Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:23

ukkiepuk schreef:
Weet iemand dit toevallig?

Mijn nichtje is op 4 juni voor het eerst L2 gestart. 11 en 18 juni is ze ook gewoon L2 gestart en heeft inmiddels 3 winstpunten. Nu zien we bij klasseringen dat het winstpunt van 18 juni bij de L1 is opgeteld. Zou dit vanzelf weer gecorrigeerd worden of moet ik toch even de KNHS contacten?

Dat is wel wonderlijk en lijkt me niet direct. Ik zou even bellen naar KNHS.

Tilmar schreef:
Ik snap dat jullie ongeduldig zijn. Maar bekijk het ook eens van de andere kant.

Bijvoorbeeld deze week.
Filmpjes ingeleverd op woensdag 18 juni.

Bij alle filmpjes moet een protocol gemaakt en opgeslagen (1500 deelnemers). Dan moeten ze kijken welke jury's zich opgegeven hebben en die jury's protocollen sturen. Ik denk dat een jury gemiddeld 20 proeven doet van een event, dus dat zijn 75 juryleden!

Oke. Ik krijg als jury dus donderdag 19 juni de protocollen, maar ik werk gewoon en begin daar vrijdag aan (had ik ook opgegeven hoor).
Ik lever braaf alles in op zondag avond.

Dan moet de KNHS op maandag alles wat is binnengekomen verwerken en krijg je dus dinsdag je punten. Dat is al 4 werkdagen.
Dat is als alles goed gaat! Dan heb ik het nog niet over filmpjes die te wazig zijn en terug moeten of niet volgens de richtlijnen gefilmd zijn.

Ik weet het ik ben nog fris en fruitig en net begonnen met jureren, maar iedereen doet echt zijn best.
Het zou denk ik al helpen als je kon zien dat je proef goed is binnengekomen en in behandeling is.

Natuurlijk kan je zeggen ze moeten dan minder inschrijvingen aannemen, maar ja er moet ook geld in het laadje komen. En het animo is er.

Ik heb goede hoop dat nu er meer juryleden meehelpen het weer teruggaat naar binnen een week je punten. Maar die 3 werkdagen van het begin zijn denk ik gewoon niet haalbaar.

Snap dat het als jury beetje zuur is als mensen (o.a. Ik) ‘zeuren’ over lange wachten. Maar voor mij heeft dat écht alleen met KNHS te maken hoor, ik krijg niet het gevoel dat ze het hele gebeuren niet onder controle hebben.

Als jij super snel zondag al de uitslagen terug stuurt, dan verwerkt KNHS dat vaak wel weer snel op maandag. Dat is 2 werkdagen (vr-ma), dus mega snel en daar zal niemand over klagen!

Maar zelf vind ik meer dan 7 werkdagen (= incl 2 weekenden) gewoon best een lange tijd. Daarom kies ik er nu toch liever voor naar een meetmoment toe te gaan en direct de scores te krijgen. Wacht nog op 1 online score (11 juni) en dan is het wel even mooi geweest voorlopig

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:48

Flicka12 schreef:
friesam schreef:
[ [url=m/GECnOA.png]Afbeelding[/url] ]
Winst maar had ook op leuke leerzame feedback gehoopt
Vond t zelf trouwens niet winstpunt waardig, proef van 18e wel maar die heb ik nog niet terug

Deze was erg braaf gereden

Ik had nog minder :Y)
[ [url=m/ddNbQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje: is dit het originele protocol wat je kreeg ? Er staat gewoon helemaal niks aan tips/opmerkingen?[/quote]
Ja dit is het orgineel.. stond inderdaad niks op. Alleen de algemene opmerking

Rosanna1990

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:45

Nou, ik heb ook een poosje moeten wachten op de punten van 21 mei, maar afgelopen vrijdag stonden ze er dan eindelijk op! Was het wachten waard want had 195 punten.

Gister opgenomen voor het event van 25 juni en dat gaat denk ik geen winstpunt worden, ik weet niet wat er was, meneer was voorwaarts maar absoluut niet aan het opletten en kreeg hem ook niet meer bij de les. Wel ingestuurd maar we verwachten er niet teveel van :+

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:03

Jemig dat is gewoon bijna een maand wachten :o wel fijn dat je goede punten hebt gekregen!

Hoop dat mijn punten ook snel komen, ik wil namelijk eerst weten wat er verbeterd moet worden voor ik weer een proef instuur

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:59

2 winstpunten is het wachten wel waard ja. Gefeliciteerd en fijn dat je ze hebt! Ik ga straks filmen. Ben benieuwd hoe het gaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:27

proficiat met je punten!!

ik weer een paar proeven beoordelen. Via Wetransfer, is wel lekker helder kijken.
Net een combinatie, die had wel zo een zware baan. Geel zand en het leek wel strandzand. Beestje moest zich echt door de proef ploeteren, sneu gewoon. Denk niet dat de ruiter in de gaten had dat het zo zwaar is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:30

Ik heb in de upload van mijn proef maar een linkje neergezet naar WeTransfer. Als het dan onvoldoende scherp is dan kan de jury zo in elk geval wel wat zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:32

Hilli schreef:
Ik heb in de upload van mijn proef maar een linkje neergezet naar WeTransfer. Als het dan onvoldoende scherp is dan kan de jury zo in elk geval wel wat zien.

Dan moet het wel snel doorgestuurd worden en moet het jurylid de link eronder zien.
Weet niet of dat zo mag, dit wordt nu vanuit de knhs zelf gedaan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:35

Het is in elk geval een poging ;-) : ik vind het echt heel vervelend dat filmpjes die op de telefoon waar ze gefilmd zijn, scherp zijn zo achteruitlopen in kwaliteit na uploaden. Zelfs doorsturen naar een andere telefoon via w'app gaf niet zoveel kwaliteitsverlies.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:27

Dik respect voor de medewerkers achter de schermen. Het is supermooi weer, zondagmiddag, ik mail dat ik twee proeven niet kan beoordelen omdat de link het echt niet doet. Krijg binnen 5 minuten antwoord en heb ze direct gejureerd en teruggestuurd. Echt he......diep respect!

Er wordt echt hard gewerkt!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:56

daffodil schreef:
Dik respect voor de medewerkers achter de schermen. Het is supermooi weer, zondagmiddag, ik mail dat ik twee proeven niet kan beoordelen omdat de link het echt niet doet. Krijg binnen 5 minuten antwoord en heb ze direct gejureerd en teruggestuurd. Echt he......diep respect!

Er wordt echt hard gewerkt!

Hier ook een reactie op de mail, terug gestuurd dat ik echt respect heb voor ze!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:39

Wij zijn vergeten het paspoort te filmen :+ Heb het wel netjes kunnen oplossen, door hem van een ander filmpje ervoor te zetten. Maar even vragen aan de KNHS of ze hem zo willen accepteren, ik hoop het wel echt.

Karel werkte niet echt mee vandaag, besloot me na de middengalop even gigantisch uit het zadel te trekken dus kreeg hem niet optijd terug. Nouja. Kan in het echt ook gebeuren. Andere dingen gingen weer beter dan de vorige keer.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:56

Zo had ik er vorige keer ook 1, ik heb m beoordeeld maar wel aangegeven dat er een knip zitten tussen voorstellen en beginnen. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven!

Maar dat voorlezen jongens pffffff, ik heb mijn geluid maximaal staan want ik versta natuurlijk helemaal niemand en ben er niet op bedacht dat er daarna iemand (de filmer!) snoeihard begint met voorlezen :D :D :D Geloof dat ik het meer chill vond zonder voorlezer.....

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:02

Daffodil: haha oeps! Ik rij nog steeds zonder voorlezer dus als je mij een keer hebt scheelt dat :')

Ik heb nu het paspoort ervoor geplakt. En het voorstellen en beginnen is dus wel allemaal gewoon achter elkaar. Je kunt duidelijk zien dat er niet geknipt is. Net WhatsApp gestuurd dus wacht wel even af dan, maar na jou berichtje kriebelde het wel om in te sturen haha

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:08

Als de filmer voor leest dan had dat al eerder gemogen ivm de corona regels.

Ik ben pas de 18e begonnen met de proeven maar vind het wel lekker rustig zo zonder voorlezer.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:28

urosa schreef:
Daffodil: haha oeps! Ik rij nog steeds zonder voorlezer dus als je mij een keer hebt scheelt dat :')

Ik heb nu het paspoort ervoor geplakt. En het voorstellen en beginnen is dus wel allemaal gewoon achter elkaar. Je kunt duidelijk zien dat er niet geknipt is. Net WhatsApp gestuurd dus wacht wel even af dan, maar na jou berichtje kriebelde het wel om in te sturen haha

Nou op deze manier zou ik het nog niet zo'n punt vinden hoor en als het in de opmerkingen erbij staat, geloof ik het wel.

Had er net weer een die veelvuldig in en uitzoomde, dat beoordeel ik dus niet.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:56

Ik heb net mijn proef voor 25 juni ingestuurd, maar bij het inloggen kreeg ik de melding dat mijn account niet was geactiveerd. Ik heb vorige week na het registreren meteen mijn proef voor 18 juni ingeleverd. Maakt de activatie daarvoor uit? Ik hoop dat de proef van 18 juni gewoon is aangekomen :x

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:52

Ik wil een proefje insturen maar bij categorie staat 18 juni als enige datum terwijl dit event 25-6 is?
Wat nu te doen?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:54

kara schreef:
Ik wil een proefje insturen maar bij categorie staat 18 juni als enige datum terwijl dit event 25-6 is?
Wat nu te doen?

Even naar beneden scrollen! Ik zag ook 18-6 staan maar daaronder stond bij mij 25-6. Anders misschien even de app afsluiten?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:14

Ik heb uiteindelijk een nieuwe update op de telefoon moeten zetten. Nieuwe iOS was uit en blijkbaar was dat de reden dat ik maar tot 18-6 kreeg

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:19

Vanavond heb ik mijn proef gefilmd voor de 25e en ik ben echt zoveel meer tevreden dan de vorige keer! Erg blij met wat ik in twee weken al heb kunnen verbeteren. Het zal nog steeds niet veel zijn qua punten, maar het beeld is in elk geval al heel veel beter.
Nu maar wachten en refreshen. :D

Zo zagen we er vandaag uit.

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:43

Wij hebben gister ook opgenomen voor de 25ste, ben benieuwd :D deze week ook voor het eerst een meetmoment :j Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:23

Wij zijn dit weekend ook maar weer op pad geweest. Wij hebben natuurlijk weer wat bijzonders. 10 meter verderop besluit er iemand zijn paard te gaan longeren met een zweep met een zakje eraan... nou dat was 1 groot feest! Jury zag het ook gebeuren en heeft op protocol nog wel gezet goed opgelost! Wel net winst 2 keer, maar niet fijn gereden met een pony over de flos. Dan denk ik weer. Soms is thuis rijden zo slecht nog niet.
Voor degene die nu zeggen, dat ze daar maar tegen moeten kunnen.... normaal is er iets meer reuring op een wedstrijd. Dan hebben ze niet 1 ding op om te focussen. En als er nou iemand op 3 meter afstand van de bakrand gaat staan de zwaaien met zo’n ding in de stilte... niet echt fijn...

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:52

MarryAnneR schreef:
Wij zijn dit weekend ook maar weer op pad geweest. Wij hebben natuurlijk weer wat bijzonders. 10 meter verderop besluit er iemand zijn paard te gaan longeren met een zweep met een zakje eraan... nou dat was 1 groot feest! Jury zag het ook gebeuren en heeft op protocol nog wel gezet goed opgelost! Wel net winst 2 keer, maar niet fijn gereden met een pony over de flos. Dan denk ik weer. Soms is thuis rijden zo slecht nog niet.
Voor degene die nu zeggen, dat ze daar maar tegen moeten kunnen.... normaal is er iets meer reuring op een wedstrijd. Dan hebben ze niet 1 ding op om te focussen. En als er nou iemand op 3 meter afstand van de bakrand gaat staan de zwaaien met zo’n ding in de stilte... niet echt fijn...

Nee kan mij voorstellen dat het zeker niet fijn is! Ook wel raar met een zakje aan de zweep, dan snap je toch dat anderen mensen daar last van kunnen hebben.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:07

Zo wat aso met een zakje aan een zweep.

Ik hoop vandaag de uitslag van 28 mei te krijgen