Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirjamalvaro schreef:Onder de 18 bij de pony's geen ervaring mee.
Merk gewoon groot verschil in jurering bij mijn paard of pony. Paard totaal niet L1 klaar eigenlijk op wedstrijd, doet geen enkele oefening, rijd winst. Pony doet juist alles keurig en krijgt geen winst.
Paard zou 10-20 punten minder mogen, pony juist meer.
En ja ik ben realistisch en kritisch op ons zelf.
melissa_93 schreef:Britt het mag niet zo zijn dat je geen startpas neemt omdat je bang bent dat jurys je niet willen zien. Zou niet mogen. Jureer zelf ook en vaak genoeg een fries of haflinger oid aan de bovenkant staan. Het gaat erom hoe jij jouw figuren rijd en hoe het paard voor elkaar is. En ja natuurlijk kan het zijn dat een goed dressuurpaard op de gangen een hoger punt haalt maar als jij de baisis fijn voor elkaar hebt en je oefeningen netjes rijd moet je zeker gewoon mee kunnen komen!
Marietjes klopt inderdaad. Je krijgt soms combi's in de ring waar je gemiddeld ook gewoon niet veel meer of minder dan een 6 op kwijt kunt.
Marietje hier geen ervaringen met die 2 merken. Had op mijn vorige paard een KM custom liggen en vond dat echt een heerlijk zadel, diepe zit en veel wrong. Die is mee verkocht met het paard, maar wil er straks als mn jonkie iets meer compleet is graag een zelfde weer als het past natuurlijk. Rij nu met een 2e hands hdr zadel, bevalt me ook prima maar niet zo fijn als me KM was.
Vorige paard was ook kort in de rug waardoor er weinig zadel waren die pasten, deze KM was ook wat korter.
Jammer Mirjam, maar zal je vast nog wel tegenkomen in het beleertopic.