[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:08

Heerlijk britjuh :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:09

mirjamalvaro schreef:
Hmmm sorry hoor maar april duurt nog 6 maanden :')

Succes murphy!

6 maanden vind ik niet veel als je paard nu nog niet L1 waardig kan galopperen, in het M wordt er wel even anders tegen de galop aangekeken als in de L.
Maar goed, dat is mijn visie.

Gisteren weer gereden, maar wat was hij stug zeg, niet te rijden gewoon. Hoop dat ik hem voor zondag wel fijn(er) kan krijgen. Lang gelden dat hij zo taai was!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:30

Oh ik vind 6 maanden juist lang, zo zie je maar weer verschillende meningen men kan hebben.

Jammer dat hij zo stug was.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:33

Is ook best een lange tijd, maar om balans en kracht te ontwikkelen vind ik dat niet lang, zeker niet als je van zo ver moet komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:12

Halloooo!

6 maanden, aan de ene kant lang, andere kant niet. Ik snap beide kanten wel, maar is het bij Sterre ook niet stukje spanning waardoor galop minder gaat als thuis?
Haike lekker bezig, straks als alles minder spannend is vliegen de punten je om de oren. Dan wordt het idd nog passen en meten qua winstpunten!
Marietje terug van vakantie. Heeft hij ook vakantie gehad? Hopelijk kom je snel door het stugge heen.
Brittjuh, klinkt heel fijn zo!

Flow heeft ook stugge weken. Het rijdt echt even niet fijn, hoewel gisteren wel weer fijner ging. We zijn een Recuptex deken aan het uitproberen en dat lijkt wel wat effect te hebben. Ze wordt heel snel strak op achterkant rug/SI met kou, hengstigheid en eigenlijk best snel. Met die deken is dat minder, ze was nu alleen nog stug aan de voorkant. Stomme is dat ze wel steeds rechter wordt, maar minder los/makkelijk aan de voorkant. Hiervoor trok ze snel scheef in lijf en was los aan de voorkant. Toch een moeilijk stukje, maar positief dat lijf rechter wordt haha

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:17

Hoe vervelend het nu ook voelt Mywishmax, je bent wel op de juiste weg! :)
Ik heb die deken ook, ben er ook erg over te spreken. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:25

Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten van die deken, maar is het proberen waard. Toch flink wat geld, maar konden hem van stalgenootje lenen.
Hoelang doe jij hem op? Wij zijn nog aan het opbouwen, maar ze reageerde nu helemaal niet met poetsen en voelde toen al los.

En ja, goede weg, jammer dat het even niet zo voelt. :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:31

Verrot is dat he, maar echt, even volhouden! "ineens" valt alles op z'n plek.

Ik heb 'm nu nog niet gebruikt, maar afgelopen winter deed ik maar net wat qua tijd uitkwam.
Als ik op concours ging deed ik 'm sowieso op in de trailer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:48

MWM tis zeker ook stuk spanning! Ze kan bijvoorbeeld aandpringen voor een 7. Alleen soms neemt de spanning het over en neemt ze aanloopje.

Die deken heb ik ook voor Zorro. Doe hem voor de training minstens uur op en de dag na de training ook uur-paar uur.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:26

Balen van het ijzer Haike!

Mirjam de galopg nog een oefenpuntje dus. Is bij kwie ook nog het minste onderdeel, paard heeft enorm veel kracht in de galop maar weet niet altijd waar ze dat moet laten. Wil nu ook graag nog hard maar dat mag ze niet meer. Ze kan prima wachten, al is dat in de proef soms nog wel lastig.

Leuk selecties! hier is het ook niet anders dan anders. Al hebben we alleen maar een kringkampioenschap met 2 proeven.

Gewoon tegen die tijd kijken of ze klaar is voor t M. Als de oefeningen erop zitten en de galop wat beheerster gaat moet het best kunnen toch.

Brittjuh ook weer lekker bezig geweest, leuk!

Ik hoop kwie ergens volgend voorjaar L2 te hebben en het jonkie van het voorjaar klaar te hebben voor de B. Die mag van het winter denk ik een paar keer mee in de BB, kan ze mooi van leren.

Mywishmax moeiljk stukje inderdaad. Maar wat je zegt, wel positief dat ze rechter wordt!

Kwie mag komend weekend weer een rondje mee :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:57

Succes!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:44

Leuk Melissa! Altijd weer erg leuk om met een jonkie alles te gaan doen!

Gisteren gelukkig een stuk fijner kunnen rijden, nog niet zoals ik hem had voor mijn vakantie, maar in elk geval stukken beter als dinsdag.
Wij gaan het weekend ook weer op pad.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:07

Ik ben erg blij want afgelopen les was ze heel fijn! Ze dacht mee en zette zich echt in vooral op het einde:) trotse ruiter :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:28

Fijn Marietje dat weer fijner ging, hopelijk nu elke keer een opbouwende lijn weer! Veel plezier met clinic en wedstrijd dit weekend!

Brittjuh wat fijn dat het rijden zo goed ging!

MWM hopelijk dan ook even een tijdelijke lastigere periode en maak je straks sprongen vooruit weer. Ben benieuwd wat zo'n deken straks aan verandering geeft!

Mirjam flinke plannen zo met Sterre, moet je dit zo afspreken met de eigenaren? Anders niet gewoon een plan om thuis gewoon lekker door te trainen en tegen die tijd te kijken hoe het gaat? Want nu nog geen wp halen in het L1 en dan over half jaar M1 starten klinkt behoorlijk ambitieus en snel, spieren kweken kost eenmaal tijd.

Melissa ook succes dit weekend weer! En leuk ook weer een jonkie starten, moet eerlijk zeggen ik de BB proeven wel een stuk lastiger vind dan de B, of ze moeten tussendoor aangepast zijn, maar ze waren toen echt te vreemd
Even nagekeken, ze zijn nog zo apart :+ (C grote volte galop links, daarna draf en voor E stap, EF van hand veranderen in stap, F draf en A meteen galop en grote volte)

Murphypower, fijn!!

Hier mogen wij van het weekend ook weer op pad, maandag dus niet gereden ivm ijzer dus daarom woensdag nog maar eens binnen gaan trainen en ging heel lekker. Vandaag had les en was niet helemaal fijn en halverwege les deken op bakrand gegooid omdat ze moet leren bij enge dingen door te blijven lopen, maar dat was echt heel erg moeilijk, maar wel erg leerzaam. Na paar storingen loopt ze er dan gewoon prima langs, maar ze blijft die spanning dan teruggeven in mijn hand. Voor het beeld ziet het er blijkbaar wel gewoon prima uit, maar was zelf niet blij mee. Morgen maar simpel rijden en dan zondag selectie

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:04

Haike, Sterre is van mij. :P
Btw mijn planning betekebd niet dat ik echt per april overstap naar het M he. Ik plan gewoon in mijn hoofd en train daar rustig naartoe. Wanneer de daadwerkelijke overstap is zie ik dan wel weer.
Maar denk dat ik zowel met Sterre als Eli het L2 lekker oversla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:11

mirjamalvaro schreef:
Haike, Sterre is van mij. :P

Oh haha, waarom dan die haast? Of is het meer een plan/idee en zie je tegen die tijd wel hoe het gaat en waar je staat?

Ik wil nieuwe klasse altijd zo lang mogelijk uitstellen, vind het maar eng :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:17

Haha zie mijn edit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:29

Oh haha, ik zie het, waren tegelijk

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:37

Ik denk dat het M Sterre beter afgaat met haar pony beentjes, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Voorlopig lekker zo op ontspanning doortrainen en sterker maken. Ze leert heel snel de oefeningen. Keertwendingen, schouderbinnenwaarts kent ze al. Niet dat we dat contineu doen. Eigenlijk train ik vooral rechtuit, volte, binnenhoefslag en overgangen. Oefeningen zelf vind ik minder interessant. :))
Ben nu ook vooral bezig dat ze haar rust durft te pakken in galop, zodra ze dat durft zal haar galop in een klap giga vooruit gaan.

Maar goed planningen zijn om eventueel van af te wijken. Met Elians ook gedaan, die had meer tijd nodig om rust en vertrouwen te krijgen. En op dit moment gaat ze juist met grote sprongen vooruit. Zij is 9 jaar. :))

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:54

Haike klopt inderdaad, de B proeven zijn een stuk simpeler qua wendingen en overgangen dan de BB preoven.

Ik rij de klasses meestal ook helemaal uit. Met kwie weet ik niet of ik dat doe. Weet nog niet of ik de startpas verleng van het voorjaar. Ook afhaneklijk van de plannen van me zusje met kwie. ( het is haar paard) Als ik m niet verleng dan wel wat eerder L2 en wellicht als het heel leuk gaat een keer M.

Hoe oud is Sterre mirjam? Gewoon kijken wt ze aanbieden en aankunnen inderdaad.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:58

Ik heb straks 4 paarden om te starten. Mij te duur om alle klassen uit te rijden. :o
Sterre is pas 4 jaar, alle tijd dus nog. :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:19

Vandaag de knoop door gehakt en de lastige beslissing genomen, Fayah staat te koop. m'n maatje die al 10 jaar bij me is ( zelf gefokt ) die nu toch echt weg gaat. Mn zus dr telefoon staat rood gloeiend. morgen komen de 1e mensen kijken en zondag de 2e.
Ik had verwacht dat het snel zou gaan maar zo snel nou weer niet. :(

heb het van jullie niet echt terug gelezen maar zag wel een paar positieve dingen! lees het van de week weer even bij!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:31

Heftig britjuh ;(

Hier ging Sterre zo heerlijk. Galop word ze ook kalmer en beheersder in.
Verder beetje gespeeld met keertwendingen, schouderbinnenwaarts, achterwaarts en travers. :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:15

Brittjuh wat zonde zeg. Wat is de reden dat je haar verkoopt?

Ah ja nog mooi jong Mirjam. 4 paarden starten, waar haal je de tijd vandaan :P
Super dat Sterre het zo fijn doet!

Kwie mag vanmiddag weer mee, die ging ook fijn de afglopen week.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:34

Haha ik start ze in fases. Zo heb ik Eli al sinds juni niet meer uitgebracht. :))