[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnevM

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:48

Als ik het zo lees lukt dat zeker Lisa! :D

Jaa ik heb heel vaak doelen die ik stel, vind ik voor mezelf altijd fijn werken. Ik wil eind dit jaar L1+6 zijn en in januari 10 winstpunten hebben. Moet zeker te doen zijn, alleen weet ik nog niet in hoeveel wedstrijden :') Aan ons rijden is veel veranderd de afgelopen tijd dus ik kan even niet pijlen hoe we ervoor staan.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:30

@ Lisa: hahaha zal eens kijken of ik iemand bereid kan vinden om te filmen/foto's te maken dan is er wat beter beeld bij :)
Heel veel plezier op de Veluwe!! En jouw doel moet ook makkelijk haalbaar zijn met nu al 7 wp na 3 wedstrijden.

@ Anne: oké dat is wel weer apart dan, vaak hoor je toch wel andersom! Lijkt me lastig om vanaf te komen. Inderdaad lekker bezig blijven met losrijden, al blijft het toch beetje slalommen als je met veel tegelijkertijd moet losrijden :P En jouw doelen gaan vast wel lukken!

Mijn doelstelling was de kring in het L1 te doen :') volgende doelstelling is dus dan maar L2 op de kring haha. Verder altijd kleine doelen op wedstrijden zelf. Dingetjes waar we dan in de training aan werken geven we dan extra aandacht. Al hadden we de afgelopen 2 wedstrijden gewoon 1 doel: knallen :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:35

Myour, ja zeker lastig. Vandaag ging het al een stuk beter gelukkig nu ik er heel consequent op heb gelet. Heel fijn dat ik op een locatie ga starten waar de bak nog kleiner is dan 20 x 40 ;(
Haha nou inderdaad, hup naar dat L2 jij als je je puntjes hebt :D

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:15

@ lisa ja ik stel soms wel doelen zegmaar b.v in december L2 starten maar als het niet lukt is het ook geen ramp

@ Anne jij moet dus ook nog hard trainen?, ik heb gisteren les gehad we hadden een L2 proef geoefend was niet zo makkelijk als ik dacht en ook dat ze best wel stout was gisteren haha

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:03

@ Anne: dat is wel vervelend een kleinere bak, hoe dat zo? Fijn dat het iig beter gaat nu je er goed op let :)

Vandaag en gisteren weer gereden hij voelt goed aan. Stalgenootje heeft vandaag even geholpen met wendingen rijden, soms laat ik 'm net even te hard gaan waardoor ie beetje doorslaat. Dus goed op gelet dat hij scherp de wending in gaat en dan ook gewoon recht is. Ging al best aardig, moet er goed op letten dat ik hem even terugrijd vlak voor zo'n wending (vooral de AC lijn op en BE afwenden). Heb me voor 7 december opgegeven voor een clinic yeey helemaal blij mee, dat wilde ik echt al zo lang! Is een clinic bij Kim Thijssen, wordt m'n eerste keer! *\o/* *\o/*

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:09

Zoefferd, ja behoorlijk! Ik heb m'n paard nu iets langer dan een jaar maar daarvoor alleen manege ervaring dus ik moest helemaal opnieuw beginnen, en m'n paard bleek toch niet zo makkelijk te zijn als we van te voren dachten :D Dus sowieso gaat het rijden nog niet heel goed, ik moet echt overal nog een beetje handigheid in krijgen enzo!
Haha aan een L2 proef ga ik binnenkort misschien wel alvast beginnen, dan weet je al een beetje hoe het is. Ach met trainen moet dat wel goed komen, eventjes wennen is het altijd!

Myour, de wedstrijdbak zeg maar is wel 20 x 40 maar de losrijbak is echt mini dus dat wordt al helemaal een uitdaging voor me :')
Fijn dat je stalgenoot je heeft kunnen helpen, die zien toch wat meer/anders en het is altijd fijn als er iemand is die je er even doorheen helpt! Tof zo'n clinic!

Hier een half uurtje gereden vandaag maar ik voel me sinds 2 dagen echt niet lekker; hoofdpijn, keelpijn, misselijk en noem maar op. Dus ben na een klein half uur afgestapt want ik zat echt te prutsen en dat vind ik voor m'n paard ook niet echt eerlijk :')

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:39

Vandaag ging het heel goed met zoe! Als ze nou ook zo loopt op wedstrijd.. :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:47

Super!

Mijn voorbereiding voor zondag is ronduit slecht :') Woensdag na een half uurtje gestopt omdat ik me niet lekker voelde, gister voelde ik me nog slechter dus helemaal niet gereden en vandaag is het zo'n drama dat ik ziek naar huis ben gegaan van school. Dus dat wordt vandaag ook niet rijden :\ Morgenochtend wel les dus hoop dat dat gaat, en dan zondag maar het beste ervan maken :')

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:08

Hoppa weer twee mooie stabiele proeven neer weten te zetten, beloond met twee eerste prijzen en 206 en 213 punten!! :D *\o/* Zo zijn we in twee wedstrijden alweer L2 startgerechtigd!! :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:16

Jeeeutje wat knap! Gefeliciteerd! :D

Ik ga zo laden. We zijn er klaar voor :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:49

Dag kan nu al niet meer stuk haha! Gewoon zonder twijfelen in 1 keer op de trailer! :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:05

Jaaa goed zo Anne!
En myour :oo grandioze punten!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 16:18

Ben behoorlijk pissig pff ;( Het ging zooo fijn en er zit zoveel verbetering in en dan krijg ik een protocol met maar commentaar bij 3 onderdelen. 179 en 180 punten :(

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:33

Wauw Myour, met 2 wedstrijden je klasse alweer uit kunnen, jij stroomt in recordtempo door zo :D Wat was je nu nog maar weer van plan? Direct L2 of bleef je nog L1?
En Anne wat minder..jammer. Had je iemand mee of heb je toevallig beeldmateriaal? Jammer dat het gevoel en de punten niet overeen komen. Wel top van de trailer vandaag in elk geval, je zei dat je dag niet meer stuk kon en ze liep jou naar de zin ondanks je mindere voorbereiding dus denk ook aan de positieve punten van vandaag he :(:)

Hier geen concours, onder andere even bij de finale van de macrider cup gekeken, ook leuk :j
Niet een heel geschikt weertje om paard te rijden, meer plekken waar het de hele dag niet droog is geweest? -O-

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:37

Jaa heb net een filmpje gezien en ben er wel tevreden mee! Ik zie persoonlijk heel veel verbetering :) Ben nu ook weer wat vrolijker haha. Ik denk maar zo: m'n persoonlijke doelen heb ik echt behaald! :D

Ohhh leuk de macrider cup! Hier ook heel de dag regen! :(

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 19:02

@ Anne: wat fijn dat je paard direct de trailer in liep, maar wel balen van je punten, maar toch een wp te pakken. Vind het ook fijner als de jury veel commentaar opschrijft. Mooi dat je zo positief kunt omschakelen!

@ Doubtless: thanks :D

@ Marielle: leuk zeg macrider cup, lijkt me ook wel leuk om te zien.
Eind deze maand had ik nog een reserve L1 wedstrijd staan maar die heb ik afgemeld nu ik de punten binnen heb. Enerzijds omdat ik de week erna ook al clinic heb en ik niet steeds mensen wil blijven vragen om voor me te rijden, anderzijds omdat we goed en stabiel scoren in de L1 en we thuis in de bak ook al L2 oefeningen meepakken en daar al goed mee op weg zijn :) máár ik ga niet meteen doorstomen. De clinic is een proefgerichte dus dan kunnen we lekker aan de slag, dat is over drie weken. M'n plan was eerst met de kring m'n L2 debuut doen maar m'n instructrice vond het slimmer om van tevoren ook alvast 1x L2 te starten zodat we kunnen zien waar de werkpunten liggen. Vond ik wel een goede, dus waarschijnlijk gaan we 28 december ons L2 debuut rijden. Dat is 3 weken na de clinic, en 3 weken voor de kring, mooi schema dus :) en zo hebben we dus nog 6 weken om ons klaar te stomen, moet denk ik wel te doen zijn.
M'n L1 debuut heb ik 2 weken na m'n laatste B wedstrijd gereden := dat vond ik (ondanks dat het wel goed ging gelukkig) niet zo fijn en gaf best wat stress, dus dit vind ik stukken fijner zo.

Moest trouwens om 9 uur starten en was om half 6 al op stal toen regende het al en volgens mij nu nog steeds := echt vreselijk saai weer. Al kan het mij weinig uitmaken hahah was zo blij :D jury commentaar was ook erg leuk, ze hadden geschreven: Prachtige proef en geweldig paard! En op het andere protocol stond: We hebben genoten in het juryhok! :):) Heel leuke opstekers hihi! Vind het wel stom dat ik er niet aan gedacht heb nog even naar de jury toe te lopen op wedstrijd.

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:41

Ik heb vandaag dit weekend heel wat anders gedaan dan wedstrijd rijden met Mazou.
http://www.sintinrijssen.nl/uploads/ima ... s/4143.jpg

Vorig jaar mocht ze dit voor het eerst doen en dit jaar weer!
Was super leuk!! Ze is zo ontzettend braaf! Alle kinderen erom heen, springen, zingen. Maakt haar allemaal niet uit! Lief paard!
Vandaag zouden we eigenlijk ook nog in een andere plaats moeten, maar aangezien het net als bij de meeste de hele dag regende, ging dat helaas niet door.

Nog ff terug te komen op de vraag of ik al de overstap maak naar de L2, wou graag in december starten, maar de wedstrijd waar ik mij in december al voor op heb gegeven, is de L2 vol. Sta ingeschreven voor de L1, dus rij die nog in de L1 en dan Januari de overstap maar eens maken.
Maar.....Aankomend weekend hebben we de 1ste wedstrijd van de onderlinge wedstrijd bij ons op stal en daar start ik wel L2. Ben heel benieuwd!! Spannend.... :):)

Zo leuk, als de jury zulke leuke dingen op je protocol schrijft. Dat zijn altijd leuke opstekers. :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 01:15

Wat super leuk Rienie :D Lijkt me inderdaad geweldig met al die kindjes!
Jouw paard is officieel bom proof verklaard denk ik.

Wow Myour wederom gefeliciteerd! Mooie opsteker om zulk 'commentaar' te krijgen!

Anne ook weer een puntje gepakt. Zolang je zelf maar tevreden was ;)
Je bent druk bezig met trainen dus gewoon zo doorgaan dan krijg je er op wedstrijd vanzelf ook wel 190+ uit. Fijn dat het laden deze keer goed ging.

Ik ben er even heerlijk een paar daagjes tussenuit geweest. Gister wel les gehad nadat ze 3 dagen stil had gestaan. Ik moet weer even over zo'n 'punt' heen in de training. Instructrice is er voor het eerst even opgestapt. Super leuk om te zien :D Na een halfuurtje en gelukkig ook aardig wat 'verzet/ (meer trucjes zoals over het buitenschouder wegtippelen of stiekem snel hoofd even omhoog gooien) liep ze me toch te sjouwen. Vivaldi was er niets bij. Ook blij dat ze bij mijn instructrice ook even liet zien wat ze lastig vond zodat ze me goed uit kon leggen hoe het aan te pakken. Heb er altijd zo'n hekel aan als instructeurs opstappen en zo hoppa goed wegrijden. Dat was 'gelukkig' niet zo :P Nu weer zin om verder te trainen. Kom maar op met die L2 haha O:)

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:18

gefeliciteerd met jullie punten!

@ myour dat heb je goed gefixt jury omgekocht ? ;) :')

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:35

@ Rienie: wat gaaf zeg! Dan heb je wel echt een bomproof paard. Jammer dat de L2 in december al vol zat, maar alvast veel succes dit weekend met je onofficiele debuut :)

@ Lisa: klinkt goed dus, leuk om je paard zo te zien onder je instructrice, als je er zelf op zit is het zo lastig kijken :P Wanneer heb je weer concours?

@ Zoefferd: :') :')

Zag vanochtend op Fb dat ik een clinic heb gewonnen van Wendy den Hartog!! :):) Echt heel gaaf, via Proefgerichte clinics met een like & share actie. Ben heel erg benieuwd, direct een mailtje gestuurd :D

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:06

Wow wat gaaf, Myour.
Altijd leuk als je zulke dingen wint!
Lijkt me ook super leerzaam.
Dankjewel.

Vind zoiezo wel eens fijn om gefilmd te worden, zodat je kan zien wat je doet of hoe het allemaal gaat.
Keer een ander op je paard, is ook niet verkeerd, die kan altijd met goede tips komen.

Heb vanavond op een paard van een ander gereden, wat een heerlijk paard.
Paard heeft ooit Z gelopen, heb aan "knopjes" gezeten, die ik zelf nog niet ken. Haha. Geniaal.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:36

Zo stil hier :P

Ik ben vanavond weer eens gestart. Eerste proef liep ze van voren wat te prutsen, 184 punten. Tweede proef was fijn maar batterij was wat leeg, 190 punten en 3e plaats (van de 20, L1 + L2 gemengd). En dat met alleen maar onvoldoendes op het wijken :') gelukkig gaat dat thuis al beter haha. Een 8 op middendraf etc. trok het dan weer wat recht :P

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:19

Inderdaad stil hier! Zitten verder wel redelijk fanatieke posters in dit topic met aardig lange reacties op elkaar etc dus vind het zelf soms wat lastig bijhouden!

Gefeliciteerd met je punten en prijs Lisa :)
Myour hoe bedoel je niet fijn, je L1 debuut 2 week na je laatste B wedstrijd? Jij blijft liever een maand thuis of hoe moet ik dat zien? :P Je hebt hem toch prima voor elkaar!
Rienie heeft een braaf paard! :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:38

@ Rienie: gaaf dat je eens op een Z paard hebt gereden, lijkt me toch heel anders rijden dan normaal.

@ Lisa: gefeliciteerd met je mooie winstpunten!

Niemand verder hier op wedstrijd dit weekend?

@ Marielle: nou ik ben nogal een perfectionist en eigenlijk behalve het wijken dat we heel af en toe meepakten hadden we tot onze laatste B wedstrijd nog niets aan het L1 gewerkt, dus de proeven doornemen etc hadden we 2 weken de tijd voor en ik had verder nog nooit een L1 proef gereden, was dus helemaal nieuw voor me. Dus dat gaf voor mij nogal wat stress, ondanks dat Cadiz de oefeningen wel beheerste. Legde de druk eigenlijk beetje op mezelf zeg maar :')

L2 is ook nieuw voor me dus ben nu wel blij dat ik even de langer de tijd heb om alles goed voor te bereiden. Heb me inmiddels ingeschreven voor de 28e volgende maand, en dan heb ik de 7e en de 12e clinics proefgericht dus dat is mooi extra oefening :) we gaan ook rustig in de lessen beginnen met een spoortje werken, om m nog scherper te maken met zo min mogelijk beenhulp, en om alvast af en toe zweepje weg te laten te oefenen. Kijk echt enorm uit naar de clinics :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:46

Zoals ik het lees zijn jullie toch altijd al wat stappen vooruit aan het denken met de training. Ach ik heb ook mijn L1 debuut uitgesteld omdat ik 'niet durfde' :D Dus ik mag niks zeggen haha. Maar over het algemeen houd ik er wel van om een beetje ritme in de wedstrijden te hebben maar met 1 en soms 2 keer in de maand gaat dat bij ons prima. Leuk en handig die clinics! Ga je tijdens die clinic ook nog daadwerkelijk de proef rijden of echt puur proefgericht trainen alleen?

Ik moet nog op concours, maar morgenavond laat pas. Heb ik de hele dag om lekker nerveus te zijn! :')