Nimber schreef:SW is het vanwege de sneeuw dat er in de winter geen concoursen bij jullie zijn? Wat voor een soort proeven heb je daar?
En eigenlijk; hoe ben je daar terecht gekomen?
Ik ben hier terecht gekomen omdat mijn ouders mij kidnapten
Wij verhuisten net voordat ik 6VWO begon, dus ik was er in het begin niet zo blij mee, maar nu bijna 10 jaar later vind ik het wel prima. De natuur is heerlijk en ik heb hele goede kansen gekregen qua paardrijden. Als ik niet hier terecht was gekomen had ik waarschijnlijk nooit een YR proef gereden of met een GP paard "gespeeld."
Het wedstrijdseizoen komt gedeeltelijk door de sneeuw, maar voornamelijk omdat alle pros in bijna heel Noord-Amerika vanaf December naar Florida vertrekken om daar de overwinteren. In Florida is het in de zomer eigenlijk te warm om wedstrijden te rijden, maar in de winter is het daar echt heerlijk en Ocala & Wellington zijn dus ook echt paardensteden.
Als het weer een beetje redelijk is, zijn er hier in Canada nog wel steeds oefenwedstrijden.
De proeven zijn iets anders ingedeeld, want je hebt verschillende levels met ieder 3 verschillende proeven: test 1, 2, en 3. Iedere proef wordt net iets moeilijker, dus je hebt geen gelijkwaardige proeven voor ieder level. Sinds er niet genoeg wedstrijden zijn (i.v.m. reisafstand & kosten) is er geen winstpuntensysteem. Kosten zijn op zijn goedkoopst $200 per wedstrijddag, maar vaak wordt dat makkelijk $500-800 voor een weekend
Springen is gelukkig iets goedkoper en vanaf dit jaar hebben ze een nieuw iniatief waar je $500 total betaald voor 3 verschillende wedstrijden (vrij-zon, incl. stalling & 2 parcoursen per dag). Ik hoop dat dit iniatief dus ook naar de dressuurwereld komt haha.
Proeven:
* Introductory (stap/draf)
* Training Level (B)
* First Level (L1 / L2)
* Second Level (M1 / M2 / Z1)
* Third Level ( Z1 / Z2 )
* Fourth Level ( ZZL / ZZZ)
* FEI