[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:54

Chanelle dan zit je bij mij in de buurt! Ik heb vorig jaar m'n B debuut in Heteren gehad. Was zo'n drama dat ik er nooit meer heen durfde. :')

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:05

Oh oliebol, hopelijk is die vloek nu weg, haha. :')
Week erop ga ik naar Gendt, dan een week niks, dan naar Bemmel en vervolgens de eerste selectie in Beuningen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:32

Kady, dat is bizar dat ze zo bar rijden.

Absque, ach.. jij bent waarschijnlijk de enigste die dat nog weet.

Hier effe rustig.. klussen verder, maar met 2 x per week rijden gaat het niet heel hard, maar vind paard prima. :D
Maar.. ik kan er wissels mee springen :D, gaat nog niet perfect, af en toe met handstand en wat dan ook, maar ooit!! Gaat het lukken.

Als je er iemand op zet die kan rijden, ziet hij er ineens heel anders uit :+ en kan hij 3 wissels op een diagonaal, zucht..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:11

Mooie grote wissels hoor!

Ik heb wel bijgelezen,maar alweer beetje vergeten...

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:19

Gaaf zeg! Gaat voor mij nog even duren voordat ik zo ver ben.

Gisteravond heeft vriendlief even op pony gezeten, bizar hoe goed ze aanvoelen wie er op zit. <3
Zometeen de laatste training voor de wedstrijd morgen, ben benieuwd!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:03

a_d, gewoon je demonen overmeesteren :D

Ziet er goed uit hoor Sjolvir, ik doe het je niet na! Twee keer in de week trainen is niet zoveel, nog minder dan ik.. Ben je zo druk?

Chanelle, succes morgen!

Wij mogen morgen ook weer, op de stal waar we tot 6 jaar geleden in pension hebben gestaan. Best spannend := Net weer een goede les van mijn dochter gehad, dus we zouden er klaar voor moeten zijn.
Mogelijk ziet Jones dan morgen zijn oude vriendje waarmee hij zijn eerste levensjaar na het afspenen samen heeft gestaan. Ben erg benieuwd of we kunnen zien dat ze elkaar herkennen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:40

Hehe, de punten voor het Z zijn binnen met spirit en suus.
Ik denk dat Suus vandaag voor het laatst in haar leven een M2 proef gereden heeft. De volgende keer slaat ze deze klasse gewoon over.
Maar deze laatste x werd dan wel beloond met 2 x eerste en 3 winstpunten.
Op naar het Z.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:49

@Jury! Top! Heerlijke pony is Spirit toch en Suus kan er zo heerlijk mee overweg.

@Sammyo, nee niet druk, alleen om nou elke keer halve apotheek te slikken om beetje fatsoenlijk te kunnen rijden gaat me ook wat te ver. Maar he! mij hoor je niet, Toobs doet het met minder ook nog best aardig, ik train hem 2 x in de week en 1 x in de week besteed ik hem uit.
En ik hobbeldebobbel nog wel eens op hem, gewoon rondje polder, stappen.

@Chanelle, leuk! grappig he!? Dat ze meteen door hebben dat er ander iemand op zit en dat je daar allicht voorzichtig mee moet doen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:15

Ik zit echt op een roze wolk!
Hij liep heel fijn en dan zo beloond worden, top!

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:45

Oei Sjolvir, dat klinkt niet best.. toch niet toevallig pijn in je rug van het rijden?? Daar had mijn dochter een tijd last van, tot ze er pas achter kwam dat het samenhing met het zadel (een Bates Caprilli). Ze rijdt nu met een KN Tango en geen klachten meer!

Gefeliciteerd Suus en Jury, super!! Mooie punten, op naar het Z!

Voor mijn gevoel ging onze wedstrijd niet zo goed. Jones was nogal onder de indruk van van alles en nog wat. De eerste proef konden we niet normaal langs de korte zijde waar de jury zat, zoveel spoken zag hij in het weiland achter het juryhokje. De tweede proef was de pijp een beetje leeg.. Eigenlijk had ik geen winst verwacht, maar toch nog 188 en 193 punten :D Vertelde dat aan mijn oude instructeur, en die zei 'je was vroeger ook al nooit tevreden' :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:47

@Sammyoo, noop niet schuld van zadel, schuld van 18 jarig niet oplettend knulletje met een Honda....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:11

Oeioei, ik hoop voor je dat het niet iets blijvends is. Voortaan niet meer bij jonge jongens achterop :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:12

Noop, ben ik te oud voor _O- beetje van mijn eigen leeftijd is stuk beter. :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:56

Oei sjol das zo naar rugpijn :(:)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:23

Zo, wat een goeie punten komen hier voorbij zeg! Gefeliciteerd allemaal!

Ah bah Sjolvir, rugpijn is niet tof! Helpt iets van fysio oid niet?

Ik ben vandaag ook weer op pad geweest en heb voor het eerst met een proef geen winst gereden. :')
Eerste proef 190 en tweede 176, waar ik vrij verbaasd over was, omdat de tweede proef voor mijn gevoel veel beter ging. Was wel dezelfde jury, dus daar kon het verschil niet aan liggen. Stond op het protocol van de tweede proef dat het tempo te hoog was, maar dan moest ze me de eerste B proef eens zien gaan. :=
Snap het ergens wel hoor, tempo is vrij hoog, maar wel volledig onder controle. Daarnaast waren de oefeningen wel weer netter uitgevoerd.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:31

Heb je dat wel eens eerder op je protocol gezien chanelle? Ik zie op mijn protocollen dat het qua punten voor de verschillende onderdelen vrij constant is, ik weet waar we aan moeten werken. Als je het niet herkent is het wel lastig. Best een groot verschil in punten bij dezelfde jury.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:04

Nee, joh, niet mijn rug, mijn nek, (voordat ik werd aangereden), ik blij.. Rijdt die goof me van achteren aan. En bedankt.... fysio zal op den duur wel helpen, nu krijg ik alleen nog maar moordneigingen jegens die gasten :D :') .

Vandaar dat ik niet zo veel rijdt, beetje hobbeldebobbelen gaat wel, maar serieus rijden niet echt.
Maar he! ondanks dat gaat ie wel vooruit.

Hmm, mijn werkpunten voor nu alles moet beter :Y) .
Maar fijn als ik niet mijn KW's verknal, zoals de laatste tijd en niet de diagonaal over struikel met miljoen taktfouten, dat scheelt al weer 4 4en... en halthouden en blijven staan in proeven heeft ook nog wel eens wat voeten in de aarde. En wij zijn niet zo goed dat we dat allemaal kunnen missen :P
Dus geen fouten maken.
Had ik hem laatste keer acceptabel travers rechts ingezet ik blij.. schiet er waterhoen langs de baan weg, bye bye punten := Maar ooit!!!! gaan we gewoon proef neerzetten zonder al dat geblunder
en een constante proef. ooit... :')

Hij gaat thuis in ieder geval steeds fijner lopen, daar zie je overigens op wedstrijd weinig van terug

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:28

Hihi heel herkenbaar dat handschrift Suus :+ (ik was de schrijver bij Jules)
Het zag er gewoon heel goed uit!

Nog steeds pijn in je rug Do? Balen! Wat een medeweg gebruiker niet kan veroorzaken zeg!

Ook ik ben weer gestart vandaag, 189 punten voor de 2e proef en reed daarbij op mn reserve qua energie van die pony. 1e heb ik vrijwillig afgegroet :o proevenboekje miste na punt 17 een paar bladzijdes -O-
En ja ik ken ze echt uit mijn hoofd maar wist het nu gewoon echt even niet meer. Om uiteraard na het afgroeten je programma zo op te kunnen dreunen :Y)
Ach teller staat nu op L2+6 dus klagen mag ik nog steeds niet binnen de tijd die ik nu wedstrijden rij!

Doel is altijd M startrechtig in 2016 en met nog 6 wedstrijden op de agenda moet het wel heel gek lopen als ik dat niet haal

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:28

Sjolvir, hopelijk gaat het snel wat beter..
Suus, mooie punten!
Chanelle, best verschil tussen die punten. Jammer dat je dan zelf niet weet waar dat verschil in zit.

Ik ben zondag op onderlinge wedstrijd geweest na een week op de Veluwe gereden te hebben.
Verwachtte er weinig van, maar madam deed het weer super.
Springen foutloos, snelle barrage en een eerste plaats bb paarden(weet niet hoe veel er daar aan mee deden, aangezien ik het allerlaagst sprong :P)
Dressuur 2 keer 2de met 184 en 190. Deed ze heel braaf :D

Afbeelding

Afbeelding

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:21

Leuk beestje zeg!

Door je foto heb ik ook zin om een sprongetje te maken, dus zet zo maar eens een hindernis in de bak.
Eens kijken of ik het overleef. :')

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:27

Chanelle, zeker doen! Is leuk, beetje afwisseling.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:45

We hebben het overleefd hoor! Pony heeft vroeger Z gesprongen en kan nogal heel erg enthousiast worden.
Maar het ging eigenlijk super, merk dat we echt naar elkaar aan het groeien zijn en ik de juiste knopjes begin te vinden. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:52

Leuke schimmel!

Ik heb mijn rooie van mp afgehaald.Had er vh weekend mensen bij en ze viel me zo mee.
Rij haar liever zelf nog ff door.
Morgen kijken hoe mijn Welsh loopt,die heeft 2 weken boxrust gehad en alleen wat gestapt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:42

Knap schimpie! Z gesprongen, die zal wel gedacht hebben, wat is dit??? :)ddd

Ambre, duim dat hij weer helemaal goed is, rooie gaat dus bij jou overwinteren en verder bijgeshoold worden, ook leuk toch? Wat was er met die mensen dit weekeind dat je dacht hou d'r toch maar?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:53

Niks,leuke mensen.Ze wilde er af en toe lesjes op geven en daar vond ze haar nog wat te gevoelig voor.
Maar ik heb haar nog nooit onder een ander gezien en ze gaat de laatste tijd best fijn.
Ben er beetje klaar mee met die rare mails,ga er nog ff verder op klussen.