Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 Nu wel eerder L1 uitgegaan (19 wp) omdat anders halverwege het seizoen over zou moeten en dat ook niet zo handig. En rijd puur voor de kilometers nog, versneld promoveren mag ik toch al. 

Fijn dat de galop beter gaat.

! De B heb ik niet helemaal uitgereden en achteraf wel een beetje spijt van.
 Vind ik wel zonde van het geld, ja, maar vooral van mijn eigen energie. Ze is doodbraaf, dus voor KM's of ritme hoeven we het niet te doen. Maar ik kijk weer niet naar winst of ik over kan gaan, maar naar eigen gevoel. Dat klinkt wel krom, maar L1 heb ik dus langer gereden en dat vind ik niet zonde, omdat ik ons nog niet L2 klaar vond. B ben ik na de Nederlandse overgegaan, maar heb tussendoor ook niet meer gestart. Met de L2 heb ik geen idee wat ik ga doen, ik wil eigenlijk per seizoen overgaan, iig een heel seizoen in een klasse zoals Haike ook al zegt. Maar ik denk niet dat wij nog wat op selecties te zoeken hebben in het L2 en hoger, dus misschien verander ik wel weer van gedachten.

)

En ja in de Z1 hoefde ik niet meer bij 30 over, dus ook makkelijk om het uit te stellen 

Een jury beoordeelt aan de hand van het skala, dat heeft niets met ras te maken. Wat er wel mee te maken heeft is dat bv. een koudbloed over het algemeen minder z'n bouw mee heeft en het dus lastiger wordt om volgens het skala goed te scoren.