Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjoow schreef:Euh, deze proef is SPIEGELBEELD. Dat is iets anders dan een passage doen waar edward een uitgestrekte draf reed
Marjoow schreef:paasei ik ga hier niet eens in verder. Iets in spiegelbeeld doen, wat in dit geval zo is, vind ik gelijk aan kopieren. Je verandert kleine dingetjes maar de proef blijft hetzelfde.
Verder ga ik niet met jou in discussie. De weg vinden in een stad is toch echt iets anders dan een kur op muziek rijden.
FlyAway schreef:Marjoow schreef:paasei ik ga hier niet eens in verder. Iets in spiegelbeeld doen, wat in dit geval zo is, vind ik gelijk aan kopieren. Je verandert kleine dingetjes maar de proef blijft hetzelfde.
Verder ga ik niet met jou in discussie. De weg vinden in een stad is toch echt iets anders dan een kur op muziek rijden.
Logisch dat de proef hetzelfde blijft, want de basale elementen blijven hetzelfde. Die zijn namelijk vereist![]()
En paasei? Vond je dat nou echt nodig?
Lovely schreef:Oke, nog een keer over die kur. Die is dus niet hetzelfde, maar juist het tegenovergestelde, overal waar Gal links ging, gaat Rath rechts en andersom. Dus hoezo?
Marjoow schreef:paasei ik ga hier niet eens in verder. Iets in spiegelbeeld doen, wat in dit geval zo is, vind ik gelijk aan kopieren. Je verandert kleine dingetjes maar de proef blijft hetzelfde.
FlyAway schreef:Marjoow schreef:paasei ik ga hier niet eens in verder. Iets in spiegelbeeld doen, wat in dit geval zo is, vind ik gelijk aan kopieren. Je verandert kleine dingetjes maar de proef blijft hetzelfde.
Logisch dat de proef hetzelfde blijft, want de basale elementen blijven hetzelfde. Die zijn namelijk vereist![]()
En paasei? Vond je dat nou echt nodig?
Citaat:"De küren zijn inderdaad vrijwel gelijk", bevestigt Matthias Alexander Rath in een reactie op alle commotie. "Iedereen weet hoe lang het duurt om een kür te ontwikkelen en die tijd hadden we niet. Voor het CHIO in Aken zullen we natuurljk aan de choreografie werken." Bondstrainer Holger Schmezer zegt dat hij hiervan wist. "Het is niet verboden. Er was nu geen tijd iets anders te oefenen."
Jannepauli schreef:Lovely schreef:Oke, nog een keer over die kur. Die is dus niet hetzelfde, maar juist het tegenovergestelde, overal waar Gal links ging, gaat Rath rechts en andersom. Dus hoezo?
Jij bent toch ook geen ander mens als je in de spiegel kijkt?
Linksom of rechtsom, het maakt geen barst uit. Het gaat erom dat de lijntjes precies hetzelfde zijn, in de gelijke volgorde als bij Edward. Die lijntjes zijn getraind en bevestigd. Voor zover een paard denkt, zal die denken in de zin van "nu zoveel pasjes passage, dan gestrekte draf.. enzovoorts". Maar niet hé ik ga nu naar links in plaats van rechts.
Nu snap ik overigens best dat ons Mathje niet met een geheel nieuwe en originele kuur op de proppen komt zetten. Aan alles wat ik tot nu toe van hem heb mogen zien is het - voor mij althans - volsterkt duidelijk dat de jongeman nog erg worstelt met dit paard. De aansluiting tusen de twee is nog ver te zoeken en ik heb twijfels of die er ooit op hetzelfde niveau als bij Edward zal komen. Het is dan ook wel een beetje logisch dat als het één nog niet klopt, je je nog niet aan een heel ander project gaat wagen. Maar ja.. wees dan open en eerlijk en meldt dan niet dat je een geweldige surprise met meesterlijke muziek voorbereidt hebt.. da's zo dom.
Ik denk dat deze laatste ontwikkeling onze jonge vriend geen goed zal doen, de smoezen zijn ooit een keer op. En de dressuur-minnende wereld krijgt er genoeg van mee om de 'gunfactor' langzamerhand te laten slinken. En dan komt vanzlf het eerlijke, objectieve oordeel vanzelf wel om de hoek kijken.
Bizzybijtje schreef:Je kunt Rath nu wel verdedigen, maar hij heeft zelf al toegegeven dat hij de proef gewoon gekopiëerd heeft hoor![]()
Dus ik snap niet helemaal wat je nou eigenlijk wilt bereiken. No offence, maar het is me echt niet duidelijk.
Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij. Tijdgebrek vind ik weer zo'n loos excuus, in een paar dagen tijd (minder zelfs) heb je al een proef geschreven... Maar ja. Wat doe je eraan.
FlyAway schreef:Bizzybijtje schreef:Je kunt Rath nu wel verdedigen, maar hij heeft zelf al toegegeven dat hij de proef gewoon gekopiëerd heeft hoor![]()
Dus ik snap niet helemaal wat je nou eigenlijk wilt bereiken. No offence, maar het is me echt niet duidelijk.
Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij. Tijdgebrek vind ik weer zo'n loos excuus, in een paar dagen tijd (minder zelfs) heb je al een proef geschreven... Maar ja. Wat doe je eraan.
Kun je mij laten zien waar ik Rath verdedig? Ik bestrijd alleen dat het een kopie is, want volgens de definitie van : kopie: is het geen kopie namelijk
ThePast03 schreef:Martine_R schreef:Je zou denken dat sommigen hier betaald krijgen voor de PR van Rath..
Joh, ik kreeg juist het idee dat sommigen hier betaald krijgen voor het met de loep zoeken naar fouten bij Rath en het zoveel mogelijk afkraken van Rath.
Bizzybijtje schreef:Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij.
Lovely schreef:Bizzybijtje schreef:Ik vind het zelf jammer dat hij niet de moeite heeft genomen een eigen proef te schrijven, eerst het paard 'jatten' en vervolgens ook nog de proef erbij.
Hoho, eerlijk gekocht he, voor boelveel centjes.
En als jij een kur weet te schrijven op dit niveau die anders is dan al die andere, dan zie ik die ook graag tegemoet.
Dus ik wacht op:
1. eerlijk en objectief oordeel van de Nederlandse stomende kookketel over Matthias Rath en Totilas en
2. originele kur door Bizzybijtje. En let op: NIET beginnen met een schuine lijn of appuyement in passage!! Kijk ook een beetje uit met die diagonalen en de zigzag.
Lovely schreef:Volwassener reageren? Dus je beweert dat je zo even een proef kan schrijven en als je dat dan mag doen, dan ineens niet meer? Misschien moet je een beetje meer achter je eigen punten gaan staan.
Lovely schreef:Volwassener reageren? Dus je beweert dat je zo even een proef kan schrijven en als je dat dan mag doen, dan ineens niet meer? Misschien moet je een beetje meer achter je eigen punten gaan staan.