[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:24

Ga ik doen ook, vind wedstrijden altijd fun, maar gisteren ochtend toen echt alles kwijt was was ik er al helemaal klaar mee had beter toen al af kunnen zwaaien.

Maar nogmaals 1 positief puntje.. ging nu zonder ziljoen taktfouten de diagonaal over.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:44

Sjol, jammer zeg! Volgende keer toch aan je eigen gevoel vasthouden dan en idd gewoon in bed blijven liggen! En voor nu lekker terugdenken aan die diagonaal zonder tig taktfouten! :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:44

Leuk dat je weer bent gestart Samy! Wel jammer dat de punten tegen vielen, maar dat kan soms gebeuren met een jurysport.

En ergens wel een beetje herkenbaar Sjolvir. Twee weken geleden had ik hetzelfde en reed als een kip zonder kop rond. Pony wist ook niet wat ze met me aan moest. :')

Ik ben vandaag weer op pad geweest en mag opzich niet klagen. Ik voelde afgelopen week tijdens de training dat er iets niet helemaal lekker was, maar dacht dat het met rijden nog wel op te lossen viel. Nu bleef ze ook vandaag maar kantelen en doen en denken we dat ze gewoon ergens een haakje of iets anders scherps oid heeft. Morgen komt de tandarts, dus kunnen we het even laten checken.

Toch nog met twee wp naar huis gegaan, dus we zijn alweer over de helft in het L1 :D.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:17

Sjolvir, dat is niet fijn! Zoals hierboven gezegd werd ... volgende keer beter je gevoel volgen.
Wel handig dat de tandarts morgen komt, stond die al op de planning Chanelle?

Dat mijn punten tegen vielen vond ik niet zo erg hoor, vond het ook wel fijn om te weten waar ik sta nadat ik in december voor het laatst was gestart en daarbij zat het dicht bij een winstpunt. Nu hebben we weer punten om op te kunnen oefenen, al blijven dingen soms lastig (middendraf, middengalop ... pony gaat versnellen en niet verruimen ... ), maar we blijven het leuk vinden ;)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:38

Ja die stond toevallig al op de planning voor een ander pony, dus komt goed uit!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:22

Oei Sjolvir, niet leuk om ze een wedstrijd te rijden :(:)

Chanelle, gefeliciteerd met je punten!

Jones en ik hebben vandaag ook weer mooie punten gereden en mogen (twee maanden na ons debuut :o ) over naar de L1. Wie had dat gedacht van een ouwe taart op een westernpony :D .

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:38

Ik heb flink bijgelezen,maar zit op mobiel dus de helft alweer kwijt.

Voortaan gewoon afgroeten sjol,met zo'n rotgevoel beginnen en het dan nog bevestigd zien zou voor mij een voortijdig afgroeten waard zijn.

Verder iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten.
Ik ben met mijn rooie ook weer op pad geweest.
Deze x de confidence eq in de neus gesmeerd en ik moet zeggen:ik heb geen stress gevoeld!
Ze bleef alert en voorwaarts.Nog wel paar x een aanleunings foutje maar toch 194&196.
Volgende week weer op pad!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:40

Mooie punten Ambre!
Had je de confidence in je eigen neus gesmeerd? :+

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:40

Whaha!Zelf gelukkig niet nodig:zelfvertrouwen genoeg!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:41

Wat interessant Amber! Wat is het voor spul?
Gefeliciteerd met je punten natuurlijk!

Sammyooo ook! Knap hoor. :)
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 18-10-15 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:42

Haha! Ik ken wel mensen die het zouden kunnen gebruiken. Misschien iets voor Sjolvir de volgende keer?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:50

Mag ik jullie eens iets vragen?
Zowel mijn dochter (die ook op Jones rijdt en een stuk beter dan ik) als mij valt met het rijden van Jones op dat als hij een beetje strak en gespannen voelt voor het oog juist veel beter loopt.
Vandaag weer een mooi voorbeeld in de proeven. Ik was best tevreden over de eerste proef, de aanleuning voelde fijn en ik kon Jones goed rondsturen. Maar mijn dochter vond het niet goed en ik moest de tweede proef pittiger rijden. Dat heb ik dus gedaan maar voor mijn gevoel heb ik die proef een beetje verprutst. Jones was af en toe een beetje tegen de hand en ik kon er niet echt lekker aan rijden. Mijn dochter was wel tevreden. Toen ik de proefjes op film bekeek was Jones in de eerste proef een beetje traag, een beetje lang en mijn handen waren allesbehalve stil. De tweede proef zag er veel beter uit. Dat bleek ook uit de punten, in de eerste proef had ik 186 punten en in de tweede 192 en een derde plaats.
En dit gebeurt niet een keertje, maar tijdens de les is het ook zo. Als ik niet tevreden ben is mijn dochter het wel en vice versa. Dus eigenlijk moeten we blij zijn als hij niet fijn voelt, dat is toch gek???

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:23

Ik herken dat wel. Vaak gaan wij op zoek als ruiter naar ontspanning omdat dat voor ons het fijnste voelt. Het is alleen taak om in die ontspanning ook aanspanning te ontwikkelen. En omdat dat kracht kost zal het paard eerst strakker aanvoelen dan voorheen. Met de tijd moet dat wel beter worden en moet je ook losgelatenheid kunnen bewaren in die aanspanning.
Ik heb ook vaak hogere punten als meneer spanning heeft. Voor mijn gevoel ben ik dan meer bezig geweest met hem de baan rond krijgen dan dat ik aan rijden toe ben gekomen. Maar voor het beeld is het dan net wat flitsender, wat actiever.

Met andere woorden.. Oefenen oefenen oefenen. En onthoud maar dat wij als ruiters 9 vd 10 keer teveel willen doen en we juist meer reactie op minder willen hebben. :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:34

En is het dan zaak om vanuit die ontspanning verder te trainen, of juist vanuit de spanning? Of is dat niet zo eenvoudig te beantwoorden?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:58

Afwisselen Samyoo,proberen om je ontspanning vast te houden wanneer je meer aanspanning en actie vraagt.
Dus krijg je spanning dan weer af laten vloeien.
In de spanning doorrijden heeft ook geen nut,maar alleen slappe hap met een lange lage hals ook niet.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:00

Ik heb het eigenlijk juist een beetje andersom. Pony is een hittepetit en als ze in haar eigen tempo loopt is ze voor mij het makkelijkst te rijden, omdat ik dan alleen maar hoef te zitten en te gaan. Beeld ziet er dan ook goed uit, maar ze loopt dan gewoon echt nog teveel op de turbostand. Ben de laatste tijd dus heel veel bezig geweest om het tempo naar eigen hand te zetten, maar dan is het voor haar moeilijker en ontstaan er storingen.

Moet wel zeggen dat het ook erg verschilt per jury. Ik had er laatst een en die kwam na de prijsuitreiking naar me toe en zei van Goh, ik vond het zo leuk dat je die pony zo lekker pittig door de baan heen stuurde, en de ander die rekent het juist af. Ik moet een beetje een middenweg zien te vinden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:06

Tja dat is altijd een discussie punt inderdaad, wat wel en wat niet goed aanvoelt en wat de ander(jury) erin ziet...

Ik heb van het weekend een wedstrijd gereden om snel te vergeten :') Kreeg de opmerking op mn protocol pony loopt niet nagevelijk :+ Hmmm raar dat ik met die zelfde pony en afgaande op andere langs de kant niet anders reed als normaal en ik daar de vorige wedstrijd nog dik 2 winst mee reed(en zelfs zat te balen dat ik niet 1 puntje hoger had gereden om zo M1 te kunnen gaan starten :D )\
Maar goed de winstpunten pakkers waren diegene die paard met hun snuit tussen de voorbenen rijden dus ach geloof niet dat het me gegunt was dan...

Haha Do, volgende keer dan lekker afgroeten! Moet wel leuk blijven hoor!

En Sammyo gefelifiteerd met je hele nette punten en op naar de L1!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:47

Ik ben deze week heerlijk aan het boscrossen (voor bejaarden dan) op de veluwe.
Heerlijk.
Achterblijvende ponies worden door de meiden verzorgd en VIP was weer helemaal blij dat ook hij weer eens op de trailer mocht. Hij rende er bijna in.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:00

Heerlijk jury!Ik ga volgende week een weekendje met mijn zus naar de Cantharel.
Lekker rijden,eten en een wellness gebeuren er bij!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:28

Ohhhh, heerlijk lijkt me dat! Ik zou ook heel graag een keertje het bos in willen, maar is nu een beetje lastig te plannen met het weer. Daarnaast moet het sowieso in het weekend en dan ben ik vaak op wedstrijd, dus wordt denk ik in het voorjaar een keertje. :)

Heeft een van jullie enig idee waar je allemaal kunt crossen in de buurt van Nijmegen? Heb er zelf nog helemaal geen ervaring mee, maar pony is echt een springkanon en lijkt me leuk om een keer te doen. Moet dus ook allemaal niet te hoog en ingewikkeld zijn en is puur voor de fun om te oefenen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:12

Ook lekker ambre, ik ben alleen niet zo van hotels.
Zitten nu in een schattig huisje met paardenwei ernaast en op 100 meter de stallen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:32

Ook leuk,ik neem bv ook graag mijn honden mee.
Maar mijn zus is vd luxe,dus vandaar nu het hotel.
Niets dan goeds over gehoord,schijnt geweldig rijden te zijn en het eten top.
Maar wij gaan maar 1 nachtje,voor een week heb ik liever een eigen keukentje.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:46

Dankjewel ambre, ik ga het proberen!

chanelle, ik kan je niet helpen aan een adres in de buurt van Nijmegen.

Veel plezier jury, gelukkig is het redelijk weer!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:46

Lekker Jury en Amber!
Wij zijn toevallig vorige week met de club op kamp geweest naar de Veluwe!
Echt een aanrader: Human & horse hotel.
Is heel kleinschalig opgebouwd maar Super luxe voor paard en ruiter. Je slaapt boven de stallen in een hele degelijke hotelkamer. Ontbijtbuffet was inbegrepen! Er was een paddock voor de paarden en je was zo midden op de Veluwe. :D
Wij hebben een heerlijk weekendje gehad!

Crossen in Nijmegen weet ik ook niet.. Wij zitten in een andere hoek. Leuk dat je het wilt proberen! :)

Sammyoo, idd wat Amber zegt. Gewoon veel afwisselen. Je moet wel de grens blijven opzoeken maar doorrijden in die spanning heeft ook geen zin.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:35

Rob Jansen zit in de regio Nijmegen en is SGW instructeur en heeft een eigen baan. Misschien is dat wat.

Lekker op vakantie met paard. Dat staat ook op mijn lijstje. Hopelijk volgend jaar.