[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:27

Dat is mijn mening, maar het lijkt me ook een feit ....

Ik ben een beetje aan het orienteren voor ander zadel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Brandt of Anatomica?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:43

mirjamalvaro schreef:
Onder de 18 bij de pony's geen ervaring mee.
Merk gewoon groot verschil in jurering bij mijn paard of pony. Paard totaal niet L1 klaar eigenlijk op wedstrijd, doet geen enkele oefening, rijd winst. Pony doet juist alles keurig en krijgt geen winst.
Paard zou 10-20 punten minder mogen, pony juist meer.
En ja ik ben realistisch en kritisch op ons zelf. :P

Beide een keer laten filmen en dat goed vergelijken, want als ik het zo lees rijd jij echt compleet andere wedstrijden en bij andere jury's dan die hier zitten; hier krijg je namelijk echt wel in 99% van de wedstrijden de punten die je verdiend.
Een die niet klaar is voor wedstrijd maar toevallig paard is, krijgt echt geen punten cadeau voor z'n stokmaat, en de pony te weinig omdat toevallig klein is. Natuurlijk kan het dat je een enkele keer een jury treft die zo kijkt, maar als dat 1x per jaar is, is dat veel denk ik.

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:02

Ik heb Brandt, al sinds vorige paard en wil niks anders meer ;)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:06

Die van mij is wat kort in de rug, dus de SB zou van Brandt wel geschikt moeten zijn.
Heb jij dat model?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:12

Ik heb bij beide paarden geen vast model gehad, maar juist onderdelen uit verschillende modellen samengevoegd. Vorige was kort in de rug en had schouders ver naar achter. Flow is niet echt kort, maarwel lastig qua singelplaats en breed en schouders die echt vrij moeten. Volgens mij had ik wel de SB kussens bij vorige :j
En dan ben ik zelf ook nog lastig :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:14

:D Dat is natuurlijk ook wel belangrijk, je moet er zelf ook fijn in kunnen zitten.

Hebben de zadels/modellen veel wrong?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:23

Kan je zelf kiezen haha, gedwongen zit, platte, ertussen in, veel wrong, weinig wrong. Ik heb op zich redelijk wat wrong, maar wordt niet vastgezet. Mijn been ligt er niet op, maar hij volgt de natuurlijke vorm van mijn been in zadel. Er zijn nog grotere wrongen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:28

Ik wil een beetje wat jij hebt :j Mijn huidige zadel heeft niet heel veel wrong, dat mis ik wel.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:56

Ik heb de anatomica cygnus marietje. Ben er dolblij mee! Vooral dat ik mijn been nu kan laten hangen en in de galop geen druk meer krijg op mijn knie vind ik erg fijn. Eerder kreeg ik in galop bij elke landing een tik op mijn knie en dat deed zeer aan mijn slechte heup. Daardoor stak ik mijn rechterbeen altijd af. Nu met de bovenbeenwrong hoeft dat niet meer. Merk echt veel verschil. Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:00

Dat ziet er ook heel fijn uit Keshia! Heeft dit model ook korte(re) kussens?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:34

Niet perse. Ze zijn er wel heb ik me laten vertellen door de zadelmaker. Ik kon voor deze kiezen met normale kussens. 17.5 inch. Of een 18 inch met korte kussens. Maar uiteindelijk een 17.5 inch genomen omdat die 2e hands op mijn pad kwam en ik toch van plan was de nodige kg's af te vallen. Dus dit was een goede stok achter de deur ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:48

Ik ga even uit het topic, iedereen nog heel veel succes op de wedstrijden. Kom sommige van jullie misschien wel weer eens tegen. :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:00

Doei Mirjam! tot de volgende keer :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:03

Britt het mag niet zo zijn dat je geen startpas neemt omdat je bang bent dat jurys je niet willen zien. Zou niet mogen. Jureer zelf ook en vaak genoeg een fries of haflinger oid aan de bovenkant staan. Het gaat erom hoe jij jouw figuren rijd en hoe het paard voor elkaar is. En ja natuurlijk kan het zijn dat een goed dressuurpaard op de gangen een hoger punt haalt maar als jij de baisis fijn voor elkaar hebt en je oefeningen netjes rijd moet je zeker gewoon mee kunnen komen!

Marietjes klopt inderdaad. Je krijgt soms combi's in de ring waar je gemiddeld ook gewoon niet veel meer of minder dan een 6 op kwijt kunt.

Marietje hier geen ervaringen met die 2 merken. Had op mijn vorige paard een KM custom liggen en vond dat echt een heerlijk zadel, diepe zit en veel wrong. Die is mee verkocht met het paard, maar wil er straks als mn jonkie iets meer compleet is graag een zelfde weer als het past natuurlijk. Rij nu met een 2e hands hdr zadel, bevalt me ook prima maar niet zo fijn als me KM was.
Vorige paard was ook kort in de rug waardoor er weinig zadel waren die pasten, deze KM was ook wat korter.

Jammer Mirjam, maar zal je vast nog wel tegenkomen in het beleertopic.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:10

melissa_93 schreef:
Britt het mag niet zo zijn dat je geen startpas neemt omdat je bang bent dat jurys je niet willen zien. Zou niet mogen. Jureer zelf ook en vaak genoeg een fries of haflinger oid aan de bovenkant staan. Het gaat erom hoe jij jouw figuren rijd en hoe het paard voor elkaar is. En ja natuurlijk kan het zijn dat een goed dressuurpaard op de gangen een hoger punt haalt maar als jij de baisis fijn voor elkaar hebt en je oefeningen netjes rijd moet je zeker gewoon mee kunnen komen!

Marietjes klopt inderdaad. Je krijgt soms combi's in de ring waar je gemiddeld ook gewoon niet veel meer of minder dan een 6 op kwijt kunt.

Marietje hier geen ervaringen met die 2 merken. Had op mijn vorige paard een KM custom liggen en vond dat echt een heerlijk zadel, diepe zit en veel wrong. Die is mee verkocht met het paard, maar wil er straks als mn jonkie iets meer compleet is graag een zelfde weer als het past natuurlijk. Rij nu met een 2e hands hdr zadel, bevalt me ook prima maar niet zo fijn als me KM was.
Vorige paard was ook kort in de rug waardoor er weinig zadel waren die pasten, deze KM was ook wat korter.

Jammer Mirjam, maar zal je vast nog wel tegenkomen in het beleertopic.

nja ik merk gewoon wel eens dat al zat ik met de bijrijdster van mn zus ( die toen met Calice wedstrijden deed en ik nog met Fayah) dat ik hogere punten reed terwijl zij over de gehele proeven gezien alles veel beter voor elkaar rijd.

of treffen wij dan soms die jury's die dat hebben?
tourlijk gaat het me niet tegen houden om een startpas aan te vragen, maar ik vind mezelf er nog niet klaar voor
misschien in het voorjaar.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:04

@ Keshia; ik mag van een stalgenoot een Anatomica proberen, volgens mij hetzelfde model als jij hebt.
Van een andere stalgenoot mag ik weer een Brandt proberen.
@ Mirjam; Jammer, waarom als ik vragen mag? Omdat we een ander inzicht hebben?
@ Brittjuh; Dat is zo lastig te vergelijken, dan zou je echt de filmpjes naast elkaar moeten leggen.
Vergelijk nooit met anderen, focus op jullie als combi. Ik weet zeker dat jullie straks prima mee kunnen komen! Lekker je startkaart aanvragen als je denkt dat je er klaar voor bent. :j

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:11

Vandaag is Fayah klinisch gekeurd en kwam door de keuring heen. Dat betekend dat Fayah verkocht is en we hebben haar meteen naar haar nieuwe plekje gebracht. Wat voelt dit dubbel zeg. Huilen lukt niet terwijl ik dat graag wil, maar het geeft me zo veel rust dat ze naar een goed plekje is. ook mag ik altijd langs komen, wat ik echt fijn vind! _/-\o_ _/-\o_

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:20

@ Brittjuh; Heel dubbel :(:) Maar het klinkt als een prima adres. Nu lekker met je andere paard aan de slag. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:06

Dubbel Britt maar wel fijn!
Dan denk ik dat ik gewoon toevallig een e-pony genaamd Fayah ben tegen gekomen op Facebook haha.

Vanavond weer les ter voorbereiding van mijn wedstrijd van volgende week. Gaat de afgelopen keren eigenlijk best wel weer goed en zijn nu voorzichtig naar de proeven toe aan het werken. Hoop dat ik de ontspanning in de ring vast kan houden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:47

@ Josien, leuk! heel veel succes alvast.
Lukt het al beter om de stukjes aanspanning met ontspanning uit te breiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:38

Gefeliciteerd Britt met de verkoop, dat is snel gegaan! Snap dat je er een dubbel gevoel over hebt, maar je hebt als ik het steeds las de juiste beslissing gemaakt!

Josien veel succes vanavond!

Mirjam het topic uit, jammer want we willen elkaar hier alleen maar helpen volgens mij.

Over de zadels kan ik niet mee praten, kom zelf elke keer weer terug bij euroriding.

Ik deze week zeer streng gelet op mijn eigen houding en handen laag, voel het echt in mijn eigen lijf maar verder wel heel erg fijn kunnen rijden deze week. Vandaag weer eens mijn andere beestje dus jonkie vrij en dan morgen generale voor de selectie zondag weer.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:46

@ Haike; Hoe gaat je andere paard, ben je die weer aan het opbouwen na de blessure?
Fijn van je jonkie!! Succes vast!

Hier gisteren pittige les gereden, hij wilde net niet helemaal loslaten in z'n lijf dus even daar alle aandacht aan besteedt. Aan het eind was hij weer heerlijk los door z'n lijf _/-\o_
Vandaag lekker vrij, morgen nog even rijden en dan mag hij zondag ook weer mee!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:55

Marietje Het is zeker een goed adres! en indd we gaan er nu met Calice tegen aan! als het leuk blijft met haar is mijn doel om van het voorjaar een startkaart aan te vragen.

Josien Zou best kunnen! Heel veel succes! en ontspanning bewaren vond ik ook altijd wel lastig _O- ik probeerde er maar van te genieten, dan lukt het vaak wel.

haike Het is veelte snel gegaan! maar het is indd beter zo. Heel veel succes van het weekend!

Marietje succes zondag

Ik ga zometeen Calice rijden, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:43

Fijn Marietje dan in de les zo aan kan werken! Verder dus een vergelijkbare planning als mij.

Eigen beestje gaat goed momenteel, gaat langzaam aan weer steeds fijner lopen, inderdaad aan opbouwen van blessure.

Britt mooie planning, nu goed aan elkaar gaan wennen en oefenen samen en dan in het voorjaar kijken hoe ver jullie er voor staan. Rijd ze zo!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:46

@ Britt; Veel plezier met rijden!

@ haike; Fijn dat je haar weer kan opbouwen. Wanneer is je planning weer de ring in te gaan? Of duurt dat nog wel even?

Ja, wij hebben hetzelfde weekend geloof ik. :D :+