar in de B vind ik het altijd netjes en scheelt punten. Simpel punten rijden lijkt me.. :Y)
Ik heb zaterdag kring dressuur

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 02:19

Ah, toch maar vlechten dus!
Succes Carola!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:33

Elke, bespiering begint snel weg te vallen, maar het zou nu toch niet al volledig weg moeten zijn :n
Wat wel scheelt is dat spieren ook al snel weer volledig bijgetraind zijn. Dit geld echter alleen voor spieren die eerder al getraind zijn geweest :)

Gomir, ik kan ook veilig gaan zitten hoor :)
Ik ken mijn paard en ik ken zijn streken... bij de maandelijkse buien is het gewoon heel simpel, ik ga door tot hij gedaan heeft wat ik van hem vroeg en daarna stap ik af zodat wij beide kunnen afkoelen...
dan ga ik iets anders met hem doen, masseren (om uit te sluiten of het medisch was) of zijn manen vlechten... Na een half uur zijn we vaak beide gekalmeerd en dan besluit ik of ik verder ga of niet.
De gewone streken negeer ik gewoon, dat geeft het beste resultaat en voorkomt dat hij zich achterover laat slaan of dat de streken omslaan in zijn buien :+

Ik vertrouw hem vorige 100 procent, dat hij streken heeft maakt hem leuk, ik heb een paard met karakter <3
Ik kan het verder ook niet goed uitleggen, maar hij is echt super lief alleen krijgt hij wel eens last van kortsluiting. Dat is geen onwillendheid of gemenigheid, hij kan er gewoon niet veel aan doen :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:37

Oh, ik vlecht ook altijd, maar dat komt omdat anders de lange manen mij ernstig in de weg zitten :+

Wpners vlocht ik eigenlijk nooit...
Veel te veel gedoe voor een parcours van 3 minuten :+

Carol en dewifoto succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:49

ee_f_ schreef:
Beïnvloeden knotjes echt je stijlbeoordeling?
Vind het zo'n onzin om te knotten met springen :o
Doen jullie het?

Nee ik knot niet, Hier in de regio knot bijna niemand..

Wel was ik mijn paard natuurlijk, en zorg ik dat de manen netjes geknipt zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:18

Vanaf de L vlecht ik niet meer als ik alleen moet springen en als het heel vroeg is 's ochtends :o
Maar vind het een stuk netter staan als er in de B gewoon gevlochten wordt. Je springt immers om punten. Anders zouden we bij de dressuur ook niet hoeven vlechten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:23

Carolaaxxxx schreef:
Vanaf de L vlecht ik niet meer als ik alleen moet springen en als het heel vroeg is 's ochtends :o
Maar vind het een stuk netter staan als er in de B gewoon gevlochten wordt. Je springt immers om punten. Anders zouden we bij de dressuur ook niet hoeven vlechten _O-

Hier krijg je ook een 7 of 8 zonder knotten..

en daarbij denk ik als je die 55 punten moet halen op basis van je verzorgingscijfer. Dan zou ik nog even thuis door oefenen :D (en dat vind ik ook bij dressuur )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:33

Ik rijd 9'ens dus dat scheelt een mooie punt.
Het gaat niet om het WP cijfer, maar of je wel of niet in de prijzen valt, en welke plaats. Het is gewoon makkelijk een puntje extra rijen, zonder moeite. Ik gooi die punt dus niet weg. Maar dat is aan ieder zelf om te beslissen. :D

Bij dressuur geven ze vaker een vast cijfer dan bij springen, bij dressuur is het laatste cijfer standaard een 7 of een 8. Bij springen hoor ik vaak verschil in de algemene indruk. Dat is wel een stuk leuker moet ik zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:36

Carolaaxxxx schreef:
Ik rijd 9'ens dus dat scheelt een mooie punt.
Het gaat niet om het WP cijfer, maar of je wel of niet in de prijzen valt, en welke plaats. Het is gewoon makkelijk een puntje extra rijen, zonder moeite. Ik gooi die punt dus niet weg. Maar dat is aan ieder zelf om te beslissen. :D

Bij dressuur geven ze vaker een vast cijfer dan bij springen, bij dressuur is het laatste cijfer standaard een 7 of een 8. Bij springen hoor ik vaak verschil in de algemene indruk. Dat is wel een stuk leuker moet ik zeggen :)

Word daar naar gekeken in de klassering? het is toch gewoon de snelste in de barrage?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:38

Nee in de B gaat het om de hoogste punten in het klassieke parcours. Daarom staat ze ook altijd in de knotten. Vanaf de L maak k me er minder druk om, want dan krijg ik toch geen cijfer :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:41

Carolaaxxxx schreef:
Nee in de B gaat het om de hoogste punten in het klassieke parcours. Daarom staat ze ook altijd in de knotten. Vanaf de L maak k me er minder druk om, want dan krijg ik toch geen cijfer :Y)

Huh? :?

Dat was toch eerst zo? dat was toch weer veranderd. Iig ik ga gelijk naar huis als ik 1 balk heb, ook al heb ik hoge stijlpunten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:42

B gaat op stijlpunten, vanaf de L op tijd