Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:02

Ik kan je ook geen juiste tip geven, ieder paard reageert heel anders. De mijne blijft gelukkig heel relaxt, maar kan soms achter sneller geageren dan voor! Ook heel gek, maar gewoon meer oefenen en de rust bewaren.. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:06

Ik had het over de achtbaan in Toverland :+ :')

Ik werk zelf altijd vanuit de rechts/linksomkeert, door in contragalop, blijft ze wachten dan in de hoek of net ervoor buitenteugel van de hals en op het juiste moment benen aandrukken. Zodra ze er klaar voor zijn ga ik dan op de diagonaal wisselen, willen ze te veel, dan maak ik 10 keer een eenvoudige wissel of ga door in contragalop en zodra de controle 100& terug is maak ik pas een vliegende wissel :)
Zodra ze het commando helemaal begrijpen en fijn verzameld blijven in de wissel, dan kun je pas aan de wissel zelf werken.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:15

Het is moeilijk beoordelen, maar ik zou als mijn paard de voet uit mn beugel zou tikken bij wijze van. Niet te veel terug verzamelen, maar juist een te grote wissel willen rijden zeg maar. Als je paard het trucje wel snapt en de hulp goed uitvoerd toch iets meer voorwaarts willen wisselen. Als je teveel verzameld blijft in dit stadium krijg je straks een wissel waar je paard zn kruis omhoog drukt en dat moet je niet willen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:57

Lastig... zou er niet te boos om worden aangezien hij wel braaf wisselt op de hulp en eigenlijk wat meer vertrouwen moet krijgen! Probeer niet te veel druk terug erop te zetten, lekker naar voren je wissel rijden en als hij dan ontspannen z'n wissels springt meer verzamelen. Voor het naar binnen vallen zou ik proberen je handen allebei wat naar buiten te doen, dat je met je binnenteugel de nieuwe binnenschouder begrenst en misschien wat aan travers denken? Succes! :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:47

Roosje, jij zegt dat hij over zn nieuwe buitenschouder weg valt. Misschien proberen om hem iets minder gewicht te laten nemen op de buitenkant. Dus iets rechter houden in zn lijf minder hol maken aan de nieuwe binnenkant.
Succes in ieder geval.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:50

Dat laatste had ik ook al bedacht. En ik denk dat ik toch te veel verzit met mijn mooie ronde billetje :o waardoor hij nog meer uit evenwicht valt. Misschien dat ik iemand kan vinden die het kan filmen voor me vanmiddag. Dan kan ik zelf zien wat er gebeurt.
Iedereen bedankt voor de tips! Super!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:41

vandaag sprong ventje 2 hele mooie wissels. Mooi in 1 en hij bleef mooi verzameld. Mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

iedereen die vant weeken op wedstrijd moet succes!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:02

Leuk Daisy!! *\o/*
Als ik al jullie verhalen lees heb ik ook zin om aan de wissels te beginnen! :) Heb voor m'n vakantie bijna alle weekenden wedstrijden gepland en hopelijk kan ik dan na de vakantie aan de wissels beginnen! 8-) Vind het gewoon een stoere oefening :Y) Haha!

Maar dit weekend ga ik niet op pad. Tenminste.. niet op wedstrijd. Wel naar t strand :D
Iedereen succes gewenst die gaan starten morgen en zondag!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:10

Ook van mij alle starters succes. Ik ga Urban morgen scheren en als hij daarbij braaf is (dus niet hoef plat te spuiten) rijd ik hem daarna lekker. Zondag wil ik als het een beetje redelijk weer is een keertje met hem naar het strand. Wel met de trailer, want vind zo`n end over straat verschrikkelijk.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:57

odenxia schreef:
Ook van mij alle starters succes. Ik ga Urban morgen scheren en als hij daarbij braaf is (dus niet hoef plat te spuiten) rijd ik hem daarna lekker. Zondag wil ik als het een beetje redelijk weer is een keertje met hem naar het strand. Wel met de trailer, want vind zo`n end over straat verschrikkelijk.

Succes met scheren :+ Hopelijk hoef je hem niet te verdoven en kan je lekker aan het werk met hem met z'n nieuwe vachtje :j
Ik vind een stuk over straat rijden ook niet prettig. Alhoewel die van mij 100% verkeersmak is, vind ik het toch niet fijn, omdat veel mensen geen rekening met je houden en als een gek voorbij komen scheuren! Sinds ik m'n trailer en rijbewijs heb gaan we nooit meer over de weg! Inladen en lekker naar het bos, strand of de duinen. Veel makkelijker! Ik kan ook alleen laden en lossen. Er liggen altijd wortels in de voerbak van de trailer, dus hij wil er maar al te graag in! :Y)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:46

Urban is echt super braaf op straat, maar vind het te ver om eerst een uur over straat te rijden eer ik op het strand ben haha. Inladen en wegwezen vind ik een stuk makkelijker. Ik doe ook alles alleen hoor. Laden/lossen en rij zelf.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:57

Heerlijk is dat! Van niemand afhankelijk hoeven zijn. Er zijn er bij ons op stal maar weinig die echt alleen op pad kunnen gaan. Of ze hebben moeite met laden, of geen rijbewijs o.i.d. Ik vind het wel gezellig als er iemand mee gaat, maar kan er ook onwijs van genieten om na m'n werk Vanquish van stal te pakken, in te laden en lekker saampies op pad te gaan O:)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:35

veel plezier op het strand & succes met scheren!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:53

Lekker hoor naar het strand! Wil ik ook weer, maar heb nu zelf niet echt geschikte paarden op het moment :') Kan alleen met m'n "oude" paard gaan :)

Scheren mooi geworden?

Weinig wedstrijden hier volgens mij dit weekend, ik sta nog reserve maar ga er van uit dat ik niet start dus vandaag heerlijk ontspannen gereden en morgen mag die lekker vrij :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:10

Ik ga zondag scheren, vorig jaar stond Rocky erbij te slapen. Dus verwacht dat het dit jaar ook prima gaat lukken! Vandaag voor het eerst bitloos gereden. Echt uit nood, want hij heeft een wondje in zijn mond die maar niet dicht gaat! Kan dus simpel rijden, maar wel lekker in beweging houden. Hij vond het zelf volgens mij heel vreemd, met optuigen zag je hem echt denken " vrouwtje je vergeet wat" hihi wat een sulletje...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:17

Hahah, mijn paard zou gek worden denk :P neehoor.
Maar ze doet altijd zelf haar bit in, ik hou het hoofdstel voor en zij zoekt en pakt het bit zelf al :) daarna krijgt ze natuurlijk wel wat lekkers (ze doet het niet zomaar :+ ) Maargoed, t is echt onwijs schattig!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:53

Het strand was heerlijk! Lekker in het zonnetje. Vanquish is zo super braaf! Anouk jammer dat je geen geschikte paarden hebt voor op het strand. Zijn je paarden niet braaf buiten of.. ?

Udo grappig dat je bitloos gereden hebt. Wat vond je ervan? Ik denk dat die van mij me flink in de maling neemt als ik er geen bit in hang! Het is al een groot verschil of ik met trens of s&t rijd. Op trens doet ie het prima, maar op s&t is ie nog veel beter! Ik hoef m'n stang er nooit echt bij te pakken. Als hij erin hangt is ie gewoon meteen al een stuk makkelijker :)

Hoe is het met scheren gegaan?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:05

Tja, heb even geen keus.. Hij krijgt beweging, maar echt serieus kan ik het niet noemen... Maar zijn mond moet echt even helen. Dus lekker lang en laag, en vooral veel galopperen! Ik rij ook het liefste met S&T. Morgenochtend als eerste paardje scheren, lekker in alle rust. Nu toch een uurtje extra over!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:21

Het scheren is gelukt. Moest hem wel verdoven, want meneer is er niet zo van gecharmeerd.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:55

ik wil ook echt naar het strand... mijn ouders hebben gelukkig een nieuwe auto gekocht die wel een 2paardstrailer kan trekken! Binnenkort ga ik dus eindelijk naar het strand met mamslief en haar paardje.

@udo is toch ook eens leuk haha weer eens wat anders :p

Gisteren naar walibi frightnights geweest. Was erg leuk totdat ik vanochtend opstond. Mijn bekken/heupen iets daar doen zoon pijn van het wachten in de rijen. Desondanks heb ik wel heerlijk gereden. Hij was echt superbraaf en gehoorzaam.. alsof hij wist dat ik niet helemaal 100% was.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:43

Halloo!

Dus jij hebt genieten op het strand Sharon :)

Fijn dat Urban weer kaal is Odenxia!

Balen Udo, maar als je op deze manier toch kan blijven rijden is dat prima toch.

Oh leuk Daisy! Het lijkt mij ook heel leuk, maar wordt echt chagarijnig van wachtrijen. Ik ga dus ook altijd naar Walibi als het rustig is :+

Nou, vanmorgen niet voor niets vroeg opgestaan. Het ging echt heel fijn en het voelde alsof ik er weer meer aan kon rijden. Had dan ook 207 en 215 met het compliment van de jury dat ik hem keurig voorstel en dat wanneer hij achter nog meer tot dragen komt hij ook in de verruimingen nog meer tot zijn recht komt.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:51

Goed gereden Wanted, en zul commentaar is superleuk! Ik was vanochtend om 9 uur al aan het scheren, heb echt een voorbeeld paard.. Alles zonder verdoving, ook zijn hoofd. Piece of cake! Wel een rotklus, maar het resultaat is mooi.. Morgen ga ik latex voor over mijn bit halen, zo kan ik misschien aan t einde van de week weer met trens gaan rijden..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:13

Ah fijn dat hij kaal is! :) Armani is daar ook super braaf in.

Ik ga hem ook weer scheren als mijn nieuwe deken binnen is.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:22

Fijn dat jullie paardje geschoren zijn odenxia en Udo.

Wanted gefeliciteerd met je punten!! Hoeveel heb je er nu al?

Daisy leuk dat je nu samen met je moeder naar het strand kan. Gezellig dat je moeder ook rijdt! Ik zou ook wel willen dat mijn moeder paardrijden leuk vindt, maar helaas! Ze zit liever op een fiets ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:04

sharon_quiz schreef:
Fijn dat jullie paardje geschoren zijn odenxia en Udo.

Wanted gefeliciteerd met je punten!! Hoeveel heb je er nu al?

Daisy leuk dat je nu samen met je moeder naar het strand kan. Gezellig dat je moeder ook rijdt! Ik zou ook wel willen dat mijn moeder paardrijden leuk vindt, maar helaas! Ze zit liever op een fiets ;)

@wanted super! gefeliciteerd

haha jaa we trainen ook altijd samen is wel grappig en gezellig en erg handig voor bevestiging.