[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:00

Leuke vergelijking AD! 7 juni is ook al snel :D
DG, crossen is ook leuk! Wij staan nog even bloot, maar volgende maand krijgen ze inderdaad ook hier weer ijzers met gaten. Filmpje ziet er goed uit!
Ziet er toch niet verkeerd uit Noukie! Ik snap de voorzichtigheid ook wel een beetje, ik mag eigenlijk niet nog een keer hersenschudding oplopen %)

De rest ga ik nog even doorlezen, jullie gingen weer hard!

DreamGuide schreef:
Nimber schreef:
Dg kan het niet aan je zadel liggen?
Als je eens een keertje met je springzadel dressuur rijd?

Heb ik inderdaad een keertje geprobeerd, en toen was ze vooral erg beledigd dat we niet gingen springen. :')

Dit probleem heeft mijn merrie dus ook _O-

Wij mogen eindelijk weer les krijgen, dus donderdag begint bootcamp! Ik heb er zo veel zin in, want zonder een extra paar ogen vind ik het wel lastig om sommige dingen correct te krijgen. Ook mogen we weer gaan springen, dus ik zal de gordel vast omdoen voordat mijn kleine raket ontploft haha.
Mijn coach is trouwens ook in verwachting en uitgeteld begin September, dus ik weet niet precies hoe lang zij nog door blijft rijden. Zodra het niet meer gaat zullen mijn vriendin en ik de zware taak uitvoeren om haar paarden in beweging te houden O:)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:40

Best veel meiden uit dit topic die springen. Ik vind het super stoer ben zelf daarin best een angsthaas. Zeker met die vaste crosshindernissen, bedoel, die geven echt niet mee ofzo... :')

Henkie is zo onbetrouwbaar, daar spring ik echt niet mee maar met die ander durf ik nog wel ene heel klein sprongetje aan. Mijn huidige springzadel past alleen niet dus moet een andere hebben.
Wat voor springzadels hebben jullie zoal?

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:48

Springen ja super leuk en stoer. Maar douwe is al onhandig met een takje op bospad dus dat is geen optie. Ik ben ook bang om te vallen tegenwoordig dus ik kijk vol enthousiasme naar andere.
Koffers aan het pakken voor weekend Ameland. En net belde het UMC dat ik woensdag terecht kan voor behandeling zo blij en opgelucht.

Wens jullie allemaal een mooie Hemelvaart en geniet van het mooie weer.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:59

Oeh, ik volg AD! Leuk :). 7 juni schiet al op.

Wat voor bootcamp is het SW?

Mella, voor Syl heb ik een hulsebos en vanavond ga ik een seabis met verwisselbare boom voor Juul ophalen.

Wat fijn dat je toch nog terecht kan Laura! Heerlijk een weekend Ameland!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:08

mellamoshan schreef:
Best veel meiden uit dit topic die springen. Ik vind het super stoer ben zelf daarin best een angsthaas. Zeker met die vaste crosshindernissen, bedoel, die geven echt niet mee ofzo... :')

Henkie is zo onbetrouwbaar, daar spring ik echt niet mee maar met die ander durf ik nog wel ene heel klein sprongetje aan. Mijn huidige springzadel past alleen niet dus moet een andere hebben.
Wat voor springzadels hebben jullie zoal?

Dat klopt, alhoewel ik mijn laatste "cross ongeluk" had omdat mijn merrie tussen de hindernissen door afgeleid was en een faceplant maakte. Die hindernissen zijn dus niet zo gevaarlijk als het stukje gras ertussen :+

Ik heb net zoals voor dressuur ook een Prestige springzadel (X-Breath model). Ik vind deze zadels prettig liggen en relatief betaalbaar. Ze zijn bij wel beide wol gevuld, synthetisch heb ik het niet zo op.

xemmafalcon schreef:
Wat voor bootcamp is het SW?

Voor mijn eigen merrie voornamelijk weer terug in het oude les schema, maar de komende 2 weken moet ik wat extra paarden bijrijden. Een aantal oudere dames hebben hun paarden 2 maanden vakantie gegeven, dus moeten wij ze even in het gareel krijgen voordat ze er zelf weer op gaan. Hetzelfde geld voor een paar manege paarden die hier zijn voor 2 weekend bijscholen. Alhoewel het erg leuk is ben ik het niet meer gewend om 4 paarden per dag te rijden :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:00

SW fijn! Eindelijk weer aan de bootcamp.

Emma voor ice wel, sprong en reed ik sgw met alle paarden maar na t laatste paard was ik er klaar mee. Balkjes lopen als ze ingegraven zijn en dat is t.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:30

haha, DG, dat "er gewoon naartoe rijden" is nou precies mijn probleem :') Ik doe dat gewoon niet.. Ik ga voltes rijden of onbewust in mn zit remmen, of niet eens onbewust zeg ik ho _O-
Kim, ik vind die foto's nu ook weer hoog hoor, haha, echt.. Maar, ik kom opzich alweer aan 70/80cm en in een lijntje 'zelfs' 90. Stomme is dat ik het echt wel snap ofzo, maar mn hoofd heeft er een ander beeld bij.
Foto's zijn bij de voornruiters gemaakt trouwens, maar Laseur kom ik ook vaak :)

DG, jouw springfilm ziet er ook top uit!

Emma, ooooh, jouw travers verhaal klinkt zo bekend :+

AD: ik blijf het zeggen, maar als je ooit paarden gaat fokken houd ik me aanbevolen. Jij weet ook wel echt de combi's te maken! Ooh, ja, die nu jaarling is niet eens echt een naarling geworden, dat beloofd een hoop :D
En stiekem eens hoor.. Had ook wel de hoop dat ik B zou durven rijden. Want ik weet als ík het doe, paard loopt fluitend in de rondte

SW, lekker dat je weer kan gaan lessen! En vervelend dat je straks meer paarden mag rijden? Hele knappe ook? ;)

Mella, na de acties die ik van Henkie op film heb gezien snap ik dat springen een bruggetje te ver is. Ik ben nu mega verwend met een Erreplus zadel, hiervoor jaaaarenlang Stubben gehad tot ik net dat ene paard kocht waar die niet op paste en daarna Prestige. Vind dat ook fijne zadels en over het algemeen wel goed tweedehands te krijgen.

Laura, geniet van Ameland! Lekker even eruit! En alvast succes woensdag!

Wij hebben gister zo fijn getraind bij Diederik. Hij helpt me zo goed in terug naar simpel, normaal, ik geef de hulp en paard dient te reageren ipv dat ik al mijn handigheid er op los laat (onbewust vaak) om om een probleem heen te werken. En dan ineens valt alles op zn plek en is paardrijden eigenlijk bijna simpel :D Paard deed ook mega zn best again. Vanmiddag rondje bos, heeft hij wel verdiend (en onder de bomen is het lekker koel :))

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:43

@xemmafalcon, Volgens mij heb ik ze er begin mij onder laten slaan, maar ik doe meestal wel zo'n 8 á 9 weken met een set ijzers. Als ik niet cross laat ik haar achter altijd blootvoets, ze heeft ze daar niet persé nodig en zonder heeft ze meer grip. Nog even geduldig afwachten dus haha.

@SW, wauw wat gaaf dat je zoveel paarden van mensen mag rijden! Ik vind het rijden van meerdere paarden altijd ontzettend leerzaam, ik heb in het verleden ook wel wat bijrijdpaardjes/correctiepaardjes gehad en heb daar veel van geleerd.

@Mellamoshan, als je je niet fijn voelt bij springen zou ik het ook lekker niet doen. Ik spring ook echt niet zomaar op elk paard, Horonae is alleen heel betrouwbaar hierin dus dan durf ik het wel aan. Ik moest overigens echt even lachen om je opmerking over crosshindernissen, hahaha.
Ik spring met een Henri de Rivel. Durf zo gauw niet te zeggen welk type het precies is.

@Noukie, hahaha. Heel eerlijk, ik voel ook altijd de behoefte om af te remmen of 'ho' te zeggen voor hindernissen, maar ik heb inmiddels dusdanig vaak op mijn flikker gekregen van mijn instructeur dat ik het nu eindelijk af begin te leren.
Dat te 'handig' willen zijn met dressuur herken ik heel goed! Fijn dat een instructeur je dan toch zoveel duidelijkheid kan brengen.

Ik heb vandaag ook weer lekker gelest. Ik kreeg er al weken lang geen goede uitgestrekte draf meer uit, en nu een paar tips van mijn instructeur (en me flink uitlachen omdat ik er als een idioot op zit :') ) hielp erg goed en ze knalde weer naar voren vandaag. Trots baasje hierzo.

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 07:37

Noukie heerlijk zo een les!
Ik
Mag volgende week weer, nu al zin in haha.

DG fijn is dat zulke hulp, foto’s zien er goed uit.

Ik had eergisteren stukken die briljant goed voelen en dan weer stukken dat t weer helemaal in elkaar zakt. Beetje frustrerend. Gister waren ze naast de bak aan t klussen en was hij echt niet op mij aan t letten dus toen was ik heel snel klaar. Hij kon er niets aan doen, ze waren echt wel lomp bezig.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:18

Ice heeft vandaag mee gedaan aan een Corona proof concours! Voor het eerst z2 en met 214 was dat echt een super mooi debuut. Laatste lijntje met een 8 voor het uitstrekken en een 7,5 voor t verzamelen en groeten was echt tof.
Ik had eigenlijk door willen starten in t z1 maar na vanavond ga ik toch maar door en kilometers maken in t Z2. Volgende week starten de eerste officiële concoursen weer en meteen met 1 vereniging afgesproken dat ik er ga starten en de dag erna ga jureren.

Leuke was dat Herman zat te jureren en die was heel enthousiast. Hij had nog tijd over dus mocht mijn proef nogmaals rijden met een oortje in en toen kreeg ik per onderdeel live commentaar en tips. Super lief en fijn

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:37

Wat goed Kim! Dat geeft vertrouwen :)
En dan mag je ook volgende week nog lessen, wordt het nóg beter :D ik kan idd ook zo uitkijken naar les, heerlijk om met hulp van de kant verder te sleutelen.

DG ook goed bezig! Zie je wel, ook jullie kunnen uitstrekken. Fijn dat je instructeur je zo kan helpen.

Gister voor het eerst sinds de les weer gedressuurd en verschil was nog steeds te merken. Stuk scherper, gelijk twee goede wissels. Hij is alleen echt heel erg aan de smid toe die woensdag komt, dus komende dagen zal het weinig echt trainen zijn

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:36

Noukie: inderdaad hele knappe, al ben ik bang dat de Indoctro ruin mij een keer laat zandhappen :')
Fijn dat de les bij Diederik zo goed ging en als hij nog steeds scherp is de volgende rit gaat het helemaal goed komen!! Ik wens hem alvast een fijne pedicure toe haha

DG: leuke foto's, een echte krachtpatser!

Nimber: briljante korte stukjes worden vanzelf briljante lange stukken, maar ik snap goed dat het frustrerend kan zijn. Hoop dat het klussen nu voorbij is!
Toch ook een super Z2 debuut, mag je trots op zijn :D

Ik heb afgelopen weekend ook fijn gelest. Hard gewerkt aan de impuls in de galop appuyementen en daarna vanuit dat voorwaartse gevoel een paar fijne wissels gesprongen.
Twee weken terug sneeuwde het en afgelopen weeken was het ineens 30 graden… De paarden zijn nog helemaal niet uit de wintervacht, dus ik denk dat ik deze week er maar een aantal ga scheren. Aan het eind van de week wordt de gevoelstemperatuur 38 graden, dus dan is het niet eerlijk om ze als teddybeertjes rond te laten lopen… 2020 gaat echt lekker zo :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:47

Jemig SW wat een temperatuur verschillen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:04

Nimber schreef:
Jemig SW wat een temperatuur verschillen!

Dát! My God

Goed dat jouw les ook fijn ging SW!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:42

38 graden is toch echt net teveel van het goede haha.

Ik heb mezelf maar cadeautje gedaan...
Zo van, misschien kom ik ooit de ring nog in, dan heb ik een nieuw dekje haaha

Afbeelding
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:32

Ohhhhh die is moooooi. Sjiek Ivy

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:50

SW haha, het wordt dus ook een bootcamp voor jezelf, 4 paarden op een dag. Wel ontzettend leuk en leerzaam! Heb jij zelf een indoctro ruin? Het paard van mijn instructrice is ook een indoctro. Oef wat een temperatuur verschillen :oo

Noukie, super dat de les zo goed ging!

DG, mmm dat is inderdaad nog even afwachten. Ziet er goed uit die uitgestrekte draf!

Wat goed Nimber! Ik zeg lekker doortrainen naar het Z2 als ik het zo hoor.

Super mooi dekje Ivy! Cadeautjes voor jezelf zijn altijd goed O:)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:48

Mooi dekje Ivy!!

De Indoctro ruin is van mijn instructrice, maar die is in September uitgeteld, dus ze mag van haar man niet meer op "Explosief" rijden. Volgensmij wisten ze als veulen al wat voor een paard dat ging worden haha.

Mijn merrie en ik hebben allebei volgende week onze verjaardag, dus ik heb ook alvast een cadeautje gekocht. Al vond ze het zelf veeeel te warm om een borsttuig te passen :')

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:58

Grappig SW, de indoctro’s die ik direct ken zouden juist wat minder halfdood mogen zijn :') Maar dat wordt een pittige uitdaging voor je dus?
En die kop van je merrie _O- Arm dier. Maar het zal ook goed warm zijn als ik je zo hoor. Wel mooi borsttuig!

Wij hebben net weer lekker gelest bij de meester van stal thuis. Met vier schoenen eronder, ook fijn. Wissels waren zelfs sort of normaal vandaag. Ooit komen we er! :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:20

Je komt er zeker Noukie!

Hoe gaat het met iedereen?

Hier is de temperatuur inmiddels wat normaler, dus trainen we weer lekker door.
Ik heb ook alle paarden geschoren, dus mijn armen zijn voorlopig uit de running :')

Sinds dat wij binnekort toch geen wedstrijden hebben, heb ik mijn merrie voor de gein een kroontje gegeven. De stalbaas noemt haar toch altijd al de prinses uit de groep _O-

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:06

Sw leuk gedaan!
Zo week geleden alweer bijna voor behandeling in ziekenhuis geweest en nog even genieten van het pijnvrij zijn. Deze temperaturen trekt mijn douwtje niet dus of heel vroeg rijden of vrij. Door de droogte hem helaas op ijzers moeten zetten voetjes brokkelde maximaal af.
Einde van de zomer kijken we weer verder.
Hij schrok gelukkig nergens van en liep heel normaal weg ben benieuwd met rijden van de week of hij dan wat meer optilt of niet.

Geniet allemaal nog even van de zon en de terrasjes.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:10

SW leuk!

Ik heb vanavond mijn z2 debuut gemaakt. Mijn planning was km maken in het z1 maar beide keren dat ik gestart ben was het boven de 65% dus ik wilde graag de selecties rijden etc maar door de Corona besloten dat ik dan net zo goed die km in het z2 kon gaan maken.

Ik vond beide proeven niet zo best. Maar met 213,5 en 207,5 was het minder dramatisch als dat het voelde. Wel 4en en twee en afgewisseld met flink 7ens en 8en dus als ik dat nou wat meer voor elkaar krijg moet t wel goed komen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:04

Gefeliciteerd Kim! Dat klinkt als een meer dan prima start :D Voor jou heel fijn dat we weer mogen dus!

Laura, fijn dat je behandeling weer gewenst effect geeft. Snap wel dat Douwe met zn zwarte vacht het iets warm vindt nu. Gelukkig voor hem en alle natuur komen er weer koelere regen dagen aan.

Mooi detail SW! Hoe gaat het met je armen? :D

Hier van de week thuis weer eens een Z2 proefje gereden. Begint wel te komen, al moet ik zelf echt beter mn oefeningen rijden. Paard deed iig goed mee, dat was test 1 en die is geslaagd. Alleen die wissel van contra naar contra... Ik blijf erbij dat ze daar een eenvoudige moeten vragen _O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:14

Kim mooie scores! Volgens mij kan je met goed gevoel over naar z2.

Noukie stoer lekker grenzen aan het verleggen naar z2. Wissels contra naar contra denk ik nog maar even niet aan hahaha de gewone zijn soms uitdagend genoeg

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:39

Arme Douwe, hopelijk helpen de ijzers Laura!
Dat is toch nog steeds een redelijk geslaagd debuut Nimber. Zodra de foutjes gecorrigeerd worden zal je echt hele nette punten krijgen! :D
Noukie, mijn armen hebben ontslag ingediend :') Contra naar contra is ook wel erg gemeen, die hebben ze er hier ook inzitten. Mijn merrie vindt dat ook echt niet nodig :+

Ik heb gisteren met mijn merrie een springclinic gevolgd. Ontzettend leerzaam, maar ik kreeg wel weer op mijn donder dat ik niet te perfect hoef te rijden. Iets met micromanagement :=
Gelukkig ging ze het laatste rondje wel echt top rond. Ik hoop dat mijn vriend snel weer mee mag naar stal, want ik had wel graag beeldmateriaal gehad.