[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:06

Dg jullie zijn goed bezig of de wissels. Lekker zo doorgaan en dan komt het kwartje wel te vallen.

Nummer hard werken word ook beloond uiteindelijk.

Noukie handen vol snap ik weet je lintjes kunnen je ineens bespringen hoor.

Mella ik herken je dilemma wel. Ik zou ook meer willen rijden dan nu kan.
Afgelopen zaterdag weer les gehad en man o man was ook bikkelen. Ik weet niet hoe ik eraf ben gekomen maar ik was echt af stond te strillen op mijn pootjes.
Douwe was wat drammerig maar uiteindelijk deed hij heel mooi klein sluiten en bleef hoofd hals houding ook goed dus heel tevreden. Nu weer de stijgende lijn pakken. Dit jaar geen wedstrijden meer voor ons.

Ben benieuwd hoe knhs het gaat doen. Hoorde dat ze al 500000 inkomsten verlies hebben. Die startkaart word weer duurder net als lidmaatschap

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:47

DG super toch! Zeker na een maand, tegen die tijd dat we ooit weer mogen starten springt hij ze vast keurig.

Noukie nou precies dat, ene kant baal ik er van want het is ook best prijzig. Andere kant hebben we er ook niets aan als ze over de kop gaan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 06:29

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:12

Ik las het!
Alleen het "bepaalde locaties" baarde mij nog wat zorgen.
Geen idee wat hier dan aan eisen voor gesteld worden. Ben benieuwd!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:31

Ik probeer hier te blijven volgen en mee te lezen maar het gaat soms ineens best hard en ik heb eigelijk niet heel veel te melden...
Zal straks proberen een beetje bij te reageren.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:45

DG, Ik heb Juul nu ingeschreven voor een online event van 4 juni in de L2. Dan eens kijken wat we ervan bakken en langzaamaan verder trainen.

Qua compensatie van de KNHS. Ik vind dat de KNHS wel iets met de seizoensgebonden takken (zoals SGW) moet gaan doen (bv wat korting op de volgende startpas o.i.d.). Heb je een startpas, kan je er niets mee omdat het seizoen alweer voorbij is. Zeker als je er meerderen hebt is dat erg zuur. Tenzij er dus binnenkort wel weer het e.e.a. mogelijk is qua starten. Dan heb je in ieder geval nog een half seizoen.

Dat de startpassen steeds duurder worden kan ik mij aan ergeren. Ik snap namelijk niet zo goed waar zij al dat geld aan uitgeven.. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel met de KNHS heb. Heeft mij de afgelopen jaren meer gezeik opgeleverd dan dat het mij opbracht :o .

Wel fijn dat je hem kan oppakken waar je gestopt bent Nimber!

Wat vervelend van het ritme Mella. Klinkt behoorlijk druk bij jou thuis. Ik doe het je niet na.

Impuls van buitenaf Noukie :+ . Ik zal eerlijk zeggen dat ik vaak binnen rij als het hard waait.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:44

Nouvel schreef:
Ik probeer hier te blijven volgen en mee te lezen maar het gaat soms ineens best hard en ik heb eigelijk niet heel veel te melden...

Hier nog eentje. Jullie gaan zo hard soms dat ik het niet bij kan houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:52

roosje78 schreef:
Nouvel schreef:

Hier nog eentje. Jullie gaan zo hard soms dat ik het niet bij kan houden.

Hier ook. Al lees ik wel redelijk fanatiek mee!

Ik heb het afgelopen jaar door verschillende omstandigheden ook geen wedstrijden gereden of überhaupt veel gereden.

Maar ik ben het nu eindelijk weer aan het oppakken en paard gaat bij tijden echt heel fijn!

Ik ben in het afgelopen jaar zelf ook 35 kilo afgevallen (ik ben er nog niet, i k wil er nog zeker 15 a 20 vanaf hebben, maar dat ter zijde). Paard loopt er niks anders van trouwens. Maar ik zit zelf wel anders. Omdat alles ruimer is geworden, zo ook mijn zadel, zit ik niet zo stevig meer als dat ik zat.

Maar ik hoop, zodra wedstrijden weer mogen, weer te kunnen starten.

Afbeelding
Zo zie ik er nu uit btw in vergelijking met.

Afbeelding
1.5 jaar geleden (toen voor het laatst foto's laten maken.

En om al deze veranderingen te vieren heb ik zijn manen er ook vanaf gehaald :P

Afbeelding

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:52

Wow peelie wat knap, gefeliciteerd!
En wat een knap kapsel bij je paard, stoer!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:27

Mega knap Peelie! Goed bezig. Voel je je (buiten dat je zadel ineens te groot is) ook lekkerder?
hahaha, zag het al voorbij komen, je hebt iig weer een hoop reacties te pakken :P Hij kan het goed hebben hoor.

Hmm, Kim, daar zeg je wat, als de KNHS over de kop gaat ontstaat er misschien weer ruimte voor andere bonden O:) Of zeg ik nu iets heel onaardigs :')

Laura, pittige les dus! Alweer een beetje bijgekomen fysiek? Wel lekker dat Douwe zo goed ging aanpakken.

Ik heb gister zo fijn gelest thuis. Werd er echt heel erg blij van :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:35

Wauw peelie je ziet er goed uit!
En je haffie ook sportcoupe.

Ja lijf komt weer beetje bij jullie duurt nu echt wat langer maar dat is niet anders. Instructie heeft gisteren gereden en was zeer te spreken over zijn mindset en werklust. Maandag weer les we willen even doorpakken en die stijgende lijn aanhouden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:54

Jammer genoeg heb ik niet minder lichamelijke klachten als hiervoor. De fibromyalgie blijft een dingetje. En ik voel me juist slapper als toen. In perspectief klopt dat ook wel. Maar ik ben dat weer aan het optrainen nu en dat gaat de goede kant op. Aan Nash merk ik niks anders overgens. Hij loopt gewoon zoals altijd.

Wat fijn dat jullie allemaal weer aan het lessen zijn. Bij mij op stal mag ik nogsteeds niemand van buitenaf ontvangen. Echt super jammer. Want met alle ontwikkelingen wil een lesje wel weer. Maarja. Ik zal nog even geduld moeten hebben.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:55

Afbeelding
Afbeelding

Super knap peelie, ik ben de afgelopen jaren ook flink afgevallen. -46 kilo zit ik nu op. Zou voor het ideale plaatje nog 6 kilo kwijt mogen tenminste als je afgaat op
Een gezond bmi maar vind t we
Prima zo.

Vanavond eens z2 proefjes door gereden. Af en toe wat puzzelen met de lijnen en op de ac lijn van galop naar draf is wat lastig. Ice wil dan alleen naar halt of stap.
Heb ik weer wat te oefenen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:59

Nimber, ik had jou filmpje van laatst bekeken en toen gaf YT mij gelijk een filmpje van een paar jaar terug van jou. Toen viel mij ook gelijk op hoeveel je afgevallen bent. Super knap! Heb jij dat met hulp of op eigen kracht gedaan?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:31

Gail, ik ben echt enorm trots op je! Je hebt een turbulent jaar gehad, en jezelf alleen maar als keiharde knappe stoere chick laten zien. Straks weer lekker starten met Nash hoor. :)

Nimber, viel me idd op je foto's op dat jij ook onwijs bent afgevallen. En wat rijd jij je paarden toch fijn zeg. Ooit wil ik echt eens een lesje bij je volgen.

Hier verder rust. Beide pony's zijn net zo dik als ik ben. :Y) Nog een aantal weken en dan komen de baby's (bij de pony's dan, bij mij is het een soort foodbabybuik :') )
Maar jullie blijven hard gaan in dit topic zeg!

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:22

Wow wat ontzettend knap van jullie meiden! Echt, petje af!
Nog speciale dingen ervoor gedaan? Diëten, sporten, operaties?

Peelie, vind sportcoupe absoluut niet misstaan. Staat hem wel stoer.

Wij vandaag een buitenritje gemaakt. Heerlijk, waren we even ana toe.
En paard was echt zoooo braaf, zelfs naast elkaar kunnen galopperen zonder telkens aan de handrem te moeten trekken. Erg genoten!
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:28

Lekker mella!
Afgelopen woensdag heeft instructie gereden. En ik vandaag weer hij was wat taai maar mag zeker niet klagen. Maandag weer les en hopelijk gaat dat net zo fijn als afgelopen zaterdag.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:45

Absque wat lief dank je wel.

Ik heb alle diëten en mogelijke manieren geprobeerd de afgelopen jaren. Niets werkte ( ja wel tot 10 kilo eraf maar daarna stabiliseerde het weer) en vorig jaar heb ik een maagverkleining gehad. Had ik echt jaren eerder moeten doen.

Mella heerlijk zo naar buiten!

Ik heb donderdag en gister eens wat z2 proefjes doorgereden. Kwam er best aardig door heen. Nog even wat fine tuning en dan denk ik dat we wel op concours kunnen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:30

Jammer dat je fysiek niet lekkerder voelt Peelie, dat had een fijne bijkomstigheid geweest. Alsnog gewoon top dat je dit gelukt is en hopelijk brengt het je op langere termijn ook fysiek meer!
Snap dat een lesje wel weer lekker zou zijn. Kan je weer even op scherp.

Heerlijk Mella! Ik ben vrijdag ook eindelijk weer geweest, genieten! Moest oprecht moeite doen om weer bij de trailer te komen, zo gauw hij die zag draait hij om en wandelde rustig terug het bos in _O-

Lekker dat jullie ook weer een beetje onderweg zijn Laura! Hopelijk maandag weer een stapje verder :)

Kim, bij jou ook een groot verschil idd, fij dat die operatie je zoveel geholpen heeft. Lekker dat hij zo oppakt. Overweeg je om oefenwedstrijdje mee te pakken om weer ritme te krijgen, zodat je als het weer mag gelijk door kan? Of gewoon aan de planning houden zoals je m eerder zei?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:06

Zo zeg, wat een hoop mensen ineens weer! Ik ga mijn best doen om overal op te reageren haha.

@Peelie, knap hoor! Ik had het volgens mij al weleens eerder gezegd maar ik vind echt dat je er fantastisch uit ziet. Super knap! Jammer dat je geen instructie mag ontvangen, misschien tijdens een training wat filmen en dan opsturen naar je trainer?

@Noukie, fijn om te lezen dat je les goed ging. :)

@Nimber, wauw, jij ook al zo knap afgevallen! Ik heb daar echt respect voor. Ik krijg er nog niet eens een kilootje af haha.

@Laura1982, leuk dat je instructie zo complimenteus was. Laat je je instructeur vaker op je paard rijden?

@ absque_dubio, ah wat leuk! Ik volg je kraamstal topic ook, ben erg benieuwd wat er uit gaat komen! (En ook stikjaloers, ik wil ook een veulentje :') )

@mellamoshan, heerlijk buitenritje. En wat is alles weer mooi groen hè!

Ik heb vandaag ook even lekker buitengecrosst, paardlief had er weer zin in haha.
De nieuwe Z oefeningen pakt ze tot nu toe heel goed op, zodra we mogen pak ik denk ik een Z1 proefje mee. Ik merk wel dat ze nu echt even moet schakelen naar een hoger niveau en ze weer wat sterker moet worden, maar dat komt vanzelf wel.

Ben de laatste vooral een beetje aan het puzzelen met de uitgestrekte draf. Die gaat aan de achterkant heel goed, maar aan de voorkant is het nog niet zo spectaculair. Zit een beetje te dubben hoe ik dat ga fixen...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:02

DG ja zij heeft hem tijdens míjn zwangerschap gereden en rijd hem ook regelmatig daarnaast als mijn lijf even niet wil. Vandaag nog even zelf gereden en de wissels een gepakt. De wissel van links naar rechts 2 keer in 1 keer gewisseld voelde als een enorme bok beiden keren. Hij springt voor al fijn om maar springt achter dan na.

Nimber hoe heb je die maagverkleining ervaren? En hoe is dat nu nog steeds erg kleine porties eten of alweer wat meer normale maaltijd idee.

AD ik volg jullie op fb heel benieuwd naar de kleintjes volgens mij duurt het niet lang meer.

Noukie jij ook lekker aan het werk is je moeder ook online gestart of wachten jullie beiden op de normale wedstrijden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:17

Mello, ike heb er in die zin niks bijzonders voor gedaan. Ik heb op psychologisch gebied veel meer ruimte in mijn hoofd gekregen en ik ben daardoor gestopt met emo eten. Toen ik door kreeg dat ik afviel (want dat was geen bewust proces) ben ik ook begonnen met langzaam aan mijn porties verkleinen. Nu kan ik me nieteens voorstellen nog zo veel te eten als ik soms kon.

Verder eet ik sinds januari veel vega. En dat bevalt eigenlijk wel!

Nimber,dat herken ik wel een beetje. Ik heb een periode gehad dat ik er heel bewust mee bezig was, maar dat hielp nooit of weinig.

DG dat uitstrekken en voor ook spectaculair worden is toch een kwestie van meer kracht krijgen,meer bergop gaan bewegen en dat ze door krijgen dat het kan. Ik merk ook dat Nash echt zijn kracht kwijt is dat strekken en verzamelen ook niet zo makkelijk gaat als voorheen. Maar de kracht begind weer terug te komen.

Een filmpje opsturen kan niet echt... vlak voor de corona had ik een proeflesje bij een nieuwe instructeur en ik ben er überhaupt nog niet over uit of ik met haar door wil gaan.

Ik heb Nash vandaag voor het eerst in maanden weer eens op stang en trens gereden en voor de grap gekeken of knotten wilde.

Afbeelding
Ik vind hem er bijzonder knap van worden <3

Hij liep vandaag ook wel echt fijn. Dus proefje geoefend en iemand dat laten filmen. Maar ik moet even wachten tot ik dat binnen heb. Hij was aan de einde van de proef wel helemaal de kluts kwijt en ik ook :') was wel een mooi meetmomentje. Ik weet waar we aan moeten werken verder.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:06

Ik heb er echt respect voor dames!
Hier moet er 25 kg af maar het gaat met ups en downs.

Verder weinig te melden.
Alejandro staat zich rond te vreten en komt over 3 maanden naar huis. Ik heb nu een 3 jarige frieze merrie staan (van de mensen waar Alejandro nu staat, dan was mn box gevuld haha) en daar ben ik wat mee aan het rommelen.
Singel om, hoofdstel in, bijzet etc.

Mijn eigen 3 jarige is uit de opfok gekomen, gecastreerd en helaas voor nu te klein. Maar zo slungelig als wat dus daar ga ik het komende half jaar nog niets mee doen, behalve veel voeren, en manieren bij brengen. Dan hebben we een fijne basis als we na de zomer gaan longeren.

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:13

Ivy ik heb hem op fb voorbij zien komen ind nog een pukkeltje die tijd nodig heeft.

Ook hier zeker 25 kg eraf maar ik begin met kleine stapjes per 5 kg anders word het onmogelijk en demotiverend.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:21

Ja maar ik ben van het ongedulde type whahaha. Maar hij doet wel bijzondere dingen met zn benen. Galop mooi ruim, echt leuk draven. Maarja, die 1.58....

Ja per 5 kg is ook wel het beste.
Heb mezelf beloofd dat ik een compleet nieuwe outfit mag (en moet denk ik whahaha) als het gelukt is.