Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:30

Wie weet hoe het juridisch zit? Je gaat namelijk waardepapieren veranderen.
Ik wil gewoon m'n geld terug, ik kan er niets aan doen dat ik ze niet meer op kan maken. En startkaart voor 2012 gaat er wel tijdelijk uit.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:34

Maar germie, het ZIJN geen waardepapieren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:34

germie schreef:
Wie weet hoe het juridisch zit? Je gaat namelijk waardepapieren veranderen.
Ik wil gewoon m'n geld terug, ik kan er niets aan doen dat ik ze niet meer op kan maken. En startkaart voor 2012 gaat er wel tijdelijk uit.

Moet je even bellen naar je rechtsbijstand. Als je dat niet hebt, dan is het niet echt de moeite waard om er een zaak van te maken, dat gaat je namelijk geld kosten en de KNHS lacht je keihard uit.
Terecht overigens, want een coupon is GEEN waardepapier.

Waardepapier is een briefje van 10 euro, een bewijs van een aandeel of obligatie en bovendien zit er een echtheidsmerk op.

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:36

Dus.... zit ik dan met 16+6 coupons (had dubbel besteld omdat ik na een week nog niks binnen had 8)7 ) en kon de bestelling niet meer annuleren...thanx knhs +:)+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:42

Die 16 toch wel?

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:48

Qizz schreef:
Die 16 toch wel?

Bedoel je dit voor mij? Nee kreeg mijn set van 16 binnen op de dag dat ik 'smiddags nogmaals een aanvraag had gedaan :o schijnbaar voor 6 (godbless _/-\o_ ) maar ja dikke pech, die 3 tientjes ga ik me verder niet druk over maken ;)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:07

kleinvosje schreef:
De KNHS heeft een boel leden, veel wedstrijdrijdende leden, die kun je nooit allemaal tevreden stellen.

Op dit moment heeft de KNHS dan denk ik heel veel ontevreden wedstrijdrijdende leden ... -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:11

Ik schat de kans aardig in dat er volgend jaar een hele hoop leden terugkomen op hun ontevredenheid.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 22:11

Ik denk het ook hoor, nu erg mopperen, maar als blijkt dat het wel werkt hoor je niemand meer..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:28

Dat mopperen zal niet anders worden als je je coupons niet terug mag sturen of op kunt gebruiken ;) Dat staat los van het gebruik van de startpas.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:01

Little_pony schreef:
Qizz schreef:
Die 16 toch wel?

Bedoel je dit voor mij? Nee kreeg mijn set van 16 binnen op de dag dat ik 'smiddags nogmaals een aanvraag had gedaan :o schijnbaar voor 6 (godbless _/-\o_ ) maar ja dikke pech, die 3 tientjes ga ik me verder niet druk over maken ;)

Ze zijn toch na 1 juli besteld dan mogen die 16 toch terug?

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:07

yvonnedv schreef:
gvmf schreef:
Ik heb het hele topic niet weer helemaal doogespit. Excuus. Maar ik heb toch 1 vraag.

Er wordt gesproken door de knhs dat ze geen losse coupons retour nemen. Maar mag je dan wel 6 losse coupons, dus die niet allemaal aan elkaar zitten, retourneren? Dat heb ik nog wel namelijk, ze zitten echter niet meer aan 1 stuk aan elkaar.

Weet iemand dat?

Bij mijn weten mogen 6 helemaal niet terug, alleen een set van 16, of die ook aan elkaar moeten zitten weet ik niet

Mijn vraag is dus met name het feit of ze wel of niet aan elkaar moet zitten. Het aantal nog niet zo zeer.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 05:55

Mag ook los.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:47

Wat een gemiep :+

Is er eindelijk eens een verbetering in paardensport-land, is het weer niet goed.

Voor degene die nog zoveel coupons hebben is het wel balen, maarja je hebt zelf zoveel besteld en dat heeft niemand je verplicht...

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:08

Misschien is dit niet het juiste topic, maar ik vraag me af of er al wedstrijdsecretariaten zijn die WEL weten hoe het gaat werken per 1/1/12... Veranderingen, prima, maar wel dusdanig van te voren, en niet een maand om het door de ledenraad te loodsen en dan in een maand zowel leden als secretariaten informeren?! De meeste mensen geven toch ook wel (meer dan een) maand vantevoren op... Persoonlijk ben ik blij dat wij pas weer in april organiseren :o

Met het programma concours 3.5 kon men ook al eerder werken om eraan te wennen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:09

Nee, ik heb ze zelf besteld, maar wel in de veronderstelling dat ik voor minstens 1 jaar in het voren genoeg zou hebben, want ze zijn immers onbeperkt geldig. En is het voor 2 jaar genoeg, ook best. En opeens zijn ze waardeloos straks. Ik krijg niet meer de kans om ze op te maken voor 2012. Dus het is pure diefstal. Ik wil ze gewoon in 2012 of 2013 of misschien zelfs 2015 opmaken. Normaal is een paar jaar ertussenuit geen probleem en zijn de coupons gewoon nog bruikbaar.

Ik heb de knhs een mail gestuurd met de vraag van hoe of wat en of ik m'n geld terugkan krijgen en de coupons kan terugsturen. Ben benieuwd of er uberhaupt wel een reactie komt.

Dat een startcoupon verdwijnt vind ik geen ramp. Maar wel dat ik de reeds betaalde gewoon niet op kan maken over enige jaren. Je hoort me niet over het feit dat coupons verdwijnen, maar wel dat ik betaald heb voor iets wat ineens gewoon de prullenbak in kan.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:24

1 januari is een streefdatum, het is nog niet gezegd dat het dan ook al daadwerkelijk zover is!

Relaxxxxxxxx

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:25

MiepprinZ schreef:
Misschien is dit niet het juiste topic, maar ik vraag me af of er al wedstrijdsecretariaten zijn die WEL weten hoe het gaat werken per 1/1/12... Veranderingen, prima, maar wel dusdanig van te voren, en niet een maand om het door de ledenraad te loodsen en dan in een maand zowel leden als secretariaten informeren?! De meeste mensen geven toch ook wel (meer dan een) maand vantevoren op... Persoonlijk ben ik blij dat wij pas weer in april organiseren :o

Met het programma concours 3.5 kon men ook al eerder werken om eraan te wennen...

De wedstrijdsecretariaten weten eigenlijk ook nog van niets, vanaf begin november gaan er in het hele land weer bijeenkomsten worden georganiseerd. En ik neem aan dat wij (wedstrijdsecretariaten) daar alles te weten komen!

Overigens ga ik er wel vanuit dat het vanaf 1 januari gaat gebeuren hoor.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:30

3 november ga ik naar een bijeenkomst (regio Utrecht) dus dan zullen we het wel horen.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:39

Talishe schreef:
3 november ga ik naar een bijeenkomst (regio Utrecht) dus dan zullen we het wel horen.

Hoe weet je van die bijeenkomst?! En gaat die specifiek over dit onderwerp?! Dat zou wel apart zijn, want het is nog niet eens goedgekeurd en de bijeenkomsten worden dan al wel georganiseerd?!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:45

Zoals gezegd gaan de coupons sowieso wel verdwijnen. Is het alleen nog de vraag of het inderdaad per 1 januari is. Dus die bijeenkomsten moeten er toch komen.
Overigens vinden ze allemaal pas plaats na de ledenvergadering. Dus kan het absoluut geen kwaad.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:47

Aha ok.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:58

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:00

Ah, 8 november dus voor ons!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:11

8 november ga ik ook heen. Stond in de nieuwsbrief van de KNHS dat het ook hierover zal gaan. Maar persoonlijk vind ik het wel kortdag voor de secretariaten. Wij hebben 14 januari een wedstrijd, vrees dat het een puinhoop wordt. Zie er best tegenop. Maar goed we zien wel. Als het straks eenmaal loopt, zal het vast wel een verbetering zijn. Maar voor secretariaten wel veel meer werk en kosten.