[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:44

Zeker gave foto's nimber!

Fijn dat je je punten lekker bij elkaar rijdt zo Dg, prima alternatief zo. Wat voor zadel heb je eigenlijk? Hij ziet er niet uit als het eerste het beste fabriekszadel zeg maar. Ziet er overigens wel als een heel fijn zadel uit.

Roosje, flink project aan het bouwen dus. Doen jullie veel zelf of voornamelijk alles door aannemer?

Ik ben die regen wel alweer zat. Om te rijden ben ik afhankelijk van de rijvereniging, wat normaal best prima is, zij het niet dat het soms puzzelen is qua groepslestijden/werk /dochter. Alleen nu met alle coronashit mogen we niet binnen rijden... Starten vast een zonnedansje op :')

xemmafalcon

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:07

DG, Juultje is nu 12.

Dat is inderdaad heel gaaf Noukie! Ben er nu ook extra blij mee :).

Daar zitten zeker gave foto's bij Nimber! Wat een kanon :wow:

Met dit weer is buitenrijden inderdaad niet fijn mella. Aankomende week wordt het weer droog.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:19

Wow stoere foto’s nimber!
Hij is echt mega!

Mm, lastig met het rijden nu met dit weer, hier altijd buiten, wij hebben geen binnen, dus nooit die keuze...
Hier eigenlijk blij dat het even regent, alles was zo super droog en stoffig...
Al heb ik ook liever dan het dan ‘s nachts regent!

DG, hè vervelend dat je zo’n last hebt van je omgeving met rijden zeg...
Je gaat hartstikke goed volgens mij zo!

Roosje succes met het huis en het klussen!

Laura, regendans geslaagd!
Lekker je tuig weer schoon!

Jeetje, jullie zijn snel gegaan, ik loop alweer een eind achter...Hoop het meeste nu gereageerd te hebben, anders sorry... Y;(

Hier ondertussen alweer van alles gebeurd in korte tijd.
Bij Herman andere trens er in gedaan, hij dacht dat het probleem voor een groot deel bij de myler lag, irritatie van een plekje dat er al zat (mogelijk weerstand door het enten) of daardoor ontstaan doordat hij zo liep te hangen.
Dus andere trens er in, ketting van de stang strakker en meer op de stang rijden zodat hij sneller los zou laten en ik ook sneller los kon laten.
Dat gaf nog wat paniek maar ging aan het eind van de les aardig.
De dag erna weer paniek, dus Herman gebeld, wat aangepast, en daarna weer wat beter.
Dag erna nog iets beter maar toen constateerde ik ineens tijdens het rijden dat mijn zadel bijna op zijn ruggengraat lag :oo
Ondanks dat ik er een paar weken terug nog een smallere boom in had gedaan...
Hmm, kon dus ook goed een oorzaak zijn van het rijprobleem zijn.
Zadelpasser filmpje en foto’s gestuurd en die vond zijn rug enorm terug gevallen...
Dierenarts gebeld en Dierenarts van Den Hoek ook filmpje en foto’s gestuurd.
Blijkt een eiwittekort te zijn waardoor de spieren op de rug terug vallen, mogelijk ook een spierreactie op het enten...
Dus nog meer eiwitten bijvoeren en dan moet het weer goed komen.
Gisteren osteo, die vond hem er gelukkig wel goed uit zien en rug meevallen.
Zat links in zijn achterhand erg vast, dus los gemaakt, vond hij niet leuk, en hele lijf behandeld.
Nu 5 dagen rust en stappen en dan weer oppakken.
Hopelijk kan mijn zadelpasser ook snel, anders maar even een onderlegger ofzo er tussen...

Sorry, dan was weer een heel verhaal :D :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:06

Poeh Nouvel das echt wel een hele boel bij elkaar. Hopelijk snel weer op de rit.

Mella echt hè! Ik rijd op t werk ook lekker binnen hoor. En ice plan ik via buienradar in en heb ik tot nu toe droog kunnen rijden .

Mijn weides vinden het wel heel fijn al die regen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:07

Zo de tuin ziet er heel anders uit na de regen en ook de weide had dit echt even nodig nu kan alles weer lekker groeien.

Nouvel jij hebt wel een heel gevoelig paardje als ik het zo lees zijn lijf laat duidelijk merken dat er iets niet oké is.

Mella hoe bevalt je nieuwe zadel? Zag er trouwens mooi uit hopelijk kan je hier lang van genieten.
Nimber wauw wat een kanon heb jij hij lijkt het zo gemakkelijk aan te pakken.

Hier ook weer even een stapje terug in het rijden douwe had nog wat moeite met zijn balans. We mogen weer les afspreken dus volgende week gaan we weer werken aan balans en vandaar weer verder.

Ik zelf heb ook geen binnenbak en mis deze ook niet kan best genieten van rijden in de regen douwe doet dan altijd goed zn best snel klaar haha

AD lees je ook nog mee? Hoest met de dames al baby's in aantocht?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:48

Grappig, Ferro loopt ook vaak fijner bij Fred regenachtig weer... :D
Ik vind een buitje ook niet erg, maar dagenlang in de hoosregen rijden word je wel zat...
Voor nu, heerlijk dat er weer wat regen is gevallen!
Laura, goed dat je dan even een stapje terug doet, fijn dat je volgende week weer les hebt!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:12

@Noukie, goeie vraag, dat zou heel goed kunnen. Normaal gesprongen vind ik het heel leuk om lekker op wedstrijd te gaan, zeker in het zomer zonnetje!

@Nimber, gave foto's zeg! Heerlijk paard.

@mellamoshan, ja, die regen is echt waardeloos. Wel goed voor het gras. Ik rij inderdaad niet in een standaard fabriekszadel haha, dit is een Vivary, die worden (als ik het goed heb begrepen) door zadelmakers in Engeland gemaakt op een speciale boom die voor meer schoudervrijheid zorgt. Daarnaast heb ik extra lange kussens voor o.a. betere drukverdeling. Ik zit er heerlijk in!

@xemmafalcon, dat is een mooie leeftijd, klaar om lekker aan de bak te gaan haha.

@Nouvel, jemig, het zit je ook niet echt mee! Hopelijk heb je je dosis pech dan weer gehad voor het jaar, kun je daarna weer lekker knallen!

@Laura1982, nou natregenen vind ik dan weer helemaal niks, en mijn paard ook niet. (Merrie hè) Misschien denkt Douwe ook wel; flink doorwerken des te eerder mag ik uit het natte weer. Hahaha.

Nou, gisteren hebben wij even de prosecco opengetrokken, want ik heb mijn laatste puntje binnen en ben dus officieel Z1 startgerechtigd. Dat was toch altijd mijn grote droom als pennymeisje, dus nu ik het gehaald heb hadden we wat te vieren! Nu als groter pennymeisje droom ik van een slipjas, dus moeten we nog even doorwerken hahaha.

Ik ben sowieso in een tophumeur, want ik heb gisteren tijdens mijn les echt heerlijk gereden. Ze was weer lekker losjes, enorm veel power, wissels kunnen springen, appuyementen kunnen oefenen. Helemaal top. Ik pak haar vandaag nog even een keer op S&T om dat gevoel nog even vast te kunnen houden hopelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:27

DG gefeliciteerd met je laatste puntjes!
Dat is snel gegaan zo zeg!
Lekker trainen voor de Z1 nu!
Fijn dat je les zo goed ging!

Ik zag dat ze voor de Z en hoger ook iets gaan doen nu maar alleen nog HC, dus leuk als je een proef wilt rijden en laten beoordelen maar niet voor de punten...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:56

Dg gefeliciteerd!!! Slipjas is ook mijn droom!

Ok en nog 1 paard z1 klasseren maar das alleen maar omdat ik er dan 10 Z+ heb en dat lijkt me een leuke mijlpaal.

Ja jammer dat het alleen HC is. Maar dan vraag ik liever of een collega jurylid t wil beoordelen. Is vast goedkoper haha.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:03

Kom maar door met dit soort spam hoor Kim! Gave platen, knappe reus. Ook zo lekker in zn eigen balans aan dribbelen, mooi beeld.

Nuovel :(:) Echt, van het een naar het ander... Lang leve zadels en veranderende paarden en alle issues rondom het enten zeg.. Hoop dat dit het écht weer even was voorlopig!

Stapje terug kan nooit kwaad Laura, dat voel je wss goed aan. Hoop dat je met les ook weer lekker stappen vooruit kan maken! Gelukkig vindt Douwe regen niet erg :D De mijne vindt een beetje regen wel oké, ik doe m dan meestal een orennetje op (ze zijn groot, er kunnen veel druppels tegenaan vallen :')) en dan gaat het wel. Maar écht regen houden we allebei niet per se van om in te rijden :+
Maar voor de grond is het heerlijk dat er weer wat water gevallen is!

Gefeliciteerd DG!! *\o/* *\o/*

Die online proeven HC vind ik dan weer net niks. Hoewel ik op concours best wel eens gebruik maak van HC rijden. Maar nu denk ik dan dat ik zelf wel aardig beeld heb, of idd wat Kim zegt een bekend jurylid laat kijken. Scheelt een hoop gedoe met inschrijven enz :D

Wij hebben gister weer een sprongetje gemaakt. Vandaag wel fijn gereden. Hij pakte wel prima aan en ik wilde niet te gek veel doen, dus losgereden, beide kanten een goede wissel en toen nog een Z1 proef doorgestuurd. Stel dát er in juni alweer wedstrijden zijn wil ik stiekem toch wel meedoen met t NMK en dan wordt dat gewoon weer even Z1 :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:01

Nou als er in juni wedstrijden zijn ga ik heel gelukkig worden Noukie, maar ik vrees dat we pas indoor weer van start gaan.
Mochten we volgende maand al weer mogen ga ik ook nog even z1. Even weer kilometers maken en wedstrijd ritme pakken. Hij kan iets wat terug komen op vreemd terrein als hij even niet weg is geweest. Daarbij hadden we pas twee keer z1 gestart en is 20x 60 dan toch weer even zoeken qua afmetingen ten opzichte van mijn eigen bak ( 55 x 25)

Gister fijn gestuurd, met name in de galop aan het spelen geweest met rechter, kleiner en dan toch weer groter.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:49

Ik verwacht het inderdaad ook niet hoor Kim. En als ik eerlijk ben zijn er dan ook eerst andere dingen die ze mogen opstarten zoals kappers, sportscholen etc. We zijn als paarden eigenaren al best heel gezegend in deze periode. Wedstrijd zou fijn zijn natuurlijk, maar alle begrip als dat pas later weer komt.

Snap dat je dan eerst even ritme wil pakken weer. Ondanks dat hij het zo goed oppakt is ie nog vrij groen natuurlijk.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:10

Zal zometeen even bijlezen, jullie kletsen lekker door!

Ik denk dat ik dit jaar geen dressuur zal starten. Wedstrijden zijn hier best duur en wij hebben geen indoor seizoen. Sinds we nu 2 maanden niet intensief getraind hebben, denk ik niet dat ze er deze zomer nog klaar voor is. Achja, hier hebben we gelukkig geen winstpunten nodig, dus misschien dat ik haar lekker door train en volgend jaar direct Z2 start :')

Helaas ligt door de verandering in bespiering mijn dressuur zadel inmiddels niet meer lekker. Mijn springzadel kan ik iets makkelijker corrigeren met een halfpad, dus rijden we daar maar even mee door. Ik hoop dat de zadelmaker wel weer snel kan komen, want alhoewel ik het fijn vind dat ze het mij laat weten hoef ik ook niet per se een Oscar-waardig drama :+

Gisteren hadden wij ook eindelijk 20 graden, sinds dat het komend weekend weer gaat sneeuwen (
:r ) zijn we dus maar meteen even buiten op stap gegaan. Ik zal blij zijn als het dadelijk ook weer allemaal groen is, die kale bomen zien er zo zielig uit haha

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:26

SW is het vanwege de sneeuw dat er in de winter geen concoursen bij jullie zijn? Wat voor een soort proeven heb je daar?
En eigenlijk; hoe ben je daar terecht gekomen?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:19

Nimber schreef:
SW is het vanwege de sneeuw dat er in de winter geen concoursen bij jullie zijn? Wat voor een soort proeven heb je daar?
En eigenlijk; hoe ben je daar terecht gekomen?

Ik ben hier terecht gekomen omdat mijn ouders mij kidnapten :') Wij verhuisten net voordat ik 6VWO begon, dus ik was er in het begin niet zo blij mee, maar nu bijna 10 jaar later vind ik het wel prima. De natuur is heerlijk en ik heb hele goede kansen gekregen qua paardrijden. Als ik niet hier terecht was gekomen had ik waarschijnlijk nooit een YR proef gereden of met een GP paard "gespeeld."

Het wedstrijdseizoen komt gedeeltelijk door de sneeuw, maar voornamelijk omdat alle pros in bijna heel Noord-Amerika vanaf December naar Florida vertrekken om daar de overwinteren. In Florida is het in de zomer eigenlijk te warm om wedstrijden te rijden, maar in de winter is het daar echt heerlijk en Ocala & Wellington zijn dus ook echt paardensteden.
Als het weer een beetje redelijk is, zijn er hier in Canada nog wel steeds oefenwedstrijden.

De proeven zijn iets anders ingedeeld, want je hebt verschillende levels met ieder 3 verschillende proeven: test 1, 2, en 3. Iedere proef wordt net iets moeilijker, dus je hebt geen gelijkwaardige proeven voor ieder level. Sinds er niet genoeg wedstrijden zijn (i.v.m. reisafstand & kosten) is er geen winstpuntensysteem. Kosten zijn op zijn goedkoopst $200 per wedstrijddag, maar vaak wordt dat makkelijk $500-800 voor een weekend -O-

Springen is gelukkig iets goedkoper en vanaf dit jaar hebben ze een nieuw iniatief waar je $500 total betaald voor 3 verschillende wedstrijden (vrij-zon, incl. stalling & 2 parcoursen per dag). Ik hoop dat dit iniatief dus ook naar de dressuurwereld komt haha.

Proeven:
* Introductory (stap/draf)
* Training Level (B)
* First Level (L1 / L2)
* Second Level (M1 / M2 / Z1)
* Third Level ( Z1 / Z2 )
* Fourth Level ( ZZL / ZZZ)
* FEI

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:02

Oef, dat is wel heel veel pech Nouvel! Gaat het alweer iets beter?

Wat grappig dat sommige paarden beter lopen in de regen. Die van mij vind het helemaal niets en is alleen maar aan het bollen :+

Hihi precies DG! Gefeliciteerd!

Poeh nimber, 10 in het Z is ook een behoorlijke mijlpaal!

SW ik vergeet vaak dat je niet in Nederland woont :+ . Dat zijn behoorlijke prijzen voor een wedstrijd :wow: . Vervelend van je zadel, hopelijk kan dit makkelijk weer aangepast worden.

Hier gaat alles z'n gangetje. Syl voelt zich kiplekker en is een beetje fris met buiten rijden. Juul ben ik nu wat meer aan het oppakken, zodat zij (als dit allemaal voorbij is) klaar is voor een wedstrijdje. Springen blijft ze super goed oppakken!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:33

SW echt vergelijkbaar met Amerika. Vind de wedstrijden wel echt leuk daar, van de winter wezen groomen in Jacksonville.
Was erg leuk en interessant.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:54

SW, altijd vervelend, zadelgedoe.. En het weer blijft wisselvallig bij jullie dus?!
Logisch dat je met die bedragen niet zomaar even op concours gaat. (En ik snap nu ook waarom mijn baas daar destijds niet zo happig was op wedstrijden :=)

Hoe gaat het bij iedereen? Motivatie nog een beetje vast te houden?
Ik heb net echt heel fijn gesprongen. Dressuur gaat ook goed, hooguit start ie zo relax en los dat ik een beeeetje te lief blijf daarna _O- Mn instructeur vroeg of ik asjeblieft weer wat eisen wilde gaan stellen in het galopwerk :+ Draf daarentegen pakt ie echt lekker op!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:57

@nouvel, klopt! Maar misschien wel leuk om te kijken waar je staat... Maar ook wel weer erg veel moeite voor wat tips die ik ook van mijn instructeur krijg haha. Hoe is het nu met Ferro?

@nimber, gaaf, 10 paarden Z+! Dat is echt wel knap. Helaas heeft de KNHS nu al bevestigd dat wedstrijden op zijn vroegst weer op 1 september beginnen. Jammer. Misschien organiseer ik dan nog een outdoor bij ons op het terrein, als het weer een beetje okay is.

@Noukie, fijn dat je zo lekker gaat! Die van mij staat op het moment ook even in standje té relaxed haha.

@snowwhite, jemig, wat een kosten! Dan is eventjes op wedstrijd gaan ook niet iets wat je zomaar doet. Oef.

@xemmafalcon, fijn dat het zo goed gaat! Voor welke klasse ben je Juul nu aan het trainen?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben haha.

Wij karren nog even lekker door. Wissels beginnen ergens op te lijken. Ik heb gisteren mijn moeder meegesmokkeld naar mijn les en die heeft wat voor me gefilmd. Dat was wel weer een flinke eye opener haha, conclusie: het voelt gaver dan het eruit ziet haha.
Ik moet iets meer druk op mijn teugel houden en daar tegenaan rijden denk ik, rij nu met een praktisch losse teugel.

Afbeelding

Afbeelding

Contragalopje
Afbeelding

Stukje verzamelen.
Afbeelding

En een stukje film van mijn wissel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:45

Ah hij doet al heel erg z’n best DG. Wat is t ook een gaaf dier.
Herstel jij m niet als hij achter na is?

Ik heb gister gelest en t was niet zo fijn en ook niet heel leuk maar super moeilijk en lastig. Zijn druk aan t puzzelen geweest voor weer wat meer aansluiting en dan vlug op achter te houden. Vanuit t dribbelen ook klein en vlug naar voren en jeetje wat is dat lastig zeg. De stukken die dan lukken voelen nog wel heel breekbaar maar zijn wel echt heel erg goed.
Was welhelemaal gesloopt erna. Niet door het fysieke deel maar ik moet hier zo mega geconcentreerd mee bezig.
Vandaag pakte hij t op waar ik gister gestopt ben dus we waren vandaag al snel klaar. Lekker beest is het.

Balen hè pas 1-9 Weer de ring in. Vind t echt wel zuur

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:23

Nimber wat super fijn als je paard dan weer oppakt waar je geëindigd bent. Dat is nog eens fijn werken samen.

Dg, lekker aan het knutselen met de wissels dus. Komt vast helemaal goed, jullie zijn lekker bezig.

Sw, wat een bedragen voor het starten zeg. Jeetje, dat motiveert wel om even door te trainen zeg...

Hier hobbelen we ook door. Ik probeer erg ritme te vinden in het kunnen rijden. Dat vind ik heel lastig want de paarden staan een stukje verderop in het dorp op het land zomers. Moet wachten tot vriendlief thuis is, of we samen thuis zijn van werk en dan kan ik de deur uit om kak te scheppen en rijden. Gelukkig is het nu lang licht maar er moet niets tegen zitten anders moet ik kiezen tussen rijden en de volgende dag voor 4 kruiwagens opdraaien, of kak scheppen.
Van de week hadden we dus zo'n avond dat het allemaal tegen zat en ik dus niet kon rijden en daar was ik nogal chagrijnig over naar vriendlief. Niet dat die er overigens wat aan kon doen. :=
Vind het combineren van werk, dochter en paarden echt een uitdaging en heb het idee dat we een beetje stagneren qua rijden, op het feit dat ik hem niet 5/6 dagen in de week kan rijden, zeker niet omdat er nog een 2e paard staat. Henkie loopt echt fijner als hij regelmaat heeft in elk aspect van zijn leven... Bij mensen wil daar nog wel eens een etiketje aan geplakt worden bij dit type persoon hihi.
Moeilijk allemaal en we puzzelen maar weer verder hierin.

Als we rijden gaat het wisselend, vorige week was hij erg fijn. Deze week is het weer een spook. Vandaag komt m'n schoonzusje rijden, heb haar nog maar niet verteld dat dit niet z'n week is tot nu toe. :o

Niet kunnen starten tot zeker 1/9 vind ik echt rot. Hoopte toch wel weer eens beetje wedstrijd ritme op te kunnen pakken. Dure startkaarten afgelopen en dit jaar voor ons zo. Ben vanaf de geboorte van onze dochter welke nu 2 jaar is, denk ik 5 keer gestart.

Ik zie best wat discussie hierover op internet voorbij komen over het wel/niet compenseren van de knhs. Hoe kijken jullie hiertegenaan?
Zelf vind ik het een lastig iets. Als we nou beetje zekerheid hebben over dat 1/9 daadwerkelijk weer wedstrijden zijn toegestaan, wil ik die startkaart best houden. Maar ben niet echt een filantropische instelling die zo graag de knhs sponsort dus beetje mixed feelings wel.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:58

@Nimber, dat is wel de bedoeling, maar heeft op dit moment niet mijn prioriteit. Ik heb haar eindelijk zover dat ze wel wisselt, alleen nog niet helemaal op mijn hulp, meestal wisselt ze al als ik alleen al aan een wissel denk, dus ze moet nu eerst leren wachten van mij.
Ze springt ze overigens wel in één sprong, maar van voor naar achter ipv van achter naar voor. Dat is een projectje voor later. :)
Klinkt wel als een nuttige les! Soms is een training niet het allerleukste, maar wel belangrijk om weer een stap verder te komen. Succes!

@mellamoshan, wat balen dat je geen fijn ritme kunt vinden met trainen! Lijkt me sowieso al moeilijk om te rijden naast een vaste baan, al helemaal als je daarnaast nog een huishouden en kindje hebt.

Over de compensatie van de KNHS. Tja. Ik vind het een beetje dubbel. Ik mag zelf sowieso eigenlijk niet klagen omdat ik mijn laatste M2 puntjes online heb kunnen rijden. Maar voor Z+ ruiters is het wel erg vervelend natuurlijk. Ik vind het van de KNHS uit niet zo netjes dat daar nog geen oplossing voor is.

Daarnaast heb ik maar één startkaart, dus om die gewoon te betalen is geen enorme last op mijn portemonnee, derhalve heb ik er niet zo'n probleem mee als er geen compensatie komt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:50

DG ook in 1 sprong is hij dan na helaas. Mijn bonte sprong ze altijd zo, dan kom je ook t z2 wel door maar met 4en voor alle wissels is wel kak.

Tja compensatie vind ik een lastig punt. KNHS kan ook niet echt wat aan de Corona doen maarja ik ook niet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:50

Zou wel leuk zijn als een outdoor bij jullie nog lukt DG! NMK staat nu ook voor 4 september ipv 19 juni, op hoop van zegen.. (zie trouwens dat ik zelf bij die afkorting aan de nationale merrie keuring denk. Maar daar zal ik met mijn Belgische ruin sowieso niet komen :'))
Fijn altijd die confronterende video's he, dacht je net dat je gaaf bezig was.. :+ :)

Mella, lastig om die regelmaat erin te houden idd. Is denk ik best een puzzel met gezin en werk etc. Dat van dat paard die graag enige regelmaat heeft herken ik wel :') Maar als je dat stukje dan ook nog tegen komt elke keer als je wél tijd hebt om te rijden, snap ik dat je net geen stappen kan maken zeg maar.

Qua compenseren KNHS vind ik het ook lastig. Het is hun schuld niet, maar ik heb al jaren een haat liefde verhouding met die tent, waarbij ik nogal mijn vraagtekens heb over financiële keuzes die ze maken en hoe de amateur sporter daarvoor contributie betaald. Dan helpt dit niet zo heel erg mee...
Conclusie zal zijn dat ik te lui ben om op te zeggen, toch al betaald heb en het laat zoals het is. En ik heb ook maar 1 startkaart. Alle springruiters/eventers die een seizoen in rook zien opgaan, evt met meerdere paarden, dan snap ik het ook als je daar anders tegenaan kijkt. Maar het is ergens zuur geld, net als die bos penning waar ik geen gebruik van kon maken afgelopen maanden, de seizoenkaart voor 3/4 seizoen. Maja, niemand heeft hierom gevraagd en ik ben in de gezegende positie dat ik het kan betalen. Had er wss wel anders in gezeten als dit verhaal impact op mijn inkomsten had gehad.

Ik had vanmiddag wel even mn handen vol. Doel was om m recht, ontspannen en scherp te houden. Met een stevig windje, rood/wit lint bij de naastgelegen voetbalclub wat alle kanten uit klapperde, waaiende blaadjes en vogels en eekhoorns die spontaan uit de bosjes de hoefslag op schoten, vond ie dat ontspannen best lastig :') Toch eigenlijk fijn gereden, hij had vrij snel wel de aandacht erbij en op de stortinkjes na viel het me nog alles mee!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:29

@Nimber, dat klopt. Maar zoals ik aangaf is het natuurlijk work in progress, we zijn amper een maand bezig met wissels dus nog plenty tijd om ze te perfectioneren haha. Ben allang blij als ik geen bok om mijn oren krijg.

@Noukie, Oef, ja het waaide behoorlijk hard vandaag! Weer slaat helaas weer om. Toch ook weer overwinning als je dan lekker hebt kunnen rijden.