Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:22

Euh, deze proef is SPIEGELBEELD. Dat is iets anders dan een passage doen waar edward een uitgestrekte draf reed ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:24

Marjoow schreef:
Euh, deze proef is SPIEGELBEELD. Dat is iets anders dan een passage doen waar edward een uitgestrekte draf reed ;)

Als jij rechtsaf gaat waar jouw TomTom (als je die hebt natuurlijk) zegt dat je linksaf moet gaan, kan het zomaar zijn dat je ineens heel veel mensen tegenkomt die naar jou seinen :)* Dus ik zou zeggen, linksaf of rechtsaf is een verschil dat grote consequenties kan hebben :+

Marjo

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:28

paasei ik ga hier niet eens in verder. Iets in spiegelbeeld doen, wat in dit geval zo is, vind ik gelijk aan kopieren. Je verandert kleine dingetjes maar de proef blijft hetzelfde.

Verder ga ik niet met jou in discussie. De weg vinden in een stad is toch echt iets anders dan een kur op muziek rijden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:31

Marjoow schreef:
paasei ik ga hier niet eens in verder. Iets in spiegelbeeld doen, wat in dit geval zo is, vind ik gelijk aan kopieren. Je verandert kleine dingetjes maar de proef blijft hetzelfde.

Verder ga ik niet met jou in discussie. De weg vinden in een stad is toch echt iets anders dan een kur op muziek rijden.

Logisch dat de proef hetzelfde blijft, want de basale elementen blijven hetzelfde. Die zijn namelijk vereist :)*

En paasei? Vond je dat nou echt nodig?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:31

FlyAway schreef:
Marjoow schreef:

Logisch dat de proef hetzelfde blijft, want de basale elementen blijven hetzelfde. Die zijn namelijk vereist :)*

*zucht*

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:35

Je zou denken dat sommigen hier betaald krijgen voor de PR van Rath.. :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:36

Lovely schreef:
Oke, nog een keer over die kur. Die is dus niet hetzelfde, maar juist het tegenovergestelde, overal waar Gal links ging, gaat Rath rechts en andersom. Dus hoezo?

Jij bent toch ook geen ander mens als je in de spiegel kijkt?
Linksom of rechtsom, het maakt geen barst uit. Het gaat erom dat de lijntjes precies hetzelfde zijn, in de gelijke volgorde als bij Edward. Die lijntjes zijn getraind en bevestigd. Voor zover een paard denkt, zal die denken in de zin van "nu zoveel pasjes passage, dan gestrekte draf.. enzovoorts". Maar niet hé ik ga nu naar links in plaats van rechts.

Nu snap ik overigens best dat ons Mathje niet met een geheel nieuwe en originele kuur op de proppen komt zetten. Aan alles wat ik tot nu toe van hem heb mogen zien is het - voor mij althans - volsterkt duidelijk dat de jongeman nog erg worstelt met dit paard. De aansluiting tusen de twee is nog ver te zoeken en ik heb twijfels of die er ooit op hetzelfde niveau als bij Edward zal komen. Het is dan ook wel een beetje logisch dat als het één nog niet klopt, je je nog niet aan een heel ander project gaat wagen. Maar ja.. wees dan open en eerlijk en meldt dan niet dat je een geweldige surprise met meesterlijke muziek voorbereidt hebt.. da's zo dom.
Ik denk dat deze laatste ontwikkeling onze jonge vriend geen goed zal doen, de smoezen zijn ooit een keer op. En de dressuur-minnende wereld krijgt er genoeg van mee om de 'gunfactor' langzamerhand te laten slinken. En dan komt vanzlf het eerlijke, objectieve oordeel vanzelf wel om de hoek kijken.

Anoniem

Marjoow schreef:

Nou, voor sommige mensen zouden pijlen in de baan en hier en daar een stoplicht best heel handig zijn. Je zag het aan Salinero ook altijd bij het groeten dat hij dacht dat het al groen was.

En dan nog eens er is voor de meeste onderdelen maar een beperkt aantal manieren om ze te rijden. Dat iedereen de series over de diagonalen rijdt is geen na-aperij en ook geen toeval :)* .

Jannepauli, ik zie een eerlijk en objectief oordeel graag tegemoet :). Vooralsnog heb ik er nog niet een gezien, komt doordat we hier met paardenlui te maken hebben denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Martine_R schreef:

Joh, ik kreeg juist het idee dat sommigen hier betaald krijgen voor het met de loep zoeken naar fouten bij Rath en het zoveel mogelijk afkraken van Rath.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:37

Ja, precies Martine_R, iedere keer die aandacht voor hem met dit soort verhalen is hele goede PR voor hem.

Anoniem

FlyAway schreef:
Marjoow schreef:

Je kunt Rath nu wel verdedigen, maar hij heeft zelf al toegegeven dat hij de proef gewoon gekopiëerd heeft hoor _O-

Citaat:
"De küren zijn inderdaad vrijwel gelijk", bevestigt Matthias Alexander Rath in een reactie op alle commotie. "Iedereen weet hoe lang het duurt om een kür te ontwikkelen en die tijd hadden we niet. Voor het CHIO in Aken zullen we natuurljk aan de choreografie werken." Bondstrainer Holger Schmezer zegt dat hij hiervan wist. "Het is niet verboden. Er was nu geen tijd iets anders te oefenen."

http://www.horses.nl

Dus ik snap niet helemaal wat je nou eigenlijk wilt bereiken. No offence, maar het is me echt niet duidelijk.

Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij. Tijdgebrek vind ik weer zo'n loos excuus, in een paar dagen tijd (minder zelfs) heb je al een proef geschreven... Maar ja. Wat doe je eraan.

JessicaD88

Martine_R schreef:

Hahahahaha _O- Inderdaad!

Marjo

Jannepauli schreef:
Lovely schreef:
Oke, nog een keer over die kur. Die is dus niet hetzelfde, maar juist het tegenovergestelde, overal waar Gal links ging, gaat Rath rechts en andersom. Dus hoezo?

Jij bent toch ook geen ander mens als je in de spiegel kijkt?
Linksom of rechtsom, het maakt geen barst uit. Het gaat erom dat de lijntjes precies hetzelfde zijn, in de gelijke volgorde als bij Edward. Die lijntjes zijn getraind en bevestigd. Voor zover een paard denkt, zal die denken in de zin van "nu zoveel pasjes passage, dan gestrekte draf.. enzovoorts". Maar niet hé ik ga nu naar links in plaats van rechts.

Nu snap ik overigens best dat ons Mathje niet met een geheel nieuwe en originele kuur op de proppen komt zetten. Aan alles wat ik tot nu toe van hem heb mogen zien is het - voor mij althans - volsterkt duidelijk dat de jongeman nog erg worstelt met dit paard. De aansluiting tusen de twee is nog ver te zoeken en ik heb twijfels of die er ooit op hetzelfde niveau als bij Edward zal komen. Het is dan ook wel een beetje logisch dat als het één nog niet klopt, je je nog niet aan een heel ander project gaat wagen. Maar ja.. wees dan open en eerlijk en meldt dan niet dat je een geweldige surprise met meesterlijke muziek voorbereidt hebt.. da's zo dom.
Ik denk dat deze laatste ontwikkeling onze jonge vriend geen goed zal doen, de smoezen zijn ooit een keer op. En de dressuur-minnende wereld krijgt er genoeg van mee om de 'gunfactor' langzamerhand te laten slinken. En dan komt vanzlf het eerlijke, objectieve oordeel vanzelf wel om de hoek kijken.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:40

Bizzybijtje schreef:
Je kunt Rath nu wel verdedigen, maar hij heeft zelf al toegegeven dat hij de proef gewoon gekopiëerd heeft hoor _O-

Dus ik snap niet helemaal wat je nou eigenlijk wilt bereiken. No offence, maar het is me echt niet duidelijk.

Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij. Tijdgebrek vind ik weer zo'n loos excuus, in een paar dagen tijd (minder zelfs) heb je al een proef geschreven... Maar ja. Wat doe je eraan.

Kun je mij laten zien waar ik Rath verdedig? Ik bestrijd alleen dat het een kopie is, want volgens de definitie van : kopie: is het geen kopie namelijk ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:40

FlyAway schreef:
Bizzybijtje schreef:

Kun je mij laten zien waar ik Rath verdedig? Ik bestrijd alleen dat het een kopie is, want volgens de definitie van : kopie: is het geen kopie namelijk ;)

Waarom val je mij dan zo aan? Ik zeg nergens dat het een kopie is, het is bijna gelijk aan een kopie.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:41

ThePast03 schreef:
Martine_R schreef:

Joh, ik kreeg juist het idee dat sommigen hier betaald krijgen voor het met de loep zoeken naar fouten bij Rath en het zoveel mogelijk afkraken van Rath.

Nee joh, dat doen wij gratis en voor niets :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:42

Bizzybijtje schreef:
Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij.

Hoho, eerlijk gekocht he, voor boelveel centjes.

En als jij een kur weet te schrijven op dit niveau die anders is dan al die andere, dan zie ik die ook graag tegemoet.

Dus ik wacht op:
1. eerlijk en objectief oordeel van de Nederlandse stomende kookketel over Matthias Rath en Totilas en
2. originele kur door Bizzybijtje. En let op: NIET beginnen met een schuine lijn of appuyement in passage!! Kijk ook een beetje uit met die diagonalen en de zigzag :).

Anoniem

Dat vatte ik op als verdedigen, mijn excuses :)
Nee, het is geen letterlijke kopie, maar een 'spiegelbeeldkopie' zodat het wat minder op zou vallen.

JessicaD88

Ik snap sommige mensen niet :S:S:S Je rijdt precies dezelfde proef, maar dan in spiegelbeeld, Rath zegt zelfs dat t dezelfde proef is. En dan zijn er nóg mensen die beweren dat het geen kopieeren is??? Hoe is het mogelijk.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:44

Lovely schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij.

Hoho, eerlijk gekocht he, voor boelveel centjes.

En als jij een kur weet te schrijven op dit niveau die anders is dan al die andere, dan zie ik die ook graag tegemoet.

Dus ik wacht op:
1. eerlijk en objectief oordeel van de Nederlandse stomende kookketel over Matthias Rath en Totilas en
2. originele kur door Bizzybijtje. En let op: NIET beginnen met een schuine lijn of appuyement in passage!! Kijk ook een beetje uit met die diagonalen en de zigzag :).

_O- Ik hoor niet bij die ketel, heb over het algemeen al wat tegen wedstrijden op dat niveau op zich :))
Enneh, er is verschil tussen niet origineel zijn en letterlijk een proef kopiëren.

Iets volwassener reageren is ook wel op zijn plaats.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:46

Het gaat om de opbouw van de proef, en om daar zo de muziek bij te plaatsen dat het een eenheid is tussen paard-ruiter-muziek.

Zo zijn er duizenden mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:47

Volwassener reageren? Dus je beweert dat je zo even een proef kan schrijven en als je dat dan mag doen, dan ineens niet meer? Misschien moet je een beetje meer achter je eigen punten gaan staan :).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:48

Lovely schreef:
Volwassener reageren? Dus je beweert dat je zo even een proef kan schrijven en als je dat dan mag doen, dan ineens niet meer? Misschien moet je een beetje meer achter je eigen punten gaan staan :).

Hij had ook gewoon een kur van ZICHZELF kunnen gebruiken, en die in spiegelbeeld opvoeren. Dan zal er een stuk minder commotie zijn ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:49

Lovely schreef:

Misschien moet jij niet verkeerd lezen _O- Gebrek aan argumenten?
Heb toch genoeg ervaring met het maken van kürmuziek/choreografie om te weten dat ruiters dat heel vlot in elkaar kunnen zetten. Dus waar jij ziet staan dat ik de proef gaat schrijven, weet ik ook niet.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:50

Worden Toot z'n spieren aan de andere kant ook getraind ;-)