Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xmarritw

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:52

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe punten *\o/*
Ik heb nu twee keer dezelfde jury gehad die super fijn jureert. Bij elk punt zet ze een opmerking. Echt heel fijn omdat ik ook echt ergens aan kan gaan werken. Wel echt jammer dat sommige jury's maar 1 of 2 opmerkingen plaatsen.

Maurits0407

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:54

Zijn er meer mensen waarbij het protocol nog niet geplaatst is maar wel al "verwerkt" staat?

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:55

Maurits0407 schreef:
Zijn er meer mensen waarbij het protocol nog niet geplaatst is maar wel al "verwerkt" staat?

Heb ik ook gehad. Paar dagen geduld hebben. Ik zou als je volgende week nog geen protocol hebt een appje sturen.

Maurits0407

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:01

xmarritw schreef:
Maurits0407 schreef:

Heb ik ook gehad. Paar dagen geduld hebben. Ik zou als je volgende week nog geen protocol hebt een appje sturen.

Stond er bij jou ook verwerkt? Of nog in afwachting van?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:16

Wanneer gaan jullie filmen voor het komende event (25 juni)?
Ik zou eigenlijk woensdag icm met les gaan filmen maar het wordt me een partijtje warm komende week :=
Als het lukt gaan we maandagavond filmen, dan is het wat beter te doen voor de paarden denk ik.. wel het voordeel nu van online proeven rijden!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:44

Queelens schreef:
Ik zou eigenlijk woensdag icm met les gaan filmen maar het wordt me een partijtje warm komende week :=
Als het lukt gaan we maandagavond filmen, dan is het wat beter te doen voor de paarden denk ik.. wel het voordeel nu van online proeven rijden!

Ja ik werd net ook niet blij van het weerbericht. Dat wordt s’avonds laat of sochtends vroeg opnemen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:46

Ik ga morgen filmen :-)

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:47

Maurits0407 schreef:

Heb ik ook gehad. Paar dagen geduld hebben. Ik zou als je volgende week nog geen protocol hebt een appje sturen.[/quote]

Stond er bij jou ook verwerkt? Of nog in afwachting van?[/quote]
Ik heb ook gehad dat er al verwerkt stond denk ik.

Queelens schreef:

Ik ga ook 's avonds filmen en hopen dat het licht goed genoeg is. Wij wilden dinsdag gaan filmen maar met 27 graden rij ik niet overdag

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:59

He, wat luek topic over filmpjes rjiden. Heb me er ook aan gewaagd, vraag me alleen niet wasrom, want ben niet proefklaar en ponylief kent nu proef al uit d'r hoofd. Die vd 11e heb ik nog niet trug, maar. Verwacht ee niet te veel van aanleuning niet goed, oefeningen soso.. midden en uitgestrekt laat ik daar maar niet over beginnen, maar ik vind het al een wonder dat ik onthou hoe de proef is, pony weet helaas waar we aan moeten springen vd ene naar andere ggalop en is me nu telkens voor, maar dan verkeerde galop of scheeeeeef, gewoon erg. En die v stap naar galop is soms ook hilarisch want die weet ze ook.
Benieuwd naar het commentaar, punten verwacht ik niet te veel van. Kan met meoite rijden, dus ik ben allang blij dat ik soort van soms kan trainen en nu dan proefjes insturen.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:59

Ik heb voor t eerst gefilmd, helaas was ik vergeten dat m’n proefje gister voor 23.59 online moest staan. Dus snel opgezadeld om half 11 en nog gereden Voor beide de eerste keer en paard was niet vooruit te branden lol. Zoveel fouten in de proef, schrikreacties enz. Maar hey t hoort erin en we hadden toch geen tijd meer. :') :+ dus ik hoop op commentaar waar ik wat aan heb, voor volgende keer.
Voor deze week moet ik hem niet vergeten op te nemen }>

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:06

Queelens schreef:

Maandagavond

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:14

Queelens schreef:

Vanmiddag gedaan

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:35

6 werkdagen voorbij (eigelijk 10 werkdagen want 7 juni al ingestuurd), maar helaas nog geen uitslag van 11 juni.
Voor m’n gevoel heb ik vaak pech met lang wachten.

Dit was wel het laatste online event voorlopig :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:01

Ik snap dat jullie ongeduldig zijn. Maar bekijk het ook eens van de andere kant.

Bijvoorbeeld deze week.
Filmpjes ingeleverd op woensdag 18 juni.

Bij alle filmpjes moet een protocol gemaakt en opgeslagen (1500 deelnemers). Dan moeten ze kijken welke jury's zich opgegeven hebben en die jury's protocollen sturen. Ik denk dat een jury gemiddeld 20 proeven doet van een event, dus dat zijn 75 juryleden!

Oke. Ik krijg als jury dus donderdag 19 juni de protocollen, maar ik werk gewoon en begin daar vrijdag aan (had ik ook opgegeven hoor).
Ik lever braaf alles in op zondag avond.

Dan moet de KNHS op maandag alles wat is binnengekomen verwerken en krijg je dus dinsdag je punten. Dat is al 4 werkdagen.
Dat is als alles goed gaat! Dan heb ik het nog niet over filmpjes die te wazig zijn en terug moeten of niet volgens de richtlijnen gefilmd zijn.

Ik weet het ik ben nog fris en fruitig en net begonnen met jureren, maar iedereen doet echt zijn best.
Het zou denk ik al helpen als je kon zien dat je proef goed is binnengekomen en in behandeling is.

Natuurlijk kan je zeggen ze moeten dan minder inschrijvingen aannemen, maar ja er moet ook geld in het laadje komen. En het animo is er.

Ik heb goede hoop dat nu er meer juryleden meehelpen het weer teruggaat naar binnen een week je punten. Maar die 3 werkdagen van het begin zijn denk ik gewoon niet haalbaar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:08

Eens hoor Tilmar, en om eerlijk te zijn had ik er woensdag dus ook al een sloot gekregen. Normaal zou ik die donderdag teruggestuurd hebben maar....prive en werkomstandigheden zorgden ervoor dat dat niet haalbaar was en dus worden die ook pas maandag verwerkt. Dus die twee dagen extra zit je zo aan.

Overigens merk ik aan alles dat wedstrijdruiters (voel je niet aangevallen) steeds meer eisen stellen en er vaak ook maar vanuit gaan dat vrijwilligers onbeperkt de tijd hebben. Ik merk het nu aan de meetmomenten die ik organiseer voor mijn club. Ik heb even geteld net maar schrik niet: 22 emails en een stuk of 6 chatberichten via FB en een stuk of 8 appjes van afgelopen woensdag tot nu.....en ik ben toch echt van mening dat het knhs systeem helder is, onze uitleg meer dan duidelijk en ook onze meldingen op FB en de website overduidelijk.

Dat gaat echt wel heel ver hoor en kost afgrijselijk veel tijd. Daar gaat nu bij de KNHS ongetwijfeld ook ontieglijk veel tijd in zitten. Whatsapp, emails etc. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik soms echt moeite moet doen om aardig en vriendelijk te blijven. En voor wie zegt domme vragen bestaan niet, nou........ik krijg ze hoor :D

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:20

Woensdag savonds film ingestuurd. Dacht vanmorgen toch eens kijken. Staan de punten er gewoon al bij. Dat vind ik echt heel snel..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:39

daffodil schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik soms echt moeite moet doen om aardig en vriendelijk te blijven. En voor wie zegt domme vragen bestaan niet, nou........ik krijg ze hoor :D

:')

Ik had de punten van de 18e dus ook heel snel, zondag 14 juni gefilmd en gisteren dus terug.

Spaansepony schreef:
Ik heb voor t eerst gefilmd, helaas was ik vergeten dat m’n proefje gister voor 23.59 online moest staan. Dus snel opgezadeld om half 11 en nog gereden Voor beide de eerste keer en paard was niet vooruit te branden lol. Zoveel fouten in de proef, schrikreacties enz. Maar hey t hoort erin en we hadden toch geen tijd meer. :') :+ dus ik hoop op commentaar waar ik wat aan heb, voor volgende keer.
Voor deze week moet ik hem niet vergeten op te nemen }>

Heftig, volgende keer maar even goed de deadline in de gaten houden haha

Queelens schreef:

Zondag! Het wordt inderdaad erg warm deze week, maar even kijken wanneer ik dan kan trainen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:02

Voor het event van 25 juni, gisteravond gefilmd en opgestuurd. Mijn punten van de 18e ook al terug, en het was net geen winstpunt. 179,5. 2e helft ging ook echt niet goed, dus vond het ook geen winstpunt waardig. Maar een halve punt er vanaf, dat heb ik mezelf wel even zwaar aangerekend.... :o

Maar goed op naar de volgende. Die van gisteren ging echt super goed, dus ben benieuwd of de jury het met mij eens is :D

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:04

Gisteravond voor het eerst op vreemd terrein gestart met mijn kijkfries. Iets lastiger dan thuis in de bak maar desondanks 2 punten mee naar huis genomen. Dik tevreden. Toch wel fijn om andere proeven te rijden en direct je punten en protocol te hebben.
Ik wacht nog op de punten van 18 juni en verwacht dan L1 startgerechtigd te zijn. Daar zijn we nog niet aan toe dus we gaan eerst een periode verder werken aan de galop voor we verder gaan. Ik zal het refreshen vast nog gaan missen. Zodra L1 bevestigd is hoop ik de helft van de punten online te kunnen rijden en de andere helft op lokatie. Duimen dat de pilot is bevallen en ze de mogelijkheid van online starten in stand houden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:10

Nou, hier krijgt de pilot een dikke onvoldoende. Nog steeds aan het wachten op de punten van 28 mei. En al tig keer de afgelopen 2 weken contact met ze gehad. Maar steeds hetzelfde riedeltje. Mooi dat het voor de B tot en met de M wel goed gaat. Maar de Z gaat dus heel erg slecht. Ben blij dat ik weer gewoon op pad kan gaan.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:14

FriesWytske schreef:
Nou, hier krijgt de pilot een dikke onvoldoende. Nog steeds aan het wachten op de punten van 28 mei. En al tig keer de afgelopen 2 weken contact met ze gehad. Maar steeds hetzelfde riedeltje. Mooi dat het voor de B tot en met de M wel goed gaat. Maar de Z gaat dus heel erg slecht. Ben blij dat ik weer gewoon op pad kan gaan.

Ik snap je helemaal! Een kennisje op de manege had haar Z punten wel binnen 2 weken dus is ook wel weer wisselend, maar ik zou er in jouw situatie ook helemaal klaar mee zijn.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:00

Voor de 25e had ik gisteren gefilmd maar de zon heeft mijn 2e poging bijna helemaal zwart gemaakt terwijl het nog vroeg in de avond was (18.30) en voor mijn gevoel de zon niet overdreven scheen.
Let daar dus bij op als je komende week later op de avond buiten wil gaan filmen (!) het is voor de film sneller te donker dan voor jouw oog.

En mijn 1e poging gisteren is net wel op mijn telefoon en computer maar weet dus niet wat het uploaden zou gaan doen. Is zoiets ergens te checken?

Voor de zekerheid zat ik vanochtend om 9 uur nog een keer op vera (sorry, niet gevlochten) en heb ik opnieuw gereden met de zon in de rug. Maar ik ben wel benieuwd of mijn filmpje van gisteren ook geaccepteerd zal worden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:02

Ze zijn bij mij wel heel snel. Schaam me haast voor de mensen die al weken wachten. Dinsdagavond filmpje geupload voor de 18e en heb net de punten incl protocol er al op staan.
Geen winstpunt maar ook geen drama dus goede hoop voor de proefjes die ik nu heb opgenomen want die gingen echt wel beter.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:13

Flicka12 schreef:
friesam schreef:
[ [url=m/GECnOA.png]Afbeelding[/url] ]
Winst maar had ook op leuke leerzame feedback gehoopt
Vond t zelf trouwens niet winstpunt waardig, proef van 18e wel maar die heb ik nog niet terug

Deze was erg braaf gereden

Ik had nog minder :Y)
[ [url=m/ddNbQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje: is dit het originele protocol wat je kreeg ? Er staat gewoon helemaal niks aan tips/opmerkingen?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:09

Weet iemand dit toevallig?

Mijn nichtje is op 4 juni voor het eerst L2 gestart. 11 en 18 juni is ze ook gewoon L2 gestart en heeft inmiddels 3 winstpunten. Nu zien we bij klasseringen dat het winstpunt van 11 juni bij de L1 is opgeteld. Zou dit vanzelf weer gecorrigeerd worden of moet ik toch even de KNHS contacten?