[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:20

Oeh klinkt heel sjiek!

DG kan ze lastig zakken in dr buitenheup? Fysio en osteopaat er al naar laten kijken?
Wat ik nog wel eens doe is dan travers inzetten en tijdens de inzet beiden handen overdreven naar buiten zetten. Dan druk je ze wat over de buiten schouder weg waardoor je het wat makkelijker voor ze maakt om achter meer door te scharen. Als ze daar dan sterker in worden hoef ik alleen die schouder weer een beetje te begrenzen en ik heb een goede travers.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:41

Even bijlezen zeg :oo
Leuke foto's/filmpjes allemaal!

DR - dat klinkt erg mooi! :))
DG - Ik heb met de traver/appuyeren naar rechts vaak het problem dat ik zelf iets stug ben in mijn heup. Vaak helpt het als ik even naar de osteo/fysio ben geweest.

Topic meeting zal mij helaas niet lukken haha, ik ben erbij in spirit!

Ik had een avontuurlijk ritje zaterdag... blijkbaar was een 10 jaar oude hackamore gebruiken toch niet het slimste idee :=

Afbeelding

Gelukkig komt ze goed terug op de zit, dus kunnen we er lekker om lachen. Zo'n dingen gebeuren trouwens ook echt alleen maar in de galop natuurlijk..
Gisteren dus maar in de dressuur optuiging gereden en op 1 vreugdebok na heel lekker kunnen rijden.

Kennis van de familie die Zhivago & Wynton al op stal heeft staan heeft nu dus ook Knock Out gekocht op de veiling. Normaal gesproken vliegt of mijn moeder of ik naar Nederland om hem op te halen, dus ben benieuwd wat de planning zal zijn :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:09

Hahaha had een heel verhaal getikt om op iedereen te kunnen reageren en ik moest even wat voor werk tussendoor doen... alles weg dus dames top dat iedereen weer zo lekker reageert en enthausiast op elkaar reageert. Alle filmpjes en foto's vind ik super leuk om te zien doe ik ook weer inspiratie op en kan er ook een hoop van leren.

Ps broek ontvangen en 1 woord ge-wel-dig!!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:51

Jeetje, dames :oo wat hebben jullie veel gekletst! Ga proberen om op iedereen te reageren, maar beloof niets.

@Laura: Wat voor broek had je nu besteld? Lekker dat je nu kan door slapen. Dat is toch goud waard. en als je paardje het dan ook nog goed doet, dan is het verhaal compleet.

@Snow_white: Oepsie, maar goed dat je zo'n braaf paard hebt. Wat leuk dat je misschien weer mee mag op een vlucht. Ben benieuwd hoe lang dat zal duren voordat er weer zulke vluchten zullen gaan.

@Nimber: Filmpje kijk ik strakjes op de telefoon. Maar aan de reacties te lezen was het goed! Lekker voor je dat het zo gaat!

@Droversrun: Klinkt sjiek, hoor je, laarzen. Hopelijk gaan ze in Italie snel weer beginnen.

@Dreamguide: dat van die heup heb ik ook. Misschien eens proberen je knie overdreven te openen en je binnenbeen eraf te houden? En eerst zonder buiging en eerst focussen op het opzij gaan voor je been? En die staart van je paard. Ze is in ieder geval daar lekker los.

@XemmaFalco: Hopelijk lukt het allemaal met je studie en kan alles wel gewoon voor je doorgaan. Wat stoer dat hij de wissels begint te begrijpen! En een passend zadel is ook heel fijn!

@Nouvel: wat is het toch heerlijk dat je het strand om de hoek hebt zitten. Filmpje kijk ik straks op mijn telefoon. Die kan ik nu niet kijken.

@Mellamoshan: wat stoer van je wissels! En wat fijn van je zadel dat die begint te wennen! Hele leuke foto's, overigens! Jullie zijn een mooie combinatie samen.

Zo, hopelijk ben ik niemand vergeten. :o

Zelf vandaag weer lekker gereden en bezig geweest met de wissels. Hij begint het spelletje al een beetje te begrijpen. Heel leuk als hij zo fanatiek wordt. Dan wordt het echt een blij ei.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:23

@Nimber, die truc van de schouder naar buiten duwen had ik online inderdaad ook gelezen, dat ga ik proberen!

@_Snow_White, ja ik ben me ook bewust van het feit dat ik wat verkramp. Daar ga ik aan werken. Jemig, die foto van dat hoofdstel! Dat je nog veilig thuis bent gekomen. Braaf paard.

@Laura1982, haha, fijn dat de broek bevalt!!

@roosje78, Bedankt voor de tip, ik ga het proberen! Wat leuk dat je wissels steeds beter te gaan. Dat moment waarop het lampje gaat branden is ook zo enorm leuk.

Nou, ik heb eerder dus al een osteopaat naar mijn paard laten kijken, toen was ze qua spieren helemaal in orde, maar ik kreeg wel de tip om niet teveel mensen aan mijn paard te laten prutsen, omdat ze dus zo goed in der lijf zit en dat eigenlijk alleen maar verprutst kan worden.

Maar ik heb dus wel al een paar weken dat er een raar bultje op haar rug zit, maar ik dacht dat het een insectenbeet was (daar leek het echt op, formaat van een vingertopje). N.a.v. de tip van Nimber toch maar even mijn stalgenoot (zij is fysio/osteo) er naar laten kijken, dus zij heeft even gevoeld, blijkt het dus toch een drukplek te zijn. Die zit dus aan de rechterachterkant op het randje van het zadel, goede kans dat ze daarom niet zo graag haar billen in wil buigen tijdens het rijden.

Ik voel me dus vet schuldig. Roné krijgt lekker vrij tot ze weer helemaal in orde is en de zadelmaker komt van de week nog langs om het harde plekje uit mijn zadel weg te halen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:47

Wat rot, van dat plekje. Hopelijk trekt het snel weg. Kan je zadelmaker wel komen? En heb je al punten binnen van je proef?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:53

roosje78 schreef:
Wat rot, van dat plekje. Hopelijk trekt het snel weg. Kan je zadelmaker wel komen? En heb je al punten binnen van je proef?

Mijn zadelmaker staat gelukkig bij mij op stal, dus ze fixt het zodra ze me ziet lopen haha.
Mijn online event is officieel pas morgen, en ik merk dat ze daarna de resultaten in de 3 werkdagen daarna plaatsen. Dus ik moet nog even wachten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:13

DG top dat he zo snel actie hebt ondernomen.

SW mag jij ook cargo vliegen? Ik vloog tot vorig jaar ook vaak als groom via KLM maar die zijn nu afgelopen maand gestopt.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:17

Er ligt nu een Crown Rebecca op, DR. Mooie laarzen hoor!

:oo . Dat is even schrikken SW!

Fijn dat de broek bevalt Laura!

Dat is niet leuk, DG. Handig dat er zoveel mensen met verschillende specialiteiten op je stal staan!

Syl heeft gisteren heel fijn aan de longe gelopen en vandaag vrijgesprongen. Hij was echt bloedfanatiek vandaag :D

Juul d’r galop begint ergens op te lijken en je kan er steeds meer aan rijden. Kortom, ik ben helemaal verliefd op mn paarden haha <3

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:27

Ja, ik sta op een behoorlijk grote stal. Wel handig, altijd iemand aanwezig die je kan helpen.

Leuk dat jouw dressuurtopper ook een lekker sprongetje kan maken! Het is altijd fijn als je zo trots op je paarden kan zijn. :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:32

Nimber schreef:
DG top dat he zo snel actie hebt ondernomen.

SW mag jij ook cargo vliegen? Ik vloog tot vorig jaar ook vaak als groom via KLM maar die zijn nu afgelopen maand gestopt.

Ja, ik vlieg dan vanuit Frankfurt.
KLM was imo beter geregeld, maar in een cargovliegtuig mag ik in de cockpit meevliegen wat natuurlijk wel enorm gaaf is :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:09

Dat mocht ik bij KLM ook wel eens haha super gaaf

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:59

Laura, fijn dat Dex het goed doet! En van je laarzen, mijlpaal! :) Haha, en lees nu dat je broek er ook is, top!!

Emma, lekker druk dus :D
Klinkt goed je paarden, behalve dat bultje onder de singel dan. Lekker dat je voor Juul ook eindelijk een zadel hebt!

DG, al veel tips gegeven voor de travers (fijn dit topic en de onderlinge hulp!). Ik had ooit ook zoiets, bleek inderdaad mijn bekken heel vast te zitten naar 1 kant :+
Balen wel van je zadel, gelukkig wel snel ontdekt en hopelijk snel opgelost.

Strandmeeting super leuk, maar ik sla over. Niet om jullie hoor, maar slechte ervaringen in groepen en het idee dat ik dit paard meer plezier doe met een omsloten omgeving. Als het er van komt na alle corona gedoe hoop ik dat jullie een top rit kunnen maken!

DR, heeeeel benieuwd naar foto's van je laarzen wanneer je ze hebt! Klinkt gaaf iig.

SW oops! Gelukkig goed afgelopen zeg, dat kan minder gaan.
Leuk om de paarden zelf op te halen. Ik ben ooit ook als groom meegevlogen om een paard van mn baas af te leveren in NY. Mooie ervaring (en lekker weekendje NY Y:))

Nou, mijn rijbroeken zijn nog nergens te bekennen, zijn nog niet bij de winkel retour en hun reactie is dat ik niet kan annuleren oid zolang zij ze niet binnen hebben. Donderdag zeiden ze dat ze contact hadden gehad en diegene alles retour zou sturen, nu zeggen ze dat ze net pas voor het eerst contact hebben gehad en het dus nog wel even kan duren. En nee, ze kunnen echt niks voor me betekenen. Met andere woorden: als degene die ze ten onrechte ontvangen heeft ze niet terugstuurt, ben ik mijn geld kwijt. En dat vinden ze heel normaal ook.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:39

Noukie consument is beschermd hiertegen. Hun verzenden het fout dus hun moeten het betaalde product aan jou leveren. Ben wel benieuwd welke winkel dit zegt zou social media plat spammen met slechte recensies.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:56

Laura, helemaal eens hoor. Had ze dat al een paar keer gezegd, maar kennelijk steeds de verkeerde persoon getroffen. Maar, nadat ik écht boos ben geworden is er denk ik een ander op gezet, want ze gaan annuleren! Duurt een week voor ze t snappen, maar dan heb je wat :')
Wordt vervolgd, maar ik heb goede hoop. En daarna toch maar weer een poging in de winkel doen, desnoods de broek die ik wil daar laten afleveren als ze m niet op voorraad hebben..

Verder zoooooo fijn gelest net <3
op mijn oude zadel :=
Ik werd echt heel blij van m :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:31

@Noukie, ik heb een aantal jaar Customer care gewerkt, en de gemiddelde medewerker heeft de rechten niet om producten toe te sturen of terug te betalen zonder dat het retour is gekomen. Dus wimpelen ze de klant maar af. Goed dat je boos bent geworden, dan kan er vaak ineens een heleboel wel.
In ieder geval fijn dat je fijn gelest hebt!

Ik had vandaag de zadelmaker bij Roné. Ze was nu totaal niet gevoelig op het bultje, en mijn beide zadelmakers vinden dat het ook meer op een oude insectenbult lijkt (en ik eigenlijk ook). Ze constateerden dat ze eerder gevoelig is op de spiermassa achter het zadel, wat het meeste lijkt op een vorm van spierpijn.

Na even kritisch te kijken, hebben we er nu voor gekozen om het zadel aan de voorkant iets te laten zakken, zodat de voorkant meer gewicht draagt en de achterkant iets ontlast wordt. Roné heeft een heel sterk front (duh, tuiger :) ) en kan de belasting daar waarschijnlijk veel makkelijk dragen.

Voorlopig ga ik er nog niet op zitten. Ik heb wel een lekkere massage borstel gekocht.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:15

Ik snap dat niet iedereen alle rechten heeft hoor. Maar het zou toch fijn zijn als je je klantenservice leert dat een klant nooit de dupe mag worden van een fout die het bedrijf maakt :+ Dat is wel wat ik mijn teams altijd leerde iig :D

Opzich fijn dat het bultje niks is, maar alsnog vervelend dat ze die gevoeligheid heeft. Heb je dingen anders gedaan of extra lately? Zadel zo iets meer naar voren leggen qua gewicht kan wel schelen daarin. Blijft toch bij sommige paarden wel een millimeter spel heb ik inmiddels geleerd. Hopelijk is ze de gevoeligheid snel weer kwijt. Nu voorlopig veel longewerk?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:15

Oeh massage borstel die kan ik ook wel gebruiken.

Noukie wat een gedoe!! Hopelijk nu opgelost.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

T kleine ezeltje was weer blij op de wei. Hij staat er al een maand op hoor maar zo af en toe moet hij weer even als een stuiterbal te keer gaan. Gelukkig is hij super zuinig op zichzelf

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:16

hahaha, hij oefent zn pirouettes vast, braaf paard :D Lekker hoor, zo spelen!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:10

@Noukie, dat ben ik volmondig met je eens hoor haha.
Ik ken haar helemaal niet als een paard wat snel gevoelig is. Ze is ook niet kreupel, of aan het staken oid, dus dat scheelt. Ik neem alleen liever geen risico's. We zijn de laatste tijd harder aan het door oefenen op traversale bewegingen, en mogelijk heeft ze daar spierpijn van gekregen. Even op letten in de toekomst dus. :)

@Nimber, moet ik even langskomen? Hahahaha
Wat ziet je knapperd er lekker tevreden uit op het gras! Is ook wel heerlijk voor de paarden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:19

Hoe gaat het met je paard, DG? Is het bultje al aan het weg gaan? Lees ik nu erover heen hoe je online proef was gegaan en beoordeeld?

Wat een heerlijk dier, Nimer! Hij heeft echt plezier!

Gelukkig dat het goed wordt opgelost, Noukie. Boos worden is niet leuk, alleen dus wel zo af en toe nodig zie je hier maar weer. En waarom met je oude zadel? Ging het toch niet zo fijn met je nieuwe?

Wat mega stoer dat jullie allemaal al eens hebben meegevlogen met zo'n vlucht! Lijkt me echt ontzettend leuk om een keer te doen.

Wat leuk dat je paarden zo lekker gaan, Xemmafalcon! Spring je zelf ook wel met je paarden?

Hier gisteren even naar de club toegereden om in een grote baan te rijden. Dat ga ik wel vaker doen de aankomende tijd. Is een hele mooie oefening!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:44

Nu heb ik dus mijn geld terug, vanmiddag in de winkel alsnog een nieuwe broek gevonden én lag vanavond het pakketje met 2 broeken erin voor mijn deur :+ Bijna goed :D

DG, snap ik hoor, beter dan even iets (te) voorzichtig dan dat je straks wel ineens een echt probleem hebt.

Fijn Roos! Is dat ver voor jullie naar de club?

Zadel: ik had toch zo mega last van mn rug en heup en bovenbeen... Dacht voor de check tóch nog eens mijn oude zadel erop leggen. Want vorige week zaterdag had ik gesprongen en wat het juist ietsje minder pijnlijk, terwijl normaal gezien springen niet per se goed is voor je rug.
Komt dus inderdaad door het zadel :\ En extra zuur is dat mn paard toch ook fijner is onder die oude -O-
Naja, ik wist al dat ik genaaid was door die mannen, dus dat is geen nieuws meer :') Mn ma vind de nieuwe gelukkig wel echt veel fijner en denkt ineens weer aan wedstrijden sinds we die hebben, dus het is niet volledig weggegooid geld. Het is ook niet zo dat ie slecht ligt hoor verder. Maar alle beloofde wonderen blijven wel uit zeg maar :+ Gelukkig mocht ik al terug komen van mijn oude/eigen zadelmaker :D

Vanmiddag lekker met balken gespeeld, veel schakelen enzo. Naast dat ie er heerlijk blij van werd ook wel fijn kunnen werken. Lijn van 6 galopsprongen ook op 5 en 9 enzo. Leuke afwisseling :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:40

Nou, Voor dit jaar zie ik het niet meer gebeuren dat wij de baan nog in gaan (afgezien van het corona gedoe)
Mijn paard is weer/nog steeds geblesseerd. Blijkt de blessure toch groter te zijn dan in eerste instantie gedacht.
Vond hem vanaf het moment dat we groen licht kregen weer op te bouwen niet goed, maar iedereen riep, hij is slap, je moet gewoon aan de gang.
Maar na 3 weken knaagde het echt teveel, naar de DA, kreupel aan beide voorbenen. Aanhechting tussenpees met voorknie zijn niet goed. Langdurig herstel.
Hij gaat daarom binnenkort voor een paar maanden naar vrienden waar hij 24/7 op het land gaat lopen. Dan pak ik hem eind van de zomer weer naar huis, en langs de DA voor controle. Ik laat hem nu langer stil staan dan nodig, ben er helemaal klaar mee en ook echt goed ziek van......

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:01

Noukie wat zuur van je nieuwe zadel zeg, welk merk is het? Nouja als je oude nog goed ligt dan is het wel een mooie oplossing dat je daarin door rijd en je moeder in de oude.

Roosje klopt ik heb 6 jaar gevlogen ongeveer 4 a5 keer per jaar. 15 keer op LA dat was mijn favoriete bestemming.
Heel veel leuke dingen mee gemaakt en waanzinnige dingen gezien en gedaan. Tegenwoordig heb ik een partner die ook van reizen houd, hij is ook een paar keer mee geweest naar LA en NY Met een paardenvlucht maar daarna gingen andere dingen toch meer “ trekken” Ik werd wel minde flexibel. Voorheen wel eens gehad dat ze op vrijdagmiddag belden of ik zaterdagochtend naar NY kon, vloog ik zondags terug en zat ik maandag weer op m’n werk. Of maandags om 21 u een appje of ik om 5.30 op Schiphol kon staan om te laden, zat ik s middags op t strand in LA.
Afgelopen december ben ik twee weken wezen groomen in Florida. Normale vluchten heen en terug heel gaaf om daar een meerdaags concours mee te maken.

Nou wil ik ooit nog eens een week of wat werken op een ranch.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:02

ivy_power89 schreef:
Nou, Voor dit jaar zie ik het niet meer gebeuren dat wij de baan nog in gaan (afgezien van het corona gedoe)
Mijn paard is weer/nog steeds geblesseerd. Blijkt de blessure toch groter te zijn dan in eerste instantie gedacht.
Vond hem vanaf het moment dat we groen licht kregen weer op te bouwen niet goed, maar iedereen riep, hij is slap, je moet gewoon aan de gang.
Maar na 3 weken knaagde het echt teveel, naar de DA, kreupel aan beide voorbenen. Aanhechting tussenpees met voorknie zijn niet goed. Langdurig herstel.
Hij gaat daarom binnenkort voor een paar maanden naar vrienden waar hij 24/7 op het land gaat lopen. Dan pak ik hem eind van de zomer weer naar huis, en langs de DA voor controle. Ik laat hem nu langer stil staan dan nodig, ben er helemaal klaar mee en ook echt goed ziek van......

Jemig! Je knappe bonte? Wat super zuur