[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:24

Hahahaha ivy dan pas ik weer in mijn oude garderobe hihi en die is nog best leuk.

Ja dat ongeduldige gevoel herken ik wel mijn Elias veulen(2 jaar) laat ook mooie dingen zien maar schofthoogte is nu al ruim 1.60m dus ik ga hem niet met 3 oppakken maar wacht nog even ( ga weer op handen zitten) gelukkig douwe om te rijden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:29

Ja ik heb dus niets noppes nada om te rijden en dan kriebelt het wel meer. Als Alejandro straks terug is en opgepakt mag worden komt mn geduld ook vast wel weer haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:20

Ik hoop dat hij straks weer helemaal gezond is en jullie weer samen kunnen genieten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:27

Lekker ook naar buiten DG! Die uitgestrekte draf zal vanzelf beter worden als ze achter weer een slag sterker is en meer kan gaan dragen. Wees juist maar blij dat ze iig achter goed meedoet :D Veel schakelen en kleine stukjes wegrijden vanuit een vlug achterbeen willen ook nog wel helpen.

Laura, lekker gereden dus vandaag. Wat een heerlijk weer he?!
Mijn moeder heeft nog niet online gestart. Laatst wel proeven geoefend, maar ze vindt doorzitten nog best lastig op m en dat heeft toch wel veel invloed op alles. Dus ze gaat komende tijd daar wat mee aan de slag en kijken of het beter wordt. Anders lekker accepteren dat het zo is, mag ook als je 66 bent! Gelukkig in dat geval heeft ze 4 punten in het M1 en mag ze nog L2, dus zei ik ook al: ga je toch lekker L2 genieten. Als dat makkelijker gaat ivm lichtrijden, lekker doen. Gaat erom dat het leuk is :j

Jeetje Peelie, wat je hoofd je dan onbewust kan 'aandoen' he? Vega scheelt ook he? Ik vul soms een tijdje zo'n calorie teller en ik schrik elke keer gewoon van de hoeveelheid calorieën in vlees. Nu eet ik t al niet dagelijks, maar het maakt wel dat ik nu nog een keer extra nadenk..
Lastig dat je zoekende bent qua instructie. Dat is zeker in deze tijd extra onhandig idd. Ik vind Nash in sportlook echt mega knap trouwens!

Ivy, inderdaad nog jeugdig ook! Maar ik heb hoop voor je. Mijn als 4,5 jarige gekocht, 163, net gecastreerd, en nu 169. Nu had die al wel veel body, maar mede daarom juist minder verwacht dat hij nog de hoogte in zou gaan.

Ik heb vanmiddag weer heerlijk geknutseld. Hij begint dat stukje fijn draven beter vol te houden en ik kan er nu ook een keer een volte 10m of S van hand veranderen in meepakken. Ik moet m nog wel steeds iets groot laten lopen voor meer afdruk, maar ook dat zal kwestie van tijd en doorontwikkelen zijn. Hij is natuurlijk ook gewoon gefokt om 1.40 te springen en vooral niet teveel te draven _O-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:00

Noukie mega respect voor je moeder! 66 en lekker rond rijden hoop dat dan ook nog te kunnen. 4 in m1 is ook super knap. Vooral doen waar je blij van word maar dat geldt voor iedereen en is niet leeftijd gebonden.

Jij ook lekker bezig geweest leuk he dat hij veelzijdig is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:16

mellamoshan heerlijk zo'n buitenritje!

Nimber toevallig een recent filmpje? Ben wel benieuwd naar hoe het er nu uitziet. Voor mijn gevoel gaan jullie zo hard! Al weet ik dat jullie van heel heel ver weg komen.

Noukie zie nog regelmatig wat beeldmateriaal van jullie voorbij komen, jullie gaan lekker vooruit zeg. Heel gaaf!
En je moeder blijft een stoer mens. :D

DreamGuide leuk dat je ons topic volgt! Veulentjes zijn ook zo leuk hihi. :D Al mis ik het rijden dan wel weer hoor.. Wat dat betreft ben ik jaloers op jullie.

Laura1982 hij 'doet' in ieder geval wat met wisselen, dat is positief!

Peelie ben benieuwd naar je filmpje van de proef. Knotten staan Nash super.

ivy_power89 nog niet druk om maken. Mijn nu 4 jarige is ook heel lang klein en guppy gebleven, maakte me echt zorgen of ik er wel op kon. Vorig jaar maart uit de opfok opgehaald, en in een jaar tijd is ze zó enorm veranderd en enorm veel body gekregen. Blijf hoop houden!

Net uit de opfok;
Afbeelding

Oktober;
Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:27

Laura1982, oh wat handig zeg dat je instructeur hem ook mee kan pakken dan! Die wissels komen vanzelf wel goed denk ik, gewoon blijven oefenen. :j

@Peelie, ik vind van die dikke knotten echt súpermooi. Wat gaaf dat jullie weer lekker aan de bak zijn, ben echt benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen!

@ivy_power89, Ik had je topic over je jonkie ook al gezien, ik denk echt dat daar in de hoogte nog wel een paar centimeters, en sowieso in de breedte nog een hoop bij gaat komen. Die van mij is van 3,5 tot 6 nog 10cm gegroeid, dus het kan echt wel!

@Noukie, Ja, vooral dat 'vlugge' is bij die van mij enorm lastig, ze is natuurlijk ook heel groot en lang en een tikkeltje flegmatiek haha. klinkt alsof jullie goed bezig zijn! En passage is toch ook een soort 'springen' op de plek? :+

@absque_dubio, ja als ik ooit dapper genoeg ben om te fokken dan doe ik dat ook denk ik met een draagmerrie haha, zou er echt van balen om een jaar lang stil te staan. Je jonkie ziet er echt heel goed uit, stoer ding!

Vandaag een lekker vrij dagje met Roné. Ik blijf maar dubben over wat nou de juiste aanpak is. Concreet gezien is ze gewoon traag. Zowel onder het zadel, als aan de hand. Ik mis zeker tijdens het rijden wel een beetje dat 'hete' om haar echt spectaculair te kunnen rijden.
Heb al bloed getrokken en een hele zwik experts om advies gevraagd, maar het begint er steeds meer op te lijken dat ze gewoon niet zo'n vlot type van zichzelf is. :')
Als iemand hier een gouden tip of een wondersupplement heeft waar mijn paard ineens heel vlot van wordt dan hoor ik het graag hahaha.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:34

Dg, die uitgestrekte kan ik je niet mee helpen. Vind het zelf een lastig iets ook. Henkie kan hem heel erg spectaculair, maar valt halverwege uit elkaar en valt op de voorhand. Is voor mij dan echt meeliften en overleven ipv rijden. :')
We knutselen verder...
Wb het flegmatieke herken ik zeker ook. Ik krijg hem wel heet en vlug met heel veel sluitwerk.

Nimber, super knap alsnog. Ondanks de "hulp" van de operatie, moet wel je hele eetpatroon om.

Zelfde geldt voor Peelie, echt heel knap! Hoop voor je dat je snel weer kan lessen.

Ivy, hier ook een 4 jarige zelfs eens gekocht welke echt klein was. Ikzelf dacht toen, zie wel of hij blijft of niet. Andere paard stond geblesseerd dus de insteek was; als ik maar iets te doen heb. Hij was toen 156 en nu 164. Dus er is zeker hoop en als hij straks gaat uitzwaren dan ziet hij er heel anders uit. Patience!

Ad, wat een knap dier!

Ik vanavond even heerlijk buitenritje gemaakt met easy op de bbp. Wat een rust op straat, heerlijk. Lekker door de bermen gegalopeerd, genieten!

Henkie gister gereden, op s&t want hij had een wondje van zijn andere bit/hoofdstel. Ik liep zelf altijd erg te pielen met die teugels, maar heb er andere aan gehangen en nu super fijn kunnen rijden. Hij is wat traag en vind in draf sluiten/kantelen en gaan zitten, heel moeilijk. Hij snapt dat gewoon niet zo goed terwijl hij in galop bijna op z'n kont gaat. Maar gister pakte hij toch een paar stukjes heel fijn op. Soms kan je zo blij zijn met je beesten hé! :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:45

DG, alejandro doet zowieso niet met zn benen zwaaien in de uitgestrekte draf. Daar scoren we nooit op. Hij vertrekt goed maar dan komt het fries in hem naar boven en dan gaat ie knieën trekken. Ik hobbel dan ook gewoon mee want tis niet uit te zitten....

Ik hoorde net van de fokker van zn moeder, dat mams op 3 jarige leeftijd net zo groot was als dat hij nu is. Dat geeft wel echt hoop haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:52

Mella héérlijk buiten gereden super fijn.
Soms kan een andere teugel al zoveel verschil maken. En henkie deed goed zijn best dat is genieten.

DG ja heel blij met instructie ze weet hoe hij voelt maar ook hoe het eruit ziet en he misleid.

DG hier mist hij ook wat snelheid. Wij maken hem nu beetje boos en sluiten dan wat meer dat als hij weg mag ook vertrekt. Soms is het ook combinatie van wel willen maar fysiek nog net niet kunnen. Achter sterker maken en soms ook gewoon bluffen en gas geven dan gaan ze voelen dat ze het wel kunnen. Blij zijn met 3 passen en uitbouwen. Vandaag ook gebluft in de les om het voorbeen er meer uit te krijgen maar wel op achter en los i aanleuning en rug. 1e keer 3 goede passen dat paar keer gedaan en kwijt geraakt onderweg weer opgepakt en blijven proberen en uiteindelijk 6 goede passen.
M power van naf heeft ons heel goed geholpen in spieropbouw maar toch ook net wat heter daardoor. Succes jullie kunnen het.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:24

@mellamoshan, begin het idee te krijgen dat bijna iedereen moeite heeft met die uitgestrekte draf, hahaha. Met mijn leasepaard had ik er nooit last van. :') Wel fijn om te horen dat je lekker hebt kunnen rijden met je S&T! Ik geef eerlijk toe dat ik in het begin ook enorm liep te klooien met die teugels, ik begin er nu pas een beetje handig mee te worden.

@ivy_power89, ja ik zit op een tuiger, dus dat knie-probleempje ken ik wel. Ik heb het er nu merendeels uitgereden, maar blijft toch altijd wel een dingetje want het zit voor geen meter.

@Laura1982, ik vind het momenteel moeilijk om te peilen of het een tekort aan kracht is, of dat het luiheid door de warmte is. Een paar maanden terug deed ze het nog prima namelijk. Boos/pissig worden doet die van mij niet, wat dat betreft is ze een hele slechte merrie hahaha.

Ik heb dat M power net opgezocht, maar ik vind 71 euro voor een bak toch wel erg duur voor een probeerseltje (met mijn studentenloon) :') . Ik zit nu een beetje te kijken naar NAF enerG of Pavo E-plus. Misschien het proberen waard. Aan de andere kant, heb al een keer bloed laten trekken door mijn dierenarts (die het belachelijk vond overigens, want 'ze ziet er zo goed uit') en daar kwamen perfecte waardes uit. Dus in principe geen tekorten... Lastig lastig.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:40

DG ik verander vaak t voer als ze zo aan gaan voelen. Tot het M kreeg Ice basis muslie. Nu dressuur plus van Mijten en ik vul het aan met 2x daags een halve schep Kentucky van Havens. Worden ze een stuk scherper van zonder te ontploffen. De bonte kreeg alleen de Kentucky.

Peelie lastig instructie zoektocht. Ik heb net 1,5 jaar zonder instructeur gezeten omdat ik niemand kon vinden die aansloot bij wat ik fijn vond. Oja kon ze wel vinden maar niet betalen.
Na 1,5 jaar Yorick gevonden en daar ben ik zo blij mee.

Uitzitten in de uitgestrekte draf is volgens mij nooit leuk. Alleen 1 van t werk die strekt voor een 9 en zit als een luie stoel. Hoe dan???

Echt recente filmpjes heb ik niet
https://youtu.be/0FsGK1et3i0
Dit was begin april.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:05

Oh wauw kim, wat ziet het er super makkelijk uit als jij zo door die oefeningen heen stuurt en ik vind je paard echt fijn bewegen.

Tikkie jaloers op de natuurlijke zweef en souplesse van ice. ;)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:52

Thanx Mella, heeft veel werk in gezeten omdat hij zo beroerd gereden was. Eenmaal daar doorheen bleek het gewoon een super fijn en leuk paard.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:40

ivy_power89 schreef:
Ik heb er echt respect voor dames!
Hier moet er 25 kg af maar het gaat met ups en downs.

Verder weinig te melden.
Alejandro staat zich rond te vreten en komt over 3 maanden naar huis. Ik heb nu een 3 jarige frieze merrie staan (van de mensen waar Alejandro nu staat, dan was mn box gevuld haha) en daar ben ik wat mee aan het rommelen.
Singel om, hoofdstel in, bijzet etc.

Mijn eigen 3 jarige is uit de opfok gekomen, gecastreerd en helaas voor nu te klein. Maar zo slungelig als wat dus daar ga ik het komende half jaar nog niets mee doen, behalve veel voeren, en manieren bij brengen. Dan hebben we een fijne basis als we na de zomer gaan longeren.

[ [url=m/JzCI5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou me nog niet te druk maken. Mijn Haf was met 3 jaar 1,46m hij is uitgegroeid tot 1.53m en hij was niet persee een laatbloeier.

ivy_power89 schreef:
Ja maar ik ben van het ongedulde type whahaha. Maar hij doet wel bijzondere dingen met zn benen. Galop mooi ruim, echt leuk draven. Maarja, die 1.58....

Ja per 5 kg is ook wel het beste.
Heb mezelf beloofd dat ik een compleet nieuwe outfit mag (en moet denk ik whahaha) als het gelukt is.

ze zeggen dat het ongeveer 5kg per kledingmaat is. Ik ben in de broeken inmiddels 4 maten kleiner :P\

Ik hoop dat Alejandro zometeen weer kan shinen :)

Noukie schreef:
Lekker ook naar buiten DG! Die uitgestrekte draf zal vanzelf beter worden als ze achter weer een slag sterker is en meer kan gaan dragen. Wees juist maar blij dat ze iig achter goed meedoet :D Veel schakelen en kleine stukjes wegrijden vanuit een vlug achterbeen willen ook nog wel helpen.

Laura, lekker gereden dus vandaag. Wat een heerlijk weer he?!
Mijn moeder heeft nog niet online gestart. Laatst wel proeven geoefend, maar ze vindt doorzitten nog best lastig op m en dat heeft toch wel veel invloed op alles. Dus ze gaat komende tijd daar wat mee aan de slag en kijken of het beter wordt. Anders lekker accepteren dat het zo is, mag ook als je 66 bent! Gelukkig in dat geval heeft ze 4 punten in het M1 en mag ze nog L2, dus zei ik ook al: ga je toch lekker L2 genieten. Als dat makkelijker gaat ivm lichtrijden, lekker doen. Gaat erom dat het leuk is :j

Jeetje Peelie, wat je hoofd je dan onbewust kan 'aandoen' he? Vega scheelt ook he? Ik vul soms een tijdje zo'n calorie teller en ik schrik elke keer gewoon van de hoeveelheid calorieën in vlees. Nu eet ik t al niet dagelijks, maar het maakt wel dat ik nu nog een keer extra nadenk..
Lastig dat je zoekende bent qua instructie. Dat is zeker in deze tijd extra onhandig idd. Ik vind Nash in sportlook echt mega knap trouwens!

Ivy, inderdaad nog jeugdig ook! Maar ik heb hoop voor je. Mijn als 4,5 jarige gekocht, 163, net gecastreerd, en nu 169. Nu had die al wel veel body, maar mede daarom juist minder verwacht dat hij nog de hoogte in zou gaan.

Ik heb vanmiddag weer heerlijk geknutseld. Hij begint dat stukje fijn draven beter vol te houden en ik kan er nu ook een keer een volte 10m of S van hand veranderen in meepakken. Ik moet m nog wel steeds iets groot laten lopen voor meer afdruk, maar ook dat zal kwestie van tijd en doorontwikkelen zijn. Hij is natuurlijk ook gewoon gefokt om 1.40 te springen en vooral niet teveel te draven _O-

zo zie je maar weer dat ze kunnen leren draven. In the end in een paard een paard, even heel plat gezegd.

absque_dubio schreef:
mellamoshan heerlijk zo'n buitenritje!

Nimber toevallig een recent filmpje? Ben wel benieuwd naar hoe het er nu uitziet. Voor mijn gevoel gaan jullie zo hard! Al weet ik dat jullie van heel heel ver weg komen.

Noukie zie nog regelmatig wat beeldmateriaal van jullie voorbij komen, jullie gaan lekker vooruit zeg. Heel gaaf!
En je moeder blijft een stoer mens. :D

DreamGuide leuk dat je ons topic volgt! Veulentjes zijn ook zo leuk hihi. :D Al mis ik het rijden dan wel weer hoor.. Wat dat betreft ben ik jaloers op jullie.

Laura1982 hij 'doet' in ieder geval wat met wisselen, dat is positief!

Peelie ben benieuwd naar je filmpje van de proef. Knotten staan Nash super.

ivy_power89 nog niet druk om maken. Mijn nu 4 jarige is ook heel lang klein en guppy gebleven, maakte me echt zorgen of ik er wel op kon. Vorig jaar maart uit de opfok opgehaald, en in een jaar tijd is ze zó enorm veranderd en enorm veel body gekregen. Blijf hoop houden!

Net uit de opfok;
[ [url=m/181oi0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oktober;
[ [url=m/UOFhim.jpg]Afbeelding[/url] ]

jou babypony is in korte tijd gewoon tank geworden :P

DreamGuide schreef:
Laura1982, oh wat handig zeg dat je instructeur hem ook mee kan pakken dan! Die wissels komen vanzelf wel goed denk ik, gewoon blijven oefenen. :j

@Peelie, ik vind van die dikke knotten echt súpermooi. Wat gaaf dat jullie weer lekker aan de bak zijn, ben echt benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen!

@ivy_power89, Ik had je topic over je jonkie ook al gezien, ik denk echt dat daar in de hoogte nog wel een paar centimeters, en sowieso in de breedte nog een hoop bij gaat komen. Die van mij is van 3,5 tot 6 nog 10cm gegroeid, dus het kan echt wel!

@Noukie, Ja, vooral dat 'vlugge' is bij die van mij enorm lastig, ze is natuurlijk ook heel groot en lang en een tikkeltje flegmatiek haha. klinkt alsof jullie goed bezig zijn! En passage is toch ook een soort 'springen' op de plek? :+

@absque_dubio, ja als ik ooit dapper genoeg ben om te fokken dan doe ik dat ook denk ik met een draagmerrie haha, zou er echt van balen om een jaar lang stil te staan. Je jonkie ziet er echt heel goed uit, stoer ding!

Vandaag een lekker vrij dagje met Roné. Ik blijf maar dubben over wat nou de juiste aanpak is. Concreet gezien is ze gewoon traag. Zowel onder het zadel, als aan de hand. Ik mis zeker tijdens het rijden wel een beetje dat 'hete' om haar echt spectaculair te kunnen rijden.
Heb al bloed getrokken en een hele zwik experts om advies gevraagd, maar het begint er steeds meer op te lijken dat ze gewoon niet zo'n vlot type van zichzelf is. :')
Als iemand hier een gouden tip of een wondersupplement heeft waar mijn paard ineens heel vlot van wordt dan hoor ik het graag hahaha.

veel kleine en korte stukjes schakelen en verzamelen, veel overgangen rijden en misschien iemand die vanaf de grond kan helpen met de achterbenen een beetje extra de activeren?

mellamoshan schreef:
Dg, die uitgestrekte kan ik je niet mee helpen. Vind het zelf een lastig iets ook. Henkie kan hem heel erg spectaculair, maar valt halverwege uit elkaar en valt op de voorhand. Is voor mij dan echt meeliften en overleven ipv rijden. :')
We knutselen verder...
Wb het flegmatieke herken ik zeker ook. Ik krijg hem wel heet en vlug met heel veel sluitwerk.

Nimber, super knap alsnog. Ondanks de "hulp" van de operatie, moet wel je hele eetpatroon om.

Zelfde geldt voor Peelie, echt heel knap! Hoop voor je dat je snel weer kan lessen.

Ivy, hier ook een 4 jarige zelfs eens gekocht welke echt klein was. Ikzelf dacht toen, zie wel of hij blijft of niet. Andere paard stond geblesseerd dus de insteek was; als ik maar iets te doen heb. Hij was toen 156 en nu 164. Dus er is zeker hoop en als hij straks gaat uitzwaren dan ziet hij er heel anders uit. Patience!

Ad, wat een knap dier!

Ik vanavond even heerlijk buitenritje gemaakt met easy op de bbp. Wat een rust op straat, heerlijk. Lekker door de bermen gegalopeerd, genieten!

Henkie gister gereden, op s&t want hij had een wondje van zijn andere bit/hoofdstel. Ik liep zelf altijd erg te pielen met die teugels, maar heb er andere aan gehangen en nu super fijn kunnen rijden. Hij is wat traag en vind in draf sluiten/kantelen en gaan zitten, heel moeilijk. Hij snapt dat gewoon niet zo goed terwijl hij in galop bijna op z'n kont gaat. Maar gister pakte hij toch een paar stukjes heel fijn op. Soms kan je zo blij zijn met je beesten hé! :D

fijn is dat als het kwartje dan ineens even lijkt te vallen! Super leuk.

Nimber schreef:
DG ik verander vaak t voer als ze zo aan gaan voelen. Tot het M kreeg Ice basis muslie. Nu dressuur plus van Mijten en ik vul het aan met 2x daags een halve schep Kentucky van Havens. Worden ze een stuk scherper van zonder te ontploffen. De bonte kreeg alleen de Kentucky.

Peelie lastig instructie zoektocht. Ik heb net 1,5 jaar zonder instructeur gezeten omdat ik niemand kon vinden die aansloot bij wat ik fijn vond. Oja kon ze wel vinden maar niet betalen.
Na 1,5 jaar Yorick gevonden en daar ben ik zo blij mee.

Uitzitten in de uitgestrekte draf is volgens mij nooit leuk. Alleen 1 van t werk die strekt voor een 9 en zit als een luie stoel. Hoe dan???

Echt recente filmpjes heb ik niet
https://youtu.be/0FsGK1et3i0
Dit was begin april.

Dat ziet er uit als een heel fijn paard <3

Ik heb het filmpje van mn geoefende proefje.

Ik durf het bijna niet te posten :')

Vooropgesteld dat we nog lang niet terug zijn op ons oude niveau. Hij is veel kracht verloren, dus we hebben wat om te trainen. Maar het gaat wel weer kriebelen om weer langzaam aan aan starten te denken.

de kwaliteit is jammer genoeg echt bagger. Maar het is beeldmateriaal B-)

en ja, op het einde was ik echt aan het prutsen :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:04

Stoer peelie, ik kan t alleen van ver weg zien maar mooi toch dat je zo kan oefenen.

Noukie ik denk dat je aan t draf deel t meeste kan verbeteren. Als ze maar goed stappen en goed galopperen.

Ivy ik hoop dat hij goed gaat herstellen. Vind het zo een machtig stoer paard.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:13

Ohh Nimber ik ben echt jaloers, kan je mijn pony (en mij) ook niet eventjes zo trainen. :+
Wat een heerlijk beeld, het ziet er zo onwijs 'simpel' uit. Knap dat je het er zo uit kan laten zien, terwijl we hier allemaal weten hoe moeilijk het is!

DreamGuide een jaar lang stilstaan is overdreven hoor. Mijn merrie is nu drachtig van haar 4e veulentje, we hebben 1 jaar overgeslagen na het 1e veulen en verder 'doorgefokt'. En ik heb tussendoor nog best leuk kunnen rijden! Het grootste probleem was meer de blessures die de pony tussendoor had. Ik zou een veulentje dus zeker aanraden. :Y)

Peelie je bent weer lekker op weg! Straks gewoon weer gaan starten hoor, dat kan jij!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:16

@Nimber, ze krijgt nu 3x daags een bekertje haver gemengd met Luzerne en pavo vital. Daarnaast overdag op de wei en onbeperkt voordroog. Ze is verder wel super fit en gezond, dus voer durf ik niet zo goed te switchen.

@peelie, goeie tip! Beetje meer sluiten ga ik proberen. Filmpje ziet er goed uit! Wat is Nash toch een gave haf. <3

@absque_dubio, daar heb je wel gelijk in. Maar als haar wat zou overkomen zou ik het mezelf nooit vergeven, en ik heb nogal wat pech gehad met drachtige merries om mij heen hahaha.

Maar een veulentje van Qaside zou toch wel echt een droom zijn.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:24

Oef, jullie gaan hard dames!

Dat is een flink verschil Peelie, knap hoor! Filmpje is voor mij ook iets te ver weg, maar als jij en Nash het leuk vinden zou ik ook gewoon weer gaan starten. Je hebt toch nog even om te oefenen met het hele corona gebeuren :D

Noukie, wat leuk dat je moeder ook nog rijdt! Fijn dat hij het nu steeds beter volhoudt. Spring je ook wel eens met hem?

Die is veel veranderd AB. Wanneer zijn je merries uitgerekend?

Hier geen gouden tip voor je DG, mijn paarden zijn eerder te heet :+ . Ben je het crossen ook weer aan het oppakken?

Wat fijn dat het rijden zo goed ging mella! Soms kan je inderdaad zoo genieten van je beesten <3 .

Hier gaat alles goed. Juul pakt het springen zo goed op dat ik misschien toch maar een carrière switch moet overwegen... Gisteren een beginnetje gemaakt met de travers erop zetten, dat had nog wat voeten in de aarde. Galop gaat ook steeds beter, dus ben helemaal blij met haar. De 30e neem ik haar mee naar de vijfsprong voor een crossles.

Syl heeft energie voor 10. Wordt bloedfanatiek in het bossen en springen. Eigenlijk zodra hij het springzadel ziet :+ . Dressuren nemen we op een laag pitje nog mee. Het kwartje voor de eenvoudige wissels is gevallen bij hem, die doet hij nu heel fijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:20

AD, wát een metamorfose die pup van jou als je het zo naast elkaar ziet! En nu duimen op weer net zulke knappe (kan nog knapper? :D) veulens!

DG, sommige zijn natuurlijk ook gewoon minder vlug. Ik herken het hoor :) Mijne krijgt sinds een tijdje Havens Endurance erbij (halve tot hele schep) en het lijkt wel alsof dat hem goed doet. Niet dat ie nu ineens heet is, maar wel dat het net wat makkelijker gaat ofzo..
Haha, mijn ruin heeft denk ik dat stukje van jouw merrie. Die hoef ik echt niet boos te maken, dan staat ie ineens recht overeind met zn voorbenen te wapperen _O- Ohnee, dat is stout natuurlijk ~~}>

Mella, heerlijk bezig met beide dus! Lekker die afwisseling tussen buiten en knutselen met S&T :)

Ivy, dat geeft hoop die info over zn moeder :D

Laura, klinkt alsof jij ook weer echt lekker bezig bent zeg! Echt fijn dat jullie zo goed gaan met deze instructrice :)

Peelie, kan je filmpje op klein scherm hier idd niet mega goed zien, maar jij haalt er voor jezelf wss genoeg uit waar je weer aan verder kan werken. Iig goed dat jullie weer op weg zijn!

Emma, stiekem een springpaard dus! Of gewoon weer een hele veelzijdige, altijd leuk! Wat vindt ze lastig met de travers? En leuk crossen!
Mooi dat Syl zich zo goed voelt ook!

Ik spring soms een beetje nog. Twee jaar geleden nog wel een paar keer weg geweest, oefenparcours van net geen meter gereden en toen uit t niks werd ik weer een bange dressuurmuts :') Komt bij dat ik met alle gedoe rond mn hoofd/nek wel iets extra voorzichtig moet zijn en dat neem ik dan toch ook wel mee. Maar thuis pak ik wel af en toe een sprongetje mee en net voor corona ook nog een lage clinic gereden. Paard vindt het leuk zat iig en kan het ook best :D
Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:14

@xemmafalcon, vlak voordat uit kwam dat we weer op oefencross mochten, heb ik nieuwe voorijzers zónder gaten laten slaan. :') Ik moet dus helaas even wachten tot mijn smid weer komt, het is zeker wel weer de bedoeling om daarna te gaan crossen! Wat fijn dat het zo goed gaat met je toppers! (Die travers is echt een schijtoefening hè.)

@Noukie, hihi, klinkt alsof we allebei een beetje transgender paarden hebben. Ik durf niet zo goed méér te gaan voeren, ben een beetje bang dat het dan zo'n vet varken wordt, ze is nu naar mijn idee al een beetje 'vol-slank'. Springfoto's zien er goed uit hoor! Gewoon op die hindernis afrijden, dan komt het vanzelf wel goed hahaha.

Wij hebben vandaag ook weer een lekker springlesje meegepakt. Ik heb soms het idee dat ze me een beetje in de maling neemt, want zodra mijn springzadel op ligt heeft ze 500% meer tempo. Ze heeft er in ieder geval wel plezier in!

Filmpje van vanavond, was aan het einde van de training, dus ze was al een beetje moe.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:12

Emma wat stoer dat je zo aan het springen bent.

Jeetje Noukie das serieus hoog! Super eng.

Dg kan het niet aan je zadel liggen?
Als je eens een keertje met je springzadel dressuur rijd?

Kentucky van havens worden ze niet dik van. Ik had zelfs m’n fjord erop staan.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:23

Nimber schreef:
Emma wat stoer dat je zo aan het springen bent.

Jeetje Noukie das serieus hoog! Super eng.

Dg kan het niet aan je zadel liggen?
Als je eens een keertje met je springzadel dressuur rijd?

Kentucky van havens worden ze niet dik van. Ik had zelfs m’n fjord erop staan.

Heb ik inderdaad een keertje geprobeerd, en toen was ze vooral erg beledigd dat we niet gingen springen. :')

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:41

Noukie, jaa! Juul wil graag het tempo overnemen tijdens oefeningen en wanneer ze dat niet voor elkaar krijgt wordt ze kwaad :+ . Haar reactie is dan haar volle gewicht tegen mijn been aangooien ipv er vanaf bewegen. Alle oefeningen zijn voor haar nieuw, toen ik haar kocht kon ze stappen, draven en heeeeeel hard galopperen. Ik snap dat je wat voorzichtiger bent met je hoofd/nek. Je paard vind het in ieder geval leuk inderdaad! Is dat bij Laseur?

Ah balen DG! Wanneer heb je ze eronder laten slaan? Syl staat standaard met gaten rondom, Juul staat nog helemaal bloot. Filmpje ziet er goed uit! Lekker actief :)

Nimber, haha ik ben eigenlijk best een schijterd zodra het wat hoger wordt :D . Maar doe het wel altijd omdat het ook een kick geeft als ik het doe. Spring jij wel eens met je paarden?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:52

xemmafalcon ze zijn rond 7 juni uitgerekend. In mijn onderschrift staat een link naar het topic, mocht jij/iemand het leuk vinden om te volgen. :)
Gaaf dat springen en crossen! Dat vind ik zo stoer en zou dat zelf ook graag willen. Jammer dat ik er zelf niet stoer genoeg voor ben.
Snap best dat je een carriere switch overweegt hihi. Leuk toch!

Noukie grappig om terug te zien he? Veulen van vorig jaar is nu als jaarling zó onwijs knap, echt om te smullen, nog veel knapper dan deze 4 jarige als jaarling was. Dus mijn verwachtingen liggen hoog bij hem. En ik hoop echt dat de veulens van dit jaar minstens net zo knap worden. :D
Jammer dat die 'angst' er zit met springen, al is het heel begrijpelijk met je hoofd/nek. Zou toch wel leuk zijn als jullie eens een officieel B parcours doen.