[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:59

En volgens dat schema heeft iedereen die fase dus dat is ook niks om je voor te schamen! Soms vergeten we dat het leukste is het pad ernaar toe, het doel alleen is niet de reden dat we allemaal ooit zijn begonnen met rijden. :)

chanelle14

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:47

Goed schema zeg, kan me er met sommige dingen wel in vinden.

Ik heb weer een aantal inschrijvingen verstuurd, staan nu 5 wedstrijden op de planning waarvan 1 selectiewedstrijd. Zijn hier nog meer mensen die in kring Oost Rivierenland meerijden?

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:40

Hallo! :D
Ik ben nou nog 17 maar als ik in mei 18 ben geworden, ga ik mijn be rijbewijs halen en ook starten met wedstrijden (dressuur) rijden! Ik heb zelf een haflinger en dan 18 dus zal ook tussen de paarden moeten starten.
Ik zal me tegen die tijd nog eens melden maar vond het wel leuk om me toch alvast even te melden. Ik ga het topic ook wel even doorlezen! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:50

Oh, Fred is ook leuk!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:51

Hoi iedereen!Lees weer allemaal goede resultaten en een Fred die in goede handen is nu.
Mooie pony's toch allemaal!Ziet er steeds meer bergop uit op de foto Suus.

Mijn rooie staat inmiddels te koop,maar er is niet veel animo.
Mijn bruine nog onregelmatig,gisteren de DA bij geweest.
Zit in de kogel,foto's zijn goed dus weke delen probleem.
Nu 2 weken boxrust met wat stappen.Hopelijk kan ik haar nog oppakken voor ze te dik is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:00

Ambre, fijn dat de foto's goed zijn wel balen dat bruine niet goed is. Beterschap.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:39

Altijd lastig als je paarden wat hebben, hopen dat het nu dan toch snel over is.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:23

Vervelend Amber! Weke delen probleem is goed te behandelen. Al hebben wij toen met Baida haar verdraaide kogel 3 maanden alleen maar mogen stappen... Hopelijk wordt het bij je bruine snel beter!
Rooie niet veel animo voor? Wat denk je dat de reden daarvoor is? Lijkt me een superfijn dier!

Bedankt voor de complimentjes over Fred! Ben stiekem ook wel trots op mijn smurf! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:17

Zal wel te duur zijn,maar ik ga haar niet weggeven.
Verder moet ze ook nog een parcours kunnen springen volgens de meesten.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:05

Oei, blessures zijn nooit leuk. Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal wel mee en is het snel verholpen.
Vosje zit er leuk uit! Ik merk dat het met de verkoop van fijne pony's op dit moment sowieso niet zo hard gaat. Mensen willen voor weinig geld een pony hebben die het liefst al heel wat ervaring heeft maar ook weer niet te oud is...

Ik heb net een keer een ander singeltje geprobeerd (leer en anatomisch), maar helaas heeft ze er heel heftig op gereageerd en zit er aan een kant een wondje. :( Heeft iemand enig idee hoe ik het geneesproces een beetje kan bevorderen? Heb namelijk zondag mijn L1 debuut gepland staan en zou jammer zijn als het niet door kan gaan. Aan de andere kant eigen schuld dikke bult, maar had deze singel speciaal voor haar gekocht en moest hem toch even proberen. Voortaan toch maar weer de andere singel met bontje er omheen..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:24

Laurierzalf op smeren chanelle, super spul. Helpt ook witte haren te voorkomen. :)
Zou inderdaad jammer zijn als je je debuut uit moet stellen.

Amber, geen idee wat je ervoor vraagt.. Maar mijn ervaring is dat brave, goede pony's zichzelf verkopen.

Ik rijd zelf ook met een singel met bontje. Neopreen gaat ook wel maar met bontje vond ie het aansingelen beduidend minder erg. Ook al eens een leren geprobeerd maar daar kreeg hij op wondjes van dus voor mij ook nooit meer leer! Heb het idee dat dat zweet niet opneemt en daardoor gaat schuren.

Wat hebben jullie voor beenbeschermers om bij jullie pony's? Die van mij zijn vandaag kapot gegaan dus moet nieuwe hebben, maar ben altijd aan het klooien met de maat. Full is te lang maar pony is te klein.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:47

Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken!

Ik heb van die simpele plastic peesjes maat pony, en van die drie in een dingen maat s voor en maat m achter.
Past tot nu toe op allemaal!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:50

Ik heb de ultimo maat cob van BR,die zitten er goed tussenin.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:42

Ik heb Veredus maat S voor Angel. Past precies. De maat M is ook nog korter dan maat full van bijvoorbeeld br.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:00

De BR ultimo ga ik eens naar kijken, dankje!
Veredus wordt me wat te duur....

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:12

Chanelle honingzalf is wonderspul maar wel heel duur... hoop dat je gewoon kan starten.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:09

Heb gister even zonder zadel de proef gestapt, zodat ik in ieder geval de figuren een beetje weet. Wondje was zag er gelukkig goed uit en is mooi aan het genezen. Heb er uierzalf op gesmeerd en dat lijkt ook goed te werken. Heb helaas nu geen tijd om andere zalf te halen, maar zal het in mijn achterhoofd houden voor als het nog een keer voorkomt!

Wel een beetje jammer dat ik de proef niet normaal kan oefenen, maar we zien het allemaal wel!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:39

Vandaag is het zo ver, ben benieuwd! :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:54

Succes!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:33

Zo, druk dagje achter de rug gehad! Pony liep niet lekker, normaal is het echt een hittepetitje, maar vandaag was ze niet vooruit te branden en moest ik er erg veel aan rijden, waardoor dingen niet netjes afgewerkt konden worden. Toch nog thuis gekomen met twee winstpuntjes, (180&180) :')

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:00

Ik heb hier al een tijdje niet gereageerd, maar wel altijd mee gelezen. Leuk om al die updates te blijven volgen. Ik had niet zoveel te melden betreft wedstrijden rijden met de pony. Had hem in de verkoop. Ondertussen besloten hem uit de verkoop te halen en hem lekker nog een tijd zelf te houden en door te starten. Mijn wedstrijd paard is helaas overleden en mis het wedstrijden rijden stiekem behoorlijk. Pony heeft even wat rust gehad om te bekomen van de verkoop periode. Planning is om over 2 wk te gaan starten, we gaan verder waar we gebleven waren dus in de M1.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:16

Toch knap gezien je voorbereiding chanelle!

Wat is er met je paard gebeurd kady?
En waarom moet de pony bijkomen van de verkoopperiode?

Ik heb me gisteren nog bij kunnen schrijven voor een wedstrijd vandaag.
De rooie na 3 mnd weer een x gestart.
Ze had toen last van spanning waardoor ze in zichzelf kroop en wat achter het been kwam en in de hand ging hangen.
Nu had ik weer iets spanning in de 1ste proef,maar ze bleef heel alert.
De 2de proef ging een stukje beter,hoewel ze wat lang werd na de galop.
Was 2de en 1ste met 192&199.Wil nog een paar x L2 starten want heb mijn zweep nog wel eens nodig.
Veel buitenrijden en nog consequenter rijden heeft gelukkig zijn vruchten afgeworpen.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:18

Dat zijn nette punten, zeg!

Waarom moet de pony inderdaad bijkomen van de verkoopperiode kady?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:21

Mijn paard is overleden aan (waarschijnlijk) de gevolgen van een geperforeerde darm, was helaas niet meer te redden. De pony is een hele fijne pony die zeer zeker geschikt is als leerpony voor de juister ruiter. Echter wel een gevoelig dier, zeer zacht in de mond. Heb heel veel kindjes gehad voor hem die eigenlijk niet goed konden rijden (net van de manege of alleen shetjes gewend). Dus veel tegenstrijdige hulpen gaven, flink in de mond zaten, schoppen en trekken tegelijk, stuiteren en noem maar op. Hoewel pony lief dan stikbraaf blijft steeds tegen de ouders moeten zeggen van ik denk niet dat dit hem gaat worden.Gewoon op de wei en ff niks. (miss zit het in mijn hoofd maar naar mijn gevoel kon hij dat wel ff gebruiken) Ik had dus echt weken achter elkaar 5 dagen in de week kijkers voor hem dus hij had wel wat te verduren. Gewoon nog niet de juiste match kunnen vinden.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:09

Ahhh dat verklaart een hoop. Wel bizar dat er na een paar weken 5 dagen per week nog steeds niemand is die klikte. Wordt er dan echt zo bizar gereden?

Ik ben trouwens afgelopen zondag nog aangesproken door een vrouw die het zo leuk vond dat ik met de pony gewoon tussen de paarden startte. Nog een tijdje staan babbelen en bedacht me later in het gesprek pas dat het de jury was. Gezicht kwam me al vaag bekend voor. :')

Aankomende zondag gaan we weer op pad, dit keer Heteren! Ben benieuwd, want is de eerste keer binnen-binnen.