[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:49

Mij lijken de proeven van volgend kwartaal inderdaad ook pittiger! Vind de lijnen lastiger dan deze proeven. Heb ze nog niet gereden, ga ik binnenkort wel een keer doen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:21

Ik heb nog niet gekeken. Ik hoop eigenlijk stiekem dat ik me dan kan gaan richten op de Z-proeven. Die heb ik al wel bekeken en zien er pittig uit. :o

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:19

Ik ga morgen weer even proeven oefenen, ik wil ze alle 4 een keer rijden voor het idee. Heb eind maart nog een wedstrijd en dan gelijk begin april weer. Nu even kijken waar de knelpunten zitten en daarop trainen.
Verder rij ik eigenlijk niet vaak de proeven thuis, jullie wel?

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:31

Ik heb nog nooit dit niveau gereden, dus wanneer er nieuwe proeven komen en/of wanneer ik een wedstrijd heb, rijd ik ze wel vaker door in mijn les. Verder oefenen we eigenlijk altjid losse onderdelen of twee of drie onderdelen achter elkaar. Wanneer ik voor mezelf rijd, rijd ik eigenlijk nooit de proeven.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:36

Ik rij de proeven wel altijd een aantal keer thuis. Ik leer mijn proeven sowieso altijd uit mijn hoofd, dus ik kan ze tijdens het rijden gewoon een keer meenemen (of een gedeelte).

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:56

Ik rij ze ook altijd een paar keer thuis. En de moeilijker of onlogische lijntjes een paar keer extra. Ik ken de proef dan ook uit het hoofd, want ik heb thuis ook (meestal) geen voorlezer. Is wel zo makkelijk als ik tijdens de wedstrijd in een flow zit en mijn voorlezer niet hoor. :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:38

Dat is ook de reden dat ik de proeven uit mijn hoofd leer vur ;) Ik heb weliswaar wel altijd een lezer, 'durf' het niet zonder. Bang dat ik het door de spanning tijdens een proef vergeet ofzo. Is overigens vooral 'voor de zekerheid', want heb wel eens dat ik de lezer niet kon verstaan of iemand fout/ te laat las, en dan wist ik toch wel wat ik moest doen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:54

Oww even een ego post hoor dames!

Maar ik ben op dit moment het gelukkigste meisje op aarde geloof ik! Mijn knappe vriendin laten draven en ze liep weer helemaal goed! We mochten dan dus verder opbouwen en onze eerste (rodeo) rondjes galop maken maar wat ben ik gelukkig! Na een klein half uurtje ( met veel stap) was het kaarsje compleet uit maar het begin is er :D

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:01

Annika_s: daar mag je zeker blij mee zijn. Wat goed zeg. Hopelijk nu weer lekker opbouwen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:03

Wat fijn Annika!! Heerlijk dat je weer mag opbouwen. Hoop dat het soepel blijft gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:14

annika_s schreef:
Oww even een ego post hoor dames!

Maar ik ben op dit moment het gelukkigste meisje op aarde geloof ik! Mijn knappe vriendin laten draven en ze liep weer helemaal goed! We mochten dan dus verder opbouwen en onze eerste (rodeo) rondjes galop maken maar wat ben ik gelukkig! Na een klein half uurtje ( met veel stap) was het kaarsje compleet uit maar het begin is er :D

Ooooh wat lekker! Ik ken het gevoel. Heb straks weer voor het eerst in 6 weken een half uurtje les.

Veel rijplezier! De zon schijnt en morgen wordt het nog veeeeeeel mooier!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:36

Jeeej, ik heb vandaag de laatste winstpunten gehaald. Braaf paardje :). Ga nu nog een keer M1 starten en dan in april M2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:45

*\o/* *\o/* gefeliciteerd!

ik ben stiekem even benieuwd hoe het met je andere paard is? Ik heb ook in je ander topic gereageerd.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:59

Dank je [***]. Wat leuk dat je nog naar mijn andere paard vraagt. Die is naar een heel fijne chiropractor geweest en in overleg met dierenarts is besloten om geen foto's te maken. De chiropractor vibd veel blokkades met name rechts, maar kreeg alles wel los en had niet het idee dat er echt iets mis was in haar rug. Na de behandeling is ze erg opgeknapt en hoewel ze nog wel haar koppige momentjes heeft, loopt ze erg fijn. Woensdag voor het eerst weer naar les met haar en dan 25 maart weer naar de chiropractor. Maar heb er nu weer een goed gevoel bij.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:51

Gefeliciteerd uppojono!

Wij gaan morgen weer op pad. Ben benieuwd, heb de afgelopen week erg rustig aan gedaan. Dus even afwachten hoe hij het oppakt morgen :)

Nog meer die op pad gaan morgen? Of gaan jullie allemaal van het heerlijke weer genieten? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:49

Dat klinkt goed uppojono! Fijn dat er niets ernstigs in haar rug aan de hand lijkt. En dat het voor jou een goed gevoel geeft.

Lekker rustig verder met haar opbouwen en dan 25 maart kijken wat de chiropractor zegt.

Ik ga straks mijn les van gisteren proberen na te rijden. Dus niet op pad, maar lekker even trainen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:27

@annika_s; wat een super nieuws!!

@uppojono; welkom hier :) Ik herken je nog van destijds het garanco topic. Heb je je Garanco nog?

@fabienne_s; succes vandaag!!

Ik heb gisteren weer een hele fijne en leerzame les gehad.
De travers op beide kanten begint nu echt heel goed te gaan en de appuyementen in stap en draf ook.
Heel fijn gereden in het zonnetje :)

Vandaag moet ik helaas werken anders had ik lekker een buitenrit gemaakt.
Misschien vanavond na het werk nog als ik dat haal voor het donker.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:34

Jammer zeg dat je moet werken vandaag Tamaramt! Maar volgens de weervoorspellingen blijft het mooi komende dagen dus dan kan je er hopelijk nog van genieten.

De appuyementen gaan bij mij ook goed, hoewel ik in draf en galop nog wel veel meer lengtebuiging moet krijgen. Maar dat is sowieso een aandachtspunt, ook bij sb en travers. Maar we blijven lekker doortrainen. Moet pas om half 5 vanmiddag dus kan lekker rustig aan doen.

Ik zit de laatste tijd een beetje te klungelen met de losrij-tijd. Voorheen reed ik een half uurtje los, dan was het loswerken, oppakken en aan m'n been en de proef in. Ik merk nu in het m2 dat dit eigenlijk te kort is, ik moet eigenlijk meer tijd hebben zodat ik hem daarna ook nog meer op het achterbeen kan zetten en wil enkele oefeningen nog even meepakken. Maar dan zit ik op 40min losrijden, best lang als je tussen de proeven ook nog een tijd moet wachten bv. Hoe lang rijden jullie los?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:38

yes ook wij mogen naar de M2!
Nog een paar keer M1...

We waren gisteren 6e (net buiten de prijzen) met 186 en 3e met 185!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:39

Gefeliciteerd Tinkels!!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:40

Jippie we zijn over de helft! 2x 1e met 193 en 183. Teller staat nu op 6!
Kw gingen alleen weer de mist in, ik maak er echt een zooitje van in de proef haha. Maar goed op trainen komende tijd.

Lekker genoten allemaal van het zonnetje? Was echt heerlijk he!!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:12

Wat een positieve berichten allemaal hier zeg!!! Superleuk!!!

Ik heb gisteravond wedstrijd. 174 en 178 punten. Door de spanning van mijn paard, die ongetwijfeld van mij afkwam (maar dat niet zo ervaren), slopen er wat foutjes in.
Ik loop nu vooral tegen het probleem aan dat we in de les aan het oefenen zijn op schoudervoor stappen, zodat ik makkelijker de kw kan rijden. Dat vindt mijn paard alleen heel erg moeilijk. Ze is dan heel erg zoekend naar wat ik bedoel. Als je dan in de proef voorbij A de kw moet draaien en daarna moet aanspringen in galop gebeuren er heel veel dingen onder me, maar heb ik twee of drie hulpen nodig voor de galop. :o Laten we het maar op een stukje finetuning houden. <<) Ik was in ieder geval tevreden! Na het hekjes incident van de vorige keer voor de eerste keer de tweede proef helemaal uitgereden...

Vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt! Eerst een stukje door het bos, daarna door het ven gespetterd en vervolgens een heerlijk galopje over de hei. Wat heb ik genoten zeg!!! +:)+

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:54

Heerlijk zeg oneiros!! En wat fijn dat je tevreden bent. Nette punten voor de eerste wedstrijd na zo'n ongelukje.

Over die kw na A, ik stap echt heel ver de hoek in, echt 1 a 2 meter voor de muur ga ik pas draaien. Daardoor ben ik dan weer een paar meter voor de A op de hoefslag, stel ik hem eerst duidelijk om en dan geef ik pas de galophulp. Nog nooit commentaar gehad dat ik te laat de kw stapte ofzo, maar dan heb je wel iets meer tijd om aan te galopperen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:47

Tinkels en Fabienne gefeliciteerd met de punten! Jullie schieten ook al lekker op Fabienne!

Ik ben zelf ook net terug van concours. Vond het maar matig gaan vandaag, net wat stug, traag aan de hulpen en als je dan even je zweepje erbij pakt totale hysterie en alleen maar naar voren weg willen ipv te buigen zoals ik vroeg... Het zal het voorjaar wel zijn, misschien moet ze hengstig worden :+ anyway: eerste proef 196 en 2e. Tweede proef 178 en zooooooo veel punten laten liggen, alles wat ze gewoon doet, een 7 verder veel geklooi en dus 4-en en te veel 5-en. Nu op m2 +9 beetje spijtig van die laatste proef dus ;) binnenkort nog maar een keertje op pad en dan geloof ik het wel met de M2 :)

Travers ben ik afgelopen weken meer mee bezig geweest en niet zonder resultaat: van 3/4/5 naar een 6 en een 7. Appuyementen beginnen ook al aardig geïnstalleerd te raken :)) komende tijd dit alles nog meer bevestigen en dan zie ik het Z ook wel zitten. Keertwendig bij A die ik ook helemaal in de hoek, mag gewoon en je creëert wat tijd en ruimte voor jezelf!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:56

Super m_i_r!!! Gefeliciteerd! Jammer van je tweede proef, volgende keer dan het laatste puntje!