Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:50

Sunniva schreef:
Zijn er al mensen die de uitslag van de 18de hebben? Vanavond ga ik weer filmen voor het event van de 25ste. En van het weekend weer voor het eerst op pad voor een meetmoment! Ik ben benieuw :) Wel leuk voor de afwisseling weer een keer andere proeven.

Ik heb de beoordeling van de 18e net gekregen!
Proefje was te mat en dus ook terecht dat we net geen winstpunt hadden met 178,5 punten, maar wel bij bijna ieder onderdeel heel fijn commentaar waar we veel aan hebben. :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:52

_Lorette_ schreef:
Is er eigenlijk een reden genoemd voor het uitschrijven van één proef per klasse voor online rijden?

Ik denk dat dit het makkelijkste is, omdat er anders veel fout kan gaan bij protocollen sturen naar de jury.
Ik zou het ook wel leuk vinden als we bv twee proeven mogen insturen, of de ene maand proef 1 en volgende maand proef 2. Dan wisselt het toch een beetje. Hoewel ik het ook wel weer wat vind om deze proef perfect te kunnen rijden en dus steeds opnieuw te oefenen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:55

Sunniva schreef:
Zijn er al mensen die de uitslag van de 18de hebben? Vanavond ga ik weer filmen voor het event van de 25ste. En van het weekend weer voor het eerst op pad voor een meetmoment! Ik ben benieuw :) Wel leuk voor de afwisseling weer een keer andere proeven.

Ik nog niet en heb gister al voor de 25e gefilmd. Ik sla het event van 2 juli over en doe mee voor 9 juli waarvoor ik het commentaar van 18 en 25 juni wil gebruiken :) Ben wel reuze benieuwd naar de punten, we reden beide proeven niet spectaculair maar er zaten ook geen grote fouten bij. Gewoon twee nette zesjes proeven eigenlijk :Y) In het L2 trouwens.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:08

Sunniva: ik had de punten voor de 18e afgelopen vrijdag al, zondag de 14de ingestuurd.

MarryAnneR: wat bizar! En was niet raar geweest als de jury even in had gegrepen, dat heb ik ook wel eens gezien met iets vergelijkbaars. Hopelijk volgende meetmoment weer normaal!

Heb antwoord van de KNHS, dat het echt aan de jury is om het wel of niet goed te keuren. Aangezien ik niet heb geknipt, alleen iets ervoor geplakt stuur ik hem wel op en zal het dan even in de omschrijving zetten. Als hij wel afgekeurd wordt mag ik een nieuwe sturen binnen een week dus ook niks te verliezen. Scheelt dat het niet de proef van mijn leven was, anders is zo'n domme fout wel heel zuur haha. Ga hem nu dus insturen!

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:14

Sita_xx schreef:
Sunniva schreef:

Ik nog niet. Hoopte voor de 25e dit nog te krijgen. Dan kan ik misschien de verbeterpunten nog meenemen in het nieuwe te filmen proefje

Ja dat was ook mijn idee. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog terug dan kan ik het commentaar weer meenemen vanavond met filmen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:46

Gisteren voor het eerst weer springen gejureerd en wat een verademing die corona maatregelen. Paarden moesten op het gras losrijden en dan iedere keer 4 combinaties losspringen op het zand. Geen paarden die wel 20 minuten achter elkaar aan het springen zijn. Paarden kwamen hierdoor mooi fit de baan in en ook geen kamikaze acties doordat er mooi de ruimte was. Iedereen had ca. 10 minuten om los te springen en dat was voor iedereen lang zat. Jammer dat het niet zo kan blijven, want het komt de rust in de losrijbaan echt te goede.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:52

Jester_ schreef:
mavantos schreef:

Vervelend, maar een paard moet ook ergens tegen kunnen hoor. Dat je last hebt van een zakje aan een zweep die continue herrie maakt snap ik, maar als iemand even een tasje uitklopt en je hele paard van de leg is zou ik dat toch eventjes oefenen.

Die van mij zouden hoogstens stil gaan staan om te kijken of er wat lekkers te halen valt bij dat tasje :')

Mijn moeder zou dat ook zo doen hoor. En schat van een mens en echt niet met kwade bedoelingen maar die snapt idd niet dat een paard daarvan kan schrikken :+

Nouja dat ook. Snap dat het vervelend is als je een kijkerig paard hebt hoor. Alleen even een tasje uitkloppen is als het goed is 2 tellen en geen 5 minuten de hele proef lang.

Je kan niet alles voorkomen en oefenen, maar dingen als bijvoorbeeld tasjes en paraplu's zijn veelvoorkomende dingen en kan je ze thuis prima aan laten wennen.

Dispar_Vulgo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:04

Ligt het aan mij of doen de mijnKNHS site en app het niet (goed)?
Het maar proberen in te loggen/verbinden met server

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:31

Oh nou.. wij hebben al heel wat gekke doorstaan. We maken er zelfs weddenschappen om.

Wat kunnen we nu nog tegenkomen wat we nog niet hebben gezien?

Van een kennis die het zielig vond dat ik in de regen moest lezen dus aan kwam rennen met een paraplu, tot een op hol geslagen partytent. Name iT... en wij hadden het wel tijdens de proef. De meest schrikbarende voor de pony was niet eens de partytent.

Nee het wAs een hondje met een operatiekap op. Toch raar een rennende en keffende lampenkap :-).

Ze is inmiddels wel wat gewend. Op grote wedstrijden ziet ze zoveel dat er geen tijd is om op 1 ding te focussen. Maar als het heel stil is en ze is al een keer geschrokken dan kan ze daarna nog van haar eigen scheet schrikken

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:36

Nou, ook wel eens gehad dat m'n juf/filmer m'n paard een uitbrander gaf omdat hij aan haar wilde schuren, het niet mocht en het twee nanoseconden later alsnog wéér probeerde. Ze heeft 'm met geen vinger aangeraakt en toch wegspringen iedere keer dat we langs C reden. :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:47

MarryAnneR schreef:

Van een kennis die het zielig vond dat ik in de regen moest lezen dus aan kwam rennen met een paraplu, tot een op hol geslagen partytent.

op hol geslagen VIP tent van zo'n 40 meter inclusief bungelende kliko? Ging recht voor onze neus ineens de lucht in, wat resulteerde in een stop op de waterinsprong want paard was even afgeleid (amazone ook), tweede poging geen probleem.

Ede 2007 [RT-HAW] [sgw] tent in de lucht op het water

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-06-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:55

Lielle schreef:
MarryAnneR schreef:

Van een kennis die het zielig vond dat ik in de regen moest lezen dus aan kwam rennen met een paraplu, tot een op hol geslagen partytent.

op hol geslagen VIP tent van zo'n 40 meter inclusief bungelende kliko? Ging recht voor onze neus ineens de lucht, wat resulteerde in een stop op de waterinsprong want paard was even afgeleid (amazone ook), tweede poging geen probleem.

[ [url=m/nn2jmq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f4LooE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nahhhhh jij wint :-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:56

gelukkig heb ik dat ook 1 keer meegemaakt in bijna 40 jaar wedstrijden :-)
en briljant dat het op foto staat

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:37

Lielle schreef:
MarryAnneR schreef:

op hol geslagen VIP tent van zo'n 40 meter inclusief bungelende kliko? Ging recht voor onze neus ineens de lucht in, wat resulteerde in een stop op de waterinsprong want paard was even afgeleid (amazone ook), tweede poging geen probleem.

[ [url=m/nn2jmq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f4LooE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dat had je gewoon thuis even moeten oefenen natuurlijk! :+

Nee je voorkomt gewoon niet alles en net zoals zo'n hondje met een kap op en een tent die weg waaid. De keren dat je die dingen tegen komt zijn uniek. Alleen van die simpele dingen als een paraplu oid kan je wel verwachten en super makkelijk zelf een paar keer oefenen thuis.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:56

Ik heb de punten van 18 juni binnen in de klasse B: 188 punten *\o/*
Tot nu toe een stijgende lijn te pakken, dus het doel voor de volgende proef is 190 punten

OliverTwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:47

Is er hier iemand die al zo'n wedstrijd heeft gefilmd die een bakrand heeft? Op de site van de KNHS staat dat je dan in de bak bij de C moet filmen, maar hoe dan?

Dan zit je als ruiter toch met dat je diegene steeds moet ontwijken? Maak je de bak kleiner?

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:53

OliverTwist schreef:
Is er hier iemand die al zo'n wedstrijd heeft gefilmd die een bakrand heeft? Op de site van de KNHS staat dat je dan in de bak bij de C moet filmen, maar hoe dan?

Dan zit je als ruiter toch met dat je diegene steeds moet ontwijken? Maak je de bak kleiner?

Ja je maakt de bak dan iets kleiner en gaat zelf bij de C staan.

OliverTwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:23

Sunniva schreef:
OliverTwist schreef:

Ja je maakt de bak dan iets kleiner en gaat zelf bij de C staan.

Thanks! Onze is bak is precies 20x40. Ik snap dan niet helemaal hoe de jury op de letters jureert aan de C kant, want dan komt dat ook helemaal niet in beeld lijkt mij, toch?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:29

OliverTwist schreef:
Thanks! Onze is bak is precies 20x40. Ik snap dan niet helemaal hoe de jury op de letters jureert aan de C kant, want dan komt dat ook helemaal niet in beeld lijkt mij, toch?

Zou wel moeten. Alleen degene die jou filmt, moet meer meedraaien.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:30

Vandaag mijn punten binnen voor de eerste keer online proef :D
Van de jury 'letters buitenbaan ontbreken' :')

Maar hebben mensen ook ervaring met filmen op een statief. Is dan alles goed zichtbaar als je een aantal meter van C af gaat staan? Iemand wilt wel voor me filmen, maar met statief die je dan gewoon neerzet

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:33

Hier vandaag ook weer een proefje opgenomen. Heb al 2 proefjes "overgeslagen" omdat ik mijn paard niet fijn genoeg vond lopen en filmen geen zin had naar mijn mening. Nu een schop onder mijn kont gehad en die doorgegeven aanmijn soms wat miepende paard :Y) .
Dus eindelijk weer wat gefilmd. Nog niet helemaal tevreden maar wel beter dan het laatste proefje wat ik heb ingestuurd, dus we doen het er maar mee :+ .

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:51

xRoossie95 schreef:
Vandaag mijn punten binnen voor de eerste keer online proef :D
Van de jury 'letters buitenbaan ontbreken' :')

Maar hebben mensen ook ervaring met filmen op een statief. Is dan alles goed zichtbaar als je een aantal meter van C af gaat staan? Iemand wilt wel voor me filmen, maar met statief die je dan gewoon neerzet

Letters zijn ook verplicht...

Zo ook een filmer. Statief is niet toegestaan, want telefoon moet meedraaien, filmer moet combinatie in het middenste raster houden.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:55

Had ook bak letters :j dus weet niet waar het vandaan komt haha. En al had ik ze niet. Dan verwacht ik het toch als opmerking ergens anders, en niet op de naamplek van de jury. Weet nu niet wie gejureerd heeft

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:21

18 juni terug, winstpuntje :) , maar van 4 juni nog steeds niet :') Morgenmiddag anders maar weer eens contact opnemen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:26

xRoossie95 schreef:
Had ook bak letters :j dus weet niet waar het vandaan komt haha. En al had ik ze niet. Dan verwacht ik het toch als opmerking ergens anders, en niet op de naamplek van de jury. Weet nu niet wie gejureerd heeft

Terwijl ook dat verplicht is, naam of handtekening jury..