[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:21

Leuk dier jury! Hij ziet er goed uit idd. Wat maakt hem tot een project?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 05:23

HIj is 6 en nog niet zo heel veel mee gedaan.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:53

Jeetje wat een onwijs knap ding jury. <3

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:09

thanks, ik ben er ook echt heel blij mee. Vannacht super braaf en rustig geweest (stal staat bijna onder mijn slaapkamerraam, dus dat is altijd wel erg fijn).
Ik wil hem koppelen aan de merrie en dat lijkt ook buitengewoon goed te gaan, geen gegil (ook niet vd merrie).
Nu helaas werken maar vanmiddag maar wat vroeger naar huis om ze nog een paar uur in de wei te doen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:00

Fijn dat ie het zo goed doet Jury!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:22

Wauw gaaf Jury, wat een eyecatcher <3

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:27

Zo Nies, dat is heel wat anders dan een Fjord! Leuke uitstraling en mooie kleur heeft hij.
Gaan z'n ballen er nog af?

Leuk project Jury! Ben benieuwd hoe hij het werk op gaat pakken!

Beetje dommig als mensen niet in de gaten hebben dat een Fjord best wel meer kan dan een B proef keeyzie.

Knap van je punten met die koorts chanelle!

sakiaojan ook een nieuw projectje! Wat is het plan met hem? Grappige typefout trouwens, een onbeleeFde Haf :+

Leuk bontje l'Alice! :D

Jones en ik hebben nu 9 winstpunten in vier wedstrijden gereden, dat had ik zelf nooit verwacht. Meestal zitten we rond de 190 punten. Volgende week voor het eerst indoor starten. De locatie heeft niet echt mijn voorkeur, te groot en te ver weg. Helaas was er weinig keuze qua wedstrijden in oktober.
De week erop start mijn dochter voor het eerst L2 met Jones, ben benieuwd hoe hij dat oppakt. Ze wil selecties met hem rijden, dus dan zal ik even wat minder of niet starten. Voordeel voor mij is dat zij hem dan weer wat verder doorgetraind heeft. Ik ben bijna 50 en hoef het er niet allemaal zelf aan te rijden (wat ik eerlijk gezegd ook niet kan :o ).

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:59

Gaat lekker Sammyoo!

Morgen was mijn laatste optie om nog outdoor te starten bij de buren (ik heb geen vervoer om ergens anders heen te gaan).

Maar ik kan helaas niet, overdag ga ik met de kids naar een opendag van mijn vaders werk en 's avonds ga ik ook weg.

Volgend jaar maar weer, kom nu toch eerlijk gezegd tijd te kort om lekker door te rijden door mijn school :/
Maar even wachten tot de binnenbak af is, dat gaat ook wel schelen, dan maakt het ook niet zoveel uit als ik wat later op de avond kom.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:53

Leuk dier jury! Ik ben benieuwd naar de vorderingen!

Fijne punten ook Sammyoo!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:08

Ohhh dat is inderdaad geen pony meer Nies! Heel wat anders als een fjord :+ wel knap ding, ook de dressuur ermee in dadelijk?

Oooww wat is het een leuke valk Jury! Dat zal wel een hoofdendraaier worden als je daar de ring mee in gaat!

Fijn te horen dat iedereen verder lekker heeft gereden de laatste tijd!
Ik zelf ook, gisteren indoor voor de eerste keer dit seizoen. Ging erg fijn. Paar kleine stuurfoutjes van mijn kant :D maar met 191 en 194 punten dik tevreden(al baal ik wel van die 194, 195 had me M1 startrechtig opgeleverd :Y) )
Ach dan over 2 weken M1 startrechtig als alles volgens plan verloopt uiteraard!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:23

Ik weet niet of we hem gaan uitbrengen Dieseltje. Dan ben je toch zo 2 jaar verder (is nu nog redelijk groen) en tussen de paarden starten is gewoon lastig.
Als de knoppen voor de basis er goed op zitten, gaat hij denk ik wel weer weg. Al ben ik nu al weer verliefd, zo fijn karakter. Hij kijkt nog er de kat uit de boom, maar net een stukje door het park gaan lopen, ziet ie een pony etende bank staan, wordt ineens paardformaat en 2 minuten later stappen we er zolang. Daarna over een brug gegaan die van ijzer is dus best wel herrie maakt. Halverwege dacht ie dat dit toch echt niet kon en ging bijna liggen. Even tot rust laten komen en toen weer terug erover. En dat doet ie dan alsof ie nog nooit anders gedaan heeft.
Ik denk dat hij nog erg weinig van de wereld gezien heeft.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:31

Ha ha, die brug, dat is wel lastig ja.. als je halverwege zoiets eng gaat vinden. dan sta je er al wel op!!!

Maar klinkt inderdaad alsof ie verder goed te bewerken is.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:27

Wij zijn ook weer terug. Was heel lang geleden dat we op wds waren laatste x was ergens in mei. Vandaag dan voor het eerst binnen en M1. De eerste proef was niet je van het. Wat spanning hier en daar en de pijp was eigenlijk met de eerste galop al leeg (indrukken indrukken alles interessant behalve de ruiter ). Viel ook een paar x uit galop rechtsom. 170 punten en 4e van de 6.
Vlak voor de 2e proef had ik de zweep dr nog even bij gepakt. Ik rijd echt nooit met zweep als ik dat thuis doe dan vlieg ik.
2e proef ging wel stuk netter. Een 1e plaats met 187 punten. Uiteraard ruimte voor verbetering. Met wat oefening binnen gaat het wel goed komen denk. Doel voor deze winter M2 startgerechtigd worden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:33

Gefeliciteerd Kady!

Net wat foto's in de wei genomen
Afbeelding
Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:55

:+: das een partij stoer!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:13

Jury wat voor afstamming heeft ie? Heel leuk dier!

Kady1 super van de tweede proef, dat zijn nette punten. Rij je wel altijd met sporen of dat ook niet?

Wij zijn vandaag voor de tweede keer M1 gestart. Best grote groep paarden, kom ik met m'n pony'tje. Eerste proef 196 en dik eerste. Tweede proef pap bij beide op dus wat slordig maar nog 180 (eerste plaats had 183). Betekent dat we dus in twee wedstrijden al M1+6 zijn. Als t zo doorgaat mogen we wel hard trainen voor het M2. :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:18

Absque, daar heb ik ff het boekje bij moeten pakken Connemara zegt me al niet zo veel en dan die moelijke namen.....Maheramore Richard x Maam Hill x Blue Smokie

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:28

Zo, goede punten komen er voorbij zeg!! Lekker knallen met die kleintjes :D

Ik mag volgende week weer. Van de week nog even de proefjes oefenen en kijken of er iemand is die me kan helpen. Pony zit aan een kant een beetje vast en kantelt licht. Komt vast wel weer goed!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:39

Nette punten hoor gefeliciteerd allemaal.

OH, wat een lekker ding Jury.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:45

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten!
Wat een gaaf dier jury!

@sammy00, zadelmak maken, beetje doorrijden en dan weer verkopen. Hihi die spelfout, ze is gelukkig absoluut niet onbeleefd. Donderdag gaan we haar halen :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:25

absque_dubio schreef:
Jury wat voor afstamming heeft ie? Heel leuk dier!

Kady1 super van de tweede proef, dat zijn nette punten. Rij je wel altijd met sporen of dat ook niet?

Wij zijn vandaag voor de tweede keer M1 gestart. Best grote groep paarden, kom ik met m'n pony'tje. Eerste proef 196 en dik eerste. Tweede proef pap bij beide op dus wat slordig maar nog 180 (eerste plaats had 183). Betekent dat we dus in twee wedstrijden al M1+6 zijn. Als t zo doorgaat mogen we wel hard trainen voor het M2. :+

Ik rijd wel met sporen maar die gebruik ik eigenlijk zo min mogelijk. Zijn ook echt maar spoortjes van 1cm (wel rechte geen bolleje) normaal als ik hem daar mee aanraak dan vliegen we vooruit, als ik ze gebruik is het meer om een oefening wat bij te zetten. In proef 17 zit op het einde op x volte 10 m rechts 10 m links dan a afwenden, staat ook heel mooi bij verliest tempo op laatste volte :D die laatste paar meter moest ik hem door slepen.
We gaan even naar het voer kijken, van de zomer stond hij op wat meer voer met de wedstrijden, maar hij werd zo dik dat ik hem op rantsoen moest zetten haha. Nu even kijken of we dit wat aan kunnen passen.

Wat ook leuk was dat geheel onverwachts de vorige eigenaren/fokkers van mijn pony vandaag op de wedstrijd waren. Ze hadden hem bijna een jaar niet gezien en waren heel leuk verrast dat ie het zo goed deed.
hier nog een fototje van het los rijden https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 7276_o.jpg

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:16

Gefeliciteerd puntenrijders!

Ik heb met spir tot t m1 zonder spoor gereden daarna met een bolletje en nu kan die t wieltje wel hebben daar heeft ie dan net wat meer respect voor maar hij is ook gevoelig voor t been gelukkig

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:10

Hallowa!

Ik kom me ook weer melden, heb me vorig jaar al gemeld met mijn bonte pony en nadat ik in december de laatste wedstrijd had gereden (wel de laatste 2 wedstrijden kunnen promoveren naar het L1) met geen winst (al was die laatste wel netjes voor 1 puntje), afgelopen zomer de startkaart weer aangevraagd.
Eigenlijk zou ik niet meer starten, want mijn pony loopt met zijn pony beentjes en paarden lichaam toch in de grote paardenwereld wel tegen dingetjes aan.
Maar beloften maakt schuld, dochter van de staleigenaar Z1+winst in haar eerste weekend, zou ik weer eens een wedstrijdje gaan starten.

Dus vandaag na een kleine 2 weken weer serieus aan het rijden te zijn, weer eens op wedstrijd geweest. Voor mijn gevoel hadden de punten iets hoger mogen zijn, want wat ik hoorde van andere (die er ook een kijk op hebben) waren de andere ook nou niet zo goed dat ze met 3 winstpunten in 1 proef naar huis konden (maar wat toch gebeurde), helaas net geen winst gereden, maar wel weer genoeg aandachtspunten voor volgende week! Einde van het jaar gaat de startkaart weer op non-actief en dan voor definitief! Pony is inmiddels minimaal 19, heeft nog nooit wat gelopen, zijn in augustus 2014 begonnen en hebben dit jaar eigenlijk niets tot weinig gedaan. Daarbij is trailer huren en vervoer regelen ook geen pretje. Maar we mogen niet klagen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:12

Welkom weer!!!

Gisteren gestart (over gehaald door verenigings genoot, ik rij laatste maanden maar 2 x per week), maar had in bed moeten blijven liggen, alles was kwijt (wedstrijd spullen, 3 uur lopen zoeken nog niet gevonden), dus totaal onzen, hyperventilerend, vol medicijnen poging gedaan tot starten. Ja, dat werkt met Toobs.. NOTTTTTT!!!!!!
Had 's morgens al af willen zeggen had ik niet gedaan, gut wat heb ik daar spijt van gehad.
Vind wedstrijden altijd fun, nou nu niet dus.
Resultaat was dus ook over de piszijnde ruiter die hyperventilerend al op stal rond liep en ook zo ging rijden, paard dat zich totaal afsloot dus niet meer vw aan het been was of wat dan ook (en gelijk had ie).
Resultaat was dan ook om te janken, jury zal ook wel gedacht hebben, wat is dit nou weer???
Voorlezer zei ook al, zo ben je toch anders nooit, NEEE, weet ik, maar nu wel, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:14

Ach, zonde zeg. Volgende keer toch maar ECHT in je bed blijven liggen. :o